Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Great Smokey Mountains vs. Blue Ridge Parkway
Great Smokey Mountains vs. Blue Ridge Parkway
Ik vraag me het volgende af: wanneer je de Blue Ridge Parkway hebt gereden, wat is dan nog echt de toegevoegde waarde van de Great Smokey Mountains? In verband met de reisplanning zou ik dit graag willen weten.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Great Smokey Mountains vs. Blue Ridge Parkway
Ben ook wel benieuwd.Dezz schreef:Niemand een idee?
We komen daar over een maand of 3 ook langs.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De Blue Ridge Parkway is 469 mile lang en is eigenlijk het verlengde van de Skyline Drive die begint bij Front Royal aan de noordingang van het Shenandoah NP.
Het is een prachtige scenic way, maar... als je hem 100 mile gereden hebt, ook wel erg saai wordt op den duur. De bochtige weg gaat voornamelijk door bos en na een aantal uren heb je het echt wel gezien. Ik ken niemand die hem helemaal uitgereden heeft, want men haakt meestal voortijdig af. De eerste 412 mile hebben totaal niets met de Smokey Mountains te maken. Pas het laatste gedeelte van de BPW, vanaf Ashville tot in het SM Nat. Park zelf, heb je naast bos ook prachtige gezichten op de Smokey Mountains.
Alle informatie over de Blue Ridge Parkway en aansluitend de Smokey Mountains, kun je hier vinden. Er staan ook foto's op voor je beeldvorming en als je onder het kopje "map" kijkt kun je de diverse trajecten van de BPW afzonderlijk bekijken.
Om een antwoord op de vraag te geven: pak een stuk van de Blue Ridge Parkway én bezoek de Smokey Mountains!
Gr. Marjan
Het is een prachtige scenic way, maar... als je hem 100 mile gereden hebt, ook wel erg saai wordt op den duur. De bochtige weg gaat voornamelijk door bos en na een aantal uren heb je het echt wel gezien. Ik ken niemand die hem helemaal uitgereden heeft, want men haakt meestal voortijdig af. De eerste 412 mile hebben totaal niets met de Smokey Mountains te maken. Pas het laatste gedeelte van de BPW, vanaf Ashville tot in het SM Nat. Park zelf, heb je naast bos ook prachtige gezichten op de Smokey Mountains.
Alle informatie over de Blue Ridge Parkway en aansluitend de Smokey Mountains, kun je hier vinden. Er staan ook foto's op voor je beeldvorming en als je onder het kopje "map" kijkt kun je de diverse trajecten van de BPW afzonderlijk bekijken.
Om een antwoord op de vraag te geven: pak een stuk van de Blue Ridge Parkway én bezoek de Smokey Mountains!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bertorelli
- Amerikakenner
LOL!
Ik had de noordpijl niet goed gezien en dacht dat deze route zo'n beetje noord-zuid liep.
Maar hij loopt dus schuin omhoog vanaf de Smokey Mountains.
Zo te zien kunnen we dan het laatste stuk richting de Smokey Mountains dus wel meepakken.
We zijn de 2 dagen ervoor in Charleston en hebben als volgende stop 2 nachten Asheville gepland.

Ik had de noordpijl niet goed gezien en dacht dat deze route zo'n beetje noord-zuid liep.
Maar hij loopt dus schuin omhoog vanaf de Smokey Mountains.
Zo te zien kunnen we dan het laatste stuk richting de Smokey Mountains dus wel meepakken.
We zijn de 2 dagen ervoor in Charleston en hebben als volgende stop 2 nachten Asheville gepland.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-expert
Beiden zijn leuk.
De Blue Ridge Parkway is zeer relaxed rijden en heeft mooie vergezichten.
Leuke trails die je er langs kan lopen en Blowing Rock met zijn swing bridge en dieren park.
De Smokeys hebben op hun beurt weer Clingmans Dome.
Als je twee dagen in Asheville bent kun je een dag Blue Ridge doen en de Smokeys.
Maar om je het nog moeilijker te maken kan ik je ook zeker Chimney Rock aanraden. Mijn favoriet in die buurt
Leuke trails die je er langs kan lopen en Blowing Rock met zijn swing bridge en dieren park.
De Smokeys hebben op hun beurt weer Clingmans Dome.
Als je twee dagen in Asheville bent kun je een dag Blue Ridge doen en de Smokeys.
Maar om je het nog moeilijker te maken kan ik je ook zeker Chimney Rock aanraden. Mijn favoriet in die buurt

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kleine correctie. De Mile High Swinging Bridge en het dierenpark zijn te vinden op Grandfather Mountain, een klein stukje verwijderd van Blowing Rock.Staceybeesie schreef:Beiden zijn leuk.
Blowing Rock is overigens wel een leuk plaatsje (prima ijs en fudge bij Kilwin's en een aantal minder gangbare outlet stores) met een beetje exclusief karakter (veel mooie huizen in deze omgeving). Niet ver van Blowing Rock is Boone, een leuk studentenstadje (home town van Appalachian State University dat vorige jaar voor grote opschudding in het college football zorgde door het grote Michigan in eigen huis te verslaan). Tussen Boone en Blowing Rock vind je Tweetsy Railroad, een klein attractiepark dat leuk is voor kinderen tot een jaar of 13. De andere kant op (voorbij Grandfather Mountain) vind je Linville Caverns, een interessant grottenstelsel.
Als je besluit een lang stuk van de Blue Ridge Parkway te doen, houd dan goed rekening met de reistijd. Hoewel geen stijle Alpenpas vol haarspeldbochten is het bepaald geen weg om door te jakkeren (zou ook zonde zijn met al dat moois om je heen). De mamimaal toegestane snelheid is meestal 45 mph, soms ook 35 mph.
Gelijk ook een vraag van mijn kant: heeft iemand ooit de Blue Ridge Parkway met een camper gedaan? Mijn zus + gezin komen van de zomer bij ons op bezoek en hadden het idee om een camper te huren (max 30 feet). Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en kan vertellen of de Parkway goed te doen is met een camper van die afmetingen (ze hebben nog nooit eerder een camper gereden).
Life is good in the Tarheel State.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het is een gewone hwy die dus gemakkelijk met een camper te rijden is.Marcel schreef:Gelijk ook een vraag van mijn kant: heeft iemand ooit de Blue Ridge Parkway met een camper gedaan? Mijn zus + gezin komen van de zomer bij ons op bezoek en hadden het idee om een camper te huren (max 30 feet). Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en kan vertellen of de Parkway goed te doen is met een camper van die afmetingen (ze hebben nog nooit eerder een camper gereden).
Mogelijk hebben de gasten achterin wat meer last van het geslinger van de camper door de vele bochten maar dat ligt voornamelijk aan de bestuurder, niet de snel rijden en rustig insturen kan veel problemen voorkomen.
Rob
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De mijne ook. Een fantastisch mooie omgeving, geweldige vergezichten boven op de rots en prachtige hikes te maken, o.a. naar de waterval.Staceybeesie schreef:Maar om je het nog moeilijker te maken kan ik je ook zeker Chimney Rock aanraden. Mijn favoriet in die buurt
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Color01
- Amerika-expert
Rob schreef:Het is een gewone hwy die dus gemakkelijk met een camper te rijden is.
ik ben er met de motor geweest..en er zijn genoeg plekken waar de motor echt flink moest klimmen en de bochten scherp zijn ...dus met een camper rijden is niet altijd even gemakkelijk daar.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben een klein stukje van de Blue Ridge Parkway gereden, van Asheville naar Grandfather Mountain geloof ik, en dat was op zich wel een mooi stukje. Maar ik kan me voorstellen dat de gehele route ietwat saai kan worden. Bigrock vond ik wel een erg leuk stadje en die Mile High Bridge was ook wel indrukwekkend, mooi uitzicht!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt er maar net aan wat je gewend bent, vorige week nog de US-89A tussen Flagstaff en Prescott gereden, daar zeiden verschillende Amerikaanse camperrijders en campground eigenaren ook van dat het niet mee zou vallen maarheb er erg van genoten.Color01 schreef:Rob schreef:Het is een gewone hwy die dus gemakkelijk met een camper te rijden is.
ik ben er met de motor geweest..en er zijn genoeg plekken waar de motor echt flink moest klimmen en de bochten scherp zijn ...dus met een camper rijden is niet altijd even gemakkelijk daar.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik kan er morgen over meepraten, wat we zitten nu in Asheville en gaan na het ontbijt de BRP op richting Gatlinburg TN.
Ik hoop alleen dat het wat opklaart, het is wat wolkig. Al het wat is komt het in het reisverslag.
Ik hoop alleen dat het wat opklaart, het is wat wolkig. Al het wat is komt het in het reisverslag.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met het helemaal uitrijden van de Blue Ridge Parkway??
Ik ben van plan om deze in eind juni af te rijden namelijk. We beginnen vanaf het shenandoah national park en rijden dan naar Great Smokey Mountains.
Heeft iemand misschien tips qua overnachtingen op deze route. Het is denk ik een beetje te veel om de route in 1 dag te rijden?
Ik ben van plan om deze in eind juni af te rijden namelijk. We beginnen vanaf het shenandoah national park en rijden dan naar Great Smokey Mountains.
Heeft iemand misschien tips qua overnachtingen op deze route. Het is denk ik een beetje te veel om de route in 1 dag te rijden?
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Contacteer:
Helemaal uitrijden op één dag zal je niet gaan lukken. De BRP is 450 mijl lang en de gemiddelde snelheid (die wij op het laatste stuk haalden) is rond de 30/35 MPH max., dus dat zou een lange dag worden.
Want je wil natuurlijk ook af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten
Of misschien wel een wandelroute doen.
Want je wil natuurlijk ook af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten

Of misschien wel een wandelroute doen.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In de herfst van het het jaar 2002 hebben mijn echtgenote en ik, echt genoten van een trip twee maanden dwars door de USA per camper.
Vanaf de Interstate 77 een kilometer of 35 na Whyteville bij de afslag nabij Fancy Gap zijn we de Bleu Ridge Parkway opgereden en hebben die gevolgd tot in de Great Smokey Mountains.
Er is veel te zien en te doen, maar je moet er wel de tijd voor willen en kunnen nemen.
Kijk voor een verslag maar even op onze site:
http://home.concepts.nl/~honest/usa2000, vanaf dag 10.
Een hele fijne reis gewenst
Vanaf de Interstate 77 een kilometer of 35 na Whyteville bij de afslag nabij Fancy Gap zijn we de Bleu Ridge Parkway opgereden en hebben die gevolgd tot in de Great Smokey Mountains.
Er is veel te zien en te doen, maar je moet er wel de tijd voor willen en kunnen nemen.
Kijk voor een verslag maar even op onze site:
http://home.concepts.nl/~honest/usa2000, vanaf dag 10.
Een hele fijne reis gewenst
- Ad
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij verblijven een week in Sevierville iets ten noorden van Gatlinburg.
Zijn er mensen die al een keer in deze plaatsen geweest zijn.
gr. ad
Zijn er mensen die al een keer in deze plaatsen geweest zijn.
gr. ad
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gatlinburg, het Valkenburg van Dixieland, erg vermakelijk, tesamen met Pigeon Force iets verderop.
Eén groot pretpark, met Dollywood als grootste trekker.
En aan de andere kant van Gatlinburg natuurlijk de Great Smokey Mountains.
Er staan wat indrukken in ons laatste reisverslag.
Eén groot pretpark, met Dollywood als grootste trekker.
En aan de andere kant van Gatlinburg natuurlijk de Great Smokey Mountains.
Er staan wat indrukken in ons laatste reisverslag.

- Bertorelli
- Amerikakenner
De smokeymountains zijn erg mooi en de BRP is ook erg de moeite waard.
De hele route is misschien wat lang, ook omdat de snelheid vrij laag ligt.
Wij hebben maar een klein stukje BRP gereden dus.
Pigeon Forge is erg leuk voor een dagje en overnachten is daar erg goedkoop. (Gatlinville zijn we niet geweest)
Wij waren daar ongeveer $50 per nacht kwijt tegen ruim $98 in Brevard (goedkoopste van de 3 of 4 hotels) aan de andere kant van de bergen.
Makkelijke plaats met veel keuze aan restaurants.
Wil al weer terug...
De hele route is misschien wat lang, ook omdat de snelheid vrij laag ligt.
Wij hebben maar een klein stukje BRP gereden dus.
Pigeon Forge is erg leuk voor een dagje en overnachten is daar erg goedkoop. (Gatlinville zijn we niet geweest)
Wij waren daar ongeveer $50 per nacht kwijt tegen ruim $98 in Brevard (goedkoopste van de 3 of 4 hotels) aan de andere kant van de bergen.
Makkelijke plaats met veel keuze aan restaurants.
Wil al weer terug...

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV