Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sticky's en taakverdeling moderators

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Ja, ik heb dat gisteren gedaan, via het emailadres op je blog.
Maar misschien heb ik iets fout gedaan. :blink:

Omdat ik hieronder lees :' wat moet er juist in die samenvatting komen?'
vroeg ik me af : is het gewoon de bedoeling om alle links bij elkaar te zetten, of is het de bedoeling die links te verwerken tot een homogener geheel? Er zitten er veel dubbele tussen. Maar dat laatste is natuurlijk een heel ander verhaal :D

Zal ik mijn lijst al doorsturen naar iemand van jullie?

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Misschien is dat nog mijn oude adres (hoewel ik dacht het veranderd te hebben). Het email adres hier op het forum is het goede, kun je het daar nog eens heen sturen?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Misschien is dat nog mijn oude adres (hoewel ik dacht het veranderd te hebben). Het email adres hier op het forum is het goede, kun je het daar nog eens heen sturen?
Op het forum kun je geen bestanden meesturen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Had ik al door :)

Dacht dat het weer aan mij lag :)
Maar heb een gewoon mailtje gestuurd :)
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:
Petra/VS schreef:Misschien is dat nog mijn oude adres (hoewel ik dacht het veranderd te hebben). Het email adres hier op het forum is het goede, kun je het daar nog eens heen sturen?
Op het forum kun je geen bestanden meesturen :)
Maar zo heeft ze wel mijn email adres en heb ik het bestand inmiddels :). Op het forum open en bloot mijn email geven vind ik minder geslaagd ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Groetjes,
Carine
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Weet niet of die highlight moet blijven staan. Anders kan het rode stukje weg uit de link.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =10&t=9970&hilit=autohuur
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Eerst alles aanpassen :)

Ik had al de hyperlinks gecopieerd in word, maar blijkbaar werkt het forum zo niet en nu ben ik dat aan het omzetten
in URL toestanden :)

Ik wou maar eens zien of ik juist bezig was en je de links kon lezen :)
Ja dus....

:dance:
Groetjes,
Carine
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

sachasenne schreef:Eerst alles aanpassen :)

Ik had al de hyperlinks gecopieerd in word, maar blijkbaar werkt het forum zo niet en nu ben ik dat aan het omzetten
in URL toestanden :)

Ik wou maar eens zien of ik juist bezig was en je de links kon lezen :)
Ja dus....

:dance:
Het werkt prima zo Carine, dus gewoon doorgaan zou ik zeggen....... :D

Goed werk hoor!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik wil toch graag wat onder de aandacht brengen.

Op dit moment zijn er erg veel sticky's en mededelingen in de diverse fora. Zo krijg ik in Reizen Algemeen niet eens de 'gewone' topics te zien als ik die open door de vele sticky's en mededelingen die er in dat forum staan. Ik moet dan eerst naar beneden scrollen. Bovendien worden dezelfde mededelingen vaak ook in meerdere fora genoemd. Het maakt alles er de laatste tijd niet duidelijker op. Het komt zelfs 'rommelig' over op mij.

Hoe ervaren anderen dit?

Is het een idee om hier nog eens goed naar te kijken en het aantal sticky's en mededelingen minimaal te houden? Het zou het forum een stuk leesbaarder houden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wat is er op tegen, dat Dennis in meerdere topics dezelfde mededeling plaatst? Jij weet ook, dat niet iedereen in ieder topic actief is en zo worden de berichten bij een grotere groep forumleden onder de aandacht gebracht.

Dat jij het rommelig vindt overkomen, vind ik jammer. Er wordt van alles aan gedaan, om het forum leesbaar te houden. De meerdere sticky's maken daar deel van uit. Deze topics zijn ook voor een deel aan de hand van opmerkingen van forumleden tot een sticky geworden en worden hogelijk gewaardeerd.

Zo lastig is het toch niet om iets te moeten scrollen. De één heeft nu eenmaal ook een hoger beeldscherm dan de ander. Forumleden met een kleiner beeldscherm, bijvoorbeld met een klein formaat notebook, zullen ook eerder moeten scrollen, dan iemand die een kantelbaar beeldscherm heeft en dit met de korte zijde bovenaan heeft staan.
Als jouw computer met Microsoft Windows werkt en de browser is Internet Explorer, dan kan met de functietoets F11 een deel van het scherm vrij gemaakt worden, want dan vallen de werkbalken weg en dan heb je meer forumbeeld. Opnieuw de F11-toets indrukken, doet de werkbalken weer terugkomen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marco,

Met alle respect voor jouw modschap maar ik krijg de indruk dat ik kennelijk niet iets mag aanroeren wat ik belangrijk voor het forum vind en dat je gelijk in de verdediging springt.

