Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
5 uur overstaptijd in Chicago. Wat te doen?
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
5 uur overstaptijd in Chicago. Wat te doen?
Ben even benieuwd. Ik vlieg 19/05 naar San Francisco. Nu heb ik 5 uur overstaptijd in Chicago. Lekker ruim om door de douane heen te komen, maar kan ik verder nog wat doen op het vliegveld of is er niks te beleven? Graag jullie ervaring..
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: 5 uur overstaptijd in Chicago. Wat te doen?
Hoi Dennis,
Zoals op elke grote luchthaven in de States zijn er verschillende eetgelegenheden en winkels waar je je tijd wat kan doden. Wij hadden vorig jaar ook 5 uur de tijd om over te stappen in Chicago en hebben van deze tijd goed gebruik gemaakt om lekker te eten en wat te slapen (op vliegtuig lukt dat toch nooit).
Greetz Tom
Zoals op elke grote luchthaven in de States zijn er verschillende eetgelegenheden en winkels waar je je tijd wat kan doden. Wij hadden vorig jaar ook 5 uur de tijd om over te stappen in Chicago en hebben van deze tijd goed gebruik gemaakt om lekker te eten en wat te slapen (op vliegtuig lukt dat toch nooit).
Greetz Tom
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Mooi zo. Bedankt voor je snelle reactie. Kun je nog wat aanraden qua eet gelegenheid?
- phillybilly
- Amerika-expert
Tijdens mijn overstap van 4 uur op Chicago heb ik mezelf lichtelijk verveeld. Ik moet wel zeggen dat ik niet door de douane ben gegaan, maar dus in de (overstap)terminal ben gebleven; een lange gang met aan beide kanten wat souvenirshopjes en eetgelegenheidjes....
Ik was wel in mijn eentje en had handbagage en een laptoptas, dus misschien is het dat geweest....
Ik was wel in mijn eentje en had handbagage en een laptoptas, dus misschien is het dat geweest....
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Huhh, zeker 4 1/2 uur geslapen ?Tomsky schreef:Hoi Dennis,
Greetz Tom

Ik sluit mij geheel bij Phillibilly aan. O'hare is een zeer grote luchthaven, maar Airport Eindhoven heeft bijna nog meer faciliteiten. Een beetje triest voor zo'n bekende luchthaven. Ik zou even uitzoeken of het qua tijd te doen is om met de metro naar de stad te gaan. Ook al ben je daar maar een uurtje, beter dan rondhangen in die lange gang. Eetgelegenheden ? Buiten een Mc Donalds en een soort broodjeszaak is er niets.
ps.
Misschien kom je wel op O'hare aan en moet je verder vanaf Midway (andere kant vd stad), dan heb je je 5 uur hard nodig !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Wij hebben redelijk lekker gegeten bij een soort van aziatisch fastfoodrestaurantje, in mijn heriinering is er qua eten toch wel wat meer dan een McDonalds... er is niet overdreven veel te doen of te eten op dat vliegveld, maar ook weer niet heel weinig.
-
- Amerikafan
Toch een aantal uurtjes geslapen, heb je toch wel nodig als je op vliegtuig niet kan slapen en als je met de
nacht hebt gestaan op werk vlak voor je vertrek naar de States
. Die 5 uur wachttijd was dus ideaal
voor mij. Anders had ik me ook serieus verveeld daar.
Greetz
nacht hebt gestaan op werk vlak voor je vertrek naar de States

voor mij. Anders had ik me ook serieus verveeld daar.
Greetz
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En dan bij terugkomst een rij van een uur bij de security check aantreffen en daardoor je vlucht missenRuud2004 schreef:n. Ik zou even uitzoeken of het qua tijd te doen is om met de metro naar de stad te gaan.

Was dat misschien "Manchu Wok" ?GJ schreef:Wij hebben redelijk lekker gegeten bij een soort van aziatisch fastfoodrestaurantje
16x USA / 30 staten
Dat zou heel goed kunnen, ik zou het niet meer precies weten eigenlijk... ik weet nog wel dat we door een hele futuristische ondergrondse gang zijn gelopen en dat-ie daar vrij dicht bij in de buurt zat.
Is me ook al vaak opgevallen dat de meeste Amerikaanse luchthavens maar saai zijn. Als je het vergelijkt met schiphol,frankfurt of brusselIk sluit mij geheel bij Phillibilly aan. O'hare is een zeer grote luchthaven, maar Airport Eindhoven heeft bijna nog meer faciliteiten. Een beetje triest voor zo'n bekende luchthaven.
Ik vond frankfurt ook maar net aan, persoonlijk. Qua 'entertainment' komt Heathrow het meest in de buurt van Schiphol. Het ziet er alleen oudbollig uit. Maargoed nu is die nieuwe terminal open, die schijnt wel heel mooi en modern te zijn
Schiphol blijf ik een van de mooiere luchthavens vinden 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Nou ik hoor het al. Niet veel te doen dus. Ga maar niet proberen om naar de stad te gaan. Heb geen zin om mijn vlucht te gaan missen. Neem de laptop mee dus knal daar wel wat films op. Heb ik in ieder geval wat te doen.
Denk ook, omdat ik het land in kom ik redelijk lang kan wachten bij de douane. Vorige keer 2005 had ik 1.5 uur nodig om langs deze jongens te komen.
Bedankt voor de tips iedereen.
Denk ook, omdat ik het land in kom ik redelijk lang kan wachten bij de douane. Vorige keer 2005 had ik 1.5 uur nodig om langs deze jongens te komen.
Bedankt voor de tips iedereen.
Daar is helaas nooit een pijl op vast te trekken. De ene keer sta je idd een uur+ in de rij. Met de kerst kwamen er op het tijdstip dat ik aankwam vrijwel geen andere vliegtuigen binnen en stond ik binnen 20 min met koffers en al buiten..Dennis Dr. schreef: Denk ook, omdat ik het land in kom ik redelijk lang kan wachten bij de douane. Vorige keer 2005 had ik 1.5 uur nodig om langs deze jongens te komen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ligt er ook een beetje aan wie er naast je in de rij staan. Komt er net een vlucht aan met veel lieden aan boord die niet onder het VWP vallen (zoals Kuwayt Airlines of Pakistan Int. Airlines), dan duurt alles toch wat langer. Over het algemeen heb ik vwb de immigration en US-Customs best wel goede ervaringen op O'Hare. Maar ja, misschien heb ik wel mazzel gehad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor $6,95 heb je WiFi, kun je met ons komen kletsenDennis Dr. schreef:Neem de laptop mee dus knal daar wel wat films op. Heb ik in ieder geval wat te doen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Kijk das nog een mooi. Ik kom dan lekker kletsen. Voor $ 6.95 ga ik me prima vermaken 5 uur lang. Alleen even een stopcontact vinden waar de laptop in kan, maar dat zal vast wel gaan lukken. Thanks for the tip 

Wij hadden afgelopen september 6 uur waarvan we anderhalf uur in die Foud Court gezeten hebben waar je uitzicht hebt op de landingsbaan. Daarna wat rondgelopen bij het type vliegtuig gekeken (daar tentoongesteld) waar O 'Hare mee vloog in WOII en wat gelezen. Was wel een lange zit dat wel.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn ervaring is dat het heel goed is met veel tijd, wij hadden drie uur de tijd om over te stappen en die hadden we nodig ook........we misten bijna de aansluiting naar Denver, vreselijk wat een vliegveld, maar dat hoort er toch bij.... gewoon rustig blijven en een koffie nemen, in ieder geval niet van het vliegveld af, ik zou dat niet durfen in ieder geval.....
Ik ga overstappen in heathrow, nou die zijn heel lekker in het nieuws de laatste tijd.....
Ik ga overstappen in heathrow, nou die zijn heel lekker in het nieuws de laatste tijd.....
-
- Amerika-ontdekker
Ik deel je mening, slapen OP het vliegtuig is mij ook nooit gelukt (waai er iedere keer van af) LOLTomsky schreef:Hoi Dennis,
Wij hadden vorig jaar ook 5 uur de tijd om over te stappen in Chicago en hebben van deze tijd goed gebruik gemaakt om lekker te eten en wat te slapen (op vliegtuig lukt dat toch nooit).
Greetz Tom

Gaat op 10 september voor de 14e keer naar de USA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht