Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canada>amerika, amerika>canada
Canada>amerika, amerika>canada
Ik vroeg me eigenlijk af of het mogelijk is om vanaf amerika te reizen naar canada en weer terug, zonder al te veel problemen en wat eigenlijk de vliegtijd zou zijn vanaf Wisconsin naar Ontario. Ik kan er erg weinig info over vinden op het net.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ontario is geen plaats, tenzij je Ontario, CA bij Los Angeles bedoelt, maar dat lijkt me niet. Wisconsin is ook geen plaats
.
De provincie Ontario is gigantisch en Wisconsin is ook niet heel klein. Maar ik neem aan, dat je van een grote plaats naar een grote plaats zou willen.
Ik denk, dat een vlucht van Madison naar Toronto bijvoorbeeld zo'n anderhalf uur zou zijn, maar dat hangt natuurlijk helemaal af of je een nonstop vlucht kunt krijgen.
Verder is net zo makkelijk of moeilijk om van de VS naar Canada en terug te vliegen kwa douane, als van de VS naar Nederland en terug. Niet moeilijk dus, maar soms wel tijdrovend.

De provincie Ontario is gigantisch en Wisconsin is ook niet heel klein. Maar ik neem aan, dat je van een grote plaats naar een grote plaats zou willen.
Ik denk, dat een vlucht van Madison naar Toronto bijvoorbeeld zo'n anderhalf uur zou zijn, maar dat hangt natuurlijk helemaal af of je een nonstop vlucht kunt krijgen.
Verder is net zo makkelijk of moeilijk om van de VS naar Canada en terug te vliegen kwa douane, als van de VS naar Nederland en terug. Niet moeilijk dus, maar soms wel tijdrovend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb het eens opgezocht. Je kunt niet van Marshfield naar London vliegen. De gemiddelde lengte van een vlucht van Madison naar London is 3,5 uur, inclusief overstap in Detroit.
En dan de rit naar Madison en terug.
Het lijkt me niet, dat London een enorm druk douane punt is in Canada, dus heen zal het best meevallen.
Detroit daarentegen is wel redelijk druk, dus daar zou je tijd aan kwijt kunnen zijn.
Zoals al gezegd, het maakt niet zozeer uit waar je vandaag komt voor de douane, of dat nou Canada of Nederland is.
Maar, positief bekeken, je zit dan wel een stuk dichter bij je vriendin en je kunt het eventueel in een dag rijden.
En dan de rit naar Madison en terug.
Het lijkt me niet, dat London een enorm druk douane punt is in Canada, dus heen zal het best meevallen.
Detroit daarentegen is wel redelijk druk, dus daar zou je tijd aan kwijt kunnen zijn.
Zoals al gezegd, het maakt niet zozeer uit waar je vandaag komt voor de douane, of dat nou Canada of Nederland is.
Maar, positief bekeken, je zit dan wel een stuk dichter bij je vriendin en je kunt het eventueel in een dag rijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- michelle1985
- Amerikafan
grens amerika -> canada
Hoi,
Ik weet niet of je ondertussen al bent geweest, maar van amerika naar canada en terug gaat niet zo makkelijk. ik was in april ook van plan via detroit naar canada te gaan voor een paar dagen, maar dan moet je echt 6 weken ofzo van tevoren een visum aanvragen. (ik had wel een amerikaans visum voor een jaar) Ben wel benieuwd of het je is gelukt.
Groetjes, Michelle
Ik weet niet of je ondertussen al bent geweest, maar van amerika naar canada en terug gaat niet zo makkelijk. ik was in april ook van plan via detroit naar canada te gaan voor een paar dagen, maar dan moet je echt 6 weken ofzo van tevoren een visum aanvragen. (ik had wel een amerikaans visum voor een jaar) Ben wel benieuwd of het je is gelukt.
Groetjes, Michelle
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: grens amerika -> canada
Ik ben nu in Amerika als au pair, maar ga waarschijnlijk een week naar Canada, gewoon als tourist. Weet iemand of ik dan een visum voor Canada aan moet vragen?michelle1985 schreef:Hoi,
Groetjes, Michelle
Re: grens amerika -> canada
Hoihoi, ik ben vanuit nederland naar Montreal gereisd ook als au pair, je hebt geen visum nodig om daar te komen. ik ga ervan uit dat dit ook niet het geval is vanuit amerika!
Alvast heel veel succes in ieder geval en veel plezier!!
`n groetje
laurey
Alvast heel veel succes in ieder geval en veel plezier!!

`n groetje
laurey
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nuja, nou het topic toch weer boven water is gehaald vraag ik mij wel iets af.
Als we naar Amerika vliegen als toerist krijg je dat groene papiertje in je paspoort. Bij het verlaten van Amerika moet je die afgeven...
als ik dus straks vanuit Michigan naar Canada ga voor 2 dagen en weer terug, betekent dat dan dat ik op weg naar Canada de vwp weer inlever en als ik terug kom uit canada weer een nieuwe vwp krijg? En heb ik dan geen kans op problemen omdat ik zo recent weer "opnieuw op vakantie" kom? Ik vraag mij dit af omdat ik in december waarschijnlijk een uitstapje naar Canada maak. Zou vervelend zijn als straks al mijn spullen in Michigan liggen terwijl ik er niet meer in kan.
Als we naar Amerika vliegen als toerist krijg je dat groene papiertje in je paspoort. Bij het verlaten van Amerika moet je die afgeven...
als ik dus straks vanuit Michigan naar Canada ga voor 2 dagen en weer terug, betekent dat dan dat ik op weg naar Canada de vwp weer inlever en als ik terug kom uit canada weer een nieuwe vwp krijg? En heb ik dan geen kans op problemen omdat ik zo recent weer "opnieuw op vakantie" kom? Ik vraag mij dit af omdat ik in december waarschijnlijk een uitstapje naar Canada maak. Zou vervelend zijn als straks al mijn spullen in Michigan liggen terwijl ik er niet meer in kan.
- Mike
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Toen wij in 2006 vanuit Amerika Canada inreden vroeg de douane-beamte (heel aardige jonge vrouw trouwens!) of we terug gingen naar Amerika en hoelang we in Canada bleven. Toen we vertelden twee weken later weer terug te gaan, bleven onze groene kaartjes gewoon zitten en konden we twee weken later zo Amerika weer in.
Wel overigens nadat we uit de camper moesten en deze volledig doorzocht werd, maar dat schijnt standaard te zijn.
Wel overigens nadat we uit de camper moesten en deze volledig doorzocht werd, maar dat schijnt standaard te zijn.
Wij zijn in 2006 twee keer naar de vs geweest, vanuit canada, in een korte periode. We wilden van Toronto naar vrienden die in Quebeq woonden, en de kortste route was via de bovenkant van de staat New York. Geen probleem, groen kaartje in het paspoort, digitale foto en vingerafdruk nemen, even afrekenen (ik geloof 6 dollar p.p., maar pin me er niet op vast) en de reis ging vrolijk verder. Bij het verlaten van de vs wisten we nog niet dat we weer terug zouden komen, dus het groene kaartje hebben we uit ons paspoort laten halen.
Ongeveer een week later, wilden we van Quebeq naar Nova Scotia. Die reis voert je gewoonlijk door New Brunswick, maar daar was het erg slecht weer. En als je dan een alternatief hebt, namelijk door Maine, dan is dat natuurlijk aantrekkelijker. Het groene kaartje was er niet meer, dus de procedure ging weer net als de vorige keer. Dat we er kort geleden geweest waren was ook geen enkel probleem. Ze vertelden ons wel dat het goedkoper was geweest om het kaartje te laten zitten, maar ja, als je niet weet dat je nog terugkomt, dan gaat dat niet!
Ongeveer een week later, wilden we van Quebeq naar Nova Scotia. Die reis voert je gewoonlijk door New Brunswick, maar daar was het erg slecht weer. En als je dan een alternatief hebt, namelijk door Maine, dan is dat natuurlijk aantrekkelijker. Het groene kaartje was er niet meer, dus de procedure ging weer net als de vorige keer. Dat we er kort geleden geweest waren was ook geen enkel probleem. Ze vertelden ons wel dat het goedkoper was geweest om het kaartje te laten zitten, maar ja, als je niet weet dat je nog terugkomt, dan gaat dat niet!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar vanuit Canada met een trein van Amtrak (http://www.amtrak.com), Amerika binnengereden. Dit was van Toronto naar New York. De trein stond bij de grensovergang ongeveer 1,5 uur stil. Iedereen moest een vingerprint laten maken, een foto met een webcam laten maken en wat papierwerk invullen waarbij ook werd gevraagd naar een terugreis naar Canada, waarna we het groene kaartje in het paspoort kregen. De bagage werd niet streng gecontroleerd en de douane kwam vriendelijk over. Dit is echter een suggestie, want er zit een groot nadeel aan,en dat is dat de reis lang duurt, maar onderweg is er genoeg te zien. Ik weet trouwens niet of er een goede verbinding loopt van Toronto naar Marshfield.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2767 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-
- 3 Reacties