Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boeken via internet of reisagent?
Boeken via internet of reisagent?
Wij hebben nog maar net beslist om deze zomer met een camper naar het Westen van de VS te trekken. Onze eerste VS reis met kinderen, en onze eerste maal aan de West kust.
Ik ben me suf aan't surfen en zo op deze website terecht gekomen. Leuk!
Ik heb ondertussen een vermoeden dat we zeer laat zijn met onze planning, maar misschien kan ik hier wat advies krijgen.
Ons gezin telt 3 kinderen tussen 6 en 11 jaar. Wij willen vertrekken om 6/8 naar LA en terugkomen op 23/8 vanuit San Francisco. Langer is niet mogelijk owv werk. Welk budget moeten we hier voor uittrekken?
Is vliegtuigtickets boeken via reisagent goedkoper dan zelf via internet?
Idem camperverhuur?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.
L
Ik ben me suf aan't surfen en zo op deze website terecht gekomen. Leuk!
Ik heb ondertussen een vermoeden dat we zeer laat zijn met onze planning, maar misschien kan ik hier wat advies krijgen.
Ons gezin telt 3 kinderen tussen 6 en 11 jaar. Wij willen vertrekken om 6/8 naar LA en terugkomen op 23/8 vanuit San Francisco. Langer is niet mogelijk owv werk. Welk budget moeten we hier voor uittrekken?
Idem camperverhuur?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.
L
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Boeken via internet of reisagent?
Hartelijk welkom op het forum.
Dit forum is onderdeel van de AllesAmerika.com website. Daar kan je een schat aan informatie vinden. Kijk daar ook eens rond.
Er is ook een pagina besteed aan touroperators.
Vraag voor jullie reis eens een offerte aan bij Tioga-Tours, daar hebben veel forumleden goede ervaringen mee.
Datzelfde kan je doen bij Exit-Reizen.
Wij hebben diverse Amerikareizen geboekt, vluchten + autohuur, bij WRC-Reizen.
Kijk eens op hun website en vraag daar eventueel ook een offerte aan. Dat kan via de website, maar bellen is vermoedelijk vlugger.
Dit forum is onderdeel van de AllesAmerika.com website. Daar kan je een schat aan informatie vinden. Kijk daar ook eens rond.
Er is ook een pagina besteed aan touroperators.
Vraag voor jullie reis eens een offerte aan bij Tioga-Tours, daar hebben veel forumleden goede ervaringen mee.
Datzelfde kan je doen bij Exit-Reizen.
Wij hebben diverse Amerikareizen geboekt, vluchten + autohuur, bij WRC-Reizen.
Kijk eens op hun website en vraag daar eventueel ook een offerte aan. Dat kan via de website, maar bellen is vermoedelijk vlugger.
Wij hebben zeer goede ervaringen met Travelhome.
Rita
Rita
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zeer goede ervaringen met http://www.tiogatours.nl , binnen 24 uur de offerte binnen, denken mee, helpen eventueel met een mooie reis samenstellen.
Camper via een touroprator is goedkoper dan rechtstreeks bij en verhuurbedrijf in Amerika.
Zelf doen we het al vele jaren via internet, tiogatours kan je ook bezoeken als je dat wilt.
Als we iets niet begrijpen bellen we even en worden dan heel goed geholpen.
Camper via een touroprator is goedkoper dan rechtstreeks bij en verhuurbedrijf in Amerika.
Zelf doen we het al vele jaren via internet, tiogatours kan je ook bezoeken als je dat wilt.
Als we iets niet begrijpen bellen we even en worden dan heel goed geholpen.
De vraag was : Zelf boeken of via een reisbureau?
Als je tijd hebt om veel te lezen en voor te bereiden, dan zou ik alles zelf boeken. OP div. fora´s vind je ongelofelijk veel informatie , ook wat betreft boekingsmogelijkheden van vlucht, huurauto en hotel.
Zelf boeken heeft als voordeel dat je met het budget een beetje kan goochelen, maar zoals gezegd, het vraagt voorbereiding en tijd.
Luc
Als je tijd hebt om veel te lezen en voor te bereiden, dan zou ik alles zelf boeken. OP div. fora´s vind je ongelofelijk veel informatie , ook wat betreft boekingsmogelijkheden van vlucht, huurauto en hotel.
Zelf boeken heeft als voordeel dat je met het budget een beetje kan goochelen, maar zoals gezegd, het vraagt voorbereiding en tijd.
Luc
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij doen een mix van beide.
In ons geval was de vlucht via jetair goedkoper dan rechtstreeks en verder hebben wij ook de overnachtingen aan de luchthaven en in Palm Springs bij hen geboekt. Ook al is bij hen de prijs PP en niet per kamer, dan kwam het nog goedkoper uit.
De rest hebben wij zelf online uitgezocht.
Wij hebben dus geen pakketreis bij het reisburo geboekt, maar enkel de vlucht en een paar overnachtingen.
Maw, er uitgepikt wat het goedkoopste was;
Groetjes,
Carine
In ons geval was de vlucht via jetair goedkoper dan rechtstreeks en verder hebben wij ook de overnachtingen aan de luchthaven en in Palm Springs bij hen geboekt. Ook al is bij hen de prijs PP en niet per kamer, dan kwam het nog goedkoper uit.
De rest hebben wij zelf online uitgezocht.
Wij hebben dus geen pakketreis bij het reisburo geboekt, maar enkel de vlucht en een paar overnachtingen.
Maw, er uitgepikt wat het goedkoopste was;
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Het is goedkoper om via internet te boeken
(mits je optijd bent, en even de tijd neemt om het uit te zoeken)
Ik boek inmiddels al jaren alles via het internet, en het bevalt echt uitstekend.. je kunt je eigen routes plannen en je eigen keuzes maken..
bij een georganiseerde reis staat al enorm veel vast..
en daarnaast wordt er altijd een mooi plaatje omheen geschilderd/gebabbeld,
persoonlijk vind ik via internet boeken prettiger, ook omdat de inforatie een stuk 'echter' is.
Suces ermee!
Liefs, Nadia
Ik boek inmiddels al jaren alles via het internet, en het bevalt echt uitstekend.. je kunt je eigen routes plannen en je eigen keuzes maken..
persoonlijk vind ik via internet boeken prettiger, ook omdat de inforatie een stuk 'echter' is.
Suces ermee!

Liefs, Nadia
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je hoeft geen voorgekauwde reis te boeken bij een reisbureau, als je je vliegreis en eventueel auto bij hun boekt ben je verder vrij om te doen wat je wilt.nadiaU schreef:Het is goedkoper om via internet te boeken
Suces ermee!![]()
Liefs, Nadia
Er zijn ook reisbureaus die met je meedenken hoe je een mooie reis kan maken zonder dat het een race tegen de klok wordt.
Wij boeken meestal onze vliegreis zelf, via Tiogatours boeken wij de camper, verder niets.
Deze reis hebben we ook bij hun de vliegreis moeten boeken,maar dat was omdat het een aanbieding was, om een nieuwe camper op te halen bij de fabriek en deze naar het verhuurstation te brengen.
Deze aanbieding is zo goedkoop dat ze daar weinig aan zullen verdienen en door ook de vliegtickets er aan te koppelen, verdienen ze nog wat.
Maar ook de tickets zijn niet de duurste,misschien hadden we een paar tientjes goedkoper uit geweest waren als we het zelf hadden gedaan.
Voor onze volgende reis hebben we de vliegticktes zelf geboekt via vliegtickets.nl en de camper weer bij Tiogatours.
De rest regelen we zelf.
Laatst gewijzigd door Annie op 18 mar 2008, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet te zeggen of goedkoper is bij de een dan wel bij de ander. Je moet goed kijken er vergelijken.Lie schreef:
L
In het verleden hebben wij zowel direct bij de luchtvaartmaatschappij als bij touroperators vliegtickets geboekt. Maar nog nooit een kant-en-klaar pakket genomen, altijd lekker zelf de route en hotels geregeld.
Reisbureaus wij in het verleden o.a. tickets gekocht hebben:
WRC, American Estates, en dit jaar Exit-Reizen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik wil toch nog even expliciet toevoegen dat het huren van een camper via een touroperator in Nederland altijd goedkoper is dan rechtstreeks bij de camperverhuurder in Amerika. Sommigen zeggen hier dat boeken via Internet goedkoper is, maar dat gaat wellicht op voor auto's, voor campers is dat zeker niet zo.
En zoals Annie al zegt, je kan bijvoorbeeld bij Tioga Tours ook alleen een camper boeken, zonder verdere verplichtingen.
En zoals Annie al zegt, je kan bijvoorbeeld bij Tioga Tours ook alleen een camper boeken, zonder verdere verplichtingen.
Ondertussen de vliegreis bij connections geboekt. Wel na grondig het web uit te pluizen op goede aanbiedingen en hiermee naar reisagent te stappen. Ik was eerder bij een ander bureau geweest en de prijs die ik via internet vond was 20% goedkoper dan bij hen. Voor 5 mensen kan dit al tellen hé!
Ik ben momenteel in contact met Tiago voor de camper en eventueel hotels voor eerste dagen.
Ik heb er al zoveel goed over gehoord hier op het forum.
Verder zoek ik nog vanalles uit via internet. Leuk, maar zeer tijdrovend.
Ik ben momenteel in contact met Tiago voor de camper en eventueel hotels voor eerste dagen.
Ik heb er al zoveel goed over gehoord hier op het forum.
Verder zoek ik nog vanalles uit via internet. Leuk, maar zeer tijdrovend.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op deze manier heb je een heleboel voorpret en beleef je een vakantie verschillende keren.Lie schreef: Verder zoek ik nog vanalles uit via internet. Leuk, maar zeer tijdrovend.
Ja, dat vind ik dus ook. Ben nu met 2 reizen bezig. Florida in mei/juni van dit jaar en volgend jaar augustus/september vieren we ons 25 jarig huwelijksfeest met een camper/auto trip naar het westen.
Het kost me echt uuuuuuuuuuren maar ik geniet er verschrikkelijk van.
(volgens sommige mensen heb ik GEEN leven maar zelf bestrijd ik dat
)
Het kost me echt uuuuuuuuuuren maar ik geniet er verschrikkelijk van.

(volgens sommige mensen heb ik GEEN leven maar zelf bestrijd ik dat

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Corry schreef:Ja, dat vind ik dus ook. Ben nu met 2 reizen bezig. Florida in mei/juni van dit jaar en volgend jaar augustus/september vieren we ons 25 jarig huwelijksfeest met een camper/auto trip naar het westen.
Het kost me echt uuuuuuuuuuren maar ik geniet er verschrikkelijk van.![]()
![]()
(volgens sommige mensen heb ik GEEN leven maar zelf bestrijd ik dat)
Dan heb ik hetzelfde soort leven als jij hoor, geen dus

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3626 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-