Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route (augustus 2008) - TIPS?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Onze route (augustus 2008) - TIPS?

Bericht door jokeboke »

Hallo!

In augustus vertrek ik samen met mijn vriendin naar zuidwest-USA, alwaar we een rondreis gaan maken met een huurautootje. Ik heb hier op het forum al veel nuttige tips gelezen, en aan de hand daarvan heb ik geprobeerd een route op te stellen die ons wel interessant lijkt om te volgen. Ik heb geprobeerd om in de eerste helft van de reis de voornaamste natuurparken aan te doen. De tweede helft bezoeken we dan de steden en de kust.

Het was niet echt makkelijk om in te schatten hoe lang je het best overal blijft. Enerzijds willen we natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar anderzijds hebben we ook geen zin om in een sneltempo de streek te doorkruisen. Daarom heb ik geprobeerd het gevarieerd te houden: sommige dagen echt lange afstanden in de auto, andere dagen wat langer op één plaats blijven om zo ook eens de streek te voet te kunnen verkennen (hiking en/of sightseeing). Zo heb ik bijvoorbeeld Bryce (voorlopig) niet in het schema staan omdat we daar denk ik niet genoeg tijd voor hebben (tenzij in sneltempo).

Ik heb nog niet echt nagedacht over welke route we het best volgen tussen de verschillende plaatsen die we willen aandoen, en hoe we onze tijd aldaar het best invullen. Het voornaamste is voor mij momenteel het ongeveer vastleggen van wanneer we waar zijn. Als ik het goed begrepen heb is het immers zo dat wanneer je in de natuurparken zelf wilt logeren, het aangewezen is om goed op voorhand te reserveren. Over te volgen 'scenic drives' en de mooiste bezienswaardigheden in de steden/natuurparken zal ik jullie wel op een later tijdstip lastigvallen ;).

Dus voila, hier onze route. Graag jullie advies hierover!

1 - dins 12 aug: Zaventem - San Diego (aankomst: 20u)
2 - woe 13 aug: San Diego
3 - don 14 aug: San Diego - Prescott
4 - vrij 15 aug: Prescott - Grand Canyon
5 - zat 16 aug: Grand Canyon
6 - zon 17 aug: Grand Canyon - Zion
7 - maa 18 aug: Zion - Las Vegas
8 - dins 19 aug: Las Vegas
9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley (of iets verder, dichter naar Yosemite toe?)
10 - don 21 aug: Death Valley - Yosemite
11 - vrij 22 aug: Yosemite
12 - zat 23 aug: Yosemite - San Francisco
13 - zon 24 aug: San Francisco
14 - maa 25 aug: San Francisco
15 - din 26 aug: San Francisco - Santa Barbara (of ergens anders aan highway 1?)
16 - woe 27 aug: Santa Barbara - Los Angeles
17 - don 28 aug: Los Angeles
18 - vrij 29 aug: Los Angeles
19 - zat 30 aug: Los Angeles - San Diego
20 - zon 31 aug: San Diego - Zaventem
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Onze route (augustus 2008) - TIPS?

Bericht door Koen70 »

Hallo streekgenoot :)

Da's toch een beetje veel hooi op je vork vrees ik. Hieronder mijn opmerkingen.
jokeboke schreef: 1 - dins 12 aug: Zaventem - San Diego (aankomst: 20u)
3 - don 14 aug: San Diego - Prescott Lijkt mij nogal veel en vooral een rare route, al moet ik bekennen dat ik deze streek niet zo ken. Vanwaar de keuze voor Prescott? Ik zou de etappe niet zo lang maken want op dat stuk zijn vast wel een aantal mooie plaatsen te bezoeken. Of anders zou ik er echt een snelwegdag van maken, maar da's eigenlijk ook zonde van de tijd.
5 - zat 16 aug: Grand Canyon Ik zou deze volledige dag Grand Canyon schrappen, of het zou moeten zijn dat je echt een stukje naar beneden zou willen wandelen. Je bent de dag ervoor (Prescott) al tamelijk dicht bij Grand Canyon, en ik vind Grand Canyon toch meer een sightseeing park. Naar mijn mening kan je die dag echt beter gebruiken voor Bryce Canyon.
6 - zon 17 aug: Grand Canyon - Zion Zoals gezegd, ik zou hier toch echt ergens Bryce Canyon inlassen. Een wandeling door Bryce Canyon mag je echt niet overslagen.
9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley (of iets verder, dichter naar Yosemite toe?) Aangezien je nogal een strak schema hebt, zou ik vroeg vertrekken in Las Vegas en je in Death Valley beperken tot de belangrijkste bezienswaardigheden en dan inderdaad nog wat verder doorrijden richting Yosemite.
15 - din 26 aug: San Francisco - Santa Barbara (of ergens anders aan highway 1?)Dit is bijna 600 km langs een bijzonder bochtige weg waar de gemiddelde snelheid lag is en je vaak zult stoppen. Ik zou die dag serieus inkorten.
17 - don 28 aug: Los AngelesIk zou een dag minder LA nemen. Santa Barbara - LA is vlak bij elkaar, je hebt dus bijna 3 volle dagen LA
Alles hangt natuurlijk af van je interesses, maar ik denk niet dat je veel tijd zult hebben om veel te wandelen. Je bent ongeveer de helft van je tijd in steden. Daar is op zich natuurlijk niets mis mee, da's een kwestie van voorkeur, maar ik wil gewoon even signaleren.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Koen70 schreef:
3 - don 14 aug: San Diego - Prescott Lijkt mij nogal veel en vooral een rare route, al moet ik bekennen dat ik deze streek niet zo ken. Vanwaar de keuze voor Prescott? Ik zou de etappe niet zo lang maken want op dat stuk zijn vast wel een aantal mooie plaatsen te bezoeken. Of anders zou ik er echt een snelwegdag van maken, maar da's eigenlijk ook zonde van de tijd.
Ik zou ook eerder kiezen voor een overnachting in Needles, kan je ook nog Joshua Tree NP meepakken en de tweede dag via Oatman, Kingman en Seligman (route 66) naar de Grand Canyon rijden.

Ook misschien een idee om een dag extra in te lassen op de highway 1 als je van SF naar Santa Barbara rijdt.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Koen70 schreef:3 - don 14 aug: San Diego - Prescott Lijkt mij nogal veel en vooral een rare route, al moet ik bekennen dat ik deze streek niet zo ken. Vanwaar de keuze voor Prescott? Ik zou de etappe niet zo lang maken want op dat stuk zijn vast wel een aantal mooie plaatsen te bezoeken. Of anders zou ik er echt een snelwegdag van maken, maar da's eigenlijk ook zonde van de tijd.
Waarom Prescott? Onze bedoeling is om de afstand tussen San Diego en Grand Canyon te overbruggen in 2 dagen (1 overnachting). Bij mijn zoektocht, had ik in een aantal topics gelezen dat de route langs Sedona enz. de moeite is. Vandaar dat ik op een mapje had gekeken wat daar dichtbij lag, et voila, ik heb Prescott geprikt omdat die afstand mij op 1 dag "te doen" leek. Niet dus :-).

Als ik het goed voorheb, zouden we eigenlijk twee mogelijke leuke routes kunnen doen tussen San Diego en Grand Canyon:
1) San Diego - Joshua Tree - Blythe - Prescott - Sedona - Grand Canyon
2) San Diego - Joshua Tree - Needles - Oatman - Kingman - Seligman - Grand Canyon (bedankt voor de tip ivm deze route trouwens, een stukje route 66 doen lijkt me ook leuk)

Nu dus de vraag: wat is volgens jullie de leukste/mooiste route van de twee? Oatman etc. combineren met Sedona lijkt me teveel van het goede voor op 1 dag, dus we zullen moeten kiezen...
Koen70 schreef: 4 - vrij 15 aug: Prescott - Grand Canyon
5 - zat 16 aug: Grand Canyon Ik zou deze volledige dag Grand Canyon schrappen, of het zou moeten zijn dat je echt een stukje naar beneden zou willen wandelen. Je bent de dag ervoor (Prescott) al tamelijk dicht bij Grand Canyon, en ik vind Grand Canyon toch meer een sightseeing park. Naar mijn mening kan je die dag echt beter gebruiken voor Bryce Canyon.
6 - zon 17 aug: Grand Canyon - Zion Zoals gezegd, ik zou hier toch echt ergens Bryce Canyon inlassen. Een wandeling door Bryce Canyon mag je echt niet overslagen.
Mja, het grote dilemma hé. Dit is echt wel het moeilijkste stuk om uit te stippelen in onze route vind ik. Veel willen zien (GC - Bryce - Zion), en te weinig tijd.. Ook hier zullen we weer keuzes moeten maken. Ik denk dat het leuker is om in enkele parken iets langer te blijven, dan om alle drie de parken op een sneltempo te doorkruisen.

Gezien we de afstand tussen San Diego en Grand Canyon in twee dagen willen overbruggen, veronderstel ik dat we pas 's avonds bij Grand Canyon zullen arriveren. Daarom dat ik de dag daarop nog een volledige dag Grand Canyon had voorzien. Daar dan blijven slapen, en 's ochtends door naar Zion. Daar een namiddag, nachtje slapen, en dag erop in namiddag doorrijden naar Las Vegas. Ik heb voor Zion gekozen omdat een vriend van mij had gezegd dat dit park mooier was dan Bryce.

Misschien dat jullie andere suggesties hebben? 1 dag in Grand Canyon teveel? langer in Zion? toch naar Bryce? Probleem is dus dat ik in mijn route niet echt iets zie waar ik nog een dag kan schrappen (jullie misschien wel?)

Ik weet ook niet wat de leukste en mooiste parken zijn om te doen (GC - Zion - Bryce - Monument Valley)? Wij wandelen graag wel een keer, maar het is niet dat we van plan zijn ganse dagtochten te ondernemen, eerder een wandeling van een 2-3-4tal uurtjes. Het moet ook niet iedere dag voor ons, we willen gerust ook wel eens de parken met de auto verkennen.
Koen70 schreef: 9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley (of iets verder, dichter naar Yosemite toe?) Aangezien je nogal een strak schema hebt, zou ik vroeg vertrekken in Las Vegas en je in Death Valley beperken tot de belangrijkste bezienswaardigheden en dan inderdaad nog wat verder doorrijden richting Yosemite.
Gaan we doen! Iemand een suggestie om te overnachten tussen Las Vegas en Yosemite (ergens na Death Valley dus)?
Koen70 schreef: 15 - din 26 aug: San Francisco - Santa Barbara (of ergens anders aan highway 1?)Dit is bijna 600 km langs een bijzonder bochtige weg waar de gemiddelde snelheid lag is en je vaak zult stoppen. Ik zou die dag serieus inkorten.
17 - don 28 aug: Los AngelesIk zou een dag minder LA nemen. Santa Barbara - LA is vlak bij elkaar, je hebt dus bijna 3 volle dagen LA
Gaan we ook doen! 1 dagje LA schrappen, om de afstand tussen SF en LA zo te overbruggen met 2 overnachtingen tussenin ipv 1 overnachting. Iemand suggesties voor leuke logeerplaatsen tussen SF en LA?
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Staat de vlucht naar en van San Diego al vast?
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Yeehaw schreef:Staat de vlucht naar en van San Diego al vast?
Ja, dus ik vrees dat we San Diego niet kunnen schrappen :)
Gezien we iets te laat waren voor de vroegboekacties (pas heel laat te weten genomen wanneer we verlof konden nemen), was dat nog de meest betaalbare vlucht.

Maar is er eigenlijk veel te zien in San Diego? Ik heb er uiteindelijk wel een dag voor uitgetrokken, maar we zijn niet echt van plan om naar de zoo of sea world te gaan. We dachten eerder die dag wat te bekomen van de vlucht, een beetje de stad te verkennen, eens naar het strand te gaan ofzo, en wat te winkelen (we willen daar een laptop kopen, om mee te nemen op onze reis), om de dag erna vroeg te vertrekken naar joshua tree en verder. Misschien kunnen we hier wel wat tijdswinst maken door op de eerste dag al in de late namiddag uit San Diego te vertrekken, en al een stuk richting Grand Canyons te rijden? Anderzijds is dat misschien ook maar rush rush, en ik weet niet echt of enkel een voormiddag in San Diego genoeg is?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou ja, hangt ervan af. Je bent waarschijnlijk vroeg wakker, maar na de lange vlucht, waarbij je pas om een uur of 10-11 pm in je hotel zal zijn (dan is het in Europa dus al bijna morgen), lijkt me zo'n eerste dag San Diego niet gek.. Boodschappen etc.
Van San Diego rechtstreeks naar GCNP (I15/I40/az64)is ongeveer 9 uur rijden als het verkeer het toelaat.Via Prescott is het ongeveer 11-12 uur. 7 uur naar Prescott, via de snelste weg, en 4 uur naar GCNP via Jerome en Sedona. Maar daar rijd je niet zomaar doorheen zonder te stoppen neem ik aan. Zeker in Sedona is veel te zien. Een schitterende omgeving. Dus de eerste keus die je zal moeten maken: Of rechtstreeks naar GCNP of via de omweg. Als je stops maakt in Jerome en Prescott zal er voor GCNP die dag weinig overblijven. Houd er ook rekening mee dat het vanaf GCNP naar Bryce zo'n 6 uur rijden is en alweer veel te zien onderweg. Eigenlijk zou je er een paar dagen bij moeten nemen maar dat had je zelf ook al bedacht. Death Valley is een van mijn favorite parken maar veel te heet voor mij in de zomer. Wellicht zou je rechtstreeks van Las Vegas naar Yosemite kunnen rijden. Zet wel de a/c aan en neem water mee........En zoals gezegd, SF naar SB in een ruk is zonde. Dan mis je te veel onderweg.
Yeehaw
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Het schema is inderdaad nogal strak. Ik denk ook dat keuzes maken goed is:
2 dagen in San Francisco: zeker de moeite, maar 1 dag kan ook. Als Alcatraz een hoogtepunt is, dan kost je dat natuurlijk vrij veel tijd, maar zonder dat kun je in een dag wel een indruk van de stad krijgen.
Los Angeles: als je niet naar de parken (Disney of Universal) wilt, kun je dat evt ook helemaal overslaan.
Bryce vonden wij zelf een hoogtepunt, maar in een paar uur krijg je inderdaad een goede indruk van het park. Voor Zion heb je eigenlijk ook meer tijd nodig dan er nu staat. Je schema ziet er nu uit als goed voor mensen die van veel rijden houden, en daar is ook niets mis mee. Maar als je overal wat meer wilt zien, vanuit San Diego, in ruim 2 weken, kun je ook nog helemaal Yosemite en SF eruit laten en je beperken tot San Diego-Grand Canyon-Zion-Bryce-LV-evt Death Valley en LA. Kun je ook Monument Valley inlassen en Page e.o. en heb je gelijk een mooie bestemming voor een volgende keer,
Alje
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Ok, bedankt voor jullie tips allemaal!

Ik heb - in overleg met mijn vriendin - een nieuwe route proberen opgesteld, rekening houdend met jullie opmerkingen. Hier komt ie:

1 - dins 12 aug: Zaventem - San Diego (aankomst: 20u)
3 - don 14 aug: San Diego - Blythe/Needles
4 - vrij 15 aug: Blythe/Needles - Grand Canyon
9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
10 - don 21 aug: Lone Pine - Yosemite
15 - din 26 aug: San Francisco - San Simeon
16 - woe 27 aug: San Simeon - Santa Barbara
17 - don 28 aug: Santa Barbara - Los Angeles

Ik denk dat het ongeveer zo zal blijven. Het enige wat niet echt vaststaat, is de route van San Diego naar Grand Canyon, maar dat dringt niet. Het was vooral belangrijk om te weten wanneer we juist in nationale parken zouden verblijven, zodat we op tijd onze 'campground' zouden kunnen reserveren.

Uiteindelijk hebben we toch besloten om tussen Grand Canyon en Las Vegas maar 1 nacht in te lassen (in Zion). Idealiter zouden we veel langer in de parken willen blijven, maar jammer genoeg hebben we niet genoeg tijd. En zo hebben we een reden om een keertje terug te keren hé :).
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

alje schreef:Het schema is inderdaad nogal strak. Ik denk ook dat keuzes maken goed is:
2 dagen in San Francisco: zeker de moeite, maar 1 dag kan ook. Als Alcatraz een hoogtepunt is, dan kost je dat natuurlijk vrij veel tijd, maar zonder dat kun je in een dag wel een indruk van de stad krijgen.
Los Angeles: als je niet naar de parken (Disney of Universal) wilt, kun je dat evt ook helemaal overslaan.
Bryce vonden wij zelf een hoogtepunt, maar in een paar uur krijg je inderdaad een goede indruk van het park. Voor Zion heb je eigenlijk ook meer tijd nodig dan er nu staat. Je schema ziet er nu uit als goed voor mensen die van veel rijden houden, en daar is ook niets mis mee. Maar als je overal wat meer wilt zien, vanuit San Diego, in ruim 2 weken, kun je ook nog helemaal Yosemite en SF eruit laten en je beperken tot San Diego-Grand Canyon-Zion-Bryce-LV-evt Death Valley en LA. Kun je ook Monument Valley inlassen en Page e.o. en heb je gelijk een mooie bestemming voor een volgende keer,
Alje
We zijn inderdaad van plan Alcatraz te bezoeken, vandaar die twee volle dagen in San Francisco. Los Angeles ligt op onze route richting San Diego, dus vonden we het ook zonde om daar niet even te stoppen. Maar we hebben wel 1 dagje LA laten vallen, en zo wat meer tijd gecreëerd om de kustroute te doen.

Goh, toch niet makkelijk zo keuzes maken :( . Er is immers zoveel moois te zien, en omdat het de eerste keer is, proberen we natuurlijk zowel wat parken als steden mee te pikken. Vandaar misschien ons iets te strak schema, maar anderzijds zijn er toch ook heel wat plaatsen waar we 2 nachten blijven, dus hopelijk wordt het hoge tempo daardoor wat gebroken.
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

San Francisco - Los Angeles zou in inkorten tot 2 dagen ten voordele van een bezoek aan Bryce.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch 1 opmerking, zonde om niet in Death Valley te overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een nacht Zion of Bryce extra doen, ten koste van een nacht Las Vegas. En dan overnachten in Death Valley om Pete een plezier te doen - en omdat dat heel bijzonder is.

Ook een nacht minder aan de kust is niet gek om wat meer ruimte bij Zion/Bryce te krijgen.

Ik zou meteen de eerste dag richting Grand Canyon gaan; dan kom je ook met de weekenden net iets gunstiger uit.

Marianne
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

jokeboke schreef:Ok, bedankt voor jullie tips allemaal!

3 - don 14 aug: San Diego - Blythe/Needles
Hi Joke,
in 2005 hebben wij dit met een camper gedaan, en op advies een hele mooie route gereden. De route werd nog mooier toen we verkeerd reden :mrgreen: .
Wij reden:" 8 - 79 - 78 - 86/78 - 10 - 60 - 71 - 89 of 89a. Bij gebrek aan beter, en om er toch een aantrekkelijke(re) rit van te maken is dit de route die we ook gaan rijden. Bij de 79 gaat het al fout, dat begint lekker. We rijden volgens mij op de 79, ik zie wel ergens een bordje met Julian linksaf staan maar geen wegnummer dus ga ik rechtdoor. Na ongeveer 10 mijl komen we bij een kruising waar geen 79 meer staat. We blijven op de kruising staan (er rijdt verder toch niemand) om te kijken waar we zijn en wat we moeten doen. Plotseling stopt een auto op de tegenliggerrijbaan, en een vriendelijke vrouw opent het raam en vraagt wat ons doel is. De snelste weg naar Julian is toch terug, maar als we toeristisch willen rijden kunnen we ook linksaf slaan (voor de meekijkers onder u: dat is de S1 north)." Gezegd, gedaan, en zeker geen spijt van gehad.

Zie ook ons reisverslag voor foto's van de route
Pepijn
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Wederom bedankt voor de tips! Wederom enkele vragen..
Pete.Z schreef:Toch 1 opmerking, zonde om niet in Death Valley te overnachten.
We rijden door de Death Valley, en gaan er zeker proberen wel wat tijd spenderen, maar er logeren in een tentje in augustus lijkt ons iets te warm.. En daarenboven natuurlijk ook het tijdsgebrek :)
okkernoot schreef:San Francisco - Los Angeles zou in inkorten tot 2 dagen ten voordele van een bezoek aan Bryce.
In mijn oorspronkelijke route had ik maar 1 nacht voorzien, maar dat werd afgeraden, vandaar dat ik het heb aangepast. Is misschien ook wat rustiger, zeker op het einde van de reis..
Martin & Marianne schreef: Ik zou meteen de eerste dag richting Grand Canyon gaan; dan kom je ook met de weekenden net iets gunstiger uit.
Ja, daar had ik ook eerst aan gedacht, maar het zou dan wel een zware rit worden, en ik vraag me af of we dan nog op tijd in Grand Canyon gaan arriveren om ons tentje op te zetten? En mis je zo niet veel onderweg (ik weet niet of het stuk tussen San Diego en Grand Canyon de moeite is?). We zouden dan in ieder geval Joshua Tree moeten laten vallen.

Ik heb nog eens samengezeten met mijn vriendin, en zij is eerder voor meer tijd in de steden, ik voor iets meer in de parken. Dus we de route die ik had opgesteld was een soort van compromis tussen de twee. Het is nu eigenlijk nog het volgende stuk van onze route waar ik mee in de knoop zit, de rest zie ik niet veel waar we nog kunnen verschuiven:
3 - don 14 aug: San Diego - Joshua Tree - Blythe/Needles
4 - vrij 15 aug: Blythe/Needles - Grand Canyon
We zouden inderdaad dag 3 een heel stuk dichter bij Grand Canyon kunnen proberen te raken, zodat we op dag 4 daar bijvoorbeeld al 's middags arriveren, onze tent opzetten, en dan de namiddag in het park hebben + overnachting in het park + voormiddag dag 5. Ik weet niet of dit haalbaar is, en of we dan voldoende tijd hebben in Grand Canyon? Ik kan het zo niet inschatten hoeveel tijd je het best spendeert in dat park.

Dag 5 zouden we dan in de namiddag kunnen doorrijden naar Zion, en daar 2 nachten verblijven, en zo daar een volledige dag hebben om wat te wandelen. Bryce is een beetje een omweg vrees ik, en dat zou ons schema nog strakker maken. We hebben niet zoveel zin om in elk van de parken maar 1 nacht te blijven, en er maar enkele uurtjes te kunnen spenderen. Daarom dat we 1 van de 3 laten vallen (met spijt in het hart hoor, maar we zijn er nu eenmaal niet lang genoeg).

Ik weet niet wat jullie ervan denken? Iets minder tijd in Grand Canyon, en iets meer in Zion? Ik weet eigenlijk niet welke van de twee parken het meeste de moeite waard is. Of mijn route gewoon laten zoals het is?
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

Tussen SF en LA is genoeg te zien om er 2 dagen voor uit te trekken.

De rit van San Diego naar GC is waarschijnlijk met een auto wel in een dag te doen. Je geniet dan wel een stuk minder van het mooie gedeelte in CA, en in AZ het laatste stuk. Vanaf de stategrens is het een tijd lang niet spannend, en daar zijn wij ook snel doorgereden. Maar onderweg in AZ kom je langs leuke plaatsen die een totaal ander gevoel geven dan de grote steden, of de kleine steden in CA.
Zoals iemand al eerder zei: bij Grand Canyon heb je zoveel tijd nodig als je wilt. Wil je naar beneden gaan moet je veel tijd meenemen, wil je langs de rim lopen doet een halve dag het ook. Wij zijn aan het begin van de avond in GC aangekomen, en hebben de volgende ochtend vroeg 3 uur lang en pad langs de rim gelopen. Het was een geweldig uitzicht, en voor ons meer dan voldoende. Ik heb er eerder spijt van niet meer tijd in Sequoia NP doorgebracht te hebben. De geur van de bomen kan ik nog steeds oproepen.....

In 2005 was voor ons de eerste keer in de USA, en ondanks alle goede tips wisten we niet precies wat ons te wachten stond. We hebben destijds veel gereden en veel gezien. Mochten we ooit teruggaan naar de westkust, dan weten we nu waar we langer willen blijven en waar niet. En dat is en blijft heel persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen herinneringen aan een bepaalde plek waar een ander die plek misschien helemaal niet interessant vindt.

Ik zou er in jouw geval voor kiezen om niet te lang op 1 plek te blijven, en bij lange ritten (zoals SF -> LA, daar is onderweg genoeg te ontdekken) een overnachting in te plannen. Op basis van je eigen ervaringen kun je dan volgende keer beslissen nog een extra dag in Bryce of wherever door te brengen.
Pepijn
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou er in jouw geval voor kiezen om niet te lang op 1 plek te blijven, en bij lange ritten (zoals SF -> LA, daar is onderweg genoeg te ontdekken) een overnachting in te plannen. Op basis van je eigen ervaringen kun je dan volgende keer beslissen nog een extra dag in Bryce of wherever door te brengen.
Dat vind ik nou eens een goed advies voor een eerste reis. Je kan gewoon zo'n eerste reis niet weten waar jij nog graag langere tijd wilt doorbrengen, soms zie ik adviezen waar mensen helemaal van in de war raken. De een zegt zus, de ander zegt zo, je moet het Amerikagevoel toch echt zelf krijgen. Te lange ritten vermijden is altijd prettig!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

jokeboke schreef: Ik weet niet wat jullie ervan denken? Iets minder tijd in Grand Canyon, en iets meer in Zion? Ik weet eigenlijk niet welke van de twee parken het meeste de moeite waard is. Of mijn route gewoon laten zoals het is?

Een paar dingetjes:
Persoonlijk, zou ik de eerste keer Grand Canyon voldoende vinden om te bezoeken tijdens een namiddag/avond en de volgende dag verder gaan.

Bryce is héél bijzonder, zonde als je zo dichtbij bent dit te moeten missen (maakte op ons indertijd meer indruk dan de GC)

Las Vegas - Death Valley en dan doorrijden tot bijv. Bishop(ipv Lone Pine), dit is goed te doen en win je alvast wat tijd op de volgende dag. De dag erna: bezoek Mono Lake en event. spookstadje Bodie en dan via de Tioga Pass Yosemite inrijden.

En is er een reden om van San Simeon naar Santa Barbara te rijden, en niet direct naar Los Angeles? Als er geen speciale reden is kun je hier ook nog een dag sparen door, San Francisco-San Simeon-Los Angeles in 2 dgn te doen.

Neem in San Francisco de avondtour naar Alcatraz, dan breekt dit niet zo de dag én heb je een mooi zicht op de skyline bij zonsondergang.

Het valt niet mee hè om een goede route uit te stippelen? Als het jullie eerste reis wordt, vind ik dat je het ook moet zien als een oriënterende reis, kijken waar je nog eens terug wilt komen en waar 1 bezoek voldoende is. Sowieso zal het geslaagd zijn omdat het zo'n perfect vakantieland is. Het autorijden alleen al is genieten; ergens onderweg,tijdens een lange rit, op een mooi viewpoint met je gevulde koelboxje picknicken is ook vakantie hoor.
Laatst gewijzigd door pyca op 05 apr 2008, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Wij hebben in 2006 de route San Diego-Sedona gereden via de 8, 95, 10, 60, 71 en 89.
Het was een mooie route en met name de 89 is erg mooi om te rijden in de omgeving van Prescott en Sedona.
We vertrokken om ongeveer 9 uur s'ochtends en kwamen tussen 16 en 17 s' middags aan in Sedona.
De volgende dag vertrokken we om 8 uur richting de Grand Canyon waar we nog een deel van de ochtend en de hele middag de tijd hadden om rond te kijken.
De Grand canyon is toch meer een park waar je bij de viewpoints stopt en niet zozeer om veelwandelingen te maken dus wij vonden dit prima te doen in dit tijdsbestek.
Ik zou deze route prefereren boven de route via Needles en Kingman.
Zou wel zonde zijn als je Bryce Canyon niet kon opnemen in je schema, een erg mooi en bijzonder park.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Ok, nogmaals bedankt voor jullie reacties ;)

Als ik mijn schema als volgt aanpas, zouden we dan genoeg tijd hebben in alle parken? (we zouden toch graag ergens een wandeling maken van een aantal uurtjes)

3 - don 14 aug: San Diego - ? (zo ver mogelijk richting Grand Canyon, Sedona bv.)
4 - vrij 15 aug: ? (Sedona) - Grand Canyon
5 - zat 16 aug: Grand Canyon - Bryce
6 - zon 17 aug: Bryce - Zion

We zijn ook nog aan het twijfelen om de overnachting in Bryce te laten vallen, en op dag 5 dus ook al te overnachten in Zion (maar overdag eventueel wel langs Bryce te rijden om zo de hoogtepunten mee te pikken).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer