Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Petra/VS »

sweatbox schreef: Amerikanen kunnen voor een buitenlandse vakantie het beste kijken naar Zuid Afrika.
Waarom zouden we, als we in eigen land zoveel moois hebben ;) ;) ;). Even serieus, echter, de vliegtickets daarheen zijn heel duur. Vanuit Washington Dulles vertrekt South African en ik zou heel graag terug naar Dakar gaan, maar de vliegkosten zijn te duur. Groeten vanuit het Hard Rock hotel in Orlando :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Zolang Bernanke angst blijft zaaien met z'n renteverlagingen gaat die dollar echt niet omhoog en daalt nog verder. Die lage dollar is puur te wijten aan angst en onrust op de financiële markten. Prachtig hoe Bush :evil: en z'n vriendjes dat hele land om zeep helpen. :( .
Pas als de rust is wedergekeerd in de financiële sector en als Bush eindelijk plaats maakt voor een nieuwe president(e), dan gaat die dollar heel misschien weer omhoog.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Weet iemand waar je de gunstigste koers krijgt bij het omwisselen van euro-dollar? Kan alleen de koers terugvinden op de site van GWK, en dat is maar 1.45. Dat is wel erg weinig.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

gondelier schreef:Weet iemand waar je de gunstigste koers krijgt bij het omwisselen van euro-dollar? Kan alleen de koers terugvinden op de site van GWK, en dat is maar 1.45. Dat is wel erg weinig.
http://pottchange.com/rates_en.shtml

Maar dan moet je wel naar Amsterdam toe :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Dan ben ik mijn winst kwijt aan de reiskosten, nog een andere suggestie?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat ik in 'Never Ending Question' al vermeldde baal ik enorm dat wij met deze lage dollar niet naar Amerika kunnen, volgend jaar waarschijnlijk ook niet. Wij hadden juist besloten om twee jaar te investeren in het afbetalen van een aantal zaken. Ik vind dat een veel beter uitgangspunt om op vakantie te gaan. Maar nu met die lage dollar, baal ik daar wel van.

Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?

Sandra
Sandy
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Sandy schreef:Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?

Sandra
Het zal belangrijk zijn wie er in november tot president gekozen gaat worden, als het Mccain gaat worden dan zal de oorlog in Irak nog wel een tijdje doorgaan, eventueel een nieuwe oorlog in Iran, en dan zal de VS bakken met geld nodig hebben om die oorlogen te financieren, dat geld moet allemaal geleend worden van de Chinesen en ironisch genoeg de Arabieren, en dat zal de koers van de dollar geen goed doen, Warren Buffet een van de rijkste Amerikanen en bekende belegger, heeft al aangegeven dat bij dit scenario de dollar nog verder zal dalen de komende jaren.
Misschien zal een Democratische president het tij kunnen keren, en de economische schade die 8 jaar Bush-regering aangericht heeft weer kunnen herstellen, dan zal ook het vertrouwen in de dollar weer toenemen, en kan de koers de komende jaren weer wat omhoog.

Harry
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Sandy schreef:Wat ik in 'Never Ending Question' al vermeldde baal ik enorm dat wij met deze lage dollar niet naar Amerika kunnen, volgend jaar waarschijnlijk ook niet. Wij hadden juist besloten om twee jaar te investeren in het afbetalen van een aantal zaken. Ik vind dat een veel beter uitgangspunt om op vakantie te gaan. Maar nu met die lage dollar, baal ik daar wel van.

Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?

Sandra
Ook wij investeren in een verhuis en zullen dit jaar niet op vakantie gaan(buiten een weekja LV dat ik cado gekregen heb voor mn 40ste verj)
Hopen op een lage dollar de komende jaren, want ook wij gaan onze centjes de komende 2? jaren nodig hebben.
Groetjes,
Carine
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Die "pott change" in amsterdam scheelt welveel met de gwk zeg :o

hmmmm, ik ben nog steeds volop in twijfel over het inwisselen van geld..

als ik in de states pin, maak ik nog wel gebruik van de koers toch (hoe die op dat moment staat) en kost het me alleen de pinkosten.. of dan ook een koersbedrag dat ik betaal aan mijn bank.. ?
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Heb net de Rabobank gebeld, maar daar is de koers nu: €1,578. Dus nog voordeliger. Helaas heb ik dan een rabo rekening nodig.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Postgiro gebruikte van de week 1 euro = 1,55 dollar, plus 13,50 euro voor het overboeken naar mijn Amerikaanse bankrekening.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

gondelier schreef:Weet iemand waar je de gunstigste koers krijgt bij het omwisselen van euro-dollar? Kan alleen de koers terugvinden op de site van GWK, en dat is maar 1.45. Dat is wel erg weinig.
Het is al eerder gezegd in dit draadje, je hoeft niet in NL te wisselen, bij aankomst in Amerika kun je op elk vliegveld pinnen, dat is waarschijnlijk het voordeligst.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

wow gaat nu echt hard naar beneden,
vanmorgen om 8.00 uur $1,559, nu 21:00 $1,584 (voor één Euro).
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Gelukkig fiets ik regelmatig langs Pott. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Corry schreef:Gelukkig fiets ik regelmatig langs Pott. :D
En heb ik een gratis OV-kaart van de baas :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het schommelt heel erg:

Afbeelding

(leuk kaartje voor op je weblog - wordt live geupdate)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:(leuk kaartje voor op je weblog - wordt live geupdate)
Dat is inderdaad heel leuk. En ik kijk waarschijnlijk niet goed op die site waar ik het kan vinden, want ik vind wel van die overzichtstabelletjes, maar geen grafiek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Links onder het kopje "webmasters":

http://www.exchange-rates.org/AddCustom ... RatesTable

Ik heb inmiddels de converter op mijn weblog gezet. Dat vind ik wel handig :)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Harry schreef:
Sandy schreef:Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?

Sandra
Het zal belangrijk zijn wie er in november tot president gekozen gaat worden, als het Mccain gaat worden dan zal de oorlog in Irak nog wel een tijdje doorgaan, eventueel een nieuwe oorlog in Iran, en dan zal de VS bakken met geld nodig hebben om die oorlogen te financieren, dat geld moet allemaal geleend worden van de Chinesen en ironisch genoeg de Arabieren, en dat zal de koers van de dollar geen goed doen, Warren Buffet een van de rijkste Amerikanen en bekende belegger, heeft al aangegeven dat bij dit scenario de dollar nog verder zal dalen de komende jaren.
Misschien zal een Democratische president het tij kunnen keren, en de economische schade die 8 jaar Bush-regering aangericht heeft weer kunnen herstellen, dan zal ook het vertrouwen in de dollar weer toenemen, en kan de koers de komende jaren weer wat omhoog.

Harry
Zit er volgens mij wel in dat het Mc. Cain gaat worden of niet? Wij krijgen dit jaar een smak terug van de belastingdienst, dat gaat verstandig benut worden, hoe pijn het ook doet :( Als het volgend jaar weer zo goed gaat als dit jaar voor ons (hubbie is afhankelijk van projecten), dan zit er waarschijnlijk een vakantie in en hopelijk is nog steeds de lage dollar waar we gebruik van kunnen maken. (eigenlijk hebben we er van geprofiteerd eind vorig jaar, tijdens onze reis naar Florida) ..

Sandra
Sandy
henkbiesheuvel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door henkbiesheuvel »

ik neem nooit teveel cash mee. Kan alleen maar kwijtraken. Pin gewoon met je bankpas, heb je altijd goede koers en op 1500-2000 euro maakt
het ook niet zo schokkend veel uit.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer