Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De oversteek met jonge kinderen en jetlag?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
brownies
Amerika-newbie

De oversteek met jonge kinderen en jetlag?

Bericht door brownies »

Ik zei het al, door al jullie antwoorden kwam ik weer op nieuwe vragen :)
De eerste is: Ons zoontje Hugo is 1jr en 4 maanden. De laatste keer dat we met hem in het vliegtuig zaten (naar Boston) was hij 5 maanden, dat was lekker makkelijk, veel flesjes en veel slapen... Nu loopt hij en slaapt hij niet mee zo makkelijk overal... Mijn eerste vraag is dan ook: wat voor ervaringen en tips hebben anderen met kleine kinderen tav de vlucht...
Wel of geen stoel boeken voor een kind van 16 mnd? Autostoeltje mee het toestel in? Veel spannende speeltjes? Goeie 'slaaptrucs'? Ochtend of middagvlucht???
Tweede vraag is: Wat voor ervaringen/tips hebben jullie met de jetlag van de kleintjes? Toen Hugo 5 maanden was kostte het hem in Boston 5 dagen om in het nieuwe ritme te komen... 1e ochtend om 4 uur wakker, 2e ochtend om 5 uur etcetera..
Heeft iemand hier briljante tips over???

Veel dank, groeten en nog een fijne 2e Paasdag!

Nienke (en familie!)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: De oversteek met jonge kinderen en jetlag?

Bericht door kastelke »

Of je een eigen stoel boekt hangt een beetje af van je beschikbare budget. Persoonlijk vind ik die "investering" best zijn geld waard. Zo'n uk weegt al een stukje zwaarder dan toen hij 5 maanden was, en is ondertussen ook al heel wat beweeglijker! Ik zou dus een kinderstoeltje meenemen en een eigen vliegtuigstoel voor hem boeken. Je kan hem dan nog altijd tussendoor op je schoot nemen, maar misschien dat hij veel rustiger zijn dutje doet in zijn eigen (vertrouwde) stoel. Ook eten gaat waarschijnlijk makkelijker, zowel voor jezelf als voor hem.

Verder heb ik met zo'n heel jonge kinderen geen ervaring (onze zoon was 5 toen hij de eerste keer zo'n lange vlucht maakte). Voorzie in ieder geval spulletjes die hij leuk vindt. Ik weet niet of je hem eventueel zoet kan houden met een draagbare DVD-speler en daar wat leuke kinderfilmpjes op (in onze tijd was dat bv. Tik Tak of zo, maar we zijn nu 8 jaar verder dus dat zal al wel niet meer actueel zijn :lol: ).

Rondwandelen in het vliegtuig! Dat vinden kleine kindjes meestal wel leuk. En het is nog goed voor de bloeddoorstroming ook.

Maak misschien eens gebruik van de zoekfunctie. Er is de afgelopen maanden nog een draadje geweest rond reizen met jonge kinderen. Misschien kan je daar nog handige tips in vinden.

Edit: ik krijg dat draadje zelf niet echt gevonden. Blijkbaar ging het meer over het gebruik van een kinderstoel in een huurwagen.
Maar ik vond wel dit:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... %27#p52113
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij zijn 4 keer met ons nu 31 mnd dochter en 1 keer met onze nu 7.5 mnd zoon naar Nederland geweest (laatste keer met kerst).
Op 16 maanden is het wel handig om een eigen stoel te nemen. Ik heb onze dochter nog op schoot gehad tot 11 mnd ongeveer. Die keer zaten we in een gewone rij en dat was wel wat te krap, ik moest er de hele tijd om denken dat ze niet aan het hoofd van degene voor ons kwam ;)
Ik zou een middagvlucht nemen vanuit Nederland, dan kun je sneller naar bed op de bestemming. En dan kun je nog een normale nacht in Nl draaien. Vanuit hier hebben wij meestal een nachtvlucht, dat is ook handig want dan slapen ze de meeste tijd.
Rondwandelen is inderdaad een goede bezigheid, kinderen vinden andere mensen altijd reuze interessant (en andersom ook), dus veel afleiding op die manier. Nieuwe speelgoedjes, die je pas tevoorschijn haalt in het vliegtuig is ook een goed idee. Als een extra stoel wat te duur is zou ik toch het autostoeltje meenemen naar de gate, meestal is er wel een stoel over en dan krijg je toch nog een extra stoel.
Wat betreft jetlag, meestal laten we ze een beetje in hun oude ritme, dan hoeven we ook niet weer helemaal terug te veranderen als we weer terug zijn. Maar wij gaan van VS naar NL (dus dat is wat later op bed).

Dora
barbaras
Amerika-newbie

Bericht door barbaras »

hoi nienke,

Zelf heb ik twee dochters, een van 7 en een van nu 18 maanden. In januari zijn wij naar washington gevlogen met de kids. Deze vlucht hadden we gelukkig een stoel extra, waar we niet voor betaalt hadden. Moet zeggen dat dat erg fijn is met een kleintje erbij. Je kan dan de kleine even naast je neer zetten. Deze week vliegen we weer terug naar nederland en hopen dat we dan weer een extra stoel hebben. En ik zorg helemaal voor de jongste dat ik leuke boekje mee heb met veel plaatjes die herkenbaar zijn voor haar.
En veel lekkere dingen, dan maar even niet gezond eten. Voor een keer is dat niet zo erg vind ik. En zoregen dat jezelf er helemaal op in gesteld bent dat je gewoon 8 uur lang bezig bent met de kids. Dus zelf goed uitgerust het vliegtuig in stappen en je 8 uur lang even opofferen om de kids te vermaken. wat niet altijd even makkelijk is natuurlijk in zon kleine ruimte.
En wat de jetlag betreft hebben wij (mijn man en ik) samen de kids opgevongen en zelf om de beurt even gaan slapen.
De eerste keer dat we naar amerika vlogen heeft het 3 dagen geduurt voordat de kids er boven op waren. De terug reis naar nederland is voor de kinderen iets heftiger vond ik. Ze slaan dan eigenlijk een hele nacht over. En dat heeft wel een weekje geduurt voordat ze het ritme weer te pakken hadden. Maar proberen om ze te proberen weer gelijk in het ritme te krijgen dat gaat niet lukken. Het blijven kids. Dus slapen laten als ze slapen (zelf dan ook even liggen) en wakker als ze wakker zijn en dan langzaam ze weer op de normale tijden te krijgen.
veel succes ermee
Zelf gaan we het ook weer proberen deze week en het blijft altijd weer een hele ondernemeing met kids vliegen.

Groetjes barbara
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer