Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
14 dagen USA, maar wat en waar?
14 dagen USA, maar wat en waar?
Ik lees al geruime tijd mee in dit forum, maar heb me toch ook de moeite maar eens genomen om me te registreren en voor te stellen in het Voorsteltopic.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. ik ben op zoek naar geweldige plannen en ervaringen om 14 dagen door te brengen in de USA.
NYC ben ik laatst geweest en is zeer geod bevallen, dus ik denk dat ik er wel een stopover wil maken.
De reisperiode is in augustus en ik hou ook wel van wat zon en strand, dus kom ik denk al snel weer in Florida uit.
Op mijn lijstje staat ook nog de reis naar het Zuidwesten, maar ik denk zelf dat ik daar meer tijd voor moet nemen om dit eens goed te doen, anders is het echt alleen in de auto zitten en op lokatie een foto maken en weer verder.
Zelf kom ik dus eigenlijk uit bij 2 of 3 dagen NYC en 10 dagen Florida, waarbij ik nog twijfel tussen chillen aan de westkust ( Tampa eo) of villa orlando. De parken heb ik allemaal al eens gezien, maar ook dat blijft leuk.
Kortom is mijn vraag , zijn er nog andere leuke indelingen van mijn tijd, waar ik zo 1,2,3 niet aan denk? 14 dagen is eigenlijk net te kort, maar de USA is o zo leuk.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. ik ben op zoek naar geweldige plannen en ervaringen om 14 dagen door te brengen in de USA.
NYC ben ik laatst geweest en is zeer geod bevallen, dus ik denk dat ik er wel een stopover wil maken.
De reisperiode is in augustus en ik hou ook wel van wat zon en strand, dus kom ik denk al snel weer in Florida uit.
Op mijn lijstje staat ook nog de reis naar het Zuidwesten, maar ik denk zelf dat ik daar meer tijd voor moet nemen om dit eens goed te doen, anders is het echt alleen in de auto zitten en op lokatie een foto maken en weer verder.
Zelf kom ik dus eigenlijk uit bij 2 of 3 dagen NYC en 10 dagen Florida, waarbij ik nog twijfel tussen chillen aan de westkust ( Tampa eo) of villa orlando. De parken heb ik allemaal al eens gezien, maar ook dat blijft leuk.
Kortom is mijn vraag , zijn er nog andere leuke indelingen van mijn tijd, waar ik zo 1,2,3 niet aan denk? 14 dagen is eigenlijk net te kort, maar de USA is o zo leuk.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 14 dagen USA, maar wat en waar?
Zuid westen in 14 dagen kan je een mooie reis van maken hoor.
Als je start in Phoenix en eindigt in San Francisco bijvorbeeld, kan je heel veel zien en doen,en echt niet alleen in de auto.
De kunst is natuurlijk wel om dingen over te slaan,niet alles in 1x willen zien.
Als je start in Phoenix en eindigt in San Francisco bijvorbeeld, kan je heel veel zien en doen,en echt niet alleen in de auto.
De kunst is natuurlijk wel om dingen over te slaan,niet alles in 1x willen zien.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En als je van zon en strand houdt (niet om de hele dag te zonnebaden) zou ik een dag of 10 in Californië ook helemaal niet gek vinden! Wij hebben wel eens zo'n minitourtje gedaan. Starten in San Francisco, een van de meest geweldige steden in de wereld, dan via Highway 1 met de geweldige uitzichten naar Los Angeles. Dagje pretpark als je dat leuk vindt of een dag of twee aan het strand en dan naar San Diego. Als je vanaf daar terugvliegt heb je een hele leuke tour!
Hmmm,
Ja daar moet ik me dan eens in verdiepen, zoals reeds gezegd ben ik in die kant helemaal niet bekend, maar wil ik er wel graag heen. En idd de kunst is om niet de hele wereld in en dag te willen zien, maar ook wat wensen over te houden.
Iemand ergens een reisverslag van zo'n mini rondje?
Ja daar moet ik me dan eens in verdiepen, zoals reeds gezegd ben ik in die kant helemaal niet bekend, maar wil ik er wel graag heen. En idd de kunst is om niet de hele wereld in en dag te willen zien, maar ook wat wensen over te houden.
Hier heb je een linkje met allerlei reisverslagen van vakanties in 't zuidwesten: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=11994broworld schreef:Iemand ergens een reisverslag van zo'n mini rondje?
Zitten grote en kleine rondjes tussen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ons reisverslag van 2002 lijkt erop, maar is ook weer heel anders door bezoeken aan vrienden. Maar misschien kan je er wat mee. Op onze website (zie onderschrift) vind je al onze reisverslagen onder Amerika/Reisverslagen. Ook in 2007 hebben we de kust van Californië gedaan.broworld schreef:Hmmm,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben nooit meer dan 14 dagen en toch heel wat van het Zuidwesten gezien. Het rondje Las Vegas - Grand Canyon - Petrified Forest/Painted Desert - Monument Valley - Antelope Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas, bijvoorbeeld (reisverslag) of San Francisco - een deel van Highway 1 - Yosemite (reisverslag) of Grand Teton en Yellowstone (reisverslag) of Seattle - Olympic NP - Mt Rainier NP - Mt St Helens NM (reisverslag). Allemaal prachtige reizen en goed te doen.
Als je wel in het oosten blijft zou ik ook Washington en Philadelphia bezoeken, heel anders weer dan New York en toch zeer de moeite waard.
Als je wel in het oosten blijft zou ik ook Washington en Philadelphia bezoeken, heel anders weer dan New York en toch zeer de moeite waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dank voor de linkjes en reacties.
@ Petra: ja ik heb gezien dat jullie idd al heel wat hebben gereisd, klein voordeel is dan wel dat je in de states woont denk ik.
@ Nieuwenoord: ik heb inderdaad al jullie verslagen bekeken, indrukwekkend en veel leesplezier gehad.
Eigenlijk heb ik net zoveel plezier in het plannen van de reis als de echte reis zelf
@ Petra: ja ik heb gezien dat jullie idd al heel wat hebben gereisd, klein voordeel is dan wel dat je in de states woont denk ik.
@ Nieuwenoord: ik heb inderdaad al jullie verslagen bekeken, indrukwekkend en veel leesplezier gehad.
Eigenlijk heb ik net zoveel plezier in het plannen van de reis als de echte reis zelf

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je niet de enige bent hierbroworld schreef: Eigenlijk heb ik net zoveel plezier in het plannen van de reis als de echte reis zelf

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik zelf zou gaan voor 2 of 3 dagen NYC en dan 10 dagen rondje Florida (Tampa - St. Petersburg - Sarasota - Fort Myers - Naples - Key West - Miami). Maar een klein rondje westkust is natuurlijk ook erg leuk. Echter, als je bij voorbaat al weet dat je een andere keer langer kan gaan, zou ik de westkust voor die periode bewaren.broworld schreef:Zelf kom ik dus eigenlijk uit bij 2 of 3 dagen NYC en 10 dagen Florida, waarbij ik nog twijfel tussen chillen aan de westkust ( Tampa eo) of villa orlando. De parken heb ik allemaal al eens gezien, maar ook dat blijft leuk.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht