Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb vanochtend allerlerlei informatie gelezen (leuk, interessant en spannend!) en heb een vraag.
Mijn man, zoontje en ik zijn de trotse bezitters van een GreenCard, gewonnen in de Lottery!

Mijn vraag gaat over ons ticket. Je kunt alleen een enkele reis boeken als je daartoe het benodigde visum hebt, dat is voor ons geen probleem, we hebben een green card. Een enkele reis kost echter zo'n € 1800,- pp, tegenover € 600,- pp voor een retour. Daar is niets aan te veranderen (met alle Airlines gebeld). Echter als we een retourticket kopen, 'denkt' immigration in de VS dan dat we niet blijven? Als we een ticket willen waarbij we kunnen annuleren kost dat ook weer meer dan € 1000,- ipv €600,- We zouden een retourticket kunnen kopen en de terugvlucht niet gebruiken, maar krijg je dan 'gezeur' of boete? We hebben nog niet echt een vaste datum dat we weer in NL willen zijn en als we de retourdatum bv op 20 dec zetten om met kerst in Nederland te zijn ofzo, dan blijft het een 'never-ending-story', als we daarna teruggaan 'moeten' we immers ook weer een retour kopen (of enkel voor heel veel geld)
Hoe hebben de emigranten hier dat gedaan? Toen jullie definitief gingen hebben jullie je er toen maar bij neergelegd en een enkele reis gekocht? Of terugvluchten niet gebruikt? Heel graag jullie ervaringen of advies!
Veel dank!
Nienke