Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over Keys / Everglades e.d.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Vragen over Keys / Everglades e.d.

Bericht door MattRob »

Wij gaan deze zomer naar Florida, we hebben de reis al redelijk ingedeeld, maar toch nog wat openstaande vragen. Omdat ik op Orlando en Florida forum weinig respons kreeg hierop, misschien hier mensen die ervaring hiermee hebben:

- We zijn nog nooit naar de Keys geweest. Is dat wat met 2 kinderen van (bijna) 13 jaar ? Zwembad bij het hotel is in principe al prima, vraag is of we daarvoor helemaal richting Key West moeten rijden. Zijn er onderweg nog bijzondere/leuke dingen te doen ? Ik krijg veel reacties van 'leuk, moet je doen', maar begrijp nog steeds niet echt 'waarom' ?!

- We zijn gek op natuur en dieren, dus willen ook wel wat meer van Everglades zien dan US41. En we hebben nog National Park pass. Iemand ervaring met de ingang bij Florida City en andere ingangen onderweg aan US41 ? Shark Valley zijn we al eens geweest en hebben toen tramtour gedaan. Nu lijkt fietsen ons wel leuk. Maar de andere ingangen, iemand ervaring ? Echt hiken hoeft voor ons niet ....

- Onderweg bij Key Largo ligt volgens ons ook Biscayne NP, iemand ervaringen daarmee ? Moeite waard (ook weer met kinderen) ?

- Vlakbij ligt daar ook Manatee Bay. Ik kan zo snel niet echt iets daarover vinden met google. Lijkt alleen de naam van een stadje. Is daar meer te doen (met Manatees bv) ? Iemand ervaring daarmee ?

- De dagen 24/25/26 juli vinden we ook beetje lastig. We komen op 24 juli aan van de Disney Cruise. Op 27 juli moeten we in Miami zijn (daarna gaan we 2 weken naar Orlando), die 3 dagen ervoor zijn nog beetje open. Er schijnt ook veel natuur in de omgeving van Port Canaveral te zijn. We kunnen uiteraard ook weer naar Kennedy Space Center gaan. Iemand ervaringen / ideeën over de natuur en andere dingen daar in de buurt (ook weer met de kinderen) ?

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Vragen over Keys / Everglades e.d.

Bericht door Petra/VS »

Nou, je hebt mijn verslag al gelezen. Ik moet zeggen, dat je zonder snorkelen best snel uitgekeken bent op de Keys, vonden wij. Wat jij hebt gelezen is zo'n beetje, wat er te doen is, behalve Key West. Het resort, waar wij zaten, Ocean Pointe, was prima voor die paar dagen, zeker voor een gezin van vijf, en het zwembad groot, maar als er een volgende keer komt, denk ik, dat we voor de Holiday Inn of de Marriott gaan. Daar was toch wat meer vertier voor de kinderen, zo te zien. Verder is Shark Valley het enige, wat ik van de Everglades heb gezien. Bedenk wel, dat het er snikheet is in de zomer en er is nergens schaduw. Toen Rick en ik er een paar jaar geleden in mei waren was het al bijna niet te harden. Neem dus zeker hoeden mee, veel sunscreen en water!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Maar waarvoor zouden we nu naar Key West gaan, omdat ze er een mooi 'Resort' hebben ? Kan ik dan niet beter lekker (bijvoorbeeld) in Naples een mooi Resort boeken en me de rit naar Key West besparen ? Of is het de moeite waard om in Key West te zijn ? Ik bedoel, waarom is het onderscheidend :roll: ... We zijn al vaak in Florida geweest (8 keer of zo), maar nog nooit naar de Keys. Nu willen we in ieder geval snorkelen op Key Largo, maar moeten we nu doorrijden .... Ik vind het zo lastig ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Eigenlijk mis je niets als je Key West niet hebt bezocht. Key west is het zuidelijkste puntje van Amerika het is er meestal lekker weer en het is er gezellig vooral als de zon ondergaat. Dan komen de circus artiesten te voorschijn en pikken een financieel graantje mee van de toerist. Snorkelen is eigenlijk het enige wat er te doen valt. Onderweg kun je het Bahia Honda sp aandoen en de oude stukken brug bekijken. Op de big pine key kom je gegarandeerd de key deers tegen en dat was het wel. Het is dus meer van ik ben er geweest en ik heb het gezien. Behalve als je nog verder weg naar Dry Tortugas wilt dan is het even een paar uur varen.
Harm
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je zou natuurlijk ook het Hemmingway-huis kunnen bezoeken met zijn zes-tenige bewoners of Sloppy-Joe of de befaamde sunset
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

MattRob schreef: We zijn gek op natuur en dieren, dus willen ook wel wat meer van Everglades zien dan US41. En we hebben nog National Park pass. Iemand ervaring met de ingang bij Florida City en andere ingangen onderweg aan US41 ?
Wij zijn vorig jaar in mei in Florida geweest en hebben op meerdere plekken de Everglades bezocht.
In Florida City zijn we de Everglades ingegaan en hebben we de Anhinga trail gelopen. Dit is een kort rondje van 0,5 mile. Wij vonden het erg leuk en hebben daar ook veel alligators, vogels etc. gezien. Zie hier voor meer informatie http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm

Verder zijn we langs de US41 gestopt bij het Everglades Safari Park waar we een airboatride gemaakt hebben. Ook hier hebben we weer veel vogels, alligators en schildpadden gezien. Na de airboatride hebben we nog gezien hoe een aantal alligators gevoerd werden en was er de mogelijkheid om een kleine alligator vast te houden.

Tot slot zijn we vanuit Naples nog een keer de Everglades in gegaan bij Everglades City (ook langs de US41) en daar hebben we een boottocht gemaakt van 1,5 uur door het gebied van de Ten Thousand Islands. Dit is een zoetwater gebied en hier komen geen alligators voor, maar wel dolfijnen en we hebben er ook een aantal gezien gedurende de boottocht. Was erg leuk!

Groetjes,
Anja
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Als je shark valley gezien hebt heb je het meest spectaculaire in de Everglads gehad, op een airboot trip na.
http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?opt ... &Itemid=56

Harm
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Hoi,

Wij hebben in 2006 de route gedaan, Miami, Key-West, Florida City voor de Everglades en Naples en terug naar Miami.

Moet zeggen dat ik de rit naar Key-West heel mooi vond, Key-West zelf heeft een bepaalde sfeer en zou er zo terug gaan, ik denk dat je dat zelf moet voelen/ meemaken om het kunnen begrijpen.
Of het zo spectaculeur is om dat persé te moeten doen............tja dat vind ik moeilijk.
Je kan ook een bezoek brengen aan Grassy Key voor de dolfijnen opvang
miami rondreis 24-11 tot 6-12 2006 107 (Small).jpg
De Everglades is gewoon super dat moet je doen en die Shark Valley hebben wij niet gedaan we hebben het vanaf Florida City gedaan waar trouwens ook een mega Wallmart zit :wink: , Homedepot, en de lekkere Appelbee's!!!!

Flamingo moet je hebben gezien en de boottocht maken, deze is niet op maandag en dinsdag als ik het nog goed heb.
TIP: neem eten en drinken mee want bij Flaming kan je alleen bevroren hamburgers eten uit de magnetron dus dat is het z'n beetje wat ze hebben.

Sorry moet nu eerst de hond uitlaten maar zal straks even de kaart erbij pakken om het beter uit te leggen......tot zo!!

Gr. Monique

dat is Snappie de krok die je mag vast houden voor 5$, wel goede uitleg over de dieren
dat is Snappie de krok die je mag vast houden voor 5$, wel goede uitleg over de dieren
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen: Ook Snappie !
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Hier ben ik weer :wink:

Even het volgende opgezocht voor je.......
De volgende route hebben wij gedaan vanaf Florida City:
Royal Palm, Flamingo (daar kan je ook Manatee's zien, en de boottocht)

Wat we ook hebben gedaan op aanraden van het Visitor Center is vanuit Naples (maar kan ook vanuit Florida City meen ik ?)
Deze weg was echt geweldig, de krok's lagen op de weg, en niet 1 maar echt met 3/4 stuks, en dat is best gaaf om mee te maken.
Je neemt dan Monroe Station en die weg kan je helemaal af rijden tot je weer op de 41 komt.
Heb hier de kaartjes voor me liggen kan ze wel voor je scannen als je dat wilt??
(ben er niet een ster in maar wil het wel voor je proberen als je het wilt.)
Je vroeg ook nog over Biscayne?

Hier de link http://www.nps.gov/gov/bisc/

Het Dant Fascall Visitor Center ligt aan de Florida's Turnpike en take exit 6 (speedway Boulevard) en is open van 9 tot 5 p.m.
Verder kan je er vissen, boottochten, Kano en kayaken.

Ik denk zelf dat je meer aan Big Cypress National Preserve heb dan aan Biscayne National Park gezien de grote van de parken is de eerste 10 keer zo groot (bijwijze van dan hé)
Dit is van de route van Monroe
Dit is van de route van Monroe
miami rondreis 24-11 tot 6-12 2006 292 (Small).jpg
miami rondreis 24-11 tot 6-12 2006 288 (Small).jpg
Hopende je hier mee geholpen te hebben.

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Hé MattRob,

Everglades hè?

De zuidelijke ingang bij Florida City/Homestead leidt via een volgens mij ca. 60 kilometer lange weg naar het eindpunt bij de Golf van Mexico; Flamingo. Onderweg kom je langs een aantal viewpoints and 'walks', waarbij de een wat langer is dan de ander. Eén van de mooiste punten, en het best bereikbaar, het is namelijk de eerste stop na de officiële ingang, is de Anhinga Trail. Een kort wandeltraject over boardwalks brengt je zeker schildpadden, vogels en alligators, en met enig geluk ook de nodige hagedissen, vissen en slangen.

Wat mij betreft een aanrader is de zogenaamde loop road, een onverharde weg die een stuk parallel loopt met de oost-west verbinding ten noorden van de Glades. Hier zie je veel wildlife tot alligators in plassen op de weg toe.

Ook leuk is Corkscrew Bird Sanctuary ten noordwesten van de Everglades, waar je via boardwalks veel wildlife kunt zien. Wij zagen er twee jaar geleden o.a. veel gators, vissen, schildpadden, vogels, slangen, een hert en een wasbeer. Een echte aanrader.

Bij Orlando kan ik Reptile World Serpentarium in St. Cloud aanbevelen. Zeker de 'gif-melk voorstelling' is indrukwekkend.

Zo'n beetje alles staat in ons reisverslag van 2006.

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

A3 schreef:Hé MattRob,

Everglades hè?

De zuidelijke ingang bij Florida City/Homestead leidt via een volgens mij ca. 60 kilometer lange weg naar het eindpunt bij de Golf van Mexico; Flamingo. Onderweg kom je langs een aantal viewpoints and 'walks', waarbij de een wat langer is dan de ander. Eén van de mooiste punten, en het best bereikbaar, het is namelijk de eerste stop na de officiële ingang, is de Anhinga Trail. Een kort wandeltraject over boardwalks brengt je zeker schildpadden, vogels en alligators, en met enig geluk ook de nodige hagedissen, vissen en slangen.

MVG

A3
Hoi A3,

Die eerste stop waar jij het over hebt vergeet ik mijn hele leven niet meer!
Jeetje wat was dat een verschrikkelijke gaaf gezicht daar, zoveel alligators, schildpadden, van die grote "roofvogels"en die bleven ook nog eens zitten (niets voor mij) terwijl Dennis een heftige bloedneus kreeg en dus nog al wat bloed verloor dat ik dat we er helemaal waren geweest :wink:
Echt een super stuk, ik denk dat als ik zeg dat dat het mooiste stuk was van de hele trip, dat ik er niet ver naast zit.
Echt zoveel de moeite waard, echt super gewoon.

Ja dat stuk moet je zeker doen......

Gr. Monique

P.S. vergeet geen drinken en ETEN mee te nemen hé.
AfbeeldingAfbeelding

MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Thanks A3 en Monique, dit gaat hem dan zeker worden, die Anhinga Trail :mrgreen: !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nog even een weetje daarover, de anhinga is de grote zwart-witte vogel, die je daar overal ziet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Petra/VS schreef:Nog even een weetje daarover, de anhinga is de grote zwart-witte vogel, die je daar overal ziet.
En die verwant is aan 'onze' aalscholver. Je ziet ze vaak op een tak o.i.d. langs de waterkant met uitgespreide vleugels lekker in de zon zitten drogen.

Met enig geluk, en waarom zou je dat niet hebben, zie je op het anhinga trail in het heldere water Anhinga's onder water op zoek naar een lekkere vis. Het is geweldig om te zien en dan zie je pas echt waarom de Nederlanndse naam van deze vogel, slangehalsvogel, volledig terecht gekozen is.

Veel plezier!

MVG

a3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

MattRob schreef:Maar waarvoor zouden we nu naar Key West gaan, omdat ze er een mooi 'Resort' hebben ? Kan ik dan niet beter lekker (bijvoorbeeld) in Naples een mooi Resort boeken en me de rit naar Key West besparen ?
Als ik het zo lees hier, zijn de meningen over key west erg verdeeld. Of jij het de moeite waard vind, hangt ervan af wat je er zoekt en waar je van houdt.
Wij vonden Key West het gezelligste stukje Florida. Met de caribische sfeer, de gezellige terrasjes ( die we verder in Florida niet veel zagen) de muziek van steelbands etc. Wij willen hier zeker nog een keer naar terug. Maar nogmaals het is maar net wat je zoekt.

Groetjes, Ilse
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Helemaal met Ilse eens. Het sfeertje vonden wij ook heel bijzonder. Lekker buiten eten en drinken. Ga het begin juni echt weer doen. 8)
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij vonden Key West ook helemaal geweldig. Gezellige sfeer, lekker eten, mooie zonsondergang met een hoop "spektakel" er omheen....
Je moet het inderdaad gewoon een keer ondergaan... Wij gaan in elk geval echt nog weleens terug!
Anita
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

In tegenstelling tot de eerdere gegeven reacties op jouw vraag, vind ik Key West wel de moeite waard. Sterker nog, geen vakantie in Florida zonder een bezoekje aan Key West. De rit naar Key West is al erg mooi. Prachtige uitzichten en genoeg leuke plekken waar je even kunt stoppen. Naast de vele leuke restaurants en uitzichten heb ik twee stops die zeker de moeite waard zijn. Allereerst het Florida Wild Bird Center in Islamorada. Dit is echt een aanrader! Zorg dat je net voor 15:30 er bent, want dan is het "pelican feeding time"!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Het Florida Key Wild Bird Center is te vinden op Mile Marker 93.6 (bayside).

Een leuk restaurant waar je kan lunchen is Morada Bay Cafe (Islamorada). Dit restaurant heeft een schitterende locatie. Uitzicht op het strand met palmbomen en comfortabele stoelen. Het eten is er erg lekker. Hier stoppen wij graag voor de lunch!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Foto van hun website ( http://www.moradabay-restaurant.com/typ ... 953f9f.jpg )

Afbeelding

Dir restaurant is te vinden op Mile Marker 81.6.

Waar het echt om gaat is natuurlijk Key West. Je vraagt je af wat er te doen is (ook voor kinderen) en is het de moeite waard. Wil je een stukje carribean zien in Amerika, dan moet je echt naar Key West. De sfeer is hier zo anders dan in welke plaats ook in Florida. Heel erg kleurrijk. Natuurlijk heb je Duval Street wat toeristisch is, maar op zijn tijd ook wel leuk. Aan Duval Street liggen heel veel goede restaurants, zoals bijvoorbeeld Grand Cafe (onze favoriet).

Voor kinderen is er genoeg te doen. Hieronder wat vooreelden:

Key West Aquarium http://www.keywestaquarium.com
Het mag dan niet zo'n groot aquarium zijn en is gnoeg te zien voor een kind. Er is zelf een 'touch tank' waarbij zoals de naam al zegt de kinderen de beesten kunnen aanraken.

Key West Shipwreck Treasures Museum http://www.shipwreckhistoreum.com
Ga terug in de tijd en laat je leiden door piraten die jou laten zien, wat er allemaal is gevonden in de zee. Acteurs, lasereffecten, films en toegang tot de 'observation tower' maken dit tot een spannend uitje voor de kids.

Pirate Soul Museum http://www.KeyWestHunt.com
Een piraten museum doet altijd goed bij kinderen!

Discovery Undersea Tours http://www.discoveryunderseatours.com
Een tocht met een glasbodemboot. Zeker met het koraalrif en de prachtige vissen is dit een leuke boottocht.

Florida Keys Eco-Discovery Center
Op een leuke speelse educatieve manier leren kinderen over het koraalrif en over de dieren die op het eiland voorkomen. D.m.v. 'touch screens', spelletjes en videos komen ze steeds meer te weten.

Conch Tour Train
Met een treintje het eiland rond. Altijd leuk, zowel voor de ouders als voor de kinderen.

Sunset Celebration at Mallory Square
Dit lijkt me juist voor kinderen heel erg leuk. Acrobaten, een kattenshow, vuurspuwers, koorddanser etc. vermaken het publiek voor, tijdens en na de zonsondergang.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Genoeg te doen voor ouders én kinderen!

Je hebt altijd nog wat strandjes waar je naar toe kunt gaan, zoals bijvoorbeeld Duval Beach. Klein, maar wel leuk met palmbomen en het Southernmost Beach Club. Een restaurant waar je heerlijk kunt lunchen. Ga eens wandelen door de straten van Key West. Je komt op de mooiste plekjes en er is veel te zien. Je kan naar de vuurtoren of de haven lopen. Heb je nog geen hotel geboekt, ga dan eens naar een B&B. Op Key West vind je er tientallen!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Leuk restaurant op Key West is:

Blue Heaven
(729 Thomas Street, Key West)
Zeer geliefd bij zwel de locals als bij de toeristen. De kippen lopen hier gewoon rond, onder tafel, op de paden. Het eten is er zeer goed. Alles is lekker vers en ook de bediening is super vriendelijk!

Afbeelding

Misschien krijg je zo een goede indruk van Key West. Kleurrijk, lekker 'laid back', vriendelijke mensen, genoeg te doen voor zowel ouders als kind. De keuze is aan jou!

Voor meer informatie...neem eens een kijkje op mijn weblog FlipFlops & Tikibars:

http://flipflopsandtikibars.punt.nl/?home=1
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

mattrob - gaan! Ik ben het niet met Petra eens, wij vonden de Keys fantastisch, er is zo ontzettend veel te doen, vooral als je van natuur en vogels houdt. Key West vonden we hartstikke leuk voor een lange dag, erg gezellig en in die toeristische drukte zijn er genoeg rustige punten waar je even kunt bijkomen. En de rit ernaartoe en terug is toch iets speciaals, die enorme bruggen. Nu hadden wij ook mazzel dat er een enorme onweersbui aankwam, met van die schitterende wolkenpartijen.

Als je van Miami komt, rij dan niet de 1 af, maar neem de Card Sound Road - wij vonden dat een leukere route.

Dat Wild Bird Center waar Natasja het over heeft, is recht tegenover Ocean Pointe, waar wij verbleven - echt een schitterend gezicht tijdens voertijd. Het ruikt er een beetje sterk, maar hartstikke veel vogels.

A3's Anhinga Trail is echt fantastisch. Alles zit er naast elkaar, ik vond het onwerkelijk lijken. Alligators, krokodillen, schildpadden, vissen en enorm veel vogels. Vogels die in de rest van de wereld zeldzaam zijn, zitten/staan daar schouder-aan-schouder. Dat was genieten! Kaalkopooievaars, roerdomp, night heron (kwak?), purperhoentjes, verschillende reigersoorten, te veel om op te noemen. We hebben er zelfs een Wurdeman reiger gezien, een zeldzame kruising tussen blue heron en white heron. In het haventje van Flamingo zagen wij een kudde manatees rondzwemmen en duiken - daar werd ik even stil van. Airboat ride vond ik niet veel aan, te veel herrie waardoor je weinig ziet, en de volgende dag had ik last van m'n nek.

Overal zitten visarenden (ospreys). Op Ocean Pointe zat een nest met jongen - in Europa moet je er kilometers bij vandaan blijven, hier zitten ze overal te broeden.

Biscayne NP http://www.nps.gov/bisc/index.htm. heeft vanalles te doen - misschien leuk om een glasbodem boottocht te maken naar het koraal rif? John Pennekamp Park (Key Largo) is ook mooi, met schitterend strand, leuke trails om te wandelen, en een koraal rif op zwemafstand van het strand.

Zwemmen met dolfijnen - iets waar ik niet van hou - is misschien ook iets voor je kinderen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer