Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vancouver of vancouver island?
Vancouver of vancouver island?
Hallo allemaal,
de vliegtickets voor onze 2e USA/Canada reis zijn al een hele tijd geboekt, de eerste hotelletjes ondertussen ook, maar op het einde van het traject twijfelen we nog tussen Vancouver of Vancouver Island. We zullen absoluut een keuze moeten maken, maar we hebben nog geen verslag gelezen dat echt de doorslag geeft. Wat zou jullie keuze zijn? We hebben 3 dagen in totaal, en voor Vancouver + Vancouver Island vinden we dit te beperkt. (ons totaal traject is New York + een Jackson Hole (Yellowstone) -> Seattle route).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Davy.
de vliegtickets voor onze 2e USA/Canada reis zijn al een hele tijd geboekt, de eerste hotelletjes ondertussen ook, maar op het einde van het traject twijfelen we nog tussen Vancouver of Vancouver Island. We zullen absoluut een keuze moeten maken, maar we hebben nog geen verslag gelezen dat echt de doorslag geeft. Wat zou jullie keuze zijn? We hebben 3 dagen in totaal, en voor Vancouver + Vancouver Island vinden we dit te beperkt. (ons totaal traject is New York + een Jackson Hole (Yellowstone) -> Seattle route).
Alvast bedankt!
Groetjes,
Davy.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Vancouver of vancouver island?
Hoi Davy
Wij vertrekken op 10 juli naar Vancouver voor een rondreis van 30 dagen in Canada en Amerika.
Wij hebben voor het einde van de reis de keuze gemaakt voor Vancouver Island (wij hebben waarschijnlijk ook ongeveer 3 dagen over)
Deze keuze hebben wij gemaakt omdat we geen stadsmensen zijn en Vancouver Island ons een relaxter einde van de vakantie lijkt.
Uit onze ervaring in Amerika weet ik dat wij op het einde van de reis meer zin hebben om een beetje te relaxen en geen zin meer hebben om een stad te verkennen. En op Vancouver Island is ook genoeg te beleven als we nog wel energie overhebben.
Marjon
Wij vertrekken op 10 juli naar Vancouver voor een rondreis van 30 dagen in Canada en Amerika.
Wij hebben voor het einde van de reis de keuze gemaakt voor Vancouver Island (wij hebben waarschijnlijk ook ongeveer 3 dagen over)
Deze keuze hebben wij gemaakt omdat we geen stadsmensen zijn en Vancouver Island ons een relaxter einde van de vakantie lijkt.
Uit onze ervaring in Amerika weet ik dat wij op het einde van de reis meer zin hebben om een beetje te relaxen en geen zin meer hebben om een stad te verkennen. En op Vancouver Island is ook genoeg te beleven als we nog wel energie overhebben.
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2006 wel allebei gedaan. Twee dagen Vancouver en een dag met een georganiseerde bustour naar Butchard Gardens en Victoria. Was erg leuk! Met de auto is dat ook goed te doen voor een dagje denk ik.
Ik vind Vancouver een van de Leukste steden waar ik ben geweest. Dus ik zou voor de stad kiezen
. Wij kennen Vancouver erg goed en weten waar je wel en niet moet zijn. Maar ja, Hier heb je niet veel aan.
Waar houden jullie van en wat verwachten jullie van Vancouver. Vancouver Island is ook geweldig vooral Tofino en Victoria. Wij hebben een week op Vancouver Island gezeten. Veel gezien en gedaan.
Maar de optie van Monique vind ik ook wel een goede een dagje Vancouver Island is heel goed te doen. Wat ook heel leuk is is Bowen Island net voor de kust van Vancouver bij Horseshoe Bay.
Vrolijke groetjes,

Waar houden jullie van en wat verwachten jullie van Vancouver. Vancouver Island is ook geweldig vooral Tofino en Victoria. Wij hebben een week op Vancouver Island gezeten. Veel gezien en gedaan.
Maar de optie van Monique vind ik ook wel een goede een dagje Vancouver Island is heel goed te doen. Wat ook heel leuk is is Bowen Island net voor de kust van Vancouver bij Horseshoe Bay.
Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net als Monique hebben wij ook beiden gedaan in drie dagen. Twee dagen Vancouver en een dag Vancouver Island. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf, wat je allemaal wilt doen. Wij reisden destijds met kleine kinderen, dus het was makkelijker zo. Vancouver is een heel leuke stad, maar Vancouver Island ook absoluut de moeite waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ook beide gedaan maar ik zou toch liever voor Vancouver Island gaan!
Ik moet er dan ook wel bij melden dat wij niet echt stadsmensen zijn en wij vonden Vancouver Island zo mooi (vooral Pacific Rim) dat 1 dag daar toch echt te kort is.
Maar zoals al eerder geschreven; waar houden jullie van, wat zijn je verwachtingen dat alles bepaald wat je het beste kunt doen.
Overigens denk ik dat het ook makkelijker is om vanuit Vancouver Island terug te keren naar Seattle (als je daarvandaan tenminste terugvliegt).
Groetjes,
Johan en Ellen
Ik moet er dan ook wel bij melden dat wij niet echt stadsmensen zijn en wij vonden Vancouver Island zo mooi (vooral Pacific Rim) dat 1 dag daar toch echt te kort is.
Maar zoals al eerder geschreven; waar houden jullie van, wat zijn je verwachtingen dat alles bepaald wat je het beste kunt doen.
Overigens denk ik dat het ook makkelijker is om vanuit Vancouver Island terug te keren naar Seattle (als je daarvandaan tenminste terugvliegt).
Groetjes,
Johan en Ellen
Alvast van harte bedankt voor julie reacties. Onze reis start op 5 juli en eindigt op 28 juli, dus we gaan in de zomerperiode. We zijn "natuurmensen", maar aangezien we nog maar 1 stad op het programma hebben (New York), en al Grand Teton, Yellowstone, Glacier, Banff, Yoho & Jasper op het menu staat twijfelen we nog. Wat we vooral terug zouden willen beleven, is het Californische highway "1" gevoel, die ongerepte "kustnatuur". Het nietige gevoel dat je daar hebt tegenover de prachtige natuur met die machtige golven! Dus na het lezen van jullie reacties zal het wellicht toch wel Vancouver Island worden
. Gelukkig boeken we deze hotels het laatst, dus nog even denken!
Vele groetjes,
Davy.

Vele groetjes,
Davy.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Om je misschien nog wat meer aan het twijfelen te brengen: wij hebben 2 dagen Vancouver gedaan en 2 dagen Vancouver Island (zijn tot in Tofino geweest).
Vancouver is een heerlijke stad. Wij zijn geen stadsmensen en verblijven in de USA/Canada veel liever in de natuur maar Vancouver is écht heel leuk. Het fietsen in Stanley park is erg aan te raden.
Pacific Rim NP is prachtig, daar hebben we geweldig mooie wandelingen gedaan (wel eng met al die "beer-waarschuwingen".
Vancouver Island zou ik echter zeker niet voor 1 dag doen. Dan vind ik de veerboot tocht toch te lang en te duur. Victoria vonden wij leuk maar als ik alleen voor Victoria naar Vancouver Island zou gaan.........zou ik niet gaan. Dan is Vancouver leuker.
Succes en groetjes,
Reny
Vancouver is een heerlijke stad. Wij zijn geen stadsmensen en verblijven in de USA/Canada veel liever in de natuur maar Vancouver is écht heel leuk. Het fietsen in Stanley park is erg aan te raden.
Pacific Rim NP is prachtig, daar hebben we geweldig mooie wandelingen gedaan (wel eng met al die "beer-waarschuwingen".
Vancouver Island zou ik echter zeker niet voor 1 dag doen. Dan vind ik de veerboot tocht toch te lang en te duur. Victoria vonden wij leuk maar als ik alleen voor Victoria naar Vancouver Island zou gaan.........zou ik niet gaan. Dan is Vancouver leuker.
Succes en groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vancouver is echt een prachtige stad, maar als je daar twee dagen hebt, heb je het meeste wel gezien. Op Vancouver Island kan je je veel langer vermaken. We waren er ons eerste jaar in Canada bijna een hele week en nog kwamen we tijd te kort. Het noordelijke deel is redelijk onbewoond en daar zijn dus ook veel beren (we hebben ze zelf toen niet gezien, maar andere mensen die we tegen kwamen hebben dat wel). Bij Telegraph Cove kun je orka's en walvissen zien als je er in de juiste periode bent. Het midden biedt ondermeer de zalmentrek (we hadden dat al bij Smithers gezien en is echt heel apart om ze tegen watervallen op te zien springen). Bij Tofino is het ook prachtig (van kennissen hoorden we dat we eigenlijk een vluchtje met een watervliegtuigje hadden moeten maken) En het zuiden heeft de engels aandoende gezellige stad Victoria.
Kortom doe allebei, maar trek voor Vancouver Island meer tijd uit dan voor Vancouver zelf.
Het Highway 1 gevoel (althans dat wat wij op Highway 1 zelf hadden) is op Vancouver Island niet echt te vinden, de wegen lopen niet pal langs de kust.
Kortom doe allebei, maar trek voor Vancouver Island meer tijd uit dan voor Vancouver zelf.
Het Highway 1 gevoel (althans dat wat wij op Highway 1 zelf hadden) is op Vancouver Island niet echt te vinden, de wegen lopen niet pal langs de kust.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ons keuze ligt dus ab-so-luut nog niet vast. Erger, het is zelfs moeilijker geworden
. We zullen het maar mooi uitstellen tot de laatste hotelboeking
De reacties hebben ons alvast veel stof tot discussie gegeven. We kunnen natuurlijk in een volgende reis nog eens teruggaan
. Daarvoor zijn er ook weer genoeg argumenten gegeven
.
Groetjes,
Davy.

Groetjes,
Davy.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je maar drie dagen hebt en een keus moet maken, is het inderdaad lastig. Vier dagen is gemakkelijker om te verdelen.
Vancouver is een geweldige stad waar je gemakkelijk meerdere dagen kunt doorbrengen. Toch zou ik bij deze keuze van drie dagen, kiezen voor 1 dag Vancouver en 2 dagen Vancouver Island. Wil je het eiland nl. een klein beetje verkennen en niet alleen Victoria en omgeving aandoen, maar bijv ook Tofino, dan heb je toch minimaal wel 2 dagen nodig.
Marjan
Vancouver is een geweldige stad waar je gemakkelijk meerdere dagen kunt doorbrengen. Toch zou ik bij deze keuze van drie dagen, kiezen voor 1 dag Vancouver en 2 dagen Vancouver Island. Wil je het eiland nl. een klein beetje verkennen en niet alleen Victoria en omgeving aandoen, maar bijv ook Tofino, dan heb je toch minimaal wel 2 dagen nodig.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hello,
we denken dat we knoop doorgekapt hebben, maar vooraleer aan het boeken te slaan willen we graag nog even jullie mening over onze laatste-dagen-indeling:
DAG 1:
Clearwater -> Vancouver + overnachting in Vancouver
DAG 2:
Vancouver tot late namiddag, ferry naar Vancouver Island, overnachting in Victoria
DAG 3:
Pacific Rim Nat'l park + overnachting in Tofino
DAG 4:
Terugrit van Tofino -> Victoria, ferry naar Vancouver, doorrit naar Seattle luchthaven voor laatste overnachting
DAG 5:
's Morgens vroeg opstijgen naar brussel (willen we nog niet aan denken
)
Vooral met onze laatste dag weten we niet goed raad: is dat niet allemaal wat krap gerekend?
Bedankt voor de adviezen (het plan is nog héél ruw),
Groetjes,
Davy.
we denken dat we knoop doorgekapt hebben, maar vooraleer aan het boeken te slaan willen we graag nog even jullie mening over onze laatste-dagen-indeling:
DAG 1:
Clearwater -> Vancouver + overnachting in Vancouver
DAG 2:
Vancouver tot late namiddag, ferry naar Vancouver Island, overnachting in Victoria
DAG 3:
Pacific Rim Nat'l park + overnachting in Tofino
DAG 4:
Terugrit van Tofino -> Victoria, ferry naar Vancouver, doorrit naar Seattle luchthaven voor laatste overnachting
DAG 5:
's Morgens vroeg opstijgen naar brussel (willen we nog niet aan denken

Vooral met onze laatste dag weten we niet goed raad: is dat niet allemaal wat krap gerekend?
Bedankt voor de adviezen (het plan is nog héél ruw),
Groetjes,
Davy.
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die laatste dag is naar mijn mening ook veel te krap berekend. Het is alleen al een behoorlijke rit van Tofino naar de oostkust van het eiland. Dan moet je nog naar Victoria. Dit is een erg drukke weg. Van Victoria moet je nog naar de ferry en dan moet je geluk hebben dat er op jouw tijd een boot gaat en dat er genoeg plaats is dat je direct mee kan. Verder zit je nog met de douane omdat je van Canada weer naar Amerika gaat. Als je pech hebt bent je hier ook een behoorlijke tijd mee kwijt.
Ik zou nog eens goed naar de route kijken en een iets andere indeling proberen te maken.
Marjan
Ik zou nog eens goed naar de route kijken en een iets andere indeling proberen te maken.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Als je maar 1 nacht in Tofino kunt blijven zou ik het helemaal weglaten.
Vergis je niet, de rit van Victoria naar Tofino is weliswaar prachtig maar duurt ook lang. Aangezien de weg op sommige stukken redelijk smal is en er ook veel vrachtverkeer is doe je er als je pech hebt toch wel een uur of 4 over.
Je neemt in de namiddag de boot naar Victoria. Dat betekent dat je maar 1 avond in Victoria hebt en de dag erna een lange rit naar Tofino hebt. 's middags Pacific Rim NP (prachtig!) en de dag erna al weer terug naar Victoria.
Hoe prachtig het er is, ik zou het helemaal weglaten.
Groetjes,
Reny
Vergis je niet, de rit van Victoria naar Tofino is weliswaar prachtig maar duurt ook lang. Aangezien de weg op sommige stukken redelijk smal is en er ook veel vrachtverkeer is doe je er als je pech hebt toch wel een uur of 4 over.
Je neemt in de namiddag de boot naar Victoria. Dat betekent dat je maar 1 avond in Victoria hebt en de dag erna een lange rit naar Tofino hebt. 's middags Pacific Rim NP (prachtig!) en de dag erna al weer terug naar Victoria.
Hoe prachtig het er is, ik zou het helemaal weglaten.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed advies van Reny, ik denk er net zo over. Je bent anders alleen maar aan het heen en weer rijden, hoe mooi het ook is.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Héél erg bedankt! We hebben door jullie tips nu het "wijze" besluit genomen Vancouver Island niet te doen, en 2 dagen Vancouver en een dagje Seattle. Dat zal ons veel stress (kan niet de bedoeling zijn van vakantie
) besparen én ons een supergoede reden geven om nog eens terug te komen!
Groetjes,
Davy

Groetjes,
Davy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4096 Weergaves