Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

met de tent - ervaringen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

met de tent - ervaringen?

Bericht door jokeboke »

Hier ben ik weer :). Nu in verband met de verblijfsmogelijkheden op onze reis. Na het lezen van de positieve reacties ivm het reizen met de tent, zijn wij ook aan het overwegen hotels/motels af te wisselen met de tent. Niet alleen is het financieel aantrekkelijk, vooral de ervaring van het ontwaken in de nationale parken zelf lijkt ons fantastisch.

Enkele vraagjes:

1. Nationale parken (Grand Canyon - Bryce - Zion - Yosemite)
- iemand ervaring met kamperen met tent in de nationale parken?
- aan te raden campings?
- wij reizen in augustus: is het niet te heet/koud 's nachts?
- geen last gehad van beren? :)

2. Steden (San Diego - Las Vegas - San Francisco - Los Angeles)
Wij waren van plan om in de steden te kiezen voor hotels/motels/B&B. Maar toch:
- iemand die ons kan overtuigen om toch ook rond de steden te kamperen met de tent?

3. Kustroute
Op onze weg van San Francisco naar Los Angeles zijn we van plan om 2 overnachtingen in te lassen.
- ook best kiezen voor motels, of zijn er leuke aan te raden campings langs highway 1?

4. Uitrusting
Voor ons zou het de eerste keer zijn dat we met de tent op vakantie gaan. We zijn van plan om onze uitrusting (tent + slaapzak) in Amerika zelf te kopen.
- tips ivm uitrusting? welke tent? welke slaapzak? (rekening houdend met feit dat we er in augustus zullen zijn, én liefst een tent die makkelijk op te zetten is)
- goede kampeerwinkels in San Diego? (ik had al iets gelezen van Walmart, maar zijn die tenten wel kwalitatief goed genoeg?)

Alvast bedankt voor jullie reacties :wink:
Joke
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: met de tent - ervaringen?

Bericht door Martin & Marianne »

jokeboke schreef: Voor ons zou het de eerste keer zijn dat we met de tent op vakantie gaan. We zijn van plan om onze uitrusting (tent + slaapzak) in Amerika zelf te kopen.
- tips ivm uitrusting? welke tent?
Voor wat betreft de tent zou ik voor een koepeltent gaan. Wij hebben met ons "Europees" tentje een keer op een camping bij Zion gestaan, waarbij we onze (rots)-haringen nauwelijks de grond in kregen, zo hard was deze grond. We moesten eerst met water telkens een stukje grond wat zachter maken voordat we er een haring in konden slaan. Daar heb je met een koepeltent veel minder last van.

Ook hebben we een keer in Yellowstone meegemaakt dat wij met de tent moesten verhuizen. Dit omdat een beer dat deel van de camping als overpad koos. De Amerikanen naast ons tilden hun koepeltentje zo op en waren weg. Wij met al onze haringen moesten hem helemaal afbreken.

Amerika is overigens een mooi land om te kamperen. Ongelooflijk ruime plaatsen. (behalve bij Disneyland; daar zette een ex-militair alle kampeerders hutje mutje naast elkaar hoewel de camping toen voor de helft leeg was.)

Denk er overigens aan dat je voor kampeerplaatsen in populaire plaatsen op tijd reserveert. Zie het topic over kampeerplaatsen in Yosemite.

Martin
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Kamperen met de tent heb ik geen ervaring mee tenzij lang geleden als student, maar in een aantal nationale parken zijn wel heel mooie campings te vinden. Ik zou het toch eerst thuis eens willen uittesten.

Kamperen in de steden zou ik niet doen. Ik zou niet weten waar er bv. een camping is in LA. Als er zijn, liggen die vast aan de rand van de stad en dan ben je wel een tijdje onderweg voor je terug in de stad bent.

Is deze camping langs de kust iets voor jullie? http://www.californiacoastline.org/cgi- ... &year=2002
Hier hebben wij overnacht met de mobilhome, met het ruisen van de oceaan op de achtergrond. Klik op de foto voor een grotere foto.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij hebben ook gekampeerd met de tent, op jullie traject bij Bryce (goede camping, 's nachts fris want ligt erg hoog), in Zion (mooi, rustig), in Yosemite (Crane Flat, niet heel erg byzonder maar wel dicht bij de Valley, en je kunt daar reserveren), en in Big Sur State Park, aan Hw-1, ook een aanrader als je daar nog wat kunt krijgen. Goed te doen in een dag vanaf SF. Campings in Yosemite Valley zijn altijd direct compleet bezet vanaf 3 minuten na het moment dat je via internet kunt reserveren. Kamperen met koepeltentjes ging prima. Geen beren gezien. Voor Europese begrippen zijn de campings wat primitief, bv geen restaurants of maar een kleintje, en geen amusementprogramma's, maar ook veel goedkoper. Kortom, doen als je van kamperen houdt. Alje
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik zit er ook over te denken om van de zomer te kamperen in de USA op sommige plekken.
Wat voor een prijs moet ik aan denken op Statecampgrounds/Private campgrounds voor een overnachting ?
Is reserveren buiten de parken ook noodzakelijk ?
Crisis ? What Crisis ?
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

jokeboke schreef:
- aan te raden campings?
- geen ervaring met een tent, wel met een camper
- Bridalvail in Yosemite, Grand Canyon heb je volgens mij niet veel keus
- Yosemite: koud! (was blij dat we een camper hadden en s'ochtends ff de verwarming aan konden doen). Grand Canyon: nat! In de periode dat wij er waren was er al enkele weken iedere avond onweer. Toen wij net de camper hadden geplaatst kregen we een gigantische stortbui over ons heen (zo een van: even buiten en tot op het bot nat). Wij hadden medelijden met de campers naast ons die net een tent aan het opzetten waren.
- Nee,
3. Kustroute
Op onze weg van San Francisco naar Los Angeles zijn we van plan om 2 overnachtingen in te lassen.
- ook best kiezen voor motels, of zijn er leuke aan te raden campings langs highway 1?
Ik zou zeggen een camping in Big Sur, maar dan is het verschil in rijtijd wel erg groot. Er zijn op de route onnoemelijk veel campings, kijk maar eens hier.
Pepijn
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar overnacht in Marina (bij Monterey) op Marina Dunes RV Park en in Pismo Beach op Pismo Coast Village (ook in 2002 al een keer). Wij vinden beiden campings prima!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar overnacht in Marina (bij Monterey) op Marina Dunes RV Park en in Pismo Beach op Pismo Coast Village (ook in 2002 al een keer). Wij vinden beiden campings prima!
Hebben die ook tentplekken Monique, de topicstarter wil namelijk met een tent op reis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
nieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar overnacht in Marina (bij Monterey) op Marina Dunes RV Park en in Pismo Beach op Pismo Coast Village (ook in 2002 al een keer). Wij vinden beiden campings prima!
Hebben die ook tentplekken Monique, de topicstarter wil namelijk met een tent op reis.
Eh, nee, volgens mij niet. Niet goed gelezen.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

bluemoon schreef:Wat voor een prijs moet ik aan denken op Statecampgrounds/Private campgrounds voor een overnachting ?
Hetgeen ik al heb opgezocht:
Bryce North Campground: 14 dollar
Grand Canyon Mother Campground: 18 dollar
Yosemite: 20 dollar
(info terug te vinden op http://www.nps.gov/)

Dit zijn dus de statecampgrounds, ik denk dat de private campgrounds iets duurder zijn, maar ook wat meer faciliteiten hebben. Maar ik moet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb, daarom dat ik dit topic ook heb opgestart :).

Nog een extra vraagje: hoe doen jullie dat eigenlijk met het opladen van jullie fototoestel, laptop, enz.? In onze route kamperen we bijvoorbeeld vier nachten na mekaar op (state)campgrounds, en gezien een tent niet echt over een stopcontact beschikt, vroeg ik me af hoe we deze toestellen terug zouden kunnen opladen? En is er ergens een mogelijkheid om op internet te gaan? (al dan niet zelf met laptop)
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jokeboke schreef:Hetgeen ik al heb opgezocht:
Bryce North Campground: 14 dollar
Grand Canyon Mother Campground: 18 dollar
Yosemite: 20 dollar
(info terug te vinden op http://www.nps.gov/)

Dit zijn dus de statecampgrounds, ik denk dat de private campgrounds iets duurder zijn, maar ook wat meer faciliteiten hebben. Maar ik moet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb, daarom dat ik dit topic ook heb opgestart :).

Nog een extra vraagje: hoe doen jullie dat eigenlijk met het opladen van jullie fototoestel, laptop, enz.? In onze route kamperen we bijvoorbeeld vier nachten na mekaar op (state)campgrounds, en gezien een tent niet echt over een stopcontact beschikt, vroeg ik me af hoe we deze toestellen terug zouden kunnen opladen? En is er ergens een mogelijkheid om op internet te gaan? (al dan niet zelf met laptop)
De campgrounds die je aangeeft zijn geen State campgrounds maar National Park campgrounds.
een State campground vindt je in een State Park (SP) niet in een National Park (NP)
Als je geen stroomvoorziening hebt zal je via auto op moeten laden, soms vindt je wel eens een stopcontact in een restroom maar die mogen niet gebruikt worden om spullen op te laden en als je dat wel kan/mag zal je er bij moeten blijven.
In de meeste NPs en SPs heb je (nog) geen internet mogelijkheid er komen wel steeds meer parken met een wifi mogelijkheid.
Op private campground vindt je wel vaak een wifi mogelijkheid, ook in h(m)otels heb je vaak deze mogelijkheid of kan je via een kabelaansluiting op het net komen.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

jokeboke schreef:Hier ben ik weer :). Nu in verband met de verblijfsmogelijkheden op onze reis. Na het lezen van de positieve reacties ivm het reizen met de tent, zijn wij ook aan het overwegen hotels/motels af te wisselen met de tent. Niet alleen is het financieel aantrekkelijk, vooral de ervaring van het ontwaken in de nationale parken zelf lijkt ons fantastisch.
Hoi Joke, Wij gaan ieder jaar met ons kleine koepeltentje op reis naar Amerika en het bevalt ons goed. Wat je zelf al aangeeft is het qua financieen aantrekkelijk, maar het mooiste is om wakker te worden in de Parken. Wij zijn gebonden aan de zomervakantie, dus reizen in juli en augustus is ons niet vreemd.
Enkele vraagjes:

- iemand ervaring met kamperen met tent in de nationale parken? Jazeker
- aan te raden campings? Wij hebben in de Grand Canyon op Desert View Campground gestaan, geen douche en geen verlichting op de campground, dus neem een zaklamp mee.(2004). "s Nacht hoorden we de Coyotes huilen. Heel bijzonder. In Yosemite stonden we op Hodgen Meadow, meer naar de uitgang van het park. We reserveren nooit, maar hier was het toch wel erg druk en konden we met moeite een plekje vinden. Erg mooi midden in het bos!

- wij reizen in augustus: is het niet te heet/koud 's nachts? In Bryce wat een stuk hoger ligt, is het 's nachts een stuk kouder, maar met een goede slaapzak goed te doen.
- geen last gehad van beren? :) Nee, geen last gehad. In Yosemite zijn bij elke kampeerplek bearlockers, waar je alles van etenswaren en toiletartikelen in stopt achter slot en grendel.

2. Steden (San Diego - Las Vegas - San Francisco - Los Angeles)
Wij waren van plan om in de steden te kiezen voor hotels/motels/B&B. Maar toch:
- iemand die ons kan overtuigen om toch ook rond de steden te kamperen met de tent?Bij San Diego is een hele mooie KOA, Chula Vista K.O.A. In Las Vegas zou ik je afraden om in een tent te gaan liggen in augustus, echt veel te heet!

3. Kustroute

4. Uitrusting
Voor ons zou het de eerste keer zijn dat we met de tent op vakantie gaan. We zijn van plan om onze uitrusting (tent + slaapzak) in Amerika zelf te kopen.
- tips ivm uitrusting? welke tent? welke slaapzak? (rekening houdend met feit dat we er in augustus zullen zijn, én liefst een tent die makkelijk op te zetten is)
Neem ook een lakenzak mee, want regelmatig is het aan de warme kant voor een slaapzak.- goede kampeerwinkels in San Diego? (ik had al iets gelezen van Walmart, maar zijn die tenten wel kwalitatief goed genoeg?)Hierbij kan ik je niet helpen, wij nemen onze spullen vanuit NL mee.

Alvast bedankt voor jullie reacties :wink:

Joke
Heel veel plezier!
Groetjes Danielle
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

jokeboke schreef:
- aan te raden campings?
Ik heb in alle parken die je hierboven beschrijft gekampeerd behalve bryce.

- Grand Canyon: Heerlijke ruime camping vlakbij de Canyon zelf. Wij hebben hier 1 nacht gestaan en dat beviel prima. Doe wel je boodschappen even in de super in Williams AZ als je zeker bent van een plekje. Heb je niets gereserveerd op de camping dan mag je boodschappen doen in de campingsuper, waar ze zat hebben maar waar alles een stuk duurder is. Er zit een BBQ op je plekje en met haringen in grond geen problemen.

- Zion: Super mooie camping op loopafstand van het dorpje en visitors centre. De grond kan heel hard zijn, dus soms ff zoeken hoe je je tent op moet zetten. Bij je plekje zit weer een BBQ :)

- Yosemite: Ja heb hier op 2 campings gestaan een laag in het dal buiten het park zelf en 1 in het park wat hoger op, daar kan het koud zijn, dus of dikke slaapzak of flinke fles whiskey :)

Beren geen last van gehad, doe je spullen in de bearbox in Yosemite en dan is er niets aan de hand. Ze kunnen er altijd zijn, maar de kans dat ze jouw tent inlopen waar jij ligt te slapen is denk ik net zo groot als de kans dat jij de postcode loterij wint :)
4. Uitrusting
- goede kampeerwinkels in San Diego? (ik had al iets gelezen van Walmart, maar zijn die tenten wel kwalitatief goed genoeg?)
Ga lekker naar de Wallmart ofzo, koop daar een niet te dure koepel tent, die kan je dan op je laatste camping weggeven ofzo. Of ga naar een echte goede outdoor store en koop er een goede als je hem hier ook vaker wilt gebruiken. Camping spullen zijn gemiddeld 30 tot 50% goedkoper als hier. Vergeet niet BBQ spullen te kopen (tang enzo)

Ga je hoog slapen in Yosemite koop dan een slaapzak die confertabel is tot -5, blijf je daar meer in het dal dan is een slaapzak die tot 0 - +5 gaat meer dan voldoende.
can't wait to travel again.....
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Rob schreef:De campgrounds die je aangeeft zijn geen State campgrounds maar National Park campgrounds.
een State campground vindt je in een State Park (SP) niet in een National Park (NP)
Ah oeps, dat bewijst nog maar eens dat ik er nog niet al te veel van afweet :).

Alleszins al bedankt voor de tips iedereen, ik ben al heel wat wijzer geworden.
ndekker schreef:- Zion: Super mooie camping op loopafstand van het dorpje en visitors centre. De grond kan heel hard zijn, dus soms ff zoeken hoe je je tent op moet zetten. Bij je plekje zit weer een BBQ :)
Was dat op watchman campground?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

jokeboke schreef:
Wij nemen een omvormer mee. Dan kun je in de auto tijdens het rijden al je spulletjes opladen, heel handig. Kijk ook 'ns in dit topic.

Elly
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

interesting info here :)

Vrijdag ga ik naar californie voor bijna 3 weken en aangezien hotels en motels en andere uitgaven toch behoorlijk beginnen aan te tikken wil ik minstens 3 of 4 nachten camperen met een tent. (ook omdat het leuk is, niet alleen vanwege budget)

Ik wil dan nooit 2 dagen achter elkaar camperen want ik wil relaxte hotels met douche, bad etc afwisselen met een dagje hardship in the nature :) Als ik alles zo lees is het idd beste om ergens een goedkoop koepeltentje te scoren bij wallmart.

Eerste week zit ik in de buurt van Grand Canyon en Zion en 2e week in Sequoia en Yosemite. Aangezien ik toch niet zo lekker slaap met beren in de buurt denk ik dat het beter is als ik vooral 1e week ga camperen.

Vragen;
- Hoe zit het met camperen in the open, gewoon langs de weg een grasveldje of woestijn inrijden en dan onder een boom ofzo je tentje opzetten en een kamvuur maken? Ik heb het dan niet over in een NP maar gewoon tussen 2 dorpjes in, in de buurt van de weg?
- Iemand ervaring met camperen in je auto? :P Daarmee bedoel ik zo een bos inrijden, beetje offroad gaan en daar gewoon in je SUV stoelen naar achteren zetten en slapen? Dit ivm beren..
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wildkamperen niet op prijs gesteld wordt in deze gebieden.
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Qua kamperen met de tent hebben we vorig jaar zeer goede ervarigen en 1 minder goede ervaring gehad. Onder meer in de Grand Canyon gekampeerd en op enkele campings langs de kust tussen SF en LA. Vooral deze ervaringen waren prachtig, mooie grote plaats voor je tent en heerlijk ontwaken. De minder ervarig was toch de KOA campground (enige KOA gelukkig die we hadden!!) bij San Diego. Mini plek en toch vooral gericht op (amerikaanse) gezinnen. Echt hutje mutje qua ruimte en daarom echt heel veel overlast!

Wellicht nog een tent tip.
http://www.aroundtheglobe.nl/product-te ... light.html

Super , ideaal !! 3 seconden is uiteraard wat overdreven , maar binnen een halve tot hele minuut ben je klaar !!

Groeten
2007 voor de 3e keer USA!
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Wij hebben ook goede ervaringen met het kamperen in de USA. Bovendien was het nooit duur (behalve de KOA-camping). Voorbeeldje: in Bryce kostte een kampeerplaats ons maar $12 of $14, op een camping net buiten Yosemite ook. Is dus suuupergoedkoop en heel gezellig! We hebben eens vlak naast een rivier met waterval geslapen en een leuke avond aan het kampvuur beleefd met onze Amerikaanse buren.

Veel plezier!
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Ik wilde eerst in USA een goedkoop tentje kopen maar zo een 3 seconden tent ziet er wel erg aantrekkelijk uit :D Ik ga m morgen denk ik halen, sowieso handig om te hebben..

Maar nu weet ik nog niet hoe het zit met gewoon offroad ergens langs de weg tent opzetten in de woestijn.. heeft iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer