Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zwangerschapsverlof bij Amerikaanse werkgevers
Zwangerschapsverlof bij Amerikaanse werkgevers
Hallo,
Heeft iemand ervaring of kennis met hoe Amerikaanse werkgevers omgaan met zwangerschapsverlof?
Heeft iemand ervaring of kennis met hoe Amerikaanse werkgevers omgaan met zwangerschapsverlof?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is niet makkelijk te beantwoorden. Het hangt van de werkgever af, of en hoeveel betaald verlof er wordt gegeven.
Wettelijk is via de Family and Medical Leave Act vastgesteld, dat iedere werknemer, mannelijk of vrouwelijk, die meer dan een jaar bij een bedrijf met meer dan 50 personen werkt, tot 12 weken onbetaald zwangerschapsverlof kan opnemen. De meeste mensen kunnen zich dat niet veroorloven, natuurlijk.
Gelukkig hebben de meeste bedrijven wel voorzieningen. Ik heb iedere keer 8 weken betaald verlof gekregen van American Express and mijn man kreeg zelfs 4 weken vaderschapsverlof bij onze jongste van Microsoft.
Wettelijk is via de Family and Medical Leave Act vastgesteld, dat iedere werknemer, mannelijk of vrouwelijk, die meer dan een jaar bij een bedrijf met meer dan 50 personen werkt, tot 12 weken onbetaald zwangerschapsverlof kan opnemen. De meeste mensen kunnen zich dat niet veroorloven, natuurlijk.
Gelukkig hebben de meeste bedrijven wel voorzieningen. Ik heb iedere keer 8 weken betaald verlof gekregen van American Express and mijn man kreeg zelfs 4 weken vaderschapsverlof bij onze jongste van Microsoft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bushmaster
- Amerika-expert
Een collega van me is nu met zwangerschaps verlof, en kreeg 6 weken omdat ze, net als Petra al zei, minder dan een jaar bij ons bedrijf werkte. Maar met een dokters verklaring dat ze langer verlof nodig heeft, komt ze nu pas na 12 weken terug. Ze krijgt ook een percentage van haar loon vergoedt.
/PeeJay
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bushmaster schreef:Maken die lui nu ook al kinderen ?bij onze jongste van Microsoft

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Uh ja, zolang mijn man het maar ontworpen heeft. 

-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Hier in de VS is zwangerschapsverlof bijna onbestaand in vergelijking met de Nederlandse situatie. Bij het bedrijf waar ik werk blijven de aanstaande moeders gewoon werken tot de dag van de bevalling (of een paar dagen voor de uitgerekende datum), en pas dan krijgen ze een paar weken vrij. Niks stoppen met werken een maand voor de bevalling, niks drie tot zes maanden ouderschapsverlof!
Bij ons moeten ze ziektedagen en vakantiedagen opgebruiken. Voor de rest wordt het zonodig aangevuld met disability.
Zelf heb ik bij mijn oudste ook tot 3 dagen voor de bevalling gewerkt, daarna 6 weken vrij en weer full time de nachtdienst in. Wel een verschil met de tweede die in Nederland geboren is!
Annemiek
Zelf heb ik bij mijn oudste ook tot 3 dagen voor de bevalling gewerkt, daarna 6 weken vrij en weer full time de nachtdienst in. Wel een verschil met de tweede die in Nederland geboren is!
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb alleen met de jongste 10 dagen voor haar geboorte vrij gekregen, maar dat was omdat ik ophield met werken. Met de twee anderen heb ik tot de dag voor de geboorte gewerkt. Ik vond het trouwens prima, zo ging de tijd lekker snel.Dennis schreef:Hier in de VS is zwangerschapsverlof bijna onbestaand in vergelijking met de Nederlandse situatie. Bij het bedrijf waar ik werk blijven de aanstaande moeders gewoon werken tot de dag van de bevalling (of een paar dagen voor de uitgerekende datum), en pas dan krijgen ze een paar weken vrij. Niks stoppen met werken een maand voor de bevalling, niks drie tot zes maanden ouderschapsverlof!
Wow... Met dat soort dingen moet je ook maar rekening houden als je wilt emigreren!!! Dat staat niet in die leuke boekjes...
Daarom is dit forum zo waardevol...
Mack
Daarom is dit forum zo waardevol...
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Maar daarintegen zijn Amerikaanse vrouwen niet gedwongen 'natuurlijk' te bevallenDennis schreef:Hier in de VS is zwangerschapsverlof bijna onbestaand in vergelijking met de Nederlandse situatie. Bij het bedrijf waar ik werk blijven de aanstaande moeders gewoon werken tot de dag van de bevalling (of een paar dagen voor de uitgerekende datum), en pas dan krijgen ze een paar weken vrij. Niks stoppen met werken een maand voor de bevalling, niks drie tot zes maanden ouderschapsverlof!

Als je in Nederland een 'vrijwillige' keizersnede wil (of ruggeprik), dan ben je aan het verkeerde adres..
Dus daar mag best wat tegenover staan vind ik! ; )
-
LOL, da's nou typisch nederlands hahahaSandy schreef:Maar daarintegen zijn Amerikaanse vrouwen niet gedwongen 'natuurlijk' te bevallen
Als je in Nederland een 'vrijwillige' keizersnede wil (of ruggeprik), dan ben je aan het verkeerde adres..
-
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Lijkt me dat je voor een keizersnede juist langer verlof nodig hebt....Sandy schreef:
Maar daarintegen zijn Amerikaanse vrouwen niet gedwongen 'natuurlijk' te bevallen
-
Ik ben op dit moment zwanger, en ik vind het vervelend dat er hier zo wordt ingegrepen tijdens een bevalling. Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft 38% keizersnede ratio en 95% ruggeprik en veel inleidingen. Het wordt je ook allemaal opgedrongen want het is een stuk makkelijker voor de gyno en het ziekenhuis verdient ook lekker aan al die ruggeprikken. Maar ruggeprikken en keizersnedes zijn niet zonder risico...
Maar dat was een ander onderwerp.
Mijn verlof begint bij de bevalling (behalve als de Dr. eerder wil). Ik krijg eerst 7 dagen ziektedagen daarna bevallings verlof met 90% betaling (6 weken gewone bevalling, 8 weken keizersnede), als ik nog niet hersteld ben wordt het verlengt met 70% betaling. Daarna vakantiedagen en onbetaald verlof (tot 12 maanden als mijn baas dat trekt).
Dora
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
dora schreef:Lijkt me dat je voor een keizersnede juist langer verlof nodig hebt....
Ik ben op dit moment zwanger, en ik vind het vervelend dat er hier zo wordt ingegrepen tijdens een bevalling. Dora
Allereerst gefeliciteerd! En misschien doe je dit al, maar het is enorm aan te raden om van te voren een "birth plan" op te stellen en hierin uit te spellen, wat je absoluut wel en niet wilt (zoals, op een gegeven moment misschien orale pijnstillers, maar alleen in uiterste nood een ruggeprik). Je kunt er heel specifiek in worden en je geeft het aan je arts en aan degenen, die je in het ziekenhuis verzorgen. In mijn ervaring houdt men zich daar dan goed aan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1374 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties