Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers
-
- Amerika-ontdekker
Koffers
Hoi,
Ik heb een hele rare vraag. Tegenwoordig mag je nog maar 23 kilo i.p.v. 32 kilo meenemen naar Amerika, maar er staat bij dat 2 stuks bagage wel gehandhaafd blijft. Betekent dat, dat je 2 koffers per persoon mee mag nemen of 2 koffers per 2 personen. Ik vind het een beetje onduidelijk omschreven bij veel maatschappijen we vliegen met Delta.
Groeten Isabella
Ik heb een hele rare vraag. Tegenwoordig mag je nog maar 23 kilo i.p.v. 32 kilo meenemen naar Amerika, maar er staat bij dat 2 stuks bagage wel gehandhaafd blijft. Betekent dat, dat je 2 koffers per persoon mee mag nemen of 2 koffers per 2 personen. Ik vind het een beetje onduidelijk omschreven bij veel maatschappijen we vliegen met Delta.
Groeten Isabella
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Koffers
Je mag per persoon 2 koffers meenemen.
Roland
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Hoi ROland,Coyote schreef:Je mag per persoon 2 koffers meenemen.
Roland
Ik had het reisburo ook gemaild over het aantal koffers en daar kreeg ik vandaag pas bericht van, die zeggen dat je maar 1 koffer per persoon mee mag nemen. Klopt dit nou of mag je echt 2 koffers per persoon meenemen? Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu twijfel.
GRoeten Isabella
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
ha ha
Roland poste net het zelfde, heb de mijn toen maar weg gehaald.
Roland poste net het zelfde, heb de mijn toen maar weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Annie op 14 mar 2008, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wijs dat reisbureau maar eens op deze site van Delta.
Daar staat duidelijk omschreven wat je mee mag nemen:
Roland
Edit: We waren tegelijk met antwoorden Annie
Daar staat duidelijk omschreven wat je mee mag nemen:
Schande dat het reisbureau mis-informatie geeft.Carry-on Baggage
You can carry on one bag plus one personal item per passenger as long as it:
Weighs less than 40 pounds (18 kg).
Does not exceed 45 inches when you total length plus width plus height.
Fits easily in our SizeCheck® unit (approximately 22"x14"x9").
Fits in an overhead bin or underneath the seat in front of you.
Here are some examples of personal items:
Male or female purse
Briefcase
Laptop computer (All laptop/computers must be carried aboard and cannot be checked. For information about Delta's battery-saving system for laptops, visit Connectivity)
Camera case
Diaper bag
Items of a similar or smaller size to those listed above, such as Portable Electronic Devices.
These additional items are okay to carry on and do not count towards your allowance:
Food items for immediate consumption
Assistive devices such as wheelchairs or crutches, provided passenger is dependent on them
One box or bag of duty free merchandise
A coat or jacket
An umbrella
One item of reading material
There may be more limits to carry-on baggage based on available space and additional restrictions on certain flights.
Return to top
--------------------------------------------------------------------------------
Checked Baggage
You can check two bags per passenger free of charge.
Each bag must:
Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length plus width plus height.
If you have a bag that exceeds these allowances, see Excess Baggage.
Exceptions:
Business Elite® and first class passengers are allowed 3 checked bags at no charge up to 70 lbs.
Passengers traveling to or from Key West and Marathon, Florida are limited to only one checked bag.
The free weight allowance is 70 pounds (32 kg) for tickets purchased in Brazil, or for tickets purchased in Japan when traveling to/from Brazil.
With the exception of original factory-sealed boxes that will be accepted on a standby basis, we do not accept boxes as checked baggage to Central or South America (except Brazil, Mexico, and Chile) at any time of the year.
Some packages, sporting goods, musical instruments, and fragile or bulky items may require special handling. For more information on special items, see Special Baggage.
Roland
Edit: We waren tegelijk met antwoorden Annie

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Waarschijnlijk een reisburo wat veel tripjes binnen Europa verkoopt daar mag je maar 1 koffer van 20 kilo meenemen.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je mag toch echt 2 koffers p.p. meenemen als ruimtebagage. Dit staat op de site van Delta:
Checked Baggage
Each bag must:
@edit
iedereen antwoordt blijkbaar tegelijkertijd
Checked Baggage
Each bag must:
@edit
iedereen antwoordt blijkbaar tegelijkertijd

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal.
Ja jullie reageren allemaal tegelijk. Toch vreemd het reisburo waar ik heb geboekt is Jan Doets en dat is toch niet de minste in het aanbieden van Amerika reizen. Maar ja een foutje is mogelijk. Misschien werkte deze mevrouw er nog niet zolang die mijn mail heeft beantwoord. Ik zal ze gelijk een mailtje sturen met de informatie van jullie.
Bedankt en een fijn weekend allemaal.
Groeten Isabella
Ja jullie reageren allemaal tegelijk. Toch vreemd het reisburo waar ik heb geboekt is Jan Doets en dat is toch niet de minste in het aanbieden van Amerika reizen. Maar ja een foutje is mogelijk. Misschien werkte deze mevrouw er nog niet zolang die mijn mail heeft beantwoord. Ik zal ze gelijk een mailtje sturen met de informatie van jullie.
Bedankt en een fijn weekend allemaal.
Groeten Isabella
Gezien ik eind april met Delta naar Phoenix vlieg had ik dit deze week opgezocht.Ik stel echter vast dat men enkel kleine valiezen mag meenemen(ook al zou het er maar één zijn).Mijn nieuwe valies 59 x 81 x 37 cm zou dus niet aanvaard worden als ik het goed begrijp ? 62 inches is echt niet veel !
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
62 inches is 186 centimeter.josiane schreef:Gezien ik eind april met Delta naar Phoenix vlieg had ik dit deze week opgezocht.Ik stel echter vast dat men enkel kleine valiezen mag meenemen(ook al zou het er maar één zijn).Mijn nieuwe valies 59 x 81 x 37 cm zou dus niet aanvaard worden als ik het goed begrijp ? 62 inches is echt niet veel !
Jou koffer is 59+81+37=177 centimeter dus begrijp ik het probleem niet.

Is 1 inch geen 2,54 cm ?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
62 inches is wel degelijk 157cm
(62 * 2.54
)
wij hebben het zelfde voor met continental. mogen 2 stuks meenemen per persoon, maar deze mogen maar 62 inches (ofte 157cm) zijn.
gelukkig hebben wij nog geen valiezen gekocht. maar persoonlijk had ik liever 1 grote gehad en dan nog een sportzak ofzo, dan 2 of meerdere valiezen te moeten kopen

wij hebben het zelfde voor met continental. mogen 2 stuks meenemen per persoon, maar deze mogen maar 62 inches (ofte 157cm) zijn.
gelukkig hebben wij nog geen valiezen gekocht. maar persoonlijk had ik liever 1 grote gehad en dan nog een sportzak ofzo, dan 2 of meerdere valiezen te moeten kopen

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-expert
hou ook in de gaten dat voor veel maatschappijen dit gaat veranderen dit jaar. sommige gaan $25 per koffer boven 1 stuks vragen.
kijk altijd op de site van welke maatschappij je vliegt voor de correcte info. daar staan dan ook aankomende veranderingen.
kijk altijd op de site van welke maatschappij je vliegt voor de correcte info. daar staan dan ook aankomende veranderingen.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-ontdekker
Wat vervelend hebben we 2 nieuwe koffers gekregen voor verjaardag kunnen ze niet mee op reis! Of we moeten 100 dollar per koffer betalen. Wat een rare maten zeg.
alles in de USA is very BIG en dan mag je maar zulke kleine koffers mee nemen. En inderdaad 62 inch is heel klein. Maar ja dan maar op zoek naar kleine koffers. Wie heeft ze? 

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
dus als je een grotere koffer hebt betaal je extra?
ik was me dat eigenlijk aan het afvragen. want als je daar nu staat met je grote koffer... ze gaan je toch niet terug naar huis sturen zeker
ik was me dat eigenlijk aan het afvragen. want als je daar nu staat met je grote koffer... ze gaan je toch niet terug naar huis sturen zeker

Onze reisverslagen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij reizen ook met te grote koffers en hebben nog nooit iets bij moeten betalen, alleen toen hij te zwaar was.Doockles schreef:dus als je een grotere koffer hebt betaal je extra?
Als ik sommige koffers zie waar mensen mee reizen , dan hebben wij nog kleintjes.

vinden jullie het erg dat ik er niets meer van begrijp, want volgens mij is 62 x 2.54 cm een heel grote koffer
kan er zelf bijna in staan
kan er zelf bijna in staan

Het gaat om het totaal van de lengte + de breedte + de diepte!
Nu de vraag toch gesteld is ....
Ik vlieg:
Transatlantisch met
British Airways
Binnenlandse vluchten met
Airtran
US Airways
Northwest Airlines
Southwest Airlines
Is dat overal 2 stuks handbaggage én één stuk handbaggage per persoon of is het ergens anders?
Ik vlieg:
Transatlantisch met
British Airways
Binnenlandse vluchten met
Airtran
US Airways
Northwest Airlines
Southwest Airlines
Is dat overal 2 stuks handbaggage én één stuk handbaggage per persoon of is het ergens anders?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8303 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 8 Reacties