Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe verwerk je Yellowstone in je reis?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
nienna
Amerikafan

Hoe verwerk je Yellowstone in je reis?

Bericht door nienna »

Wij zouden graag Yellowstone bezoeken, maar weten niet goed wat er nog allemaal te zien is in de buurt. Hoeveel dagen heb je zeker nodig om Yellowstone te kunnen bezoeken? Als je bvb 1 week uittrekt voor Yellowstone, wat kan je dan in de 2e week bezoeken? Er lijkt niet echt veel in de buurt van Yellowstone te liggen...

Vlieg je best op Salt Lake City? Wanneer ga je best naar Yellowstone? Veel vraagjes nog dus.
Raquel
Amerika-ontdekker

Re: Hoe verwerk je Yellowstone in je reis?

Bericht door Raquel »

Hoi,

wij zijn vorig jaar op Denver geland en wilden perse naar Yellowstone. Vanuit Denver eerst een nachtje in Rocky Mountains NP en daarna door Wyoming naar Cody gereden. Lange, ietwat saaie dag,maar ik zou het zo weer doen. Vanuit Cody zijn we via de Beartooth Highway Yellowstone ingereden. Daarna 3 nachten in Yellowstone overnacht en door Grand Teton naar het Zuiden gereden. Daarna nog Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas, Mesa Verde, en Great Sand Dunes gezien.
Mede door ons uitstapje naar Yellowstone veel gereden in 3 weken (4200 miles), maar ik zou het zo weer doen. Yellowstone is zo mooi, met zijn geisers, pools, wilde dieren en natuur.
Wij hebben in 2,5 dagen een goede indruk van het park gekregen (eerste dag naar camping gereden, tweede dag onderste rondje en 3e dag bovenste rondje).

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes, Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)

2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er zijn veel mensen die Yellowstone combineren met de South Dakota. In de Black Hills vind je onder andere Badlands NP, Mount Rushmore, Custer State Park, Windcave NM, Crazy Horse Memorial en bijvoorbeeld Bear County.

Via Devil's Tower, Bighorn Canyon en Cody kan je dan naar Yellowstone. Als je vanuit Denver komt kan je Rocky Mountains NP al gehad hebben, evenals Scottsbluff NM in Nebraska. Een mooie combi als je rond wilt is een paar dagen in Moab, een van mijn grote favorieten. Maar je kan ook terug naar Las Vegas en dan bijvoorbeeld Zion NP nog meenemen.

Ruw schetsje van het idee:

[attachment0]Rondje Yellowstone.JPG[/attachment]
Bijlagen
Klik hier voor een groter kaartje
Klik hier voor een groter kaartje
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Hoi Nienna,

Vanaf Salt Lake City zou dat heel goed kunnen. Wij hebben vorig jaar de reis vanuit Yellowstone via Grand Teton gereden. Qua reistijd is SLC naar Grand teton (jackson) ruim 5 uur, maar ook Grand Teton is zeker een bezoek waard! Een mooie ( en vrij druk bezochte) wandeling hier is bv Jenny Lake. Je kan ook een enkele reis per boot doen als je de trail te lang vind.

Afgelopen jaar waren wij 3 volle dagen in Yellowstone, op zich best genoeg tijd, zeker voor de hoogtepunten! Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik er best nog 1 of 2 dagen aan had willen plakken. Yellowstone is een vrij groot park waar je echt heel veel moois kunt zien!

In de ochtend is het supergaaf om wild te gaan spotten (beren, bizons, herten, wolven enz). In de omgeving bij Old Faithful kun je je gerust een halve dag vermaken met alle geysers en pruttelende poelen. Ik zou de route van de "8 " ( zie plattegrond Yellowstone) proberen aan te houden, zodat je langs alle hoogtepunten komt. Als je op de site kijkt van de NPS kun je van tevoren vaak ook al zien of er wegwerkzaamheden zijn, hier kan je dan met je route rekening mee houden.

Wat het weer betreft; wij zijn er afgeloepn jaar rond eind mei geweest, dat was super! Overdag lekker zonnetje gehad, in de ochtend en 's avonds was het vaak wat frisser. Op 1 avond hebben we zelfs sneeuwval gehad, kortom, houd met alle weertypes rekening, zeker in het voor of naseizoen.

Mocht je meer info willen, op onze web-log ( zie onderschrift) vind je ons verslag met bijbehorende foto's en route!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hebben vorig jaar het rondje gereden zoals nieuwenoord het ongeveer gezegd heeft, alleen hebben we Durango er ook bij genomen (nu we er toch in de buurt waren ;) ). Het was echt een hele mooie reis. Wij hadden ook 3 volle dagen in Yellowstone, en dat was inderdaad best te doen, maar langer is zeker beter.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als je een rondje wilt maken, dan is Salt Lake City of Denver het meest voor de hand liggende begin/eindpunt. Je kunt er ook voor kiezen je reis op een andere plaats te eindigen.
Jaren geleden hebben wij ruwweg de volgende route gevolgd: San Fransisco - Yosemite - Craters of the Moon - Grand Teton - Yellowstone - Rocky Mountains NP - Moab - Las Vegas.
Komende zomer volgen we de route Seattle - Cascades (of Mount Rainier) - Glacier - Yellowstone - Grand teton - Moab - Zion - Las Vegas.
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de beschikbare tijd. Met een beetje zoeken is het mogelijk om drop off kosten te vermijden (als je een auto huurt).

Als je twee weken gaat, een week in Yellowstone wilt blijven en op Salt Lake City wilt vliegen, dan zou het volgende rondje een idee kunnen zijn: Salt Lake City - Moab - Flaming Gorge - Grand Teton - Yellowstone - Salt Lake City.
Moab en Grand Teton liggen relatief dichtbij Yellowstone en zijn zeker een bezoek waard.

De beste tijd om het park te bezoeken lijkt me de zomer. Yellowstone ligt erg hoog en ik meen me te herinneren dat de avonden in juli best fris konden zijn. Het park is, dacht ik, het hele jaar (gedeeltelijk) open, maar dat geldt niet voor veel voorzieningen. Het seizoen loopt ruwweg van mei tot oktober, maar veel voorzieningen sluiten in september. Zie http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/o ... edates.htm

Succes bij de planning.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Nienna,
Als je maar twee weken hebt zou ik op Salt Lake City vliegen en vandaaruit een rondje maken.
Of je begint in Denver en eindigt in SLC, maar dat zou ik alleen doen als je ook tijd hebt voor South Dakota of Rocky Mountain NP.
Om een idee te krijgen van de route vanaf Denver, zie ons reisverslag 2004.

Voor Yellowstone moet je minimaal 3 dagen uittrekken, maar een week is beter.
In twee weken is het rondje dat Old Faithful gaf een goed idee. Een andere mogelijkheid is het volgende:
1 naar Salt Lake City
2 Salt Lake City - Craters of the Moon
3 Craters of the Moon - West Yellowstone
4 West Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - Cody (via Red Lodge)
10 Cody - Grand Teton (via oostingang Yellowstone)
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Jackson
13 Jackson - Salt Lake City
14 Salt Lake City

Old Faithful schreef: Komende zomer volgen we de route Seattle - Cascades (of Mount Rainier) - Glacier - Yellowstone - Grand teton - Moab - Zion - Las Vegas.
Wij gaan de komende zomer ook het stuk van Yellowstone naar Las Vegas rijden (zie planning) en we zijn er nog niet uit hoe we het stuk tussen Grand Teton en Moab zullen doen. Welke route nemen jullie?

Marianne
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Bedankt voor alle antwoorden.

Stel dat je geen rondje wil doen: dat we starten in Jackson of zo, dan Yellowstone, Grand Teton & Salt Lake City bezoeken. Waar kan je dan nog allemaal naartoe? Verder naar het zuiden? Heeft iemand al zo'n reis gedaan? Las Vegas & Grand Canyon hebben we al gezien, dus dat hoeft geen tweede keer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Nienna,
Misschien dat je eerst kunt zeggen hoeveel tijd je precies hebt en wat je van bovenstaande suggesties vindt? We blijven anders maar een beetje gokken. Je kunt natuurlijk alle kanten op maar het hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt en hoelang je in Yellowstone wilt blijven om te kunnen bepalen wat je nog meer kunt doen.
Las Vegas en Phoenix zijn naast Denver voor de hand liggende plaatsen om terug te vliegen.

Misschien kun je wat ideeën opdoen uit de Lannoo gids Rocky Mountains, en ook bij de reisverslagen in het eerste topic en onder interregionaal zal ook wat inspiratie te vinden zijn.

Marianne
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zeg het nog even. Niet vergeten om te overnachten op de enige Nederlandse camping op de route (KOA Grey Bull WY) van mijn schoonouders.
Old Faithful
Amerika-expert

Martin & Marianne schreef:
Old Faithful schreef: Komende zomer volgen we de route Seattle - Cascades (of Mount Rainier) - Glacier - Yellowstone - Grand teton - Moab - Zion - Las Vegas.
Wij gaan de komende zomer ook het stuk van Yellowstone naar Las Vegas rijden (zie planning) en we zijn er nog niet uit hoe we het stuk tussen Grand Teton en Moab zullen doen. Welke route nemen jullie?

Marianne
Ik vind de afstand Jackson - Moab ( 832km en 9,5 uur vlgs mijn routeplanner) te veel voor één dag.
In eerste instantie dacht ik aan Jackson - Flaming Gorge (Manila) via 189 en 191 en de volgende dag naar Moab via 191, 40, 64, 139 I70 en 191. Het nadeel is dat we dan twee dagen vrijwel helemaal kwijt zijn aan rijden, hoewel dat met enkele scenic byways ook wel weer meevalt.
Nu denk ik er echter over het grootste deel van de dag nog iets in Grand Teton te ondernemen en dan tegen de avond via 89 naar Bear Lake te rijden en daar te overnachten. De volgende dag rijd ik dan via 89, I15 en 191 naar Moab.

Succes met jullie planning.
Groet,

Old Faithful
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

We dachten aan een drietal weken: eerst 3/4 dagen New York, dan Salt Lake City, Grand Teton & Yellowstone, en daarna zaten we vast.

Ik heb ondertussen met behulp van jullie tips wat rond gekeken en dacht aan: Jackson - Grand Teton - Yellowstone - SLC - Moab, Arches, Canyonlands - The Wave - Phoenix. De oostelijke route via Badlands en zo ziet er interessant uit, maar verlies je dan niet meer tijd op de weg? Ik heb de indruk dat de bezienswaardigheden op die route meer dingen zijn waar je even stopt en dan weer wegrijdt (Mt Rushmore, Little Bighorn Battlefield), terwijl je in Arches en Canyonlands en dergelijke toch wat meer tijd kan spenderen en wandelingen maken en dergelijke. Dan is een zuidelijke route misschien interessanter? Blijft een moeilijke keuze...

Is september ook een goede maand voor Yellowstone & Grand Teton?
Old Faithful
Amerika-expert

Reken niet op weer voor korte broek en T-shirt in september. Het kan wel, maar het kan ook 's nachts vriezen en er kan sneeuw vallen. Dat risico is eind september natuurlijk groter dan begin september. Zoals ik hierboven al schreef beginnen de eerste voorzieningen in Yellowstone in september te sluiten.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Old Faithful schreef:
Martin & Marianne schreef: Wij gaan de komende zomer ook het stuk van Yellowstone naar Las Vegas rijden (zie planning) en we zijn er nog niet uit hoe we het stuk tussen Grand Teton en Moab zullen doen. Welke route nemen jullie?

Marianne
Ik vind de afstand Jackson - Moab ( 832km en 9,5 uur vlgs mijn routeplanner) te veel voor één dag.
In eerste instantie dacht ik aan Jackson - Flaming Gorge (Manila) via 189 en 191 en de volgende dag naar Moab via 191, 40, 64, 139 I70 en 191. Het nadeel is dat we dan twee dagen vrijwel helemaal kwijt zijn aan rijden, hoewel dat met enkele scenic byways ook wel weer meevalt.
Nu denk ik er echter over het grootste deel van de dag nog iets in Grand Teton te ondernemen en dan tegen de avond via 89 naar Bear Lake te rijden en daar te overnachten. De volgende dag rijd ik dan via 89, I15 en 191 naar Moab.

Succes met jullie planning.
Je eerste optie is wat wij nu in gedachten hebben (maar dan op het laatst niet de I91 maar de 128). Dutch John, of beter gezegd, deze cabins, lijkt ons een leuke plek om te overnachten.
Neem je je tweede optie dan kun je ook via Salina rijden, is volgens Yeehaw erg mooi.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nienna schreef:We dachten aan een drietal weken: eerst 3/4 dagen New York, dan Salt Lake City, Grand Teton & Yellowstone, en daarna zaten we vast.

Ik heb ondertussen met behulp van jullie tips wat rond gekeken en dacht aan: Jackson - Grand Teton - Yellowstone - SLC - Moab, Arches, Canyonlands - The Wave - Phoenix. De oostelijke route via Badlands en zo ziet er interessant uit, maar verlies je dan niet meer tijd op de weg? Ik heb de indruk dat de bezienswaardigheden op die route meer dingen zijn waar je even stopt en dan weer wegrijdt (Mt Rushmore, Little Bighorn Battlefield), terwijl je in Arches en Canyonlands en dergelijke toch wat meer tijd kan spenderen en wandelingen maken en dergelijke. Dan is een zuidelijke route misschien interessanter? Blijft een moeilijke keuze...
Ik vond het South Dakota deel erg mooi, en er is ook voldoende gelegenheid om te wandelen, maar je hebt inderdaad een paar lange rijdagen in dat geval - dwars door Wyoming, en dan nog het redelijk saaie stuk naar Denver. Kijk eens in ons 2004-verslag voor die route.

In september lijkt Utah me ook wel heerlijk.

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je eind Mei begin Juni reist, kun je het geluk hebben dat de Pawnee Graslands in bloei staan. Het is moeilijk te plannen, maar als je in de buurt bent net op het moment dat de wildflowers in bloei staan, is het de moeite waard om ervoor om te rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het rijden door de USA is vaak doel op zich voor ons. Jammer dat al die Nationale Parken er tussen zitten----lol.
Serieus, van Salt Lake City naar Moab is het kortst via Price. Marianne noemde Salina. Dan maak je een omweg via de interstates maar het stuk tussen Salina en Green River (I70) is zo mooi dat ik de omweg er voor over zou hebben.
Trouwens, eerlijk gezegd zou ik Black Hills en Badlands aan je Yell reis toevoegen omdat dit gebied nogal afgelegen is en de zuidelijke Utah parks zijn gemakkelijk van bv Las Vegas te bereiken. Wij zijn diverse keren in Yell/GTNP geweest en hebben alles meegemaakt, van sneeuw tot regen en stralende zon in september. Soms op dezelfde dag. Persoonlijk vind ik 3 dagen Yellowstone en 1 dag GTNP genoeg, dan willen we weer ergens anders naar toe. Je kan ook een overdosis krijgen. Op weg naar South Dakota zou je via Beartooth Hw kunnen rijden, als die niet tijdelijk gesloten is voor het verkeer vanwege sneeuw.....
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer