Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sticky's en taakverdeling moderators

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door pyca »

Even 2 vragen over de werking op het forum:

1. Klopt het dat "gewone" leden geen sticky's kunnen aanmaken?

2. Hoe is de taakverdeling (als die er is) van de moderators?
Wie benader ik bijv. met een voorstel?

Dit n.a.v. een idee dat ik opperde in een topic, en waar (nog) geen reactie op gekomen is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door kastelke »

Sticky's kunnen inderdaad alleen maar aangemaakt worden door een moderator.

Je kan natuurlijk altijd gewoon losweg in een draadje iets voorstellen voor een moderator, maar veiligheidshalve kan je ook gewoon in de moderatorlijst kijken en iemand van hen jouw voorstel of opmerking sturen per PB. Maakt niet uit aan wie aangezien wij dergelijke dingen toch onderling bespreken met elkaar.

elke
Moderator
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

kastelke schreef:Sticky's kunnen inderdaad alleen maar aangemaakt worden door een moderator.

Je kan natuurlijk altijd gewoon losweg in een draadje iets voorstellen voor een moderator, maar veiligheidshalve kan je ook gewoon in de moderatorlijst kijken en iemand van hen jouw voorstel of opmerking sturen per PB. Maakt niet uit aan wie aangezien wij dergelijke dingen toch onderling bespreken met elkaar.

elke
Moderator
Elke, bedankt voor je reactie, ik zal je een pb sturen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor erg dringende dingen, bijvoorbeeld als er iets gepost wordt wat niet door de beugel kan is het handig om even te kijken welke mod er toevallig on-line is zodat er vlug actie ondernomen kan worden.
Voor andere vragen maakt het zoals Elke al aangaf niet uit.
We hebben als mods geen speciale aandachtsvelden, en (bijna) alles wordt eerst gezamelijk besproken door de mods.
Rob
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maken jullie als Mod geen gebruik van de Afbeelding functie? Want dan maakt het namelijk niet uit wie je een PB-tje stuurt - iedere mod ziet het.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Maken jullie als Mod geen gebruik van de Afbeelding functie? Want dan maakt het namelijk niet uit wie je een PB-tje stuurt - iedere mod ziet het.
Jawel, daar wordt gebruik van gemaakt. Wil men ons dus waarschuwen voor een bepaald topic dan mag dat ook door op deze knop: Afbeelding in het bewuste topic te klikken.

Voor het aanvragen van een sticky lijkt mij die functie niet geschikt, dan kun je beter één van de moderators een pb-tje sturen en zal een verzoek altijd onder de aandacht van de overige moderators gebracht worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Om het volgende nog even ter discussie te stellen reageer ik in dit topic ipv direct naar Elke.

Ik begreep uit haar pb dat mijn voorstel interessant gevonden werd, maar niet gehonoreerd wordt omdat er reeds zoveel Sticky’s zijn.
Waarom willen jullie de sticky’s beperken? Dit kan toch de overzichtelijkheid op het forum bevorderen?
En is het misschien een idee om aan de leden te vragen (door bijv. een poll) of men het op prijs stelt een bepaald topic “bovenin vastgeplakt” terug te kunnen vinden?

En nog een vraag m.b.t. de overzichtelijkheid: is het mogelijk om subfora (bijv. autohuur/hikes/dirtroads o.i.d.) aan Reizen Algemeen te hangen?

Persoonlijk bezoek ik het forum voornamelijk om info te vinden/te delen en de zoekfunctie levert meestal zoveel hits dat dat veel tijd kost om allemaal door te spitten, vandaar mijn pleidooi voor een meer schematische indeling.

Verder ben ik wel benieuwd wat andere leden (naast de moderators) hiervan vinden, mijns inziens maken we dit forum met elkaar, dus hoop ik dat men hierop reageert.

Ik hoop dat mijn opmerkingen niet als kritiek beschouwd worden, maar als een positieve bijdrage :wink:
Laatst gewijzigd door pyca op 14 feb 2008, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Teveel Sticky's kan ervoor zorgen dat je eerst 1 pagina met Sticky's ziet en daarna pas de eigenlijke berichten.
Kan ook niet de bedoeling zijn.

Wat misschien wel kan werken is een verzameltopic per Subforum en hier een aantal nuttige topics in vermelden.
Een beetje zoals het bij het Emigratie topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=1555
Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om dat bericht als Mededeling en niet als Sticky te plaatsen. Dan is het gescheiden van de rest.

Blijft alleen lastig om de juiste topics voor dat verzameltopic te selecteren.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Ik ben nog veel te nieuw om iets in te brengen vrees ik.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Op zich denk ik dat een sticky met als onderwerp 'Autohuur' prima zou passen in Reizen Algemeen. Vergelijkbaar met het Camperhuur en campgrounds-sticky?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Op zich denk ik dat een sticky met als onderwerp 'Autohuur' prima zou passen in Reizen Algemeen. Vergelijkbaar met het Camperhuur en campgrounds-sticky?
Gelet op het aantal steeds weer terugkerende vragen hierover zou dat denk ik wel kunnen... alleen hou je dan wel dat er in dat ene sticky gigantisch veel verschillende vragen naar voren zullen komen.
Maar wie weet voorkom je ook wel weer herhaling van vragen door één duidelijk opvallend autohuur onderwerp te hebben.

Iedereen met een vraag zal daar eerst gaan lezen (hopen we dan) of anders is verwijzing naar één topic voldoende, i.p.v. verwijzing naar de zoekfunctie waar tientallen topics naar voren komen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dento schreef:Maar wie weet voorkom je ook wel weer herhaling van vragen door één duidelijk opvallend autohuur onderwerp te hebben.
Iedereen met een vraag zal daar eerst gaan lezen (hopen we dan) of anders is verwijzing naar één topic voldoende, i.p.v. verwijzing naar de zoekfunctie waar tientallen topics naar voren komen...
Op het Florida Forum mergen we alle autohuurvragen met 1 centraal Autohuur topic. Deze is ook Sticky gemaakt.
Werkt idd prima.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Ik ga toch trachten een voorstel naar voren te schuiven.

je maakt dus een sticky en daarin komen alle vragen en antwoorden omtrent autoverhuur.

Wat als een mod nu regelmatig de meest voorkomende vragen en antwoorden in de eerste post plaatst. Dan kan men altijd eerst in die eerste post gaan kijken of hun vraag al dan niet al ooit is voorgekomen? Hoe staan jullie hier tegenover?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

pyca schreef:Ik begreep uit haar pb dat mijn voorstel interessant gevonden werd, maar niet gehonoreerd wordt omdat er reeds zoveel Sticky’s zijn.
Dat is niet de hoofdreden, waarom we het betreffende draadje geen sticky maken (we zijn het daar als moderator team over eens), maar het feit, dat iedere autohuur weer anders is. Alleen omdat een persoon een Trailblazer dacht te huren, maar een Expedition kreeg (ik noem maar wat), wil nog niet zeggen, dat dat de volgende bij hetzelfde bedrijf met hetzelfde model auto wegrijdt. Behalve leuk om te vergelijken is dat draadje dus niet echt informatief.

Een ander onderwerp is een sticky mbt vragen over autohuur in het algemeen. Als iemand zich daarop wil werpen, bijvoorbeeld door een bericht samen te stellen met links naar informatieve draadjes over dit onderwerp, graag. Dan maken wij daar of een sticky of een mededeling van en kan dat topic voortaan voor algemene autohuur informatie worden gebruikt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Petra/VS schreef:
pyca schreef:Ik begreep uit haar pb dat mijn voorstel interessant gevonden werd, maar niet gehonoreerd wordt omdat er reeds zoveel Sticky’s zijn.
Dat is niet de hoofdreden, waarom we het betreffende draadje geen sticky maken (we zijn het daar als moderator team over eens), maar het feit, dat iedere autohuur weer anders is. Alleen omdat een persoon een Trailblazer dacht te huren, maar een Expedition kreeg (ik noem maar wat), wil nog niet zeggen, dat dat de volgende bij hetzelfde bedrijf met hetzelfde model auto wegrijdt. Behalve leuk om te vergelijken is dat draadje dus niet echt informatief. Zo werd het iig in 1e instantie niet gebracht in het antwoord, maar goed dit terzijde. Waar het mij om gaat is dat het wat overzichtelijker wordt. En natuurlijk weet ik dat je bij autohuur vaker niet dan wel de gereserveerde auto krijgt maar iig wel een gelijkwaardig model.(dit zou in het bewuste draadje bovenin vermeldt kunnen worden) En ik wist niet dat de norm informatief was voor een topic, misschien vinden de leden het wél leuk om alleen te vergelijken.

Een ander onderwerp is een sticky mbt vragen over autohuur in het algemeen. Als iemand zich daarop wil werpen, bijvoorbeeld door een bericht samen te stellen met links naar informatieve draadjes over dit onderwerp, graag. Dan maken wij daar of een sticky of een mededeling van en kan dat topic voortaan voor algemene autohuur informatie worden gebruikt. Of het nu sticky of mededeling heet vind ik niet zo belangrijk, ik zou het alleen handig vinden als alles mbt autohuur in een apart subforum geplaatst zou kunnen worden. Is het aanmaken van een subforum een mogelijkheid?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

pyca schreef:
Petra/VS schreef: Een ander onderwerp is een sticky mbt vragen over autohuur in het algemeen. Als iemand zich daarop wil werpen, bijvoorbeeld door een bericht samen te stellen met links naar informatieve draadjes over dit onderwerp, graag. Dan maken wij daar of een sticky of een mededeling van en kan dat topic voortaan voor algemene autohuur informatie worden gebruikt. Of het nu sticky of mededeling heet vind ik niet zo belangrijk, ik zou het alleen handig vinden als alles mbt autohuur in een apart subforum geplaatst zou kunnen worden. Is het aanmaken van een subforum een mogelijkheid?
Dan zou ik ook graag een apart subforum zien voor:
- vliegtickets
- hotels
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Om redenen van overzichtelijkheid zal ik voorlopig helaas geen nieuwe subfora kunnen aanmaken. We kunnen wel doen wat Petra al in haar bericht uiteenzette, mits we een vrijwilliger hebben.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Spijtig genoeg ken ik er veel te weinig van, anders had ik het wel op mij genomen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ben een tamelijke computerleek, maar als er iemand mij uitlegt hoe ik die topics kan verzamelen (bv. links plakken in een word document dat ik dan kan doorsturen? ) , wil ik die wel verzamelen.
Ook ik zoek dikwijls iets op en erger me aan de massas topics die niet terzake doen maar waar enkel het woord autohuur in voorkomt.
Ik ben een hele tijd thuis met ziekteverlof, dus wil me daar wel eens aan zetten ALS iemand me een duidelijke uitleg geeft :)
En als er geen tijdslimiet op staat bv. :)

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sachasenne schreef:En als er geen tijdslimiet op staat bv. :)
Kom kom, een beetje deadline doet vaak wonderen! :wink: :lol:

Just kidding...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer