Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Retourticket of enkele reis?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
brownies
Amerika-newbie

Retourticket of enkele reis?

Bericht door brownies »

Hallo!
Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb vanochtend allerlerlei informatie gelezen (leuk, interessant en spannend!) en heb een vraag.
Mijn man, zoontje en ik zijn de trotse bezitters van een GreenCard, gewonnen in de Lottery! :D Wij vertrekken eind april richting Boston en gaan in Cambridge wonen. Mijn man heeft inmiddels een baan en ik ben de eerste paar maanden nog 'even' zwanger :wink: en ga daarna aan de slag.
Mijn vraag gaat over ons ticket. Je kunt alleen een enkele reis boeken als je daartoe het benodigde visum hebt, dat is voor ons geen probleem, we hebben een green card. Een enkele reis kost echter zo'n € 1800,- pp, tegenover € 600,- pp voor een retour. Daar is niets aan te veranderen (met alle Airlines gebeld). Echter als we een retourticket kopen, 'denkt' immigration in de VS dan dat we niet blijven? Als we een ticket willen waarbij we kunnen annuleren kost dat ook weer meer dan € 1000,- ipv €600,- We zouden een retourticket kunnen kopen en de terugvlucht niet gebruiken, maar krijg je dan 'gezeur' of boete? We hebben nog niet echt een vaste datum dat we weer in NL willen zijn en als we de retourdatum bv op 20 dec zetten om met kerst in Nederland te zijn ofzo, dan blijft het een 'never-ending-story', als we daarna teruggaan 'moeten' we immers ook weer een retour kopen (of enkel voor heel veel geld)

Hoe hebben de emigranten hier dat gedaan? Toen jullie definitief gingen hebben jullie je er toen maar bij neergelegd en een enkele reis gekocht? Of terugvluchten niet gebruikt? Heel graag jullie ervaringen of advies!

Veel dank!
Nienke
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: Retourticket of enkele reis?

Bericht door TedjevanEs »

Hoi Nienke,

Toen wij gingen hebben we inderdaad ook retour tickets gekocht. De 'terug' vlucht was volgens mij nog 1 jaar geldig, maar daar hebben we nooit gebruik van gemaakt.
Niks geen gezeur over gehad hoor, niet van customs en niet van de vliegmaatschappij.

Veel suc6 in de States !!!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gefeliciteerd en welkom.

Je kunt een retourbiljet tot een enkele reis maken. Maar bel dan wel even de luchtvaartmaatschappij. Ze houden tegenwoordig nog beter bij wie wel en niet vliegt. Een kennis die bij een luchtvaartmaatschappij werkte, vertelde dat de maatschappijen en de computers een lang geheugen hebben, je zou daardoor in de toekomst problemen kunnen krijgen als je zomaar niet verschijnt. Je zou kunnen zeggen dat je omstandigheden veranderd zijn en dat je geen gebruik zal maken van de terugreis en dat je ze dat even wilde laten weten. Of je kunt een smoes verzinnen (ik zit al een week vast in het drijfzand en ik denk niet dat ik er op tijd uitkom om de terugvlucht te maken).

Ik weet niet of ze je achterna gaan zitten om het verschil tussen retour en enkele reis te betalen. Als dat inderdaad gebeurt, zou ik even slikken en maar betalen, je wilt je status niet in gevaar brengen, je weet maar nooit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wij zijn gewoon op een enkele reis binnengekomen. Wel gek dat het voor jou veel duurder is, bij ons was een enkele reis enorm veel goedkoper. Ons werd toen wel verteld dat je als "gewoon" burger niet eens meer een enkele reis zou kunnen boeken :?: , en dat wij dat alleen konden omdat mijn man en ik op officiele orders reisde.

Als het niet anders kan zou ik gewoon een retourtje boeken..en de terugvlucht dan gewoon bij aankomst annuleren. Bij mij heeft immigration toen we aankwamen niet eens naar onze tickets gekeken, dus of zij dat nou werkelijk bijhouden...uiteindelijk ben je vrij de VS in en uit te reizen als permanent resident.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Nienke - gefeliciteerd en welkom! Geen advies over de ticket, maar ik werk in Cambridge en ik vind het een leuke plek om te wonen. Eind april is een heerlijke tijd van het jaar om hier naartoe te komen en een nieuwe periode in je leven te beginnen, de lente komt dan net een beetje op gang.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wow, Nienke, hebben jullie geluk zeg!
Mag ik jouw gegevens ook aanvullen in dit draadje: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=6319 ?

Veel succes met de verhuis!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Op een gegeven moment heb ik gewoon mijn retourvlucht naar Nederland niet gebruikt, het werd te onhandig om telkens een tamelijk willekeurige datum te moeten prikken voor het retourgedeelte naar Nederland. Bovendien waren de tickets voor meer dan een half jaar meestal veel duurder dan tickets voor een paar weken. Als je langere tijd in Amerika woont is het veel handiger om vanaf daar retour te vliegen dan vanuit Nederland! Ik heb er trouwens nooit last mee gekregen dat ik niet ben komen opdagen.

Zijn enkeltjes misschien zo duur omdat luchtvaartmaatschappijen je weer terug moeten vervoeren (op hun kosten) als je het land niet in mag? Het lijkt me in ieder geval sterk dat je een boete zou krijgen als je je terugvlucht niet gebruikt.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Je hoeft je hier niet druk over te maken, je mag immers gewoon terug. Je mag met een GC gewoon heen en weer reizen, zolang je maar minimaar 6 mnd per jaar in de VS woont. Sterker nog, je zou gewoon kunnen zeggen tegen INS dat je twee weken later nog even teruggaat om wat laatste dingen te regelen. Maar je retour niet gebruiken is de beste optie qua kosten.

Voor nu: veel plezier en succes met de laatste voorbereidingen!
"Keep Georgia On Your Mind"
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

Hoi,

Kijk maar bij http://www.travel-overland.de:
e.g.: Enkele reis vanaf 470 Euro (ams - boston) op 18. april of 450 Euro op 2 april.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik weet niet of het mogelijk is maar als ik in september/oktober vertrek dan wil ik mijn verloofde eigenlijk daar een retourticket voor ons beiden laten halen, zij vliegt alleen hier heen en ik ga met haar mee terug. Om tickets daar te kopen is stukken goedkoper dan in Nederland.

Maar ja, ik weet dus nog niet of dit echt kan en mag, ik heb mezelf nog niet geheel in dat aspect verdiept.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jiejie schreef:Ik weet niet of het mogelijk is maar als ik in september/oktober vertrek dan wil ik mijn verloofde eigenlijk daar een retourticket voor ons beiden laten halen, zij vliegt alleen hier heen en ik ga met haar mee terug. Om tickets daar te kopen is stukken goedkoper dan in Nederland.

Maar ja, ik weet dus nog niet of dit echt kan en mag, ik heb mezelf nog niet geheel in dat aspect verdiept.
Als je op de eerste vlucht niet meevliegt kan het zijn dat ze je ticket als een no show aanmerken dan kan je hem voor de tweede vlucht niet meer gebruiken, zou dit wel even goed navragen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Rob schreef:Als je op de eerste vlucht niet meevliegt kan het zijn dat ze je ticket als een no show aanmerken dan kan je hem voor de tweede vlucht niet meer gebruiken, zou dit wel even goed navragen.
Dat is inderdaad een van mijn angsten, ik zal dat inderdaad van te voren navragen :)
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Kijk een bij LTU. Een enkeltje kost 938 Euro en is zo te zien gewoon via internet te boeken.
Nadeel is wel dat je dan via een Duitse luchthaven moet vertrekken.
Marion.
brownies
Amerika-newbie

Bericht door brownies »

Wow!
Dank allemaal voor de antwoorden! En dat nog wel tijdens de Paasdagen :wink:
Ik ga zeker die goedkopere enkele reis opties bekijken, stom dat ik die niet zelf gevonden kreeg...!
Ik zat inderdaad met de vragen die de meeste van jullie ook benoemden. Naar de VS doen ze juist heel moeilijk over een enkele reis, ze willen graag zeker weten dat je weer weg gaat :) De luchtvaartmij-en zijn dan ook verplicht gegevens door te geven aan US immigrations over personen die een enkeltje boeken. Als je een GC hebt is dit geen probleem. Ons probleem is inderdaad a) de kosten van een enkeltje (in uiterste nood natuurlijk gewoon doen) b) het idee wekken bij US immigrations dat we niet willen blijven, maar weer teguggaan (doordat we retourtje hebben) en c) inderdaad dat de maatschappijen registreren dat je niet op komt dagen, of niet terugvliegt en je daardoor op een soort 'zwarte lijst' zetten!

Ik kom door jullie reacties meteen op 2 nieuwe vragen, maar zal daarvoor een nieuw onderwerpje starten...
Veel dank in elk geval voor de hulp!

Nienke!
brownies
Amerika-newbie

Goedkope tickets!

Bericht door brownies »

Ah! PS, ik heb de goedkope tarieven opgezocht en nu snap ik het, de goedkoopste zijn met AirLingus, vertrek vanaf Brussel en nog een stop in GB/Ierland. Wij zelf zouden dat niet zo'n probleem vinden, maar met een kind van 1 is dat geen feestje... Wij gaan dus voor de rechtstreekse vluchten, dan is het goedkoopst enkele reis KLM € 1889,- !!!! Denk dat we een retourtje gaan kopen en ons voor de terugvlucht netjes afmelden! :)
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Belangrijk is inderdaad dat altijd de heenreis wordt gebruikt, anders wordt je terugreis gelijk gecancelled! In elk geval nooit bij het inchecken aangeven dat je geen gebruik maakt van de terugreis, anders heb je kans dat je ook van de heenreis geen gebruik mag maken (of tegen enkele-reis-prijzen).
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer