Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Daar gaat nog een Nederlander
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt allen.
Uit ervaring weet ik dat ze die netjes komen brengen, we hebben 'm gechecked via de computer bij customs en komt een vlucht later.
Derde keer al
Maar goed, alles dik in orde, even wennen en bijkomen! later meer
Alles in orde, behalve dat alweer een koffer zoek is.kastelke schreef:En, goede vlucht gehad? Geen bagage verloren? Lekker welkom geheten in je nieuwe thuisland?

Uit ervaring weet ik dat ze die netjes komen brengen, we hebben 'm gechecked via de computer bij customs en komt een vlucht later.
Derde keer al

Maar goed, alles dik in orde, even wennen en bijkomen! later meer

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heel veel succes in Amerika! Ik wens je er een geweldig leven.
Jacqueline
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- MARK_TEXAS
- Amerika-ontdekker
Congrads @Olavski!
ik hoop je in niet al te lange tijd te zullen volgen!
weliswaar naar een andere staat, maar wel het zelfde land!
ennuuh als je er tijd voor hebt, laat je nog eens zien op deze site, zodat je misschien andere NLers ook een eindje op weg kunt helpen!
heel veel suc6 toegewenst met het settelen!
ik hoop je in niet al te lange tijd te zullen volgen!
weliswaar naar een andere staat, maar wel het zelfde land!
ennuuh als je er tijd voor hebt, laat je nog eens zien op deze site, zodat je misschien andere NLers ook een eindje op weg kunt helpen!

heel veel suc6 toegewenst met het settelen!

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zo zie je maar weer Brave Manbraveman schreef:He Olavski,
Best grappig, ik heb je al een paar keer op het forum zien staan en niet eens in de gaten dat het mn neef is![]()
Take care!

Afijn, morgen een afspraak voor alweer vingerafdrukken voor zowel de greencard als werkvergunning, 't gaat sneller dan ik had verwacht.
Alleen is het nu afwachten hoe lang die papieren molen nu weer gaat duren.
Ondertussen alles goed, ik burger snel in: Speel softball en voetbal (ja dat wordt hier veel gedaan

Baal nog wel een beetje van de verloren finale van the Pistons.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Ik ben sinds November 2001 in de Steets en heb dezelfde weg bewandeld als Olavski. Als je vragen hebt, wil ik je daar graag bij helpen.
Het is veel gemakkelijker dan je denkt. Goed LEZEN helpt. Het duurt alleen erg lang.
P.S. Ik kreeg mijn Fiance visa op 11 September 2001 !! 6 uur voor de aanval........
Het is veel gemakkelijker dan je denkt. Goed LEZEN helpt. Het duurt alleen erg lang.
P.S. Ik kreeg mijn Fiance visa op 11 September 2001 !! 6 uur voor de aanval........
Sweet Home Chicago
-
- Amerika-expert
Jeetje....Die datum zul je niet snel vergeten.Elwood schreef:Ik ben sinds November 2001 in de Steets en heb dezelfde weg bewandeld als Olavski. Als je vragen hebt, wil ik je daar graag bij helpen.

Het ligt er denk ik wel aan waar je zit.. Immigratie dienst is nou ook weer niet zo traag.
Vrijdag kreeg ik bericht dat ik ben goedkeurd als "conditional Permanent Resident". ( op basis van huwelijk met US Citizen)( getrouwd op 29 oktober, 3 november papieren op gestuurd, 17 december werk vergunning, 12 february vinger afdrukken, 12 April interview, medisch onderzoek en dan additional evidence opsturen)
Als doet het zelver heb ik de molen van bureaucratisch leed en ambtelijke vertraging in pakweg negen maanden doorlopen. Met een advocaat was het hele proces waarschijnlijk een maand of 3 korter geweest., maar ik ben toch wel blij dat dat ik geen hoge advocaatkosten hoefde op te hoesten. Processing fees waren al prijzig genoeg.
Vrijdag kreeg ik bericht dat ik ben goedkeurd als "conditional Permanent Resident". ( op basis van huwelijk met US Citizen)( getrouwd op 29 oktober, 3 november papieren op gestuurd, 17 december werk vergunning, 12 february vinger afdrukken, 12 April interview, medisch onderzoek en dan additional evidence opsturen)
Als doet het zelver heb ik de molen van bureaucratisch leed en ambtelijke vertraging in pakweg negen maanden doorlopen. Met een advocaat was het hele proces waarschijnlijk een maand of 3 korter geweest., maar ik ben toch wel blij dat dat ik geen hoge advocaatkosten hoefde op te hoesten. Processing fees waren al prijzig genoeg.
Was that for us?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben ook alles zelf gedaan, scheelde veel geld.
Wat en hoe beter is daar zijn de meningen over verdeeld
, tot nu toe loopt echt alles als een trein:
26 oktober al het interview voor de permanent resident status. Da's binnen een half jaar.
De lijst wat je mee moet brengen is wel lekker groot, daar gaan we eens rustig voor zitten.
Wat en hoe beter is daar zijn de meningen over verdeeld

26 oktober al het interview voor de permanent resident status. Da's binnen een half jaar.

De lijst wat je mee moet brengen is wel lekker groot, daar gaan we eens rustig voor zitten.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Ja het viel me eerlijk gezegd ook niet tegen. Ik had een veel langere wachttijd verwacht.Wat en hoe beter is daar zijn de meningen over verdeeld , tot nu toe loopt echt alles als een trein:
Nu sta je ook vrij sterk als je op legale wijze bent binnengekomen ( fiancee, studie, werk visum), je hebt geen gekke dingen gedaan en degene waar je mee getrouwd bent heeft een inkomen boven de poverty line . Het is een heel ander verhaal als je verblijfsvergunning op basis is van een werkgever en je moet aantonen dat er geen Amerikaan te vinden is die jou werk kan doen.
Interview zelf valt ook best mee. Ja je moet een hele waslijst met evidence aandragen. Inderdaad rustig voor gaan zitten en dan punt voor punt alles bij elkaar zoeken. ( lang leve de harmonica portofolios van Walmart)
Wat bij mij voor zoveel vertraging zorgde was de resolution of marriage van mijn man zijn eerste huwelijk. Wat we meebrachten ( boedel verdeling en uitspraak rechter) was niet voldoende. Nog eens kopien gestuurd en toen werd er uiteindelijk een certified copy verwacht. Niet lang na het verzenden van de certified copy kreeg ik bericht dat ik conditional permanent resident was geworden.
Ik vond het trouwens ook heel akelig om aan mijn man te vragen of hij het affidavit of support wilde tekenen.
Was that for us?