Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijsverschil Tickets KLM
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Prijsverschil Tickets KLM
Ik zat eens te kijken voor tickets in juni/juli van Amsterdam naar Washington DC..
Ik neem als voorlopige datums 27 juni heen en 21 juli terug...
Als ik dat invoer op de KLM site van Amsterdam naar Washington DC op die gekozen datums kom ik op een prijs uit van 930 euro.... Het is een directe vlucht.
Als ik vanaf Keulen naar Washington DC wil met KLM op die gekozen datums , kost me dat maar 676 euro.. Terwijl je op dezelfde vlucht zit als bovengenoemde.. Want je moet overstappen in Amsterdam...
Een verschil van 254 euro...
Iemand enig idee waarom het goedkoper is om vanuit Keulen te gaan dan vanuit Amsterdam?
Ik neem als voorlopige datums 27 juni heen en 21 juli terug...
Als ik dat invoer op de KLM site van Amsterdam naar Washington DC op die gekozen datums kom ik op een prijs uit van 930 euro.... Het is een directe vlucht.
Als ik vanaf Keulen naar Washington DC wil met KLM op die gekozen datums , kost me dat maar 676 euro.. Terwijl je op dezelfde vlucht zit als bovengenoemde.. Want je moet overstappen in Amsterdam...
Een verschil van 254 euro...
Iemand enig idee waarom het goedkoper is om vanuit Keulen te gaan dan vanuit Amsterdam?
Re: Prijsverschil Tickets KLM
Ik denk meteen aan belastingen, dankzij onze roverheid. Zijn genoemde bedrag incl of excl belasting?
- Marcel87
- Amerikakenner
Genoemde bedragen zijn inclusief belastingen , helaas toont KLM niet de opbouw van de belastingen en toeslagen...
Maar als je overstapt moet je toch ook voor het vliegveld waar je overstapt belasting betalen?
En een verschil van 254 vind ik best veel , dat kan niet alleen maar belastingen zijn.
Maar als je overstapt moet je toch ook voor het vliegveld waar je overstapt belasting betalen?
En een verschil van 254 vind ik best veel , dat kan niet alleen maar belastingen zijn.
Dat weet ik niet als dat voor overstappen geld. Laat 't maar aan de experts over 

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Niet over nadenken en de goedkopere tickets nemen
, als het geen bezwaar is vanaf Keulen te vliegen.

- Marcel87
- Amerikakenner
Uiteraad probeer ik de goedkoopste ticket te nemenAnnie schreef:Niet over nadenken en de goedkopere tickets nemen, als het geen bezwaar is vanaf Keulen te vliegen.

Mijn vriend wil eigenlijk graag naar Nederland komen , maar waarschijnlijk gaat hem dat financieel niet lukken , dus hebben we min of meer bedacht dat ik dan voor 3 weken weer naar DC kom , hij helpt me dan met de ticket.. ( 50/50 ).. Zo maak ik ook Independence day mee wat ik toch wel graag wil meemaken in DC

Maar vanaf Keulen vliegen vind ik niet erg... het verschil nu is 255 euro , een enkele reis met de trein van amsterdam naar keulen zou hooguit 50 euro moeten kosten.. ( geloof dat het veel goedkoper is , heb er nog niet naar gekeken ) dus dat maakt het verschil nog 200 euro.. Dan zou ik vliegen met KLM Cityhopper van Keulen naar Amsterdam , en dan in Amsterdam overstappen op vliegtuig naar Washington DC - Dulles ( ik neem aan dat ik mn vlucht van keulen naar amsterdam niet kan missen omdat ik dan ook niet ingecheckt wordt voor mn vlucht van amsterdam naar dc? ) en bij mn terugkomst kan ik natuurlijk gewoon in Amsterdam uitstappen , vlucht naar Keulen hoef ik dan niet te nemen... Maakt dan toch niks uit.
Maar ik vind het zo krom dat het goedkoper is als ik vanaf keulen ga... Het is namelijk een vlucht extra... Terwijl ik op dezelfde vlucht kom van Amsterdam naar DC...
Dat is al een oud verschijnsel dat door concurentieoverwegingen wordt ingegeven.
De KLM (of een ander) vindt dat ze te weinig klanten in Duitsland hebben of de tickets van concurenten zijn goedkoper
Vroeger kon je dan gewoon geen gebruik maken van de vlucht Keulen -A.dam en in A.dam instappen, tegenwoordig mag dat niet meer.
Daar zijn rechtzaken over gevoerd, de resultaten, buitenlanders mogen wel van die aanbieding gebruik maken maar moeten wel de hele reis maken.
edit: een maand wachten? dan is alles weer anders.
De KLM (of een ander) vindt dat ze te weinig klanten in Duitsland hebben of de tickets van concurenten zijn goedkoper
Vroeger kon je dan gewoon geen gebruik maken van de vlucht Keulen -A.dam en in A.dam instappen, tegenwoordig mag dat niet meer.
Daar zijn rechtzaken over gevoerd, de resultaten, buitenlanders mogen wel van die aanbieding gebruik maken maar moeten wel de hele reis maken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Marcel87
- Amerikakenner
Dus als ik die vlucht zou boeken moet ik ook in Keulen opstappen... ( opzich geen probleem ).. Ik neem aan dat ik als nederlander die vlucht van keulen via amsterdam naar DC ook gewoon kan boeken...6foot6 schreef:Dat is al een oud verschijnsel dat door concurentieoverwegingen wordt ingegeven.
Over een maand is inderdaad alles weer anders , toch maar even goed overleggen wat we willen en sneller een keuze maken..
United bied een vlucht aan voor 790 dollar , maar dat is een rechtstreekse vlucht van Brussel naar DC... is dan iets goedkoper maar vind het eigenlijk wel weer fijn om op de terugweg rechtstreeks naar Amsterdam te gaan..
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je ziet het steeds vaker dat vluchten vanuit uit Duitsland en België goedkoper zijn.
In jouw geval wordt het wel een heen en weer gereis. Eerst van Amsterdam naar Keulen (met de trein?), dan van Keulen naar Amsterdam (vliegtuig) en vervolgens van Amsterdam naar Washington (vliegtuig). Bedenk wel dat de reisduur zo veel langer en dus vermoeiender wordt. Natuurlijk is EUR 255 een hoop geld en niet iedereen kan dat ophoesten. Toch moet je je afvragen of het financiële voordeel opweegt tegen het veel langere reizen. Misschien moet je wel een dag eerder naar Keulen wat natuurlijk ook extra kosten met zich meebrengt.
Je kunt natuurlijk kijken of je eerst met het vliegtuig van Amsterdam naar Keulen kunt. Best kans dat je een voordelig enkeltje kunt vinden. Het zou de reisdag in ieder geval al flink inkorten.
Succes met de zoektocht.
Roland
In jouw geval wordt het wel een heen en weer gereis. Eerst van Amsterdam naar Keulen (met de trein?), dan van Keulen naar Amsterdam (vliegtuig) en vervolgens van Amsterdam naar Washington (vliegtuig). Bedenk wel dat de reisduur zo veel langer en dus vermoeiender wordt. Natuurlijk is EUR 255 een hoop geld en niet iedereen kan dat ophoesten. Toch moet je je afvragen of het financiële voordeel opweegt tegen het veel langere reizen. Misschien moet je wel een dag eerder naar Keulen wat natuurlijk ook extra kosten met zich meebrengt.
Je kunt natuurlijk kijken of je eerst met het vliegtuig van Amsterdam naar Keulen kunt. Best kans dat je een voordelig enkeltje kunt vinden. Het zou de reisdag in ieder geval al flink inkorten.
Succes met de zoektocht.
Roland
- Marcel87
- Amerikakenner
Het langere reizen vind ik opzich niet zo'n groot probleem , ik ben in oktober via Atlanta in DC gekomen en dat duurde ook ruim 14 uur in totaal , terugreis ook via atlanta en dat gaat ruim 13 uur duren....Coyote schreef:Je ziet het steeds vaker dat vluchten vanuit uit Duitsland en België goedkoper zijn.
Succes met de zoektocht.
Roland
Ik ben eens gaan kijken hoelaat de vlucht van Keulen naar Amsterdam vertrekt en blijkt dat deze om 10:10 vertrekt vanuit Keulen.. Ik ben gelijk ook gaan kijken hoe vroeg ik in Keulen kan zijn met de trein , en volgens de website van de NS kan ik om 9:43 in Keulen HBF zijn.. Zou betekenen dat ik maar een half uur heb om van HBF naar de gate te komen.. Dat red ik dus nooit ... En in dit geval zou ik dan moeten kiezen om een dag eerder naar keulen te vertrekken en daar een goedkoop hotel te nemen ( jeugdhotel / hostel )... Of dit nou de moeite waard is weet ik niet....
Ik had hier nog niet eens over nagedacht , bedankt voor de tip Roland!
Ik ga nog even verder kijken ...
-
- Amerikakenner
Ik zou zeker geen maand wachten met boeken. Zeker in de periode die jij wil zou ik direct boeken. Je moet namelijk niet raar staan te kijken als de prijs met week of zelfs per dag hoger wordt.
Zo heeft een besluit periode van 1 week ervoor gezorgd dat de ticktes 200 euro meer gingen kosten.
Zo heeft een besluit periode van 1 week ervoor gezorgd dat de ticktes 200 euro meer gingen kosten.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je én al een dag eerder moet vertrekken, én de trein daarvoor moet nemen, én nog een hotelovernachting ook (ongeacht hoe goedkoop), én een stuk van de reis twee keer moet doen (A'dam - Keulen v.v.), dan denk ik niet dat het die € 255 waard is... per saldo scheelt het je dan misschien € 100 of € 150, maar je bent wel een dag langer bijna onderweg...
Ik zou lekker ontspannen voor vertrek vanuit A'dam kiezen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Marcel87
- Amerikakenner
Keulen is al afgevallen.... Het is het inderdaad niet waard om zo "onhandig" te doen...Dento schreef:Als je én al een dag eerder moet vertrekken, én de trein daarvoor moet nemen, én nog een hotelovernachting ook (ongeacht hoe goedkoop), én een stuk van de reis twee keer moet doen (A'dam - Keulen v.v.), dan denk ik niet dat het die € 255 waard is... per saldo scheelt het je dan misschien € 100 of € 150, maar je bent wel een dag langer bijna onderweg...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zie dat je al een keus hebt gemaakt. Maak in dit soort gevallen nooit de fout door het stukje keulen-Amsterdam te laten voor wat het is door in Amsterdam in te checken. Beetje kinderachtig van de KLM, maar je wordt dan gezien als "NO Show" in Keulen en je ticket wordt geannuleerd.
Vroeger stond dit bekend als de zgn. "Ad Latjes contructie". Werkte prima, maar de KLM was er niet zo blij mee, vandaar hun "No-Show" beleid.
Vroeger stond dit bekend als de zgn. "Ad Latjes contructie". Werkte prima, maar de KLM was er niet zo blij mee, vandaar hun "No-Show" beleid.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Er zit totaal geen logica in de prijsberekening van vliegtickets. Lees maar eens het boek "U vliegt nog steeds te duur" van Hugo van Reijen. Je valt van je stoel als je leest hoe maffiachtig de tarievenstructuur van het luchtvaartwereldje in elkaar zit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is niets specifieks voor de KLM. Computers zijn zo ingesteld, dat, als een passagier niet op komt dagen voor de eerste vlucht, de rest van de reis automatisch wordt gecanceled.Ruud2004 schreef:Ik zie dat je al een keus hebt gemaakt. Maak in dit soort gevallen nooit de fout door het stukje keulen-Amsterdam te laten voor wat het is door in Amsterdam in te checken. Beetje kinderachtig van de KLM, maar je wordt dan gezien als "NO Show" in Keulen en je ticket wordt geannuleerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Marcel87
- Amerikakenner
Uiteindelijk via American Express Travel een ticket geboekt voor $ 777 .
25 juni heen , met BMI van Amsterdam naar London Heathrow , daar 2 uur overstaptijd met Virgin Atlantic naar Washington DC - Dulles...
31 juli terug , met Atlantic van Washington DC- Dulles naar London Heathrow daar 2:55 uur overstaptijd en met BMI terug naar Amsterdam..
Totale reistijd 11 uur en 25 minuten...
25 juni heen , met BMI van Amsterdam naar London Heathrow , daar 2 uur overstaptijd met Virgin Atlantic naar Washington DC - Dulles...
31 juli terug , met Atlantic van Washington DC- Dulles naar London Heathrow daar 2:55 uur overstaptijd en met BMI terug naar Amsterdam..
Totale reistijd 11 uur en 25 minuten...
Ofschoon je al geboekt hebt toch nog een tip voor de volgende keer.
Je moet niet alleen aan de Europese kant kijken of er een goedkoper vliegveld is om van te vertrekken maar je moet ook eens aan de US kant kijken of er niet toevallig een 'goedkopere' bestemming is. Als je naar DC wil is het te overwegen om te kijken of er een vlucht is naar Baltimore of Philadelphia.
Als je b.v. naar NYC wil is Philadelphia best een redelijk alternatief. Zeker als je ook nog eens een auto gaat huren daar die die t.o.v. JFK goedkoper zijn.
Butch
Je moet niet alleen aan de Europese kant kijken of er een goedkoper vliegveld is om van te vertrekken maar je moet ook eens aan de US kant kijken of er niet toevallig een 'goedkopere' bestemming is. Als je naar DC wil is het te overwegen om te kijken of er een vlucht is naar Baltimore of Philadelphia.
Als je b.v. naar NYC wil is Philadelphia best een redelijk alternatief. Zeker als je ook nog eens een auto gaat huren daar die die t.o.v. JFK goedkoper zijn.
Butch
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9398 Weergaves
-
Laatste bericht door Pieterjan99
-