Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

uurverschil

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: uurverschil

Bericht door hekkie »

Arizona heeft in de zomer dezelfde tijd als Californië en Nevada, in de winter heeft Arizona dezelfde tijd als Utah, New Mexico en Colorado, om een beetje in de buurt te blijven... :wink:

Uitzondering hierop is een klein stukje in het noordoosten van Arizona, in het Navajo-gebied. Hier wordt zowel zomer als winter de Utah-tijd aangehouden. Midden in dit kleine gebiedje heb je nog de Hopi's, die doen wel weer mee met geheel Arizona.

Het lijkt ingewikkeld, maar die uitzondering van de relatief kleine indianen-gebiedjes kun je het beste gewoon vergeten en in de zomer dus Pacifictime aanhouden en voor de winter Mountain time.

Ter verduidelijking, hier een kaartje van Arizona (geel) met in het noordoosten het Navajo- en Hopi-gedeelte.

Marjan

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Dus als ik het goed begrijp is het nu (zomertijd) in Page dezelfde tijd als in California en in Monument Valley dezelfde tijd als in Utah? En in mei (tijdens onze reis) geldt deze regel ook nog?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jeroen80 schreef:Dus als ik het goed begrijp is het nu (zomertijd) in Page dezelfde tijd als in California en in Monument Valley dezelfde tijd als in Utah? En in mei (tijdens onze reis) geldt deze regel ook nog?
Goed begrepen, alleen is het dan ten opzichte van NL wat anders omdat we dan hier ook zomertijd hebben.
Nu is CA NL -8 en UT NL -7
in mei is CA NL -9 en UT NL -8
Hoewel MV volgens de kaart in AZ ligt zeggen de Navajo dat het in UT ligt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

sweatbox schreef:Met Indiana is ook nog iets aparts aan de hand, wat weet ik niet precies. Deze wordt als aparte zone genoemd in de wereldklok van mijn telefoon.
Niet meer. Het was tot een aantal jaren geleden zo, dat het oostelijke (als ik het goed heb) deel van de staat niet aan de zomertijd meedeed en het westelijke deel wel (de staat heeft twee tijdzones). Maar sinds 2006 doet de hele staat mee met daylight saving time.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Hoewel MV volgens de kaart in AZ ligt zeggen de Navajo dat het in UT ligt
Dus als we in Augustus vanaf Page naar Monument Valley gaan hebben we weer een uur tijdsverschil? En daarna door naar de Grand Canyon weer? We willen misschien een tour in MV gaan doen, dus dan is dat wel iets om bij stil te staan.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

gondelier schreef:
Hoewel MV volgens de kaart in AZ ligt zeggen de Navajo dat het in UT ligt
Dus als we in Augustus vanaf Page naar Monument Valley gaan hebben we weer een uur tijdsverschil? En daarna door naar de Grand Canyon weer? We willen misschien een tour in MV gaan doen, dus dan is dat wel iets om bij stil te staan.
Ja, in MV is het 1 uur later dan in Page en de GC.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Zo dat is goed om te weten, had ik totaal niet bij stil gestaan!
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ok het is me nu helemaal duidelijk :) Ik denk alleen niet dat ik 2 keer per dag mijn klokken ga verzetten dat uurtje in monument vally ga ik dan maar onthouden :lol:
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Maar wij gaan daar waarschijnlijk een tour met een jeep doen, en dan is het wel handig om de juiste tijd aan te houden. Vervelend als we een uur te laten aankomen, denk niet dat ze op ons wachten.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

gondelier schreef:Maar wij gaan daar waarschijnlijk een tour met een jeep doen, en dan is het wel handig om de juiste tijd aan te houden. Vervelend als we een uur te laten aankomen, denk niet dat ze op ons wachten.
Ik weet niet of jullie deze tour van te voren willen boeken, je kan ook gewoon bij aankomst ter plaatsen een tour boeken.
Er staan meestal genoeg mensen die deze tours aanbieden en met wat geluk kan je zo instappen.
Wij hebben het in 1999 gedaan en gewoon ter plaatsen geboekt, omdat we vroeg op de dag waren konden we gelijk weg en waren we de enige passagiers, zeer mooie ervaring en een gids die echt de tijd nam voor alle punten en tevens op verzoek onderweg stopte.
Rob
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik dacht er wel over om het van te voren te regelen, maar dat is dus niet echt nodig? Ook niet voor Augustus? Zou wel beter zijn, hoeven we ons ook niet aan de tijd te houden, is altijd veel fijner op vakantie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Rob schreef:
gondelier schreef:Maar wij gaan daar waarschijnlijk een tour met een jeep doen, en dan is het wel handig om de juiste tijd aan te houden. Vervelend als we een uur te laten aankomen, denk niet dat ze op ons wachten.
Ik weet niet of jullie deze tour van te voren willen boeken, je kan ook gewoon bij aankomst ter plaatsen een tour boeken.
Er staan meestal genoeg mensen die deze tours aanbieden en met wat geluk kan je zo instappen.
Wij hebben het in 1999 gedaan en gewoon ter plaatsen geboekt, omdat we vroeg op de dag waren konden we gelijk weg en waren we de enige passagiers, zeer mooie ervaring en een gids die echt de tijd nam voor alle punten en tevens op verzoek onderweg stopte.
Rob
Boek je die tour bij de campground of moet je naar de lodge? Toen wij er in 2006 waren hebben we geen tour gemaakt, maar volgend jaar willen we dat zeker wel doen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik zou de tour niet van tevoren boeken maar wachten welk weer je hebt.
Wij waren er in 2006 en zaten midden in een zandstorm en waren blij dat we met onze huurauto de tour gereden hebben. De mensen in de (open) Jeep hebben volgens mij niet veel kunnen zien. Zaten helemaal ingepakt met sjaals en zakdoeken voor hun gezicht en zaten helemaal onder het zand :shock:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Boek je die tour bij de campground of moet je naar de lodge? Toen wij er in 2006 waren hebben we geen tour gemaakt, maar volgend jaar willen we dat zeker wel doen.
Wij hebben die tour gewoon bij een van de indianen die met hun jeep op het parkeerterrein naast het visitorcenter staan geboekt.
De tour via Goulding vonden we niet zo leuk.
We zijn dus zelf met de camper naar het visitorcenter gereden.
Rob
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

by dutch_in_seattle on Mon Mar 03, 2008 10:54 pm

Let erop dat zomertijd (daylight saving time) komend weekend in de V.S. begint (althans in de gebieden waar men zomertijd hanteert; bijvoorbeeld niet in Arizona). Da's dus drie weken eerder dan in Nederland. Ook eindigt zomertijd dit jaar hier in de V.S. één week later dan in Nederland (2 november vs. 26 oktober).

Het blijft verwarrend dat het tijdverschil tussen Seattle en Nederland tot 9 maart 9 uur is, tussen 9 maart en 30 maart 8 uur, tussen 30 maart en 26 oktober 9 uur, tussen 26 oktober en 2 november 8 uur, en dan na 2 november weer 9 uur.

Ron (in Seattle, WA)
Even een snel vraagje tussenduur, wat is nu het huidige tijdverschil met Florida? (specifiek Lakeland)
Het is daar 6 uur eerder toch, en niet 7 uur? M.i. is het tijdsverschil altijd 6 uur, of is dat anders voor de zomertijd?

Sandra
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, het tijdsverschil met de hele oostkust is 6 uur, behalve in de weken, dat wij al (of nog) zomertijd hebben en jullie in Nederland nog niet, dan scheelt het 5 of 7 uur.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Nee, het tijdsverschil met de hele oostkust is 6 uur, behalve in de weken, dat wij al (of nog) zomertijd hebben en jullie in Nederland nog niet, dan scheelt het 5 of 7 uur.
OK thanks dus momenteel is het 6 uur ..
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yup.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

Het mooiste is dat je een uur wint bij aankomst en bij vertrek nog een keer .
2 uur verdient voor dezelfde prijs.................of denk ik ineens te "hollands" :lol:
Maar serieus nu.............wat je klok ook aanwijst, er zitten echt maar 24 uur in een dag
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer