Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
creditcard aanvragen, GRRR even afreageren
Je kunt ook beginnen met een secure credit card.
Wat ook helpt is je locale bank manager vragen een brief te schrijven die je toevoegd bij de aanvraag (dit hebben wij gedaan). We hadden ook vantevoren een referentie brief geregeld van Eurocard/Mastercard, die werd ook meegestuurd en toen ging het goed (nadat het een paar keer fout ging).
Maar inderdaad een lening voor een auto is ook een goede manier. Verder geven credit unions ook veel sneller een credit card uit.
Geloof niet dat een debit card helpt voor je credit history.... en soms accepteren ze die niet bij autohuren enzo.
Je moet ook niet al te vaak vergeefs een credit card aanvragen, dat is ook slecht voor je credit history. Ook een copy van je credit report opvragen kost je punten (ze denken waar rook is is vuur).
Dora
Wat ook helpt is je locale bank manager vragen een brief te schrijven die je toevoegd bij de aanvraag (dit hebben wij gedaan). We hadden ook vantevoren een referentie brief geregeld van Eurocard/Mastercard, die werd ook meegestuurd en toen ging het goed (nadat het een paar keer fout ging).
Maar inderdaad een lening voor een auto is ook een goede manier. Verder geven credit unions ook veel sneller een credit card uit.
Geloof niet dat een debit card helpt voor je credit history.... en soms accepteren ze die niet bij autohuren enzo.
Je moet ook niet al te vaak vergeefs een credit card aanvragen, dat is ook slecht voor je credit history. Ook een copy van je credit report opvragen kost je punten (ze denken waar rook is is vuur).
Dora
-
- Amerika-expert
ik weet niet hoelang je van plan bent om in de VS te blijven, maar als je tijd hebt kan je het beste via een secured credit card credit opbouwen.
je hebt de fondsen dus je zou makkelijk $10,000 kunnen omzetten in 2 of 3 secured cards en die ook gebruiken, maar goede payments maken. daarmee kan je een credit history beginnen. na een paar maanden of zo kan je andere charge cards aanvragen en dan ben je binnen de kortse keren een echte amerikaan met veel plastic in de wallet.
als het jou alleen gaat om het hebben van een credit card dan volstaat zelfs een secured card die je gewoon iedere maand afbetaalt. die zal gewoon geaccepteerd worden voor transacties.
probleem opgelost. denk er wel aan dat je voor kopen van huis en soms zelf voor huren ook een credit history moet kunnen aantonen, dus het is goed om je hierin te verdiepen.
succes.
je hebt de fondsen dus je zou makkelijk $10,000 kunnen omzetten in 2 of 3 secured cards en die ook gebruiken, maar goede payments maken. daarmee kan je een credit history beginnen. na een paar maanden of zo kan je andere charge cards aanvragen en dan ben je binnen de kortse keren een echte amerikaan met veel plastic in de wallet.
als het jou alleen gaat om het hebben van een credit card dan volstaat zelfs een secured card die je gewoon iedere maand afbetaalt. die zal gewoon geaccepteerd worden voor transacties.
probleem opgelost. denk er wel aan dat je voor kopen van huis en soms zelf voor huren ook een credit history moet kunnen aantonen, dus het is goed om je hierin te verdiepen.
succes.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vermoed dat jouw debitcard een visa symbol heeft.
Daar zijn nog visa credit cards(visa,master,discover,universal etc. etc.)
De meeste creditcards geven je nog blank checks, zo je kan gewoon een andere creditcard daar mee betalen.
Als je een heel goede creditscore heb ,krijg je de 0% rente voor 12 maanden op balance transfers aanbiedingen.
Zo na 12 maanden kan je het weer naar een andere creditcard transferring voor een andere 0%.
Men zegt dat het slecht is voor de creditscore .
What kind of work doet jouw vriendin voor Intel?
I will be thinking of you in August, when the temperature in Arizona climbs to 110 F.
Groetjes
Daar zijn nog visa credit cards(visa,master,discover,universal etc. etc.)
De meeste creditcards geven je nog blank checks, zo je kan gewoon een andere creditcard daar mee betalen.
Als je een heel goede creditscore heb ,krijg je de 0% rente voor 12 maanden op balance transfers aanbiedingen.
Zo na 12 maanden kan je het weer naar een andere creditcard transferring voor een andere 0%.
Men zegt dat het slecht is voor de creditscore .
What kind of work doet jouw vriendin voor Intel?
I will be thinking of you in August, when the temperature in Arizona climbs to 110 F.
Groetjes
-
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Credit bouw je op door zoveel mogelijk storecards(ook voor je supermarkt) aan te schaffen en te gebruiken en vooral belangrijk af te betalen elke maand. Die scores tellen allemaal mee voor de FICO score en binnen een half jaar moet je een redelijke history opgebouwd hebben, zodat een credit card aanvraag geen probleem zou moeten opleveren.
Wij hebben rekeningen bij een Credit Union ipv bij een grote bank. De filosofie van een Credit Union bevalt ons beter dan die van een grote bank en er is meer mogelijk.
--
Tink
Wij hebben rekeningen bij een Credit Union ipv bij een grote bank. De filosofie van een Credit Union bevalt ons beter dan die van een grote bank en er is meer mogelijk.
--
Tink
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ben ik niet met je eens, Tink, "zoveel mogelijk" is te vaag. Als je te veel van die kaarten opent, staat dat namelijk als een negatief op je credit report, want je hebt dan toch ook de mogelijkheid je zo diep in de schulden te steken als de credietlijnen, die al die kaarten bij elkaar bieden. Ik denk, dat het beter is, twee of drie kaarten te openen, ook veel makkelijker te overzien, als je niet gewend bent je kaarten niet iedere maand af te betalen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met store cards bedoel ik niet alleen de regluar credit store card zoals je die kan krijgen bij de Target of Macy's, waar je rente over het bedrag moet betalen maar voornamelijk ook de wat met een Nederlands woord heet 'consumentenkaarten of klantenkaart' de Safeway, Ralphs's, Albertson's cards. Deze cards zijn geen credit cards maar tellen wel mee voor je credit history.
En inderdaad 2 of 3 store credit cards lijkt me ook voldoende, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. je kan kiezen voor een automatische betaling van het gehele bedrag aan het eind van de maand dan kom je ook niet in de problemen.
Maar het doel van deze cards is niet om torenhoge schuld op te bouwen maar te gebruiken voor kleine beetjes, zodat ze actief zijn en het doel dienen waarvoor je ze genomen hebt. Een credit history opbouwen.
Negatief credit krijg je doordat je je kaarten niet op tijd afbetaald, niet omdat je er teveel zou hebben. Belangrijk is ook ervoor te zorgen dat als je een kaart heb afbetaald hem open te houden en niet af te sluiten. Dit staat beter op je history. Zorg altijd voor een low balance op de card en betaal je rekeningen op tijd.
Ik heb de FICO kit van Suze Orman gekocht om ons Fico nummer te managen. Je op haar website lezen hoe een FICO nummer bepaald wordt en hoe lenders die gebruiken.
https://www.myfico.com/Suze/CreditKit/Faq.aspx
--
Tink
En inderdaad 2 of 3 store credit cards lijkt me ook voldoende, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. je kan kiezen voor een automatische betaling van het gehele bedrag aan het eind van de maand dan kom je ook niet in de problemen.
Maar het doel van deze cards is niet om torenhoge schuld op te bouwen maar te gebruiken voor kleine beetjes, zodat ze actief zijn en het doel dienen waarvoor je ze genomen hebt. Een credit history opbouwen.
Negatief credit krijg je doordat je je kaarten niet op tijd afbetaald, niet omdat je er teveel zou hebben. Belangrijk is ook ervoor te zorgen dat als je een kaart heb afbetaald hem open te houden en niet af te sluiten. Dit staat beter op je history. Zorg altijd voor een low balance op de card en betaal je rekeningen op tijd.
Ik heb de FICO kit van Suze Orman gekocht om ons Fico nummer te managen. Je op haar website lezen hoe een FICO nummer bepaald wordt en hoe lenders die gebruiken.
https://www.myfico.com/Suze/CreditKit/Faq.aspx
--
Tink
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Deze link staan ook heel veel antwoorden op de vragen die iedereen heeft.
http://www.suzeorman.com/igsbase/igstem ... &SnavID=20
--
Tink
http://www.suzeorman.com/igsbase/igstem ... &SnavID=20
--
Tink
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je krijgt daar inderdaad geen negatief credit van, maar er wordt bij het verstrekken van een lening voor hypotheek of autoaankoop wel degelijk naar gekeken en het is niet gunstig veel credit cards op te hebben, zelfs al gebruik je ze nooit. Ik had nogal de neiging om een winkel credit kaart te verkrijgen voor de korting, die je bij de eerste aankoop krijgt. Die moest ik afsluiten voor onze hypotheek werd goedgekeurd.Tink schreef:Negatief credit krijg je doordat je je kaarten niet op tijd afbetaald, niet omdat je er teveel zou hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik wil Jan Visser's tip even onderschrijven om in Nederland al vóór je vertrek een Nederlandse American Express kaart aan te vragen (als je ervoor in aanmerking komt, dus je moet nog een baan hebben).
Ik heb dit kantje-boord ook gedaan (in m'n allerlaatste werkmaand in NL) en kreeg uiteindelijk goedkeuring. Eenmaal in de VS heb ik de Amerikaanse American Express opgebeld en om een "transfer-in" gevraagd, die niet bestond - maar ik mocht wel meteen een nieuwe Amerikaanse Amex aanvragen zodra ik mijn Nederlandse kaartnummer had doorgegeven.
Eindresultaat: ik heb, zonder in de VS een credit history te hebben, een echte American Express in mijn bezit... en dat scheelt me een hoop ellende. Bedankt, Jan!
Ik heb dit kantje-boord ook gedaan (in m'n allerlaatste werkmaand in NL) en kreeg uiteindelijk goedkeuring. Eenmaal in de VS heb ik de Amerikaanse American Express opgebeld en om een "transfer-in" gevraagd, die niet bestond - maar ik mocht wel meteen een nieuwe Amerikaanse Amex aanvragen zodra ik mijn Nederlandse kaartnummer had doorgegeven.
Eindresultaat: ik heb, zonder in de VS een credit history te hebben, een echte American Express in mijn bezit... en dat scheelt me een hoop ellende. Bedankt, Jan!
Wat een andere mentaliteit met hier in de Benelux.
Hier krijg je pas vlot een lening als je kan bewijzen dat je geen schulden hebt.
Buiten mijn hypthecaire lening (die ik dan nog vervroegd heb terug betaald) heb ik nooit schulden gehad.
Ik krijg hier van mijn bank gratis een VISA-kaart (limiet 2500 euro/maand) en betaal daar vlot mee wereldwijd.
Hier krijg je pas vlot een lening als je kan bewijzen dat je geen schulden hebt.
Buiten mijn hypthecaire lening (die ik dan nog vervroegd heb terug betaald) heb ik nooit schulden gehad.
Ik krijg hier van mijn bank gratis een VISA-kaart (limiet 2500 euro/maand) en betaal daar vlot mee wereldwijd.
Ik had een paar maanden voor vertrek een Amex aangevraagd, maar ze wilden hem hier niet omzetten hoor! Dat kon alleen bij de Nederlandse afdeling. Maar als ik die bel dan is het precies andersom.
Maar goed, ik kreeg vandaag mijn credit card in de bus, diezelfde kaart waar ik het dus in de eerste post over had. De boze brief (bijna hetzelfde als de openingspost) heeft dus gewerkt, hoe weet ik niet, maar na de initiele afwijzing heb ik dus nu de kaart wel. Geen brief met uitleg waarom ik hem nu ineens wel krijg, niks, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb net iets besteld met de kaart dus ik zie wel of ie het ook daadwerkelijk doet.
Nu nog alle autoverzekerings ellende oplossen en ik ben weer een stap verder
Maar goed, ik kreeg vandaag mijn credit card in de bus, diezelfde kaart waar ik het dus in de eerste post over had. De boze brief (bijna hetzelfde als de openingspost) heeft dus gewerkt, hoe weet ik niet, maar na de initiele afwijzing heb ik dus nu de kaart wel. Geen brief met uitleg waarom ik hem nu ineens wel krijg, niks, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb net iets besteld met de kaart dus ik zie wel of ie het ook daadwerkelijk doet.
Nu nog alle autoverzekerings ellende oplossen en ik ben weer een stap verder

credit card
Voordat je een credit card kunt aanvragen moet je eerst een credit history aanvragen. Wat wij gedaan hebben is een auto leasen voor een paar maand, het is niet moeilijk om een auto te leasen en dus een perfecte kans om een credit history op te bouwen!
Een debit card kregen wij wel meteen bij de bank, dit moet geen probleem zijn...
succes!
Een debit card kregen wij wel meteen bij de bank, dit moet geen probleem zijn...
succes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4908 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-