Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie weet waar dit is?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wie weet waar dit is?
Hallo Allemaal,
Ik kreeg net een foto binnen van een plek die wij ook wel willen bezoeken.
Geen idee of het wel in Amerika ligt, maar dit zou best kunnen.
Weet iemand waar dit is?
Groetjes,
Sonja
Ik kreeg net een foto binnen van een plek die wij ook wel willen bezoeken.
Geen idee of het wel in Amerika ligt, maar dit zou best kunnen.
Weet iemand waar dit is?
Groetjes,
Sonja
Re: Wie weet waar dit is?
Geen idee, maar zou het kunnen zijn dat het een foto is van de Coyote Buttes in Arizona......... 

Ik denk dat Lake Powell/Glen Canyon National Recreation Area is (in het zuiden van Utah).
Klopt helemaal :Amikix schreef:Ik denk dat Lake Powell/Glen Canyon National Recreation Area is (in het zuiden van Utah).
http://travel.utah.gov/lakepowell_poster.htm
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als dat Glen Canyon NRA is, dan is de middelste bocht op de foto misschien wel de Horseshoe Bend in Page?
Ik heb even mijn eigen foto van de Horseshoe Bend erbij genomen, maar dat zou wel kunnen. Je kunt vlakbij Page de Horseshoe Bend fotograferen vanaf de rotsen, op de foto van Sonja zou dat dan aan de rechterkant zijn ongeveer halverwege de foto, op het platteau dat net van de foto is afgevallen.
Deze foto lijkt me te zijn gemaakt vanuit een helicopter of vliegtuig. Wel erg mooi!
Ik heb even mijn eigen foto van de Horseshoe Bend erbij genomen, maar dat zou wel kunnen. Je kunt vlakbij Page de Horseshoe Bend fotograferen vanaf de rotsen, op de foto van Sonja zou dat dan aan de rechterkant zijn ongeveer halverwege de foto, op het platteau dat net van de foto is afgevallen.
Deze foto lijkt me te zijn gemaakt vanuit een helicopter of vliegtuig. Wel erg mooi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat ging mijn vraag zijn: hoe geraak je daar. Niet dus
. Dit jaar gaan we 3 volle dagen in Page zijn, en als we niet in the wave geraken, had dit zeker ook op ons programma gestaan.

- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Toen ik deze foto zag dacht ik ook, wow! Maar omdat het niet zo bekend is, zal het vast wel behoorlijk onbereikbaar zijn.
Helaas
Helaas

- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Niet verwacht dat dit Lake Powell is.
Ik denk echter niet dat dit de Horseshoe Bend is.
Als je ziet hoe hoog de cliffs rondom zijn ten opzichte van de rotsen in de rivier, zou je vanaf de cliffs al deze bochten moeten kunnen zien. Maar misschien is dit oogbedrog.
Groetjes,
Sonja
Ik denk echter niet dat dit de Horseshoe Bend is.
Als je ziet hoe hoog de cliffs rondom zijn ten opzichte van de rotsen in de rivier, zou je vanaf de cliffs al deze bochten moeten kunnen zien. Maar misschien is dit oogbedrog.
Groetjes,
Sonja
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Horseshoe Bend kan het niet zijn dat ligt niet aan Lake Powell maar aan de colorado River benedenstrooms van de Glen Canyon Dam.
Tussen Glen Canyon Dam en Lee's Ferry zeg maar.
De fotolokatie moet verder het Lake Powell gebied in gezocht worden als men met de boot richting de Natural Bridge gaat maakt men meer kans om deze lokatie tegen te komen, mogelijk in een van de zijcanyons.
De fotolokatie moet verder het Lake Powell gebied in gezocht worden als men met de boot richting de Natural Bridge gaat maakt men meer kans om deze lokatie tegen te komen, mogelijk in een van de zijcanyons.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Horseshoe Bend is inderdaad in de Colorado River, maar ligt wel heel vlakbij de GC NRA. OMdat het water groen is, denk ik toch echt dat het de Colorado River is. Die rivier is namelijk op slechts een klein stukje groen: net achter de Glen Canyon Dam. Daarna wordt het water weer steeds bruiner omdat het onderweg veel zand opneemt. Bij de Glen Canyon Dam laat de rivier al dat zand achter en daarom is het water dan even heel mooi groen. In Lake Powell is het water blauw...Rob schreef:Horseshoe Bend kan het niet zijn dat ligt niet aan Lake Powell maar aan de colorado River benedenstrooms van de Glen Canyon Dam.
Dat geeft me nog steeds het vermoeden dat deze foto is genomen net voorbij de Glen Canyon Dam.
Het is me inderdaad ook opgevallen dat de cliffs aan de zijkanten hoger lijken, maar ik denk dat dit inderdaad gezichtsbedrog is. De foto zal bovendien beslist zijn genomen met een wide angle lens, en die vertekenen toch al een beetje aan de zijkanten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je op de verkleuring van de rotsen let kan het alleen maar in het Lake Powell gedeelte zijn.
Die verkleuring wordt/is veroorzaakt door de lage waterstand van de laatste jaren.
Voorbij Glen Canyon Dam zie je die verkleuring niet, daar zijn de rotsen donkerder zoals op de foto het bovenste stuk van de rotsen.
Lake Powell is verderop ook groen, dat hebben we vorig jaar nog gezien aan het begin van Lake Powell bij het plaatsje Hite waar de US-95 over de Colardo River gaat en waar Lake Powell dus begint.
Rob
Die verkleuring wordt/is veroorzaakt door de lage waterstand van de laatste jaren.
Voorbij Glen Canyon Dam zie je die verkleuring niet, daar zijn de rotsen donkerder zoals op de foto het bovenste stuk van de rotsen.
Lake Powell is verderop ook groen, dat hebben we vorig jaar nog gezien aan het begin van Lake Powell bij het plaatsje Hite waar de US-95 over de Colardo River gaat en waar Lake Powell dus begint.
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, dat was me niet opgevallen......Rob schreef:Als je op de verkleuring van de rotsen let kan het alleen maar in het Lake Powell gedeelte zijn.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8297 Weergaves
-
Laatste bericht door Yareth
-
- 2 Reacties