Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Postbank Mastercard
Postbank Mastercard
Ik heb gisteren geprobeerd campings te boeken in Yosemite met mijn Postbank Mastercard maar dit lukte niet. Kreeg aan het eind een foutmelding. Volgens de boekingssite ligt het aan de Mastercard want die accepteren ze normaal wel.
Heb het probleem ook bij de postbank neergelegd maar nog geen reactie. Er stond genoeg saldo (kaart wordt bijna niet gebruikt).
Ik maak me nu toch wat zorgen over Amerika zelf. Wie heeft er ervaringen met de Postbank Mastercard in Amerika en kun je er net zoals met Visa overal mee betalen? Graag jullie reacties zodat ik weet of ik een andere kaart moet aanschaffen.
Joycee
Heb het probleem ook bij de postbank neergelegd maar nog geen reactie. Er stond genoeg saldo (kaart wordt bijna niet gebruikt).
Ik maak me nu toch wat zorgen over Amerika zelf. Wie heeft er ervaringen met de Postbank Mastercard in Amerika en kun je er net zoals met Visa overal mee betalen? Graag jullie reacties zodat ik weet of ik een andere kaart moet aanschaffen.
Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
-
- Amerika-expert
Re: Postbank Mastercard
Wij hebben ook een postbank mastercard en geen enkel probleem gehad hier. (wij wonen inmiddels ook in Amerika en hebben hem vooral in het begin vaak gebruikt)
Werkt perfect en wordt overal geaccepteerd.
Het enige is dat hij wel eens is geblokkeerd geweest, daar er bepaalde codes in handen waren gekomen van derden. Er werden toen een heleboel passen collectief geblokkeerd en wij waren daar pas veel later van op de hoogte gesteld.
Toen kregen we weer een nieuwe pas thuis gestuurd als ik het me goed herinner.
Omdat je schrijft dat je hem niet veel gebruikt vroeg ik me af of je hem geactiveerd hebt ?
En of de vervaldatum nog correct is.
Werkt perfect en wordt overal geaccepteerd.
Het enige is dat hij wel eens is geblokkeerd geweest, daar er bepaalde codes in handen waren gekomen van derden. Er werden toen een heleboel passen collectief geblokkeerd en wij waren daar pas veel later van op de hoogte gesteld.
Toen kregen we weer een nieuwe pas thuis gestuurd als ik het me goed herinner.
Omdat je schrijft dat je hem niet veel gebruikt vroeg ik me af of je hem geactiveerd hebt ?
En of de vervaldatum nog correct is.
Ik heb net een nieuwe gekregen en geactiveerd dus dat kan het probleem niet zijn. Ook de vervaldatum is dus in orde. Ik ga het wel even testen door iets te kopen met mijn creditcard.
Je stelt me op zich wel gerust dat een mastercard dus goed te gebruiken is in Amerika.
Joycee
Je stelt me op zich wel gerust dat een mastercard dus goed te gebruiken is in Amerika.
Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben jarenlang de Postbank Goldcard gebruikt, dat is ook gewoon een mastercard die bij een of ander betaalpakket zit, je kunt er overal mee betalen waar de mastercard geaccepteerd wordt. Vijf jaar geleden kregen we wel problemen met de limiet, mijn vriend gebruikte de card ook zakelijk en was net op zakenreis naar China geweest, in de vakantie werd de card geblokeerd, en moesten we mijn card gebruiken, ik kan je dan ook aanraden om altijd een reservecard achter de hand te hebben. Tegenwoordig gebruiken we American express omdat daar geen limiet op zit, en gebruiken we de Postbank card als reserve.
Harry
Harry
Ik maak ook altijd gebruik van de postbank mastercard, ook nog nooit problemen mee gehad...
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ook wij gebruiken de Postbank Mastercard in Amerika en in Canada.
Nooit problemen mee gehad en werd overal geaccepteerd.
Nooit problemen mee gehad en werd overal geaccepteerd.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Hier ook Postbank Mastercard. Wel eens problemen mee gehad. Werd-ie geblokkeerd op een dag dat we erg veel aan het shoppen waren. Om het weer opgelost te hebben was erg frustrerend want van MC in de VS moesten we naar Nederland bellen. Ja dûh die sliepen natuurlijk al etc. etc. Voor de volgende vakantie heb ik maar eens gebeld met de postbank om te zeggen dat we weg gingen en dat als ze (veel) boekingen zouden krijgen het normaal zou zijn maar deze melding wilden ze niet accepteren. Vonden het maar raar dat ik belde etc. Zucht....
Misschien omdat je adres in Nederland is?? Veel Amerikaanse (travel)sites hanteren een vrij strakke regel dat je alleen kan betalen met een card die een billingsadres in de States zelf heeft.
Wij betalen al jaren in het buitenland met de Postbank Mastercard. Nooit problemen gehad.
Ook niet met het boeken van hotelovernachtingen in de VS vanuit Nederland.
Ik denk dat het met de activeringscode te maken heeft. Ik zou de Postbank achter de broek aan blijven zitten.
Ook niet met het boeken van hotelovernachtingen in de VS vanuit Nederland.
Ik denk dat het met de activeringscode te maken heeft. Ik zou de Postbank achter de broek aan blijven zitten.
-
- Amerikakenner
Ook hier een Postbank mastercard en nog nooit problemen gehad. Ik woon in de VS en het billing address staat wel op dat adres.
Toevoeging: maar voordat ik verhuisde heb ik hem ook al jaren in de VS gebruikt zonder problemen.
Toevoeging: maar voordat ik verhuisde heb ik hem ook al jaren in de VS gebruikt zonder problemen.
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 18 jan 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben bij al onze reizen naar Amerika een Postbank Card gebruikt en ook nog geen grote problemen gehad. Alleen aan het einde van de vakantie bleek mijn kaart niet meer geaccepteerd te worden, de autohuur (en volgens mij ook hotels) reserveren een bedrag als borg werd ons verteld, waardoor de limiet al overschreden was. Als alles gaat zoals het hoort, wordt deze borg weer vrijgegeven, maar dat duurde blijkbaar wat langer. Gelukkig had mijn vriend ook een Postbank Card en die werd wel gewoon geaccepteerd. Je staat wel even raar te kijken hoor als je toch redelijk het budget in de gaten hebt gehouden en je kaart wordt geweigerd 

Hier ook al jaaaaaaaaaaaren een Postbank Mastercard. Als back-up een American Express(geen limiet). Beide kun je on-line je uitgaven bekijken. Wel zo handig als je er veel mee zwaait(en dus betaald) 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mastercard. Bleek dat de postbank mijn kaart geblokkeerd had, omdat ik de dag ervoor een bestelling op een ander adres gefactureerd heb dan op welk adres mijn rekening staat.
Net toch maar even gebeld met de Postbank. Er is niets aan de hand met mijn kaart en er waren helemaal geen betalingsaanvragen bij hun binnengekomen. Er zal dan toch op dat moment wel iets fout zijn gegaan bij recreation.gov. Konden waarschijnlijk op dat moment niet communiceren met de mastercard computer oid.
De kaart doet het verder dus gewoon. Gelukkig hoef ik verder geen campings meer te boeken bij recreation.gov.
De kaart doet het verder dus gewoon. Gelukkig hoef ik verder geen campings meer te boeken bij recreation.gov.
Bij recreation.gov is vaker een storing met Mastercards. Die van mij werd vorige maand ook niet geaccepteerd (van de rabobank).
(en in 2006 ook al niet, ben toen gaan boeken met VISA, en dat was geen probleem.)
Heb met Tioga tours gebeld, gevraagd wat te doen. Zij hoorden wel vaker dat mastercards niet geaccepteerd werden.
(en in 2006 ook al niet, ben toen gaan boeken met VISA, en dat was geen probleem.)
Heb met Tioga tours gebeld, gevraagd wat te doen. Zij hoorden wel vaker dat mastercards niet geaccepteerd werden.
Raar dat mastercards niet geaccepteerd worden. Heb het wel eens gehoord van American ExpressMarloes schreef:Bij recreation.gov is vaker een storing met Mastercards. Die van mij werd vorige maand ook niet geaccepteerd (van de rabobank).

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd een MC gehad en nog steeds.... geen problemen gehad, jaren ook Amex gehad vind hem in Nederland te duur omdat je hem op steeds minder plaatsen kan gebruiken.
De naam aan de kaart is overigens maar een naam, het logo (in dit geval MasterCard) is bepalend, ik heb zelf onlangs in het buitenland mijn Bijenkorfpas (ook MC) gebruikt gaat geweldig.
De naam aan de kaart is overigens maar een naam, het logo (in dit geval MasterCard) is bepalend, ik heb zelf onlangs in het buitenland mijn Bijenkorfpas (ook MC) gebruikt gaat geweldig.
Mischien de geldigheidsduur? amerikaanse kaarten gebruiken(gebruikten?) jj/mm, jaren geleden liep mijn boeking daarop mis.
Tegenwoordig staat er meestal bij wat verlangd wordt
Tegenwoordig staat er meestal bij wat verlangd wordt
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Heb je in Amerika genoeg aan je handtekening of heb je de pincode nodig voor de cc?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor zover ik weet, wordt er (nog) niet betaald in Amerika met de pin i.c.m. je creditcard, zoals in bijv. Frankrijk het geval is. T.z.t. zal dat ook wel eens gebeuren, net als in Nederland waar je nu ook nog steeds je handtekening moet zetten.Joycee schreef:Heb je in Amerika genoeg aan je handtekening of heb je de pincode nodig voor de cc?
De pincode heb je nu alleen nodig als je geld wilt opnemen met je creditcard. Vanwege hoge opnamekosten is dat echter niet aan te raden.
Roland