Nog niet zo heel lang geleden waren de mods, en met name Dennis, van mening dat er niet teveel sticky's moesten komen vanwege de leesbaarheid van de fora's. Die mening heb ik ook altijd gedeeld. Ik vind dat teveel sticky's (en mededelingen) het geheel er niet leesbaarder op maakt.

Forumleden mogen onderwerpen niet in meerdere fora vermelden (en terecht). Met de mededelingen gebeurt dat nu wel en werkt erg verwarrend. Ik ben van mening dat je een onderwerp slechts in één forum moet plaatsen (laten zien). Het oogt gewoon veel netter en houdt een forum leesbaar.

Waarom zou ik eerst moeten scrollen om de onderwerpen die mij echt interesseren in beeld te brengen. Dat moet toch niet nodig zijn? Ik wil niet, elke keer als ik Reizen Algemeen open, eerst op F11 moeten drukken om e.e.a. (ook nog deels) in beeld te krijgen. Dat jij het niet lastig vindt, wil nog niet zeggen dat ik het ook zo ervaar.

Ik ben gewoon benieuwd wat het gros van de forumleden hiervan vindt. Misschien is het wel zo dat de meerderheid dit een hele verbetering vindt of zich er niet aan stoort. Voor jullie is er dan geen reden om er iets aan te doen. Maar laat de mensen zich erover uitspreken. Waarom zouden we het niet bespreekbaar maken? Met z'n allen willen we toch een leuk en informatief forum? Dan moet je ook dingen in alle open en eerlijkheid kunnen zeggen.

Roland

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Volgens mij spring Marco helemaal niet in de verdediging, hij geeft gewoon zijn mening weer.

Ik vind het forum prima leesbaar, stoor me helemaal niet aan de sticky's en mededelingen, als ik die niet interessant vind sla ik die gewoon over en bekijk de topics die ik wel interessant vind. Ik vind de sticky's wel een goede toevoeging op het forum en ik denk dat ze voor veel mensen handig zijn en ook gewaardeerd worden. De veelheid stoort me helemaal niet. Sterker nog, ik vind ze waardevol. En over dat scrollen: dat valt toch wel mee? Zo vervelend vind ik dat niet. Je kunt altijd overwegen een groter beeldscherm te kopen :mrgreen: :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik ben het helemaal met Jasmino eens, daarbij heb ik een 22 inch scherm en hoef bijna niet te scrollen om een hele pagina in beeld te krijgen.
Ik vind alles heel overzichtelijk zo en ben blij dat de sticky's en de mededelingen bovenaan staan zodat ik ze snel terug kan vinden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben gewoon benieuwd wat het gros van de forumleden hiervan vindt. Misschien is het wel zo dat de meerderheid dit een hele verbetering vindt of zich er niet aan stoort. Voor jullie is er dan geen reden om er iets aan te doen. Maar laat de mensen zich erover uitspreken....

....Ik wil niet, elke keer als ik Reizen Algemeen open, eerst op F11 moeten drukken om e.e.a. (ook nog deels) in beeld te krijgen. Dat jij het niet lastig vindt, wil nog niet zeggen dat ik het ook zo ervaar.
Oké Roland, hier mijn mening dan. Ik stoor me er absoluut niet aan, sterker nog; het is ook helemaal niet nodig om elke keer de betreffende forums te openen. Ik druk namelijk elke keer als ik op het forum kom op de knop "toon nieuwe berichten" en dan lees ik de topics die me interesseren. Die sticky's zie ik dus niet eens. Als je je er dus aan ergert zou je het eens op die manier kunnen proberen.

Maar ik heb even voor je op de betreffende forums gekeken en vind het niet vervelend en rommelig. Alleen op de forums Reizen Algemeen en Vervoer staan veel Sticky's, maar dat is ook wel nodig en handig anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Voor nieuwe leden lijkt het me juist wel handig als ze meteen de Sticky's zien. Voor hen is het namelijk nog allemaal nieuw en dus interessant om te lezen. Topics als routekaartjes, reizen met kinderen, boeken via priceline/hotwire zijn interesaant voor iedereen en heel lastig te vinden als je ze niet bundelt en Sticky maakt.
Forumleden mogen onderwerpen niet in meerdere fora vermelden (en terecht). Met de mededelingen gebeurt dat nu wel en werkt erg verwarrend. Ik ben van mening dat je een onderwerp slechts in één forum moet plaatsen (laten zien). Het oogt gewoon veel netter en houdt een forum leesbaar.
Er is een verschil tussen forumleden en de eigenaar van het forum.
Die mededelingen over korting op tickets en relevante artikelen op het hoofdforum wil Dennis aan iedereen kwijt, wat logisch is.
Niet iedereen kijkt op alle fora, als je naar het oosten gaat zal je niet op het zuidwesten kijken. Ik vind het dus niet meer dan logisch dat hij het op alle fora zet en stoor me er niet aan. Op sommige andere Amerika fora moet je je bij elk topic eerst door een lading reclameboodschappen worstelen, daar erger ik me veel meer aan.
Met alle respect voor jouw modschap maar ik krijg de indruk dat ik kennelijk niet iets mag aanroeren wat ik belangrijk voor het forum vind en dat jij gelijk in de verdediging springt....

...Waarom zouden we het niet bespreekbaar maken? Met z'n allen willen we toch een leuk en informatief forum? Dan moet je ook dingen in alle open en eerlijkheid kunnen zeggen.
Met alle respect Roland, maar ik zie Marco helemaal niet zeggen dat je niets mag aanroeren of dat je dingen niet in alle eerlijkheid mag zeggen. Hij geeft zelf ook gewoon in alle eerlijkheid en openheid zijn mening en zegt nergens dat het niet bespreekbaar is.
Dat hij jouw mening niet deelt wil nog niet zeggen dat hij niet mag reageren. Hij is dan misschien moderator maar hij heeft ook gewoon een mening en heeft het recht die te uiten.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Oké Roland, hier mijn mening dan. Ik stoor me er absoluut niet aan, sterker nog; het is ook helemaal niet nodig om elke keer de betreffende forums te openen. Ik druk namelijk elke keer als ik op het forum kom op de knop "toon nieuwe berichten" en dan lees ik de topics die me interesseren. Die sticky's zie ik dus niet eens. Als je je er dus aan ergert zou je het eens op die manier kunnen proberen.
Dat is jouw manier van topics bekijken, niets mis mee. Maar waarom zou ik mijn manier moeten aanpassen omdat er (te)veel sticky's in staan?
Maar ik heb even voor je op de betreffende forums gekeken en vind het niet vervelend en rommelig. Alleen op de forums Reizen Algemeen en Vervoer staan veel Sticky's, maar dat is ook wel nodig en handig anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Voor nieuwe leden lijkt het me juist wel handig als ze meteen de Sticky's zien. Voor hen is het namelijk nog allemaal nieuw en dus interessant om te lezen. Topics als routekaartjes, reizen met kinderen, boeken via priceline/hotwire zijn interesaant voor iedereen en heel lastig te vinden als je ze niet bundelt en Sticky maakt.
Altijd wordt er gesproken over nieuwe leden. Dat zij vooral alles 'makkelijk' moeten kunnen vinden. Maar wordt er wel rekening gehouden met de bestaande leden? Juist zij geven heel veel input aan het forum. Het is dan helemaal niet zo raar om aan te horen wij zij te zeggen hebben.
Die mededelingen over korting op tickets en relevante artikelen op het hoofdforum wil Dennis aan iedereen kwijt, wat logisch is.
Niet iedereen kijkt op alle fora, als je naar het oosten gaat zal je niet op het zuidwesten kijken. Ik vind het dus niet meer dan logisch dat hij het op alle fora zet en stoor me er niet aan.
Je kunt je afvragen of er niet betere mogelijkheden zijn om e.e.a. bij iedereen kenbaar te maken. Wat dacht je van een nieuwsbrief aan de forumleden? Bereik je gelijk iedereen en mensen worden weer aangespoord op de site en het forum te kijken. Ooit was er een nieuwsbrief. Misschien een idee om die nieuw leven in te blazen.
Met alle respect Roland, maar ik zie Marco helemaal niet zeggen dat je niets mag aanroeren of dat je dingen niet in alle eerlijkheid mag zeggen. Hij geeft zelf ook gewoon in alle eerlijkheid en openheid zijn mening en zegt nergens dat het niet bespreekbaar is.
Dat hij jouw mening niet deelt wil nog niet zeggen dat hij niet mag reageren. Hij is dan misschien moderator maar hij heeft ook gewoon een mening en heeft het recht die te uiten.
Tuurlijk mag er gereageerd worden. Daarom roer ik het juist aan. Echter, ik meende tussen de regels door een soort van 'geïrriteerdheid' lezen. Vraag me niet waarom, maar ik heb zoiets in de regel gauw door. Normaal gesproken worden suggesties als hartelijk ontvangen maar dat bemerkte ik hier niet. Maar wellicht heb ik dat helemaal mis. In dat geval, Marco, ook jouw mening is natuurlijk waardevol en als mod en forumlid heb ik je ook altijd erg gewaardeerd. Dit kwam bij mij gewoon een beetje 'vreemd' over. :wink:

Roland

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Coyote schreef:Echter, ik meende tussen de regels door een soort van 'geïrriteerdheid' lezen. Vraag me niet waarom, maar ik heb zoiets in de regel gauw door.
De moderators hebben een tijd geleden de opmerking gekregen dat zij geen dingen 'tussen de regels' meer mogen lezen. (en dat is soms toch wel een opgave!) Misschien is het handig als forumleden dat proberen ook niet te doen? En als je twijfelt en je wilt het echt weten: stuur een pb naar die persoon en vraag het haar/hem gewoon.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Dat is jouw manier van topics bekijken, niets mis mee. Maar waarom zou ik mijn manier moeten aanpassen omdat er (te)veel sticky's in staan?
Omdat je je ergert aan de sticky's. Dit is een eenvoudige oplossing. Ik denk trouwens dat heel veel leden op die manier de nieuwe berichten bekijken.

Altijd wordt er gesproken over nieuwe leden. Dat zij vooral alles 'makkelijk' moeten kunnen vinden. Maar wordt er wel rekening gehouden met de bestaande leden? Juist zij geven heel veel input aan het forum. Het is dan helemaal niet zo raar om aan te horen wij zij te zeggen hebben.
Maar het is toch ook belangrijk dat nieuwe leden alles makkelijk kunnen vinden. Er zijn de laatste maanden (gelukkig) heel veel nieuwe leden bijgekomen. Volgens mij zijn die erg belangrijk om het forum levendig te houden. De bestaande leden weten inmiddels wel waar en op welke manier ze alles makkelijk kunnen vinden. Zie de tip hierboven over het knopje : "toon nieuwe berichten" En waar lees jij dat ik zeg dat wij niet aangehoord worden?
Je kunt je afvragen of er niet betere mogelijkheden zijn om e.e.a. bij iedereen kenbaar te maken. Wat dacht je van een nieuwsbrief aan de forumleden? Bereik je gelijk iedereen en mensen worden weer aangespoord op de site en het forum te kijken. Ooit was er een nieuwsbrief. Misschien een idee om die nieuw leven in te blazen.
Ik persoonlijk zit niet op een nieuwsbrief te wachten, ik kijk wel op het forum, maar misschien andere leden wel.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 10 apr 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kastelke schreef:Misschien is het handig als forumleden dat proberen ook niet te doen? En als je twijfelt en je wilt het echt weten: stuur een pb naar die persoon en vraag het haar/hem gewoon.
Als het goed is zou dat inderdaad ook niet meer aan de orde moeten zijn. We hebben echter ook afgesproken onze eerlijke mening over alles te geven en niet meer geheimzinnig te doen. Dat heb ik in dit geval gedaan. Er niet omheen draaien maar gewoon vragen wat er aan de hand is.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Omdat je je ergert aan de sticky's.
Ik zeg nergens dat ik mij erger aan sticky's. Wel ben ik van mening dat het aantal sticky's en mededelingen op dit moment te hoog is.

Sticky's kunnen heel nuttig zijn zolang je ze maar met beleid toepast. Dat kan best lastig zijn omdat we de forumleden graag van heel veel zaken op de hoogte willen houden. De kunst is om hier een goede balans in te vinden. Misschien zou je een sticky kunnen maken met de meest belangrijke topics (de huidige sticky's aangevuld met andere onderwerpen) die op dat moment lopen? Op die manier kun je ook snel bepaalde zaken terugvinden (ook nieuwe forumleden).

Kortom, er zijn wel mogelijkheden om dingen anders te doen. Of je dat doet is natuurlijk vraag 2. Daarom is de mening van anderen ook belangrijk vind ik. Af en toe goedbedoelde kritiek geven zou toegejuicht moeten worden. Het geeft aan dat het forum 'leeft' bij de mensen. :wink:

Roland

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer