Bovenstaand stukje is van 8 mei 2006. Toen gingen ook forumleden dollars kopen, omdat ze bang waren dat ze anders niet konden profiteren van de uitzonderlijk hoge koers .... You never know, dus!Hebben jullie de laatste tijd de koers van de dollar in het oog gehouden?
Ik dus wel en het ziet er heel leuk uit de laatste tijd.
Koers vandaag is reeds: 1EUR=1,2770USD
Verwachting is dat hij de 1,30 zeker zal overschrijden.
Dat is toch nog eens goed nieuws.
nietwaar?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollars kopen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: dollars kopen
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Inderdaad, je weet maar nooit.
Maar als je, zoals ik, op basis van technische analyse naar de koers van de euro/dollar kijkt dan zie je het volgende. Begin 1995 bereikte de euro een voorlopig hoogste koers van 1,4535. Daarna volgde een daling, die eind 2000 resulteerde in een dieptepunt van 0,8225. Daarna begon een stijgende trend, die tot op de dag van vandaag voortduurt. Enkele maanden geleden werd daarbij het hoogtepunt uit 1995 van 1,4535 overschreden en dat is altijd een sterk punt. Op de wat kortere termijn bekeken zagen we de laatste maanden een zijwaartse trend tussen 1,4310 en 1,4767. Daar is de koers enkele dagen geleden aan de bovenkant uitgebroken en met een stand van 1,5092 op het moment dat ik dit schrijf, kun je dus zeggen dat de lange termijn stijgende trend opnieuw is bevestigd. Er is technisch gezien geen enkele reden om aan te nemen dat de dollar binnenkort aanzienlijk duurder zal worden. Korte termijnschommelingen zijn er echter altijd.
En inderdaad, je weet maar nooit. Ik hanteer momenteel een ondergrens van 1,4700. Als de koers daar onder komt, ga ik de dollars voor mijn reis in juli a.s. kopen.
Maar als je, zoals ik, op basis van technische analyse naar de koers van de euro/dollar kijkt dan zie je het volgende. Begin 1995 bereikte de euro een voorlopig hoogste koers van 1,4535. Daarna volgde een daling, die eind 2000 resulteerde in een dieptepunt van 0,8225. Daarna begon een stijgende trend, die tot op de dag van vandaag voortduurt. Enkele maanden geleden werd daarbij het hoogtepunt uit 1995 van 1,4535 overschreden en dat is altijd een sterk punt. Op de wat kortere termijn bekeken zagen we de laatste maanden een zijwaartse trend tussen 1,4310 en 1,4767. Daar is de koers enkele dagen geleden aan de bovenkant uitgebroken en met een stand van 1,5092 op het moment dat ik dit schrijf, kun je dus zeggen dat de lange termijn stijgende trend opnieuw is bevestigd. Er is technisch gezien geen enkele reden om aan te nemen dat de dollar binnenkort aanzienlijk duurder zal worden. Korte termijnschommelingen zijn er echter altijd.
En inderdaad, je weet maar nooit. Ik hanteer momenteel een ondergrens van 1,4700. Als de koers daar onder komt, ga ik de dollars voor mijn reis in juli a.s. kopen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik denk dat ook de verkizingen in november wel hun invloed op de dollarkoers zullen hebben, als het weer een republikein wordt, en hij gaat zo door met de onvoorstelbare hoeveelheden geld lenen als Bush gedaan heeft en nog doet, dan gaat de koers alleen maar omlaag, en zal binnen afzienbare tijd de dollar niet meer de belangrijkste munt zijn in de wereld, maar zal onze Euro deze rol overnemen.
Als het een democraat wordt, dan is het te hopen dat de economische schade door 8 jaar Bush-regering nog te herstellen is, het zal zeker niet eenvoudig worden, maar de geldverslindende oorlog in Irak zal door een democraat wel snel beëindigt worden.
Harry
Als het een democraat wordt, dan is het te hopen dat de economische schade door 8 jaar Bush-regering nog te herstellen is, het zal zeker niet eenvoudig worden, maar de geldverslindende oorlog in Irak zal door een democraat wel snel beëindigt worden.
Harry
Dus met andere woorden nog even geen dollars kopen tenzij hij onder bijvoorbeeld de 1,4700 uitkomt?
Zou het namelijk zonde vinden als de dollar straks weer "erg duur" is.
November is natuurlijk nog ver weg...
Zou het namelijk zonde vinden als de dollar straks weer "erg duur" is.
November is natuurlijk nog ver weg...
- Old Faithful
- Amerika-expert
Dat is natuurlijk een afweging die iedereen zelf moet maken. Ik verwacht op basis van mijn analyse dat de dollar verder stijgt en niet meer onder 1,4700 komt. Gebeurt dat wel, dan is mijn analyse niet meer geldig. Er kan n.l. altijd iets gebeuren, waardoor het op dit moment meest voor de hand liggende scenario toch niet uitkomt. De markt laat zich niet dwingen, en zeker niet door mij.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Om even nog op de beruchte maandvisakoers terug te komen...
Nu blijkt zelfs dat US Airways, Southwest Airlines en Expedia (Northwest airlines) voeren op dezelfde dag twee boekingen uit. De zogenaamde prijs per ticket. Bij Expedia is dat zelfs in drie keer, één keer 10$ en dan 2x 110$. De eerste is aan 1,466276 en de laatste twee aan 1,47044

Nu blijkt zelfs dat US Airways, Southwest Airlines en Expedia (Northwest airlines) voeren op dezelfde dag twee boekingen uit. De zogenaamde prijs per ticket. Bij Expedia is dat zelfs in drie keer, één keer 10$ en dan 2x 110$. De eerste is aan 1,466276 en de laatste twee aan 1,47044
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Of ik begrijp niet wat je hier bedoeld, of jij begrijpt niet dat de dollar aan het dalen is en niet aan het stijgen.Old Faithful schreef:Ik verwacht op basis van mijn analyse dat de dollar verder stijgt en niet meer onder 1,4700 komt.
Op dit moment is de dollar gedaalt tot 1,52 (dollar voor één euro), bedoel je nu dat je denkt dat de dollar gaat stijgen en weer naar bv. de 1,40 (dollar voor één euro) gaat, of dat de dollar nog verder daalt, en dus richting de 1,60 (dollar voor één euro) gaat.
Harry
Is gewoon zinsbouwfoutje.
Ik begrijp dat hij verwacht dat de dollar verder verzwakt maar als hij toch zich herpakt dan koopt hij bij 1,47 .
Ik begrijp dat hij verwacht dat de dollar verder verzwakt maar als hij toch zich herpakt dan koopt hij bij 1,47 .
Hej allemaal,
ik ben momenteel ook een beetje bezig de koers in de gaten te houden,
ik ga in juli naar New york toe.. en aangezien ik nog student ben, wil ik graag zo voordelig mogelijk mijn centjes omwisselen, hihi
Nu zit ik dus met een klein dilemma..
Ik weet niet of ik mijn euros nu moet inwisselen voor dollars, omdat de koesr nu zo goed zit..
of dat ik gewoon mijn pinpas moet meenemen en daar geld pinnen..
ik ben namelijk bang dat de koers dan niet meer zo gunstig is, of dat ik veel moet betalen voor het pinnen..
nu ben ik in het verleden al 2 keer naar new york geweest, en heb mijn geld toen altijd thuis al ingewisselt, en kan mij eigenlijk niet meer herinneren dat mij dat zo veel heeft gekost.. maargoed, ik was toen 15 en 17, dus toen was ik daar misschien nog niet zo van bewust..
wat raden jullie mij aan ?
Groetjes, Nadia
ik ben momenteel ook een beetje bezig de koers in de gaten te houden,
ik ga in juli naar New york toe.. en aangezien ik nog student ben, wil ik graag zo voordelig mogelijk mijn centjes omwisselen, hihi
Nu zit ik dus met een klein dilemma..
Ik weet niet of ik mijn euros nu moet inwisselen voor dollars, omdat de koesr nu zo goed zit..
of dat ik gewoon mijn pinpas moet meenemen en daar geld pinnen..
ik ben namelijk bang dat de koers dan niet meer zo gunstig is, of dat ik veel moet betalen voor het pinnen..
nu ben ik in het verleden al 2 keer naar new york geweest, en heb mijn geld toen altijd thuis al ingewisselt, en kan mij eigenlijk niet meer herinneren dat mij dat zo veel heeft gekost.. maargoed, ik was toen 15 en 17, dus toen was ik daar misschien nog niet zo van bewust..
wat raden jullie mij aan ?
Groetjes, Nadia
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn advies:nadiaU schreef:wat raden jullie mij aan ?
Gewoon terplekke pinnen wat je nodig hebt. En als je een paar keer vaker moet pinnen en daar (lage) kosten aan verbonden zitten, so what. De lage kosten wegen bij mij niet op tegen het risico om met een volle beurs rond te lopen waarbij je de kans hebt om het te verliezen. Dan heb je helemaal niets meer en wordt het ineens wel heel erg duur.
Daar komt nog bij, om hoeveel dollar gaat het? Als het om enkele honderden dollars gaat, is de koerswinst niet zo hoog. Gaat het om enkele duizenden dollars dan zou het niet verstandig zijn om daar zo mee over straat te lopen.
Roland
haha nou het gaat om ongeveer 1500 euro, daar heb ik wel genoeg aanCoyote schreef:Mijn advies:nadiaU schreef:wat raden jullie mij aan ?
Gewoon terplekke pinnen wat je nodig hebt. En als je een paar keer vaker moet pinnen en daar (lage) kosten aan verbonden zitten, so what. De lage kosten wegen bij mij niet op tegen het risico om met een volle beurs rond te lopen waarbij je de kans hebt om het te verliezen. Dan heb je helemaal niets meer en wordt het ineens wel heel erg duur.
Daar komt nog bij, om hoeveel dollar gaat het? Als het om enkele honderden dollars gaat, is de koerswinst niet zo hoog. Gaat het om enkele duizenden dollars dan zou het niet verstandig zijn om daar zo mee over straat te lopen.
Roland

maar nu weet ik niet wat dat hier zou kosten om in te wisselen.. want het lijkt mij dat ik dan misschien wel winst maak op de koers nu..
en als ik wacht tot juli en daar pin..niet..
maar ik weet dus niet wat voor mij het voordeligst is..
voor diefstal ben ik niet bang
- Old Faithful
- Amerika-expert
Racerke schreef:Is gewoon zinsbouwfoutje.
Inderdaad

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Nadia ... dan is nu kopen inderdaad best.
Maar tja wie weet blijft hij nog verder zakken maar dat weet je toch niet zeker.
Lees dit topic nog even verder door trouwens, want als je ze neemt en op een termijnrekening plaatst dan heb je geen kosten!!
Maar tja wie weet blijft hij nog verder zakken maar dat weet je toch niet zeker.
Lees dit topic nog even verder door trouwens, want als je ze neemt en op een termijnrekening plaatst dan heb je geen kosten!!
-
- Amerikakenner
De koers is inmiddels 1.5362....de US dollar blijft maar zakken.
Maakt het trouwens wat uit of je met een visa of mastercard betaald. We hebben beide, maar welke kun je nu het beste gebruiken of maakt dat niet uit?
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Pas in dollars gaan handelen als de hele crisis voorbij is. Nu zakt de munteenheid alleen maar verder weg. Ze zeggen niet voor niets 'Never catch a falling knife'. Ik heb dezelfde fout gemaakt door in november aandelen te kopen. Beter wachten tot de munt weer gaat stijgen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De grote vraag is natuurlijk, hoe weet je wanneer de hele crisis voorbij isAirmiles schreef:Pas in dollars gaan handelen als de hele crisis voorbij is. Nu zakt de munteenheid alleen maar verder weg. Ze zeggen niet voor niets 'Never catch a falling knife'. Ik heb dezelfde fout gemaakt door in november aandelen te kopen. Beter wachten tot de munt weer gaat stijgen.

- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is juist het moeilijke. Je weet niet wat er nog komen gaat.
-
- Amerikakenner
een nog veel belangrijkere vraag:
Blijft de euro straks rond de 1,50 dollar staan of verwacht men dat hij weer terug duikelt naar de 1,30?
Blijft de euro straks rond de 1,50 dollar staan of verwacht men dat hij weer terug duikelt naar de 1,30?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja, dat zijn vragen waar niemand antwoord op heeft toch? Dollarkoersen, aandelenkoersen, het blijven golfbewegingen, ik volg de beurzen al vrij intensief vanaf 1987 (oktober, beursval!) en heb best weleens wit om de neus gezien 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16292 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties