Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tweede ijsstorm in Missouri (update, #3 is coming)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

tweede ijsstorm in Missouri (update, #3 is coming)

Bericht door ned in MO »

Vorig jaar Januari een giga ijsstorm gehad met heel veel schade. Alleen al in Springfield (150000 inwoners) is toen 6 miljoen kubieke meter afgebroken hout opgehaald.

Nu hebben we er weer een. Qua schade niet zo erg denk ik maar alles zit onder een laag ijs.
Ik ben naar buiten gegaan en heb een aantal foto's genomen.

Al het witte is ijs en geen sneeuw. Vanavond schijnen we nog meer te krijgen
Het wordt morgen ook nog thuis blijven denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Normaal is mijn drive way groot genoeg om een full size RV doorheen te laten
Afbeelding
De top is eruit gebroken
Afbeelding
geglazuurde auto
Afbeelding
Afbeelding
Geen post vandaag
Afbeelding
Afbeelding
echte airco
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ned in MO op 21 feb 2008, 03:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: tweede ijsstorm in Missouri

Bericht door Petra/VS »

Dat ziet er spectaculair uit! Het is toch wel mooi, hoeveel schade het ook aanricht. Wij hadden een aantal jaren geleden ook zo'n enorme ijsstorm met overal ijspegels. Prachtig om te zien, vooral als de zon tevoorschijn komt op een gegeven moment. Alleen die arme bomen :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Het ziet er prachtig uit, jammer dat het inderdaad zoveel schade aanricht.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Even een update. Gisteren ging om 9uur het licht uit en overal om je heen hoorde je knappend hout (zoals je kan zien woon midden in het bos) Vannacht om een uur ging het licht weer aan voor een halfuurtje en we zitten nu noge steeds zonder. De temperatuur in huis is nu zo'n 10 graden.
We konden met veel moeite wegkomen dooor het wegduwen van kromstaande bomen en wat slalommen konden we weg. Gelukkig heeft mijn kantoor wel stroom en daar zitten we nu dan ook. Ook even naar de Lowes geweest om een kettingzaag te kopen want vanmiddag moet er aardig wat gezaagd worden om de rotzooi op te ruimen.
Zal kijken of ik nog wat foto's kan maken.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Wees voorzichtig!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hier in KY ook een ramp op de wegen. Er viel gisteravond/nacht eerst dik 5 cm sneeuw, waarna het overging in regen en overal een ijslaagje van ca. 3 mm op kwam. Vanochtend was mijn auto dus bedolven onder een laag sneeuw die afgedekt was met een laag ijs. Dat had ik nog nooit gezien!

Voor vanavond worden weer temperaturen onder het nulpunt verwacht, dus alle regen die vandaag al de hele dag valt zal dan bevriezen en de wegen spekglad maken. Dat gaat nog leuk worden morgen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ned in MO schreef:Even een update. Gisteren ging om 9uur het licht uit en overal om je heen hoorde je knappend hout (zoals je kan zien woon midden in het bos) Vannacht om een uur ging het licht weer aan voor een halfuurtje en we zitten nu noge steeds zonder. De temperatuur in huis is nu zo'n 10 graden.
We konden met veel moeite wegkomen dooor het wegduwen van kromstaande bomen en wat slalommen konden we weg. Gelukkig heeft mijn kantoor wel stroom en daar zitten we nu dan ook. Ook even naar de Lowes geweest om een kettingzaag te kopen want vanmiddag moet er aardig wat gezaagd worden om de rotzooi op te ruimen.
Zal kijken of ik nog wat foto's kan maken.
Je schoonmoeder treft beter weer of is ze al weer terug? Ze is vorige week gespot bij de Makro in Vianen met Xenia :wink:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Mooie foto's, jammer van de schade inderdaad.... Dergelijke plaatjes heb ik een week of wat geleden ook kunnen maken, gelukkig was het hier kennelijk iets minder erg want ik heb niets gehoord over (grote) schade. Er wordt hier nu ook weer zo'n bui verwacht. Op dit moment zware sneeuwval en dat zal later vandaag overgaan in freezing rain. We zitten al drie dagen in een winter storm warning hier. Ik heb een uur geleden paadjes geveegd naar al onze ingangen (we hebben er drie :lol: ) maar die zitten alweer helemaal onder.... enige voordeel is dat de sneeuw daar iets minder diep is. :lol: Het is hier momenteel -7 en voelt als -13.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

BuckeyeRed schreef:Mooie foto's, jammer van de schade inderdaad.... Dergelijke plaatjes heb ik een week of wat geleden ook kunnen maken, gelukkig was het hier kennelijk iets minder erg want ik heb niets gehoord over (grote) schade. Er wordt hier nu ook weer zo'n bui verwacht. Op dit moment zware sneeuwval en dat zal later vandaag overgaan in freezing rain. We zitten al drie dagen in een winter storm warning hier. Ik heb een uur geleden paadjes geveegd naar al onze ingangen (we hebben er drie :lol: ) maar die zitten alweer helemaal onder.... enige voordeel is dat de sneeuw daar iets minder diep is. :lol: Het is hier momenteel -7 en voelt als -13.
Fototjes mss?
Jij weet dus blijkbaar goed hoe -13 aanvoelt :D
BuckeyeRed
Amerikakenner

Hahaha, ik had ze kunnen maken... heb het dus niet gedaan. ;) Daar baal ik nu best van, want het was voor mij voor het eerst hier dat ik dergelijke ijzel heb gezien en voor dochter dus ook... ik had het gewoon moeten vastleggen.

Oh wacht eens, bedoel je van nu van de sneeuw? Momentje, ik zal even vanuit de achterdeur gaan knippen.

Overigens, -13 is nog 'niets'... gisteren waren de scholen gesloten omdat het te koud was - de gevoelstemperatuur lag rond de -25. :blink:
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

BuckeyeRed schreef:Hahaha, ik had ze kunnen maken... heb het dus niet gedaan. ;) Daar baal ik nu best van, want het was voor mij voor het eerst hier dat ik dergelijke ijzel heb gezien en voor dochter dus ook... ik had het gewoon moeten vastleggen.

Oh wacht eens, bedoel je van nu van de sneeuw? Momentje, ik zal even vanuit de achterdeur gaan knippen.

Overigens, -13 is nog 'niets'... gisteren waren de scholen gesloten omdat het te koud was - de gevoelstemperatuur lag rond de -25. :blink:
Ja, nu van de sneeuw :D

Dat kan ik mij dus absoluut niet voorstellen. Heb nog nooit een temperatuur kouder dan -5° bewust meegemaakt.
BuckeyeRed
Amerikakenner

De eerste foto is dus een kruispunt... je kan echt de ene weg amper zien, dat ligt dus niet aan de foto. ;)

Afbeelding

Ons schommelbankje op de porch, waar normaal gesproken geen regen of sneeuw komt:

Afbeelding

Op deze foto kan je een beetje zien welke richting de wind vandaan kwam en hoe diep het ongeveer nu is:

Afbeelding

Geen superfantastische platen, ze zijn even snel vanuit de deur(en) genomen want ik blijf lekker binnen verder.... :lol: Maar goed, heb je toch even een indruk. :)
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

God, en hier in het Belgenlandje zit ik nog steeds te wachten op een sneeuwbui zodat onze hondjesdaar nog eens in kunnen spelen.

Voor op zo korte tijd, leuke fototjes.

Dat bankje is nu niet bepaald uitnodigend om op te gaan zitten vermoed ik :D
BuckeyeRed
Amerikakenner

Nog eentje de andere kant op van de kruispunt-foto (je kunt niet echt goed zien dat het nog steeds sneeuwt, snap er niks van maar goed :lol: ):

Afbeelding

Nee dat bankje gebruiken we in de lente wel weer... :lol: Er liggen nu zitkussens op die eigenlijk al een paar maanden in de kelder hadden moeten zijn. :oops:
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 12 feb 2008, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Blijven trekken tot ik een sneeuwvlokje kan zien dus :mrgreen:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Mickey84 schreef:Blijven trekken tot ik een sneeuwvlokje kan zien dus :mrgreen:
Nee hoor, ik geef op! Ik zit nu bovenop de verwarming vooreerst. :lol:
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

BuckeyeRed schreef:
Mickey84 schreef:Blijven trekken tot ik een sneeuwvlokje kan zien dus :mrgreen:
Nee hoor, ik geef op! Ik zit nu bovenop de verwarming vooreerst. :lol:
De handen weer verwarmen na die inspanning dus :D
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Misshien is hier nog een ideetje :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BostonBoy op 12 feb 2008, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Uhm... ik zie BuckeyeRed's foto's niet... ligt dat nou aan mij...? ('t Zal wel, maar goed, je weet 't nooit... :wink: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik zie ze zelf wel.... FWIW.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer