Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fotos op cd of dvd onderweg?
Fotos op cd of dvd onderweg?
Hoi,
Zijn er in (bv Zuidwesten) voldoende mogelijkheden om je memorykaartje met foto's op een cd/dvd te branden onderweg?
Zit nu te dubben of ik mijn notebook moet meenemen of niet.
Groet,
Gert
Zijn er in (bv Zuidwesten) voldoende mogelijkheden om je memorykaartje met foto's op een cd/dvd te branden onderweg?
Zit nu te dubben of ik mijn notebook moet meenemen of niet.
Groet,
Gert
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Fotos op cd of dvd onderweg?
Bij de Wal*mart kan je ze in ieder geval over laten zetten ook in de meeste winkel centra en Outlets is wel een mogelijkheid te vinden.
Rob
Rob
De mogelijkheid om foto's op cd te laten branden is denk ik geen probleem.
Maar persoonlijk zou ik niet meer zonder laptop op vakantie willen.
Voordelen: foto's gelijk opslaan, info opzoeken, hotelreserveringen annuleren, live verslag bijhouden, nog even bieden via priceline, kinderen op de lange ritten filmpje laten kijken, het forum bezoeken als je door de jetlag niet kunt slapen
Nadelen: geen
Maar persoonlijk zou ik niet meer zonder laptop op vakantie willen.

Voordelen: foto's gelijk opslaan, info opzoeken, hotelreserveringen annuleren, live verslag bijhouden, nog even bieden via priceline, kinderen op de lange ritten filmpje laten kijken, het forum bezoeken als je door de jetlag niet kunt slapen

Nadelen: geen

Ik wou ook een laptop aanschaffen met het oog op onze trip, om dezelfde redenen die jij net opnoemt behalve dat van de kinderen
Hoe kan je je foto's doorsturen naar je thuis pc ?
Digitale foto's zijn groot en moeilijk door te sturen
Bestaat er een programma of iets waardoor je die kan kleiner maken en toch doorsturen naar je thuis pc ?
Je laptop moest maar eens gestolen worden
Bart

Bestaat er een programma of iets waardoor je die kan kleiner maken en toch doorsturen naar je thuis pc ?
Je laptop moest maar eens gestolen worden

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een nadeel vind ik dat je er gauw teveel tijd in steekt (liveverslag, foto's e.d.). Ik heb nu 2x de laptop mee gehad maar denk niet dat ik 'm een derde keer mee neem naar Amerika. Geeft 's avonds meer rust om andere dingen te doen.pyca schreef:Nadelen: geen

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De foto's naar huis sturen is niet te doen, tenminste niet als je met grote bestanden wilt werken. Wij hebben een server thuis, maar zelfs via de VPN-verbinding duurt het gewoon veel te lang.Dude schreef:Ik wou ook een laptop aanschaffen met het oog op onze trip, om dezelfde redenen die jij net opnoemt behalve dat van de kinderen![]()
Je laptop moest maar eens gestolen worden![]()
Bart
Wat wij doen is de foto's op groot formaat op de laptop zetten én ze direct op een uploadsite parkeren. Onze foto's staan op http://nieuwenoord.famipix.nl (stuur me gerust een pb met je mail voor een wachtwoord). Veel mensen hebben ook een inlogwoord hoor, zodat ze meekijken tijdens onze reis. We hebben een lijst met dik 100 contacpersonen op die fotosite, waarvan heel veel van dit forum. De foto's laden we met een grootte van 800 pixels, anders duurt het erg lang.
Ik probeer elke drie dagen zo'n beetje ook de foto's nog op CD te zetten. Mocht de laptop crashen, heb ik altijd de originele formaten nog op DVD. Deze gaat ook altijd in een andere koffer mee naar huis dan de laptop.
Persoonlijk wil ik echt niet zonder laptop op reis. De reisverslagen en het bewerken en plaatsen van foto's zijn een grote hobby voor me, ook op reis. We reizen altijd per camper en het geeft je 's avonds nog wat te doen. Omdat wij vaak in voor of naseizoen reizen is het toch vroeg donker en ik zit vaak nog lang buiten met mijn laptopje

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Probeer het dan zonder VPN, want dat maakt je verbinding tragernieuwenoord schreef:De foto's naar huis sturen is niet te doen, tenminste niet als je met grote bestanden wilt werken. Wij hebben een server thuis, maar zelfs via de VPN-verbinding duurt het gewoon veel te lang.

Ik ga ook niet meer weg zonder laptop, het geeft enorm veel luxe. Ik probeer wel weg te blijven uit forums en maak enkel een snelle versie van mijn verslag die ik dan achteraf nog netjes afwerk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook met FTP duurt het gewoon lang, dus ik hou mijn DVD-tjes wel ff vol nogChi Sin X schreef:Probeer het dan zonder VPN, want dat maakt je verbinding tragernieuwenoord schreef:De foto's naar huis sturen is niet te doen, tenminste niet als je met grote bestanden wilt werken. Wij hebben een server thuis, maar zelfs via de VPN-verbinding duurt het gewoon veel te lang.. (Overhead door tunneling/encryptie). Puur FTP gaat sneller werken, en heeft als voordeel dat hij verder kan werken van afgebroken bestanden. (Verwacht wel geen wereld van verschil
)
Ik ga ook niet meer weg zonder laptop, het geeft enorm veel luxe. Ik probeer wel weg te blijven uit forums en maak enkel een snelle versie van mijn verslag die ik dan achteraf nog netjes afwerk.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zetten de foto's in een map op de laptop, branden ze regelmatig op een cd en vervolgens laad ik ze ook elke dag naar mijn fotosite.Dude schreef:Ik wou ook een laptop aanschaffen met het oog op onze trip, om dezelfde redenen die jij net opnoemt behalve dat van de kinderen![]()
Je laptop moest maar eens gestolen worden![]()
Bart
Ik gebruik pixagogo, dat werkt heel makkelijk en je kunt mooie mapjes per dag maken: Hier kun je mijn site bekijken: http://www.pixagogo.com/2027635180
De laatste vakantie was ik blij dat we dat gedaan hadden want halverwege de vakantie crashte mijn laptop, hij deed helemaal niets meer. Gelukkig had ik vlak daarvoor een backup van de foto's gemaakt en de rest zat nog op de geheugenkaart van het fototoestel.
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar let ik dus ook op. Ik maak mijn geheugenkaarten pas op als alles ook op DVD staat.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo, misschien een rare vraag maar zit er verschil in de DVD´s die je in de USA koopt of hier in Nederland?
Toch ... dan heb je toch hopen geheugenkaartjes nodig?Coyote schreef:Een nadeel vind ik dat je er gauw teveel tijd in steekt (liveverslag, foto's e.d.). Ik heb nu 2x de laptop mee gehad maar denk niet dat ik 'm een derde keer mee neem naar Amerika. Geeft 's avonds meer rust om andere dingen te doen.pyca schreef:Nadelen: geen![]()
Roland
Ik ga met laptop, ik kan het mij er zonder niet inbeelden... .
Dat is een héél goede tip, waar ik me nog niet zo écht zorgen om maakte... .Ik probeer elke drie dagen zo'n beetje ook de foto's nog op CD te zetten. Mocht de laptop crashen, heb ik altijd de originele formaten nog op DVD. Deze gaat ook altijd in een andere koffer mee naar huis dan de laptop.
Een pakje van 10 cd's gaat dus mee richting VS ... .
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen enkel verschil.Esther van der Veen schreef:Hallo, misschien een rare vraag maar zit er verschil in de DVD´s die je in de USA koopt of hier in Nederland?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Behalve dan de extra heffing die er bij ons op zit voor de Thuiskopie...Pete.Z schreef:Geen enkel verschil.Esther van der Veen schreef:Hallo, misschien een rare vraag maar zit er verschil in de DVD´s die je in de USA koopt of hier in Nederland?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar kopen is goedkoper. Ik zet ze trouwens op DVD, past meer op.Dat is een héél goede tip, waar ik me nog niet zo écht zorgen om maakte... .
Een pakje van 10 cd's gaat dus mee richting VS ... .
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben ook een jaar een losse brander mee gehad (we hadden toen geen laptop) daar kon je geheugen kaartje insteken en branden, het nadeel is alleen dat je nooit zeker weet of alles er nou op staat, je kan aan de dvd wel zien dat deze gebrand is maar toch....
Vorig jaar de laptop mee ghad en dat werkt ideaal, wij hebben wel via een ftp server foto's naar huis gestuurd..... dit duurt wel even maar als je hem de hele nacht aan laat staan is dat prima te doen.
Dit jaar gaat de laptop gewoon weer mee
Groetjes ess
Vorig jaar de laptop mee ghad en dat werkt ideaal, wij hebben wel via een ftp server foto's naar huis gestuurd..... dit duurt wel even maar als je hem de hele nacht aan laat staan is dat prima te doen.
Dit jaar gaat de laptop gewoon weer mee

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze laptop is vorig jaar gecrasht tijdens de vakantie. Gelukkig had ik de meeste foto's al op onze eigen site bij Pixagogo gezet. De rest stond nog op het geheugenkaartje van het fototoestel.
Maak dus in ieder geval iedere dag een back up. Het nadeel van de foto's alleen op cd's branden vind ik dat je het niet iedere dag doet, als je geheugenkaartje het ineens niet meer doet (is mij ook gebeurd, gelukkig deed hij het later weer) heb je geen back-up.
Marjon
Maak dus in ieder geval iedere dag een back up. Het nadeel van de foto's alleen op cd's branden vind ik dat je het niet iedere dag doet, als je geheugenkaartje het ineens niet meer doet (is mij ook gebeurd, gelukkig deed hij het later weer) heb je geen back-up.
Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien nog een goede tip: Omdat mijn laptop vorige vakantie gecrasht is en ik daardoor een aantal documenten kwijtraakte, stuur ik tegenwoordig steeds belangrijke documenten door naar mijn G-mail.
Allerlei links en gegevens over de vakantie heb ik daar naartoe gestuurd. Als de laptop dan crasht tijdens de vakantie, kan ik via een andere computer heel makkelijk bij mijn gegevens komen.
Marjon
Allerlei links en gegevens over de vakantie heb ik daar naartoe gestuurd. Als de laptop dan crasht tijdens de vakantie, kan ik via een andere computer heel makkelijk bij mijn gegevens komen.
Marjon
Ik las dat je foto's op een externe harddisk zet, kan dat zonder tussenkomst van een laptop?
Ik ben ook een groot fotomens, en er moeten dus veel foto's gemaakt worden! En foto's verliezen.. daar moet ik niet aan denken!!
Was dus al aan het bedenken dat ik wel meerdere kaartjes nodig had voor mijn toestel.. maar dan heb ik nog geen backup. En speciaal een laptop kopen om mee te nemen.. vind ik ook zo wat. Externe harde schijf zou dan nog wel kunnen.. maar kun je direct van je kaartje op de harde schijf kopieeren?
Ik ben ook een groot fotomens, en er moeten dus veel foto's gemaakt worden! En foto's verliezen.. daar moet ik niet aan denken!!
Was dus al aan het bedenken dat ik wel meerdere kaartjes nodig had voor mijn toestel.. maar dan heb ik nog geen backup. En speciaal een laptop kopen om mee te nemen.. vind ik ook zo wat. Externe harde schijf zou dan nog wel kunnen.. maar kun je direct van je kaartje op de harde schijf kopieeren?
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht