Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollars kopen
Re: dollars kopen
Dat klopt, dat adres in Amsterdam, dat heb ik al vaker gelezen.
Maar als je dan het openbaar vervoer of met de auto moet gaan rijden dan ben je toch weer duurder uit denk ik zo......
Als je er echt op "steenworp" afstand van woont is het de plek, daar ben ik het met je eens.
Als de dollar dadelijk weer op 1.60 staat ga ik ze toch kopen hoor!
Misschien staat hij straks wel 1.30 als ik weer op vakantie ga en dan is het uit de muur halen niet meer goedkoper.
Maar ja hij hij kan misschien dan wel weer hoger dan 1.60 staan tegen die tijd.
En dat is nou net gok die je maakt.
Gr. Monique
Maar als je dan het openbaar vervoer of met de auto moet gaan rijden dan ben je toch weer duurder uit denk ik zo......
Als je er echt op "steenworp" afstand van woont is het de plek, daar ben ik het met je eens.
Als de dollar dadelijk weer op 1.60 staat ga ik ze toch kopen hoor!
Misschien staat hij straks wel 1.30 als ik weer op vakantie ga en dan is het uit de muur halen niet meer goedkoper.
Maar ja hij hij kan misschien dan wel weer hoger dan 1.60 staan tegen die tijd.
En dat is nou net gok die je maakt.
Gr. Monique

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
Ook bij de ABN AMRO Bank zijn er pakketten waar er geen servicekosten gemoeid zijn als de consument geld wilt halen uit de ATM.Coyote schreef:Dat is per bank verschillend. Bij mijn bank, ABN AMRO Bank, betaal ik bijv. EUR 2,25 per opname + een kleine opslag. Er zijn pakketten van andere banken waar het inderdaad gratis is. Even informeren bij je bank dus (kan vaak wel via de internetsite van je bank). De kosten wegen voor mij echter niet op tegen het verliezen van een groot bedrag. Ik zorg dat ik nooit meer dan $ 200 tot $ 250 "op zak" heb.Rob schreef:Zet het op je (bank)rekening en pin je geld in de USA zo heb je de beste (dag)koers geen kosten en geen risico.
Roland
Wel geldt nog steeds een 1,2% valutakoersopslag (een andere pagina op de site van ABN AMRO geeft dit wat duidelijker aan).Kosten gebruik geldautomaat [Wereldpas bankpas]
* Opnemen van euro's in Nederland en alle Eurolanden is gratis.
* Opnemen van andere valuta dan euro: € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag. U betaalt geen kosten als u een Prestige Pakket, Young Professionals Pakket of Studenten Pakket hebt.
Dat is mooi zeg van die Fortis creditcard, hopen dat ABN AMRO hetzelfde beleid gaat voeren. Nu kan je bij de ABN AMRO beter gebruik maken van je "gewone" bankpas dan van je creditcard als je geld uit "de muur" wilt halen.Airmiles schreef:Dollars gewoon met de creditcard uit de muur halen. Ik heb al vaker gemeld dat je met een Visa-card van de Fortisbank gratis geld kunt opnemen over de hele wereld mits er een positief saldo op de kaart staat. Je betaalt 15 euro per jaar voor de kaart. Helaas hebben weinig mensen dit door omdat 99 % van de mensen een rekening bij de Postbank of Rabobank heeft. Jammer van dat kuddegedrag, want als je iets verder kijkt is er best wel wat voordeel te halen.
Wil je goedkoop dollars wisselen om mee te nemen op vakantie, dan ga je naar Lorentz Change op het Damrak 31 in Amsterdam. Als je daar kiest voor biljetten in kleine coupures (20 dollar en minder), dan is de koers nog gunstiger dan op hun website http://www.lorentzchange.com. Geen transactiekosten. Nergens in dit land vind je ze goedkoper dan daar. Als iemand mij een plek kan aanwijzen waar het wel goedkoper kan, verneem ik dat heel graag.
Opname via geldautomaat in vreemde valuta
Met Wereldpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard 3% met een minimum van € 4,50 per transactie
* Met een Prestige Pakket, een Young Professional Pakket, of een Studenten Pakket is opname via geldautomaten gratis. U betaalt alleen een valutakoersopslag.
Je kan nog beter direct betalen met, of bankpas, of creditcard, dan dat je eerst je geld opneemt via creditcard en dan pas betaalt. Zo blijkt uit de volgende kosten.Kosten gebruik betaalautomaat
* Betalen in euro's in Nederland en alle Eurolanden: gratis.
* Betalen in andere valuta dan euro: € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag per betaling. U betaalt geen kosten als u een Prestige Pakket, Young Professionals Pakket of Studenten Pakket hebt.
Kortom als je een serieuze afweging wilt maken tussen nu dollars inkopen of ter plekke opnemen/betalen, dien je dus ook te kijken naar de opneem- en betaaltarieven die jouw eigen bank of creditcardmaatschappij hanteren.Betalen via de betaalautomaat in vreemde valuta
Met Wereldpas* € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard gratis + 1,95% valutaopslag
* Met een Prestige Pakket, een Young Professional Pakket of een Studenten Pakket is betalen via betaalautomaten gratis. U betaalt alleen een valutakoersopslag.
Succes.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je moet er niet speciaal voor gaan rijden. Uiteraard ben je duurder uit, tenzij je echt duizenden euro's tegelijk gaat wisselen. Je kunt het combineren met een dagje Amsterdam. Zo ver is dat toch niet in dit kleine landje en bovendien kun je er voordelig parkeren als je gebruik maakt van het P + R tarief.mootje schreef:Dat klopt, dat adres in Amsterdam, dat heb ik al vaker gelezen.
Gr. Monique
Het wisselkantoortje op het Damrak is wat moeilijk te herkennen. Het ligt in een smalle ingang van een hotel en ziet er niet echt bling-bling uit.
Recht tegenover de Bijenkorf, kan niet missen.Airmiles schreef: Het wisselkantoortje op het Damrak is wat moeilijk te herkennen. Het ligt in een smalle ingang van een hotel en ziet er niet echt bling-bling uit.
wat ik me afvraag is als ik daar pin..
maak ik dan gebruik van de huidige koers, gaat er als ik bijvoorbeeld 500 dollar pin, maar 317 euro van mijn rekening af (op basis van de huidige koers) + de pinkosten ?
Of gaat er nog iets af.. ?
Ik heb een ABN amro pakket en mijn vriend nog een postbank pakket, misschien is het dan ook verstandig om te kijken welke bank de gunstigste koersen hanteerd en waar je het minst aan pinkosten betaald.. of maakt dit weinig verschil ?
maak ik dan gebruik van de huidige koers, gaat er als ik bijvoorbeeld 500 dollar pin, maar 317 euro van mijn rekening af (op basis van de huidige koers) + de pinkosten ?
Ik heb een ABN amro pakket en mijn vriend nog een postbank pakket, misschien is het dan ook verstandig om te kijken welke bank de gunstigste koersen hanteerd en waar je het minst aan pinkosten betaald.. of maakt dit weinig verschil ?
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De bank schrijft het daadwerkelijk geld in euro's af. Dus bij 500 dollar zal er 317 + de pinkosten worden afgeschreven.nadiaU schreef:wat ik me afvraag is als ik daar pin..
Welke bank het voordeligst is weet ik niet. Ik zou even contact opnemen met de bank(en)
Ik heb dollars als euro's gerekend en dan zijn de afschriften van de bank echt om te lachen

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dan vallen de vakantie kosten alleen maar mee.phillybilly schreef:De bank schrijft het daadwerkelijk geld in euro's af. Dus bij 500 dollar zal er 317 + de pinkosten worden afgeschreven.nadiaU schreef:wat ik me afvraag is als ik daar pin..
Welke bank het voordeligst is weet ik niet. Ik zou even contact opnemen met de bank(en)
Ik heb dollars als euro's gerekend en dan zijn de afschriften van de bank echt om te lachen
Ik ben me nu al aan het rijk rekenen, zo van 100 euro is ruim 150 dollar, dan kan ik dit ook nog wel kopen.
Ben bang dat de vakantie op deze manier toch duurder uit gaat vallen dan gepland.
Kan beter jou rekensom aanhouden.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
dat zou wel mooi zijn! maar ga ik toch voor de zekerheid nog eens navragen als ik nog eens op de bank benAirmiles schreef:Dollars gewoon met de creditcard uit de muur halen. Ik heb al vaker gemeld dat je met een Visa-card van de Fortisbank gratis geld kunt opnemen over de hele wereld mits er een positief saldo op de kaart staat. Je betaalt 15 euro per jaar voor de kaart. Helaas hebben weinig mensen dit door omdat 99 % van de mensen een rekening bij de Postbank of Rabobank heeft. Jammer van dat kuddegedrag, want als je iets verder kijkt is er best wel wat voordeel te halen.

edit:
wat lees ik op hun website...
Transactiekosten voor geldopvraging aan geldautomaat (buiten de Eurozone):
Fortis Visa Classic / Fortis MasterCard Classic:
Verwerkingskosten: 3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%
alles behalve gratis dus

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat klopt niet helemaal. Als je saldo positief is betaal je bij opnames die het bedrag dekken 1 % kosten met een maximum van 1,50.Airmiles schreef:Dollars gewoon met de creditcard uit de muur halen. Ik heb al vaker gemeld dat je met een Visa-card van de Fortisbank gratis geld kunt opnemen over de hele wereld mits er een positief saldo op de kaart staat. Je betaalt 15 euro per jaar voor de kaart. Helaas hebben weinig mensen dit door omdat 99 % van de mensen een rekening bij de Postbank of Rabobank heeft. Jammer van dat kuddegedrag, want als je iets verder kijkt is er best wel wat voordeel te halen.
Wel ontvang je rente op je creditcard als je saldo positief is en boven de € 450
https://www.myvisa.nl/cardhouders/algem ... gworld.htm
Wij hebben ook een visa card van de Fortis en zetten ons vakantiegeld altijd op de visa rekening zodat we postief staan.
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je een Totaalpakket hebt met creditcard, betaal je dit bij de Rabobank.
Kosten bij pinnen in
binnen- en buitenland in euro's in vreemde valuta
Betalen met uw Europas of creditcard gratis 1% koersopslag
Bij geldautomaat met de Europas gratis 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 € 4,50 + 1% koersopslag
Kosten bij pinnen in
binnen- en buitenland in euro's in vreemde valuta
Betalen met uw Europas of creditcard gratis 1% koersopslag
Bij geldautomaat met de Europas gratis 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 € 4,50 + 1% koersopslag
Ik ken het tarieven beleid van Fortis niet, maar er speelt zich dus een kwestie af waar men zich afvraagt of er verschil zit qua kosten tussen een ATM cash withdrawal met een creditcard zonder positief saldo, en een (bepaalde) ATM cash withdrawal met positief saldo. Je verkrijgt een positief saldo door geld te laten storten op je creditcard account.

Groupof4, Montreal-Miami 2008
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Jouw informatie klopt voor de Visa Classic. Wat dat ook mag zijn. Ik ken Visa Classic niet. Waar vond je die info?Doockles schreef:dat zou wel mooi zijn! maar ga ik toch voor de zekerheid nog eens navragen als ik nog eens op de bank benAirmiles schreef:Dollars gewoon met de creditcard uit de muur halen. Ik heb al vaker gemeld dat je met een Visa-card van de Fortisbank gratis geld kunt opnemen over de hele wereld mits er een positief saldo op de kaart staat. Je betaalt 15 euro per jaar voor de kaart. Helaas hebben weinig mensen dit door omdat 99 % van de mensen een rekening bij de Postbank of Rabobank heeft. Jammer van dat kuddegedrag, want als je iets verder kijkt is er best wel wat voordeel te halen.
want ik ken die banken...
edit:
wat lees ik op hun website...
Transactiekosten voor geldopvraging aan geldautomaat (buiten de Eurozone):
Fortis Visa Classic / Fortis MasterCard Classic:
Verwerkingskosten: 3,5% van het afgehaalde bedrag met een minimum van 5 EUR
Wisselkosten: 1,60%
alles behalve gratis dus
Dit zijn mijn voorwaarden:
https://www.fortisbank.nl/bankzaken/cmc ... creditcard
of duidelijker hier: https://www.fortisbank.nl/bankzaken/pdf ... etalen.pdf
Ik heb een a-la-carte rekening. Waarschijnlijk heb ik daardoor een ander soort kaart met betere voorwaarden. Dat neemt niet weg dat het nog steeds de voordeligste manier van geldopname is voor Amerika en de rest van de wereld. Daar kan geen enkele wisseltoko tegen op.
Ik gebruik die kaart al 7 jaar over de hele wereld en er is nog nooit een cent berekend aan wisselkosten, behalve de normale koersopslag van 1%. Die had ik inderdaad niet vermeld.
Visa betaalt geen rente over het positieve saldo. Ook niet als dat boven een bepaald bedrag komt. Ik heb nog nooit een cent rente ontvangen van Visa. Hoe kom je aan die info van die rente, Vana?
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat staat op de link die ik gaf (in het midden bij sparen) https://www.myvisa.nl/cardhouders/algem ... gworld.htmAirmiles schreef:Ik heb nog nooit een cent rente ontvangen van Visa. Hoe kom je aan die info van die rente, Vana?
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik ooit rente heb ontvangen, zal het eens nakijken.
Marjon
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België is ARGENTA echt de goedkoopste denk ik...
Alle kaarten zijn gratis en bij het pinnen met de VISA kaart betaalt men GEEN kosten, ook niet in het buitenland (hebben wij al ettelijke keren gedaan (zelfs in Egypte en Thailand!)....
Dus vergeet Fortis Bank maar...
En nee, ik werk niet bij Argenta...
Alle kaarten zijn gratis en bij het pinnen met de VISA kaart betaalt men GEEN kosten, ook niet in het buitenland (hebben wij al ettelijke keren gedaan (zelfs in Egypte en Thailand!)....
Dus vergeet Fortis Bank maar...

En nee, ik werk niet bij Argenta...

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
waarschijnlijk zit hier een verschil tussen belgie en nederland... ik ben in belgie klant bij Fortis en vond die info dus op http://www.fortisbanking.be...Airmiles schreef:Jouw informatie klopt voor de Visa Classic. Wat dat ook mag zijn. Ik ken Visa Classic niet. Waar vond je die info?
Dit zijn mijn voorwaarden:
https://www.fortisbank.nl/bankzaken/cmc ... creditcard
of duidelijker hier: https://www.fortisbank.nl/bankzaken/pdf ... etalen.pdf
Ik heb een a-la-carte rekening. Waarschijnlijk heb ik daardoor een ander soort kaart met betere voorwaarden. Dat neemt niet weg dat het nog steeds de voordeligste manier van geldopname is voor Amerika en de rest van de wereld. Daar kan geen enkele wisseltoko tegen op.
Ik gebruik die kaart al 7 jaar over de hele wereld en er is nog nooit een cent berekend aan wisselkosten, behalve de normale koersopslag van 1%. Die had ik inderdaad niet vermeld.
Visa betaalt geen rente over het positieve saldo. Ook niet als dat boven een bepaald bedrag komt. Ik heb nog nooit een cent rente ontvangen van Visa. Hoe kom je aan die info van die rente, Vana?

Onze reisverslagen:
Bij de Visa World Gold Card krijg je 2,5% rente op jaarbasis als je positieve sldo groter is dan € 450. Link: http://www.myvisa.nl/cardhouders/algeme ... engold.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16287 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties