Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kledingmaten VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sunny10
Amerika-ontdekker

kledingmaten VS

Bericht door Sunny10 »

Weet iemand wat een LARGE (kledingmaat) in een Europese kledingmaat is? IS dat toevallig X-large?

groetjes Sunny
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Re: kledingmaten VS

Bericht door hdeweert »

Volgens mij is large in Amerika hetzelfde als large europa zo ook met XL , XXl etc.
Met andere aanduiding is het wat anders
Harm
Sunny10
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny10 »

Ik hoorde nl. dat het andere maten waren, dat een large in de VS niet hetzelfde is als een large in Europa. Nu heb ik voor mijn man een x-large t-shirt gekocht (heeft large in de VS) en nog heb ik het idee dat deze te klein is.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Als het een shirt is van hetzelfde merk dan moet het niet verschillen, maar de termen X en XL etc. worden door de verschillende merken nog al eens verschillend zijn. Zo heb ik t shirts van de Walmart met XL en van Old Navy maat L en beiden zijn even groot. Het blijft altijd een beetje gokken. Het is net als bij schoenen de Italiaanse schoen is vaak wat smaller dan een andere schoen van dezelfde maat.
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Er kan ook verschil in zitten of het dameskleding of herenkleding betreft, Een zgn. dames t-shirt in L is stukken kleiner dan een zgn. heren -t-shirt in L.

diny
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Sunny10 schreef:Weet iemand wat een LARGE (kledingmaat) in een Europese kledingmaat is? IS dat toevallig X-large?

groetjes Sunny
ja, zo staat het ook op de 'seize chart' van Columbia heb ik laatst gemerkt

maar mijn ervaring is dat de kleding van elke Amerikaanse merk toch erg verschillend valt :?

helaas
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Als je zeker wilt zijn dat het niet te klein in, koop dan in de VS gewoon de 6XL of 8XL. Past gegarandeerd. En anders kun je het nog altijd als dekbedovertrek gebruiken.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

michael66 schreef:Als je zeker wilt zijn dat het niet te klein in, koop dan in de VS gewoon de 6XL of 8XL. Past gegarandeerd. En anders kun je het nog altijd als dekbedovertrek gebruiken.
Nou nou, hier had je toch beter even een smilie achter kunnen plaatsen.
Weezy21
Amerika-newbie

Bericht door Weezy21 »

Ik wil graag een trui kopen uit de VS. Die wil ik dan graag online bestellen, omdat ik niet naar de VS kan reizen en ze die truien alleen via het web verkopen. het gaat om een 'YMCMB' trui:
( http://www.ymcmbofficial.com/YMCMB/Swea ... ctid=14424 )
nu vraag ik me alleen af of de maat Small/Medium/Large enz. hetzelfde zijn als in Nederland, en hoe ik moet weten welke maat ik nodig heb.
Bedankt alvast! :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn advies: pas eerst kleding voordat je het koopt. Mijn ervaring is toch dat er soms wel verschillen kunnen zijn tussen bijv. een Europese XL en een Amerikaanse XL. Ik zou zeker geen online kleding bestellen vanuit Amerika.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

XL is overal XL. Het probleem is meer de kleding/het merk zelf die heel sterk kan verschillen. Abercrombie & Fitch is voor mij nooit groot genoeg, welke maat ik ook neem. Maar de Fruit of the Loom t shirts die ik heb gekocht bij Target zijn in de maat XL weer prima en gelijk aan een Nederlandse XL.
Helaas dus, alles passen.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Mijn man heeft in NL altijd maat XL ivm zijn lengte.
Ik Amerika koopt hij eigenlijk altijd L.

Wij ervaren dus wel verschil, maar ja dat is onze ervaring :wink:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ik heb t-shirts ooit in de VS gekocht, in maten M tot aan XL,
zoals al aangegeven, "passen is het devies"
In nederland is "L" ook niet altijd "L", (over schoenen nog maar te zwijgen)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mijn ervaring tot nu toe is dat een large in Nederland meer gelijk is aan een medium in Amerika en een XL meer gelijk staat aan een large in Nederland.

Oftewel, vaak (let wel het hangt ook van het kledingmerk af) zijn de maten in Amerika dus iets groter dan de Nederlandse. Maar ja, passen is inderdaad de beste oplossing. Wellicht kun je het merk in Nederland vinden en dan proberen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben het er helemaal niet mee eens dat de ene XL net als de andere XL zou zijn.
Zelfs in NEderland is de ene XL niet gelijk aan de andere. Een XL van WE is heel anders dan een XL van H&M. Vooral in lengte kunnen nog weleens grote verschillen zitten.
Altijd passen dus.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik heb even op de website gekeken. Ken het merk zelf totaal niet, maar kan het kloppen dat deze kleding veelvuldig in de rap/ hiphop scene wordt gedragen? In dat geval zou ik niet te grote maat bestellen, want bij mijn weten valt de kleding die mensen uit 'deze scene' dragen nogal ruim... :roll:

Soms moet je gewoon de gok nemen als je niet kan passen :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer