Wie of wat bedoel je met 'de US Citizen'?art313 schreef:Moet de US Citizen bij deze activiteit aanwezig zijn, of kun je als immigrant dit ook alleen doen?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card en nu :)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Green Card en nu :)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- DixieChick
- Amerika-expert
Wij haalden eerst onze tassen op - je gaat door immigrations, dan door customs, en dan pas naar het aparte kamertje. In iede rgeval, zo gaat het in Atlanta. Ik weet niet of de US citizen erbij moet zijn..manlief hebben ze destijds helemaal niks gevraagd, maar misschien dat dat nu weer anders is?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Kastelke: We doen een DCF met een I-130 Spouse Visa. De US citizen is dan mijn Amerikaanse vrouw. Ik vroeg me af of zij bij de PR activatie op het vliegveld aanwezig moet zijn, of kan ze al door om de baggage op te halen?
Ik heb gisteren eens documenten liggen lezen en ik las dat als je jonger bent dan 26 je bij het leger moet inschrijven.
Dit staat op de http://www.sss.gov website ook nog eens
Maar waarom moet je dan inschrijven ?
Dit staat op de http://www.sss.gov website ook nog eens
Op 20 mei dit jaar wordt ik 26, dus moet ik dit eigenlijk doen als ik later US citizen wil worden ... Iemand hier ervaring mee ? Inschrijven wil niet zeggen naar het leger gaan heb ik gelezen.ATTENTION, UNDOCUMENTED MALES
& IMMIGRANT SERVICING GROUPS!
If you are a man ages 18 through 25 and living in the U.S., then you must register with Selective Service. It’s the law. You can register at any U.S. Post Office and do not need a social security number. When you do obtain a social security number, let Selective Service know. Provide a copy of your new social security number card; being sure to include your complete name, date of birth, Selective Service registration number, and current mailing address; and mail to the Selective Service System, P.O. Box 94636, Palatine, IL 60094-4636.
Be sure to register before your 26th birthday. After that, it’s too late!
Selective Service does not collect any information which would indicate whether or not you are undocumented. You want to protect yourself for future U.S. citizenship and other government benefits and programs by registering with Selective Service. Do it today.
- DixieChick
- Amerika-expert
Voor als ze -ooit- weer eens de draft willen invoeren. Diensplicht dus.
Als je inderdaad ooit citizen wilt worden, -moet- je dit gedaan hebben, dus ik zou het gewoon even doen.
Als je inderdaad ooit citizen wilt worden, -moet- je dit gedaan hebben, dus ik zou het gewoon even doen.
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eventueel pas definitief gaan na je 26ste verjaardag?
Elke
Mja vanaf hij geactiveerd wordt , wordt het geactiveerd denk ikkastelke schreef:Eventueel pas definitief gaan na je 26ste verjaardag?

-
- Amerikakenner
Ligt aan het vliegveld. Op Newark, NJ ga je eerst naar het kantoor en daarna haal je je bagage op.art313 schreef:Als zo'n activatie van je PR status 3 of 4 uur kan duren, blijft je baggage dan al die tijd op de band rondjes maken? Dat is niet zo veilig als al je belangrijke spullen daar inzitten die je met je verhuizing allemaal meeneemt. Of pak je eerst je baggage op na de paspoortcontrole en ga je dan pas naar een kantoor met je bruine envelop?
Nee, want er zijn ook genoeg mensen met een IV die niet emigreren als spouse van een US citizen (denk o.a. aan de winnaars van de diversity lottery), en er zijn ook genoeg mensen die wel als 'spouse' emigreren maar alleen arriveren.Moet de US Citizen bij deze activiteit aanwezig zijn, of kun je als immigrant dit ook alleen doen?
Mijn Green Card is op 8feb geactiveerd. Nu ben ik nog steeds in de US en wou ik eens kijken of mijn SSN kon aanvragen.
Maar ik lees dat er ook kans is dat dit automatisch gaat gebeuren. Ik heb zo een PDF Welcome to the USA en daar in staat
dat als je Green Card krijgt na 2002 , ouder bent als 18j de SSN automatisch aangevraagd wordt.
Een pagina verder staat dat je het niet krijgt als je het niet gevraagd hebt.
Mja ik heb nu echt geen idee in welke categorie ik val. De loketbediende had gewoon gezegd nu kan je SSN aanvragen.
Maar weet nu niet hoe of wat er gaat gebeuren. Ik dacht dat voor SSN je in US moet zijn.
Iemand ervaring hier mee ?
Maar ik lees dat er ook kans is dat dit automatisch gaat gebeuren. Ik heb zo een PDF Welcome to the USA en daar in staat
dat als je Green Card krijgt na 2002 , ouder bent als 18j de SSN automatisch aangevraagd wordt.
Een pagina verder staat dat je het niet krijgt als je het niet gevraagd hebt.
Mja ik heb nu echt geen idee in welke categorie ik val. De loketbediende had gewoon gezegd nu kan je SSN aanvragen.
Maar weet nu niet hoe of wat er gaat gebeuren. Ik dacht dat voor SSN je in US moet zijn.
- DixieChick
- Amerika-expert
even langs je lokale Social Security Office gaan..die weten alles, en als je hem zelf moet aanvragen (dat heb ik destijds wel zelf moeten doen) kan dat ook daar.
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, dat moet je gewoon zelf aanvragen bij het kantoor bij jou in de buurt. Neem daar ook de tijd voor, want het kan gerust een paar uur duren. En vond je bureaucratie in Nederland (en in Belgie waarschijnlijk net zo) al erg, eat our heart out in de VS! Erg inefficiënt allemaal. Maar goed, het hoort erbij en het hoeft maar één keer. En het is absoluut essentieel dat je het hebt, want zonder SSN kun je in de VS helemaal niks.PhilipG schreef: Mja ik heb nu echt geen idee in welke categorie ik val. De loketbediende had gewoon gezegd nu kan je SSN aanvragen.
Hou er wel rekening mee dat je een week in de VS moet zijn geweest ná activatie van de GC. Anders sturen ze je gewoon weer naar huis, dat gebeurde bij mij dus. Na de aanvraag kan het nog een paar weken tot soms een paar maanden duren voordat je 'm daadwerkelijk in huis hebt. Bij mij viel het mee en ik had 'm na drie weken al thuis.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Inderdaad neem de tijd ervoor! Ben er vorige week geweest en heb er bijna twee uur door gebracht.Bandido schreef: Neem daar ook de tijd voor, want het kan gerust een paar uur duren. En vond je bureaucratie in Nederland (en in Belgie waarschijnlijk net zo) al erg, eat our heart out in de VS! Erg inefficiënt allemaal. Maar goed, het hoort erbij en het hoeft maar één keer. En het is absoluut essentieel dat je het hebt, want zonder SSN kun je in de VS helemaal niks.
Hou er wel rekening mee dat je een week in de VS moet zijn geweest ná activatie van de GC. Anders sturen ze je gewoon weer naar huis, dat gebeurde bij mij dus. Na de aanvraag kan het nog een paar weken tot soms een paar maanden duren voordat je 'm daadwerkelijk in huis hebt. Bij mij viel het mee en ik had 'm na drie weken al thuis.
Door de belastingbonus dit jaar, schijnen vele mensen nu een SSN te willen krijgen en proberen dat met de meest rare documenten te bewerkstelligen. Wat de wachttijd alleen maar verhoogd.
Ik heb eigenlijk een 20 min in dat kantoor binnengeweest, voor ik het wist was het mijn beurt. Vond het heel raar want het kantoor zat bomvolBandido schreef:Nee, dat moet je gewoon zelf aanvragen bij het kantoor bij jou in de buurt. Neem daar ook de tijd voor, want het kan gerust een paar uur duren. En vond je bureaucratie in Nederland (en in Belgie waarschijnlijk net zo) al erg, eat our heart out in de VS! Erg inefficiënt allemaal. Maar goed, het hoort erbij en het hoeft maar één keer. En het is absoluut essentieel dat je het hebt, want zonder SSN kun je in de VS helemaal niks.PhilipG schreef: Mja ik heb nu echt geen idee in welke categorie ik val. De loketbediende had gewoon gezegd nu kan je SSN aanvragen.

Ze zeiden tegen mij dat ik binnen 4 weken mijn SSN thuis zal ontvangen, en toen ik daar mijn kaart aanvroeg zat ik nog maar 3 dagen in de VS. Ik had wel alle documenten bij die ze nodig hadden in het Engels.
Maybe I was lucky
Hey hey, ik heb weer enkele vraagjes:
================================
1) Heb onlangs mijn I-797C notice of action gekregen waarop staat Welcome in the united states .... en dat ze mij binnen 30 dagen nog iets gaan laten weten.
Bedoelen ze dat ik binnen de 30 dagen mijn kaart in de bus ga krijgen ? Of dat ze mij gaan opbellen.
2) Voor de Belgen onder ons die green card hebben gewonnen. Wat hebben jullie gedaan na het stoppen van het werk, ik heb mijn ontslag ingediend en
vanaf 14 april treed ik officieel uit dienst. Dien ik nog iets anders in orde te maken ? Of moet ik mij hier voor de rest niet te veel meer van aantrekken.
VDAB zei met dat ik mij ergens ga moeten voor uitschrijven voor doptrekking ofzo. Iemand hier ervaring mee ? Wat hebben jullie gedaan ?
3) Begin mei wens ik te vertrekken, ik merk op dat de tickets echt het dubbele van de prijs zijn dan 1 maand geleden. Iemand handige site voor lastminute,
laagste prijs vluchten ? Voor mij maakt het niet uit wanneer in mei ik vertrek enkel dat ik met een maatschappij vlieg die ik ken waar ik mijn miles bij kan
verder op sparen (United/Continental/AA/Delta). Er moet toch vast wel iets zijn om binnen de 48u iets tegen goede prijs te boeken om de zetels te vullen ? niet?
================================
1) Heb onlangs mijn I-797C notice of action gekregen waarop staat Welcome in the united states .... en dat ze mij binnen 30 dagen nog iets gaan laten weten.
Bedoelen ze dat ik binnen de 30 dagen mijn kaart in de bus ga krijgen ? Of dat ze mij gaan opbellen.
2) Voor de Belgen onder ons die green card hebben gewonnen. Wat hebben jullie gedaan na het stoppen van het werk, ik heb mijn ontslag ingediend en
vanaf 14 april treed ik officieel uit dienst. Dien ik nog iets anders in orde te maken ? Of moet ik mij hier voor de rest niet te veel meer van aantrekken.
VDAB zei met dat ik mij ergens ga moeten voor uitschrijven voor doptrekking ofzo. Iemand hier ervaring mee ? Wat hebben jullie gedaan ?
3) Begin mei wens ik te vertrekken, ik merk op dat de tickets echt het dubbele van de prijs zijn dan 1 maand geleden. Iemand handige site voor lastminute,
laagste prijs vluchten ? Voor mij maakt het niet uit wanneer in mei ik vertrek enkel dat ik met een maatschappij vlieg die ik ken waar ik mijn miles bij kan
verder op sparen (United/Continental/AA/Delta). Er moet toch vast wel iets zijn om binnen de 48u iets tegen goede prijs te boeken om de zetels te vullen ? niet?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veiligheidshalve kan je je best eerst aansluiten bij een vakbond of de Hulpkas. Met dat bewijs ga je je aanmelden bij de VDAB of de Werkwinkel en laat je je inschrijven als werkloze.PhilipG schreef:vanaf 14 april treed ik officieel uit dienst. Dien ik nog iets anders in orde te maken ?
Je gaat dus een wachttijd moeten doormaken om recht te hebben op werkloosheidsvergoeding, maar daar is het jou niet om te doen. Maar de week voor je vertrekt moet je je terug gaan melden op je vakbond op de Hulpkas en zeggen dat je naar het buitenland trekt. ALS je dan binnen de 3 jaar terug zou komen, dan moet je je gewoon melden en dan is het makkelijker om terug 'in orde' te geraken om werkloosheidsuitkering te trekken of zo.
Dat kan nu misschien niet belangrijk lijken voor je, maar je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt.
Elke
Mijn wachttijd gaat verlopen als ik al in de states ben, heeft dit dan nog wel zin ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een veiligheid voor in het geval je ooit besluit terug te komen naar Belgie. (wat jou nu misschien onmogelijk lijkt, maar je weet maar nooit)
Elke
Welcome to the United States ArmyPhilipG schreef: Inschrijven wil niet zeggen naar het leger gaan heb ik gelezen.

- DixieChick
- Amerika-expert
Voor het geval ze de draft weer opnieuw gaan instellen...
Southern Tales
Southern Tales
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als je zelf ontslag genomen hebt, ga je geen wachttijd moeten doen, maar geschorst worden van werkloosheidsuitkeringen omdat je zelf ontslag hebt genomen.
Je zaak zal dan voor de RVA komen en die zal een beslissing nemen over de duur van de schorsing, die tussen de 6 maanden en geloof ik die jaar kan liggen.
Wat er ook in de toekomst gebeurt, ik denk dat je dat beter niet doet, want zo een schorsing blijft in je dossier staan en is niet bepaald bevorderlijk voor latere gebeurtenissen.
Je als werkzoekende inschrijven kan ook niet, want dan moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, en dat ben je niet.
Ik zou mij informeren hoe je je dossier op 'hold' kan zetten.
Groetjes,
Carine
Je zaak zal dan voor de RVA komen en die zal een beslissing nemen over de duur van de schorsing, die tussen de 6 maanden en geloof ik die jaar kan liggen.
Wat er ook in de toekomst gebeurt, ik denk dat je dat beter niet doet, want zo een schorsing blijft in je dossier staan en is niet bepaald bevorderlijk voor latere gebeurtenissen.
Je als werkzoekende inschrijven kan ook niet, want dan moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, en dat ben je niet.
Ik zou mij informeren hoe je je dossier op 'hold' kan zetten.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties