Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is ons reisschema haalbaar????
Is ons reisschema haalbaar????
Hallo,
Eindelijk zijn we er uit (denk ik). Ons reisschema hebben we in zoverre klaar. Het is wat uitgebreid geworden (met tijd en miles), maar dit is onze eerste keer in het westen, en ik heb geen idee of het haalbaar is wat we hebben ingepland. Rekening mee houdende dat we liever veel willen zien dan ergens 2 dagen blijven. Ook zijn we niet zo'n wandelaars. Leuk een stukje lopen, maar zeker geen kilometers lange wandelingen.
Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben of opmerkingen wat we beter niet of wel kunnen doen. Ik ben erg benieuwd!!!
Onze 25 dagen durende reis door het westen van Amerika:
Dag 1 zaterdag (25 juni) :
Aankomst Denver airport 's avonds om 18.30. Auto ophalen en in Denver overnachten.
Dag 2 zondag (26 juni):
Van Denver (CO) naar Torrey (UT) rijden (7 hours, 49 minutes - 448.16 miles). Overnachten in Torrey (UT).
Dag 3 maandag (27 juni):
Van Torrey (UT) naar Bryce Canyon N.P. (2 hours, 49 minutes - 115.49 miles). In de namiddag rijden naar Mount Carmel (1 hour, 28 minutes - 59.80 miles). Overnachten in Mount Carmel (UT).
Dag 4 dinsdag (28 juni):
Van Mount Carmel (UT) naar Las Vegas (3 hours, 11 minutes - 185.67 miles). Onderweg een ruime stop maken in Zion N.P.
Overnachten in Las Vegas.
Dag 5 woensdag (29 juni):
Las Vegas. Overnachting Las Vegas.
Dag 6 donderdag (30 juni):
Bezoek Hooverdam. Overnachting Las Vegas.
Dag 7 vrijdag (1 juli):
Van Las Vegas naar Death Valley rijden. Van Las Vegas via Amargosa, Death Valley junction naar Furnace Creek via 190 (2 hours, 50 minutes - 140 miles. Overnachten in Lone Pine (van Stovepipe wells naar Lone Pine 2 hours, 2 minutes - 80.86 miles). Overnachting Lone Pine.
Dag 8 zaterdag (2 juli):
Van Lone Pine rijden naar Bodie (ghosttown) (3 hours, 38 minutes - 148.16 miles). In namiddag rijden naar El Portal (2 hours, 39 minutes - 102.82 miles). Overnachting El Portal.
Dag 9 zondag (3 juli):
Yosemite N.P. bezoeken. Van El Portal naar Yosemite Village (24 minutes - 14.14 miles). Overnachting El Portal.
Dag 10 maandag (4 juli):
Van El Portal rijden naar San Francisco (3 hours, 48 minutes - 193.69 miles). Middag spenderen in SF. Overnachting in San Francisco.
Dag 11 dinsdag (5 juli):
San Francisco + bezoek Alcatraz. Overnachting in San Francisco.
Dag 12 woensdag (6 juli):
Van San Francisco rijden langs kust naar Morro Bay (3 hours, 59 minutes - 243.93 miles). Overnachten in Morro Bay.
Dag 13 donderdag (7 juli):
Van Morro Bay rijden langs kust naar Los Angeles (3 hours, 35 minutes - 213.38 miles). Overnachting in Los Angeles.
Dag 14 vrijdag (8 juli):
Los Angeles. Overnachting in Los Angeles.
Dag 15 zaterdag (9 juli):
Van Los Angeles rijden naar Phoenix (5 hours, 36 minutes- 372.59 miles). Overnachting in Phoenix.
Dag 16 zondag (10 juli):
Phoenix. Overnachting in Phoenix.
Dag 17 maandag (11 juli):
Dag 18 dinsdag (12 juli):
Van Phoenix via Hackberry naar Williams rijden (6.40 minutes - 308.42 miles. Overnachting in Williams.
Dag 19 woensdag (13 juli):
Van Williams rijden naar Grand Canyon N.P. (1 hour, 26 minutes - 57.61 miles). Bezoek Grand Canyon. Overnachten in Cameron. Van Grand Canyon naar Cameron 1 hour, 24 minutes - 55.64 miles.
Dag 20 donderdag (14 juli):
Van Cameron rijden naar Monument Valley (3 hours, 37 minutes - 128.94 miles). In namiddag rijden naar Bluff. Overnachting in Bluff.
Van Monument Valley naar Bluff is 1 hour, 36 minutes - 54.67 miles. Overnachting in Bluff.
Dag 21 vrijdag (15 juli):
Van Bluff naar Moab rijden. Hier Arches N.P. bezoeken (2 hours, 5 minutes - 100.56 miles). Overnachten in Moab.
Dag 22 zaterdag (16 juli):
Van Moab naar Denver rijden (5 hours, 44 minutes - 354.51 miles). Overnachting in Denver.
Dag 23 zondag (17 juli):
In de buurt van Denver raften. Overnachting in Denver.
Dag 24 maandag (18 juli):
Denver. Overnachting in Denver.
Dag 25 zondag (19 juli):
Denver. Terugvlucht naar Amsterdam.
Dag 26 woensdag (20 juli):
Aankomst Amsterdam.
Groetjes Edith
Eindelijk zijn we er uit (denk ik). Ons reisschema hebben we in zoverre klaar. Het is wat uitgebreid geworden (met tijd en miles), maar dit is onze eerste keer in het westen, en ik heb geen idee of het haalbaar is wat we hebben ingepland. Rekening mee houdende dat we liever veel willen zien dan ergens 2 dagen blijven. Ook zijn we niet zo'n wandelaars. Leuk een stukje lopen, maar zeker geen kilometers lange wandelingen.
Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben of opmerkingen wat we beter niet of wel kunnen doen. Ik ben erg benieuwd!!!
Onze 25 dagen durende reis door het westen van Amerika:
Dag 1 zaterdag (25 juni) :
Aankomst Denver airport 's avonds om 18.30. Auto ophalen en in Denver overnachten.
Dag 2 zondag (26 juni):
Van Denver (CO) naar Torrey (UT) rijden (7 hours, 49 minutes - 448.16 miles). Overnachten in Torrey (UT).
Dag 3 maandag (27 juni):
Van Torrey (UT) naar Bryce Canyon N.P. (2 hours, 49 minutes - 115.49 miles). In de namiddag rijden naar Mount Carmel (1 hour, 28 minutes - 59.80 miles). Overnachten in Mount Carmel (UT).
Dag 4 dinsdag (28 juni):
Van Mount Carmel (UT) naar Las Vegas (3 hours, 11 minutes - 185.67 miles). Onderweg een ruime stop maken in Zion N.P.
Overnachten in Las Vegas.
Dag 5 woensdag (29 juni):
Las Vegas. Overnachting Las Vegas.
Dag 6 donderdag (30 juni):
Bezoek Hooverdam. Overnachting Las Vegas.
Dag 7 vrijdag (1 juli):
Van Las Vegas naar Death Valley rijden. Van Las Vegas via Amargosa, Death Valley junction naar Furnace Creek via 190 (2 hours, 50 minutes - 140 miles. Overnachten in Lone Pine (van Stovepipe wells naar Lone Pine 2 hours, 2 minutes - 80.86 miles). Overnachting Lone Pine.
Dag 8 zaterdag (2 juli):
Van Lone Pine rijden naar Bodie (ghosttown) (3 hours, 38 minutes - 148.16 miles). In namiddag rijden naar El Portal (2 hours, 39 minutes - 102.82 miles). Overnachting El Portal.
Dag 9 zondag (3 juli):
Yosemite N.P. bezoeken. Van El Portal naar Yosemite Village (24 minutes - 14.14 miles). Overnachting El Portal.
Dag 10 maandag (4 juli):
Van El Portal rijden naar San Francisco (3 hours, 48 minutes - 193.69 miles). Middag spenderen in SF. Overnachting in San Francisco.
Dag 11 dinsdag (5 juli):
San Francisco + bezoek Alcatraz. Overnachting in San Francisco.
Dag 12 woensdag (6 juli):
Van San Francisco rijden langs kust naar Morro Bay (3 hours, 59 minutes - 243.93 miles). Overnachten in Morro Bay.
Dag 13 donderdag (7 juli):
Van Morro Bay rijden langs kust naar Los Angeles (3 hours, 35 minutes - 213.38 miles). Overnachting in Los Angeles.
Dag 14 vrijdag (8 juli):
Los Angeles. Overnachting in Los Angeles.
Dag 15 zaterdag (9 juli):
Van Los Angeles rijden naar Phoenix (5 hours, 36 minutes- 372.59 miles). Overnachting in Phoenix.
Dag 16 zondag (10 juli):
Dag 17 maandag (11 juli):
Dag 18 dinsdag (12 juli):
Van Phoenix via Hackberry naar Williams rijden (6.40 minutes - 308.42 miles. Overnachting in Williams.
Dag 19 woensdag (13 juli):
Van Williams rijden naar Grand Canyon N.P. (1 hour, 26 minutes - 57.61 miles). Bezoek Grand Canyon. Overnachten in Cameron. Van Grand Canyon naar Cameron 1 hour, 24 minutes - 55.64 miles.
Dag 20 donderdag (14 juli):
Van Cameron rijden naar Monument Valley (3 hours, 37 minutes - 128.94 miles). In namiddag rijden naar Bluff. Overnachting in Bluff.
Van Monument Valley naar Bluff is 1 hour, 36 minutes - 54.67 miles. Overnachting in Bluff.
Dag 21 vrijdag (15 juli):
Van Bluff naar Moab rijden. Hier Arches N.P. bezoeken (2 hours, 5 minutes - 100.56 miles). Overnachten in Moab.
Dag 22 zaterdag (16 juli):
Van Moab naar Denver rijden (5 hours, 44 minutes - 354.51 miles). Overnachting in Denver.
Dag 23 zondag (17 juli):
In de buurt van Denver raften. Overnachting in Denver.
Dag 24 maandag (18 juli):
Denver. Overnachting in Denver.
Dag 25 zondag (19 juli):
Denver. Terugvlucht naar Amsterdam.
Dag 26 woensdag (20 juli):
Aankomst Amsterdam.
Groetjes Edith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het zo bekijk probeer je de nadruk van je tour op de westkust (San Francisco, Los Angeles. Yosemite, Death Valley etc) te leggen. Dat is een tour die beter in SF of LA had kunnen beginnen. Met Denver als startpunt zou ik me meer concentreren op een rondje Rocky Mountain NP, Grand Tetons, Yellowstone NP, South Dakota (Mt. Rushmore, Badlands, Black Hills), Utah (Salt Lake, Bryce Zion) en via Arizona (Grand Canyon, Tuscon) en New Mexico (Santa Fe, Taos) terug. Dan hoef je in ieder geval niet van die enorme afstanden te rijden. Je kunt dan een andere keer de westkust bezoeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb geen idee of het reisschema goed is ofzo (geen ervaring aan die kant), maar wil je wel adviseren om je niet te verkijken op de reistijden. Als je je route op Mapquest hebt gezocht kan de reistijd weleens langer uitvallen. Toen ik bijvoorbeeld naar Philly ging zei Mapquest dat het 2 en een half uur was, maar ondanks dat ik geen raar verkeer had en overal 15 mile boven de max snelheid reed deed ik er toch echt ruim 4 uur over.
Gewoon iets om in je achterhoofd te houden, zodat je niet straks echt hele dagen aan het rijden bent...
Gewoon iets om in je achterhoofd te houden, zodat je niet straks echt hele dagen aan het rijden bent...
-
- Amerika-expert
allo,
de afstanden lijken me haalbaar maar de opmerking van Loek is wel gegrond. Je vliegt naar Denver om er de dag erna onmiddellijk te vertrekken voor een lange rit richting Bryce, op het einde van de reis keer je er terug via een lange rit om te raften ( zou je ook kunnen doen hebben in de omgeving van Bakersfield ( tussen death valley en yosemite) + dan nog wel een dag bezoek aan Denver. De heenvlucht had ook naar bv Las Vegas gekund, zit je dicht bij Bryce, met eventueel een terugvlucht vanuit Denver. Maar misschien is er wel een speciale reden om vanuit denver te beginnen/eindigen.
Wat het schema betreft:
- een overnachting aan de grand canyon is iets speciaals en valt in te passen in het schema.
- een beetje een verrassing: 1 overnachting in Los Angeles, 3 in Phoenix. Ik wil de Phoenix-fans niet doen steigeren maar zeker tijdens de eerste reis heeft Los Angeles heelwat om kennis mee te maken.
- van phoenix via hackberry naar williams: is wel een verrassing. zo mis je sedona en oak creek canyon en leg je veel meer kilometers af. ik zou meer kiezen voor phoenix-via sedona en flagstaff- naar grand canyon en daar dan overnachten. een zonsondergang en -opgang aan de canyon zijn onbetaalbaar.
- moab: is hier al vaak gezegd, heb je minstens 2 dagen nodig. ligt natuurlijk op jullie terugweg naar denver.
mijn persoonlijke keuze (wel rekening houdend met het feit van geen lange wandelingen): een dagje phoenix minder, te spenderen aan los angeles of san francisco of moab. en de grand canyon niet vergeten.
jacques
de afstanden lijken me haalbaar maar de opmerking van Loek is wel gegrond. Je vliegt naar Denver om er de dag erna onmiddellijk te vertrekken voor een lange rit richting Bryce, op het einde van de reis keer je er terug via een lange rit om te raften ( zou je ook kunnen doen hebben in de omgeving van Bakersfield ( tussen death valley en yosemite) + dan nog wel een dag bezoek aan Denver. De heenvlucht had ook naar bv Las Vegas gekund, zit je dicht bij Bryce, met eventueel een terugvlucht vanuit Denver. Maar misschien is er wel een speciale reden om vanuit denver te beginnen/eindigen.
Wat het schema betreft:
- een overnachting aan de grand canyon is iets speciaals en valt in te passen in het schema.
- een beetje een verrassing: 1 overnachting in Los Angeles, 3 in Phoenix. Ik wil de Phoenix-fans niet doen steigeren maar zeker tijdens de eerste reis heeft Los Angeles heelwat om kennis mee te maken.
- van phoenix via hackberry naar williams: is wel een verrassing. zo mis je sedona en oak creek canyon en leg je veel meer kilometers af. ik zou meer kiezen voor phoenix-via sedona en flagstaff- naar grand canyon en daar dan overnachten. een zonsondergang en -opgang aan de canyon zijn onbetaalbaar.
- moab: is hier al vaak gezegd, heb je minstens 2 dagen nodig. ligt natuurlijk op jullie terugweg naar denver.
mijn persoonlijke keuze (wel rekening houdend met het feit van geen lange wandelingen): een dagje phoenix minder, te spenderen aan los angeles of san francisco of moab. en de grand canyon niet vergeten.
jacques
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je toch vanuit Denver naar California wilt rijden, heb je misschien nog wat aan het reisverslag van ons uit 2002 van Denver naar California:
http://www.loekvanhelden.com/br020517.html
http://www.loekvanhelden.com/br020517.html
Bij Seligman is ie wel leuk maar het is toch vergane glorie. Laten we het zo zeggen als je erover rijdt en je weet niet dat het route 66 is dan vind je het niks bijzonders. Als je tijd over hebt misschien kan je het doen en anders zou ik het laten voor wat het was.Edith schreef:ik wil een stukje via de oude route 66 rijden. Ik heb het zo vaak op tv gezien dat tankstation in Hackberry, dat ik het nu wel eens met eigen ogen wil zien (is het de moeite waard?????).
Edith
Van Denver naar Torrey is wel te doen, je rijdt op een zondag en dat scheelt altijd wel. Als je vanaf de I70 (geloof ik) afgaat dan ben je er bijna maar je kan op twee manier rijden. Je kan over Hanksville (wel een mooie route) maar dat is iets langer want je rijdt oa door Capitol Reef of erbij die state 72 af en dat is dus de korste weg en die is vijf en een half uur. De weg over Hanksville is inderdaad meer dan 7 uur maar wel mooier.
-
- Amerika-ontdekker
Van de week op TV reportage gezien met Huub Stapel. Hij reed een route door ZuidWest USA met de Harley !
Ook dit tankstation was in beeld, zag er inderdaad erg authentiek en schattig uit...had er een hele verzameling oude "maar dan ook echt "oude" gevallen
Dianne
Ook dit tankstation was in beeld, zag er inderdaad erg authentiek en schattig uit...had er een hele verzameling oude "maar dan ook echt "oude" gevallen
Dianne
2004 Florida,2005 de West. In 2006 gaan we 'vreemd' tijdens onze huwelijksreis naar Mexico
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1825 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties