Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen Gwen

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
xxgwenxx
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Even voorstellen Gwen

Bericht door xxgwenxx »

Hoihoi,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Gwen. Ik ga eind april voor een aantal weken naar San Diego en ik heb er ontzettend veel zin in en met een beetje geluk blijf ik er misschien wel. Ook heb ik mij vorig jaar januari aangemeld voor een greencard.

Ik vind dit een superleuk forum met ontzettend veel leuke tips en goede informatie. Tips voor San Diego zijn altijd welkom! :D

Groetjes Gwen
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Even voorstellen Gwen

Bericht door hekkie »

Hoi Gwen,

Welkom op dit forum. Ik wens je een fijne reis naar San Diego en hou ons op de hoogte van je "pogingen"om je te vestigen in de States.

Veel succes met de voorbereidingen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Welkom op het forum!!!

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Welkom op dit leuke forum Afbeelding
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dag Gwen.

In januari "aangemeld voor een groene kaart"???

Lijkt me sterk, want die verloting is meestal aan het einde van het jaar. Hoop dat je niet in zee bent gegaan met louche bureaus die alleen maar op je geld uit zijn. Lees de draadjes over de visa loterij maar eens door. Je kunt gratis meedoen. En niemand garandeert dat je inderdaad dat document krijgt. Velen komen, slechts enkelen worden uitverkoren.

Maar laat de moed niet zakken. Ik wist ook niet dat ik uiteindelijk al weer meer dan 30 jaar in de VS zou gaan wonen, toen ik in de tweede klas van de middelbare school een werkstuk maakte over het Witte Huis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Welkom op het forum :dance:
xxgwenxx
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door xxgwenxx »

Bedankt voor jullie reacties :)

Helaas heb ik mij vorig jaar wel aangemeld via zo'n bureau. Maar ik geef de moed zeker niet op 27 april ga voor 10 weken naar San Diego en ik ga 2 weken naar Maryland en ik heb al een aantal vrienden gesproken in San Diego die een baantje voor me aan 't regelen zijn :) dus dat is allemaal erg spannend.

Groetjes Gwen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

xxgwenxx schreef:op 27 april ga voor 10 weken naar San Diego en ik ga 2 weken naar Maryland
Let er op dat, wanneer je zonder expliciet visum reist, je binnen de 90 dagen het land uit moet.
Een overstay kan je immers problemen opleveren om nadien nog terug binnen te mogen.
xxgwenxx schreef:ik heb al een aantal vrienden gesproken in San Diego die een baantje voor me aan 't regelen zijn
Voor wanneer je de Green Card wint?
Of ga je, als je een baan gevonden hebt, een non-resident visum aanvragen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
xxgwenxx
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door xxgwenxx »

kastelke schreef:
xxgwenxx schreef:op 27 april ga voor 10 weken naar San Diego en ik ga 2 weken naar Maryland
Let er op dat, wanneer je zonder expliciet visum reist, je binnen de 90 dagen het land uit moet.
Een overstay kan je immers problemen opleveren om nadien nog terug binnen te mogen.
xxgwenxx schreef:ik heb al een aantal vrienden gesproken in San Diego die een baantje voor me aan 't regelen zijn
Voor wanneer je de Green Card wint?
Of ga je, als je een baan gevonden hebt, een non-resident visum aanvragen?

Ik ga als ik daar een baan heb een non-resident visum aanvragen, als het lukt want het schijnt nogal lastig te zijn. Ik ga voor 10 weken totaal, dus ik ga binnen 90 dagen weer terug, tenzij ik natuurlijk een baan heb.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hoop dat het allemaal lukt.

Maar vergeet niet: een bedrijf dat je in dienst wil nemen moet een visum voor je aanvragen. Wat een paar jaar (echt) en veel geld (voor een deskundige advocaat) zal kosten.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat je dat geld en die inspanning ruimschoots waard bent. Maar stap wel met ogen open in zo'n procedure. En het zou aardig zijn als je je (toekomstige) baas daar ook even op wijst.

Anders kan je natuurlijk altijd met een Amerikaan trouwen. Maar dat moet dan wel echte liefde zijn, want dat wordt redelijk diepgaand gecontroleerd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
xxgwenxx
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door xxgwenxx »

Bennogr schreef:Hoop dat het allemaal lukt.

Maar vergeet niet: een bedrijf dat je in dienst wil nemen moet een visum voor je aanvragen. Wat een paar jaar (echt) en veel geld (voor een deskundige advocaat) zal kosten.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat je dat geld en die inspanning ruimschoots waard bent. Maar stap wel met ogen open in zo'n procedure. En het zou aardig zijn als je je (toekomstige) baas daar ook even op wijst.

Anders kan je natuurlijk altijd met een Amerikaan trouwen. Maar dat moet dan wel echte liefde zijn, want dat wordt redelijk diepgaand gecontroleerd.

Ja, het is allemaal lastig. Mijn vriend is Amerikaans, maar trouwen is nog een beetje te vroeg ;)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! :D

Groetjes van Marloes
CMK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3