Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route (augustus 2008) - TIPS?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Onze route (augustus 2008) - TIPS?

Bericht door Rob »

jokeboke schreef:
We zijn ook nog aan het twijfelen om de overnachting in Bryce te laten vallen, en op dag 5 dus ook al te overnachten in Zion (maar overdag eventueel wel langs Bryce te rijden om zo de hoogtepunten mee te pikken).
Zou even wachten met die beslissing tot je ter plaatsen bent.
Als het mooi weer is zou ik in/bij Bryce overnachten zodat je een mooie sunset mee kan pakken, die zijn echt schitterend daar.
In Zion heb je (helaas) geen mooie sunset mogelijkheid.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

pyca schreef:En is er een reden om van San Simeon naar Santa Barbara te rijden, en niet direct naar Los Angeles? Als er geen speciale reden is kun je hier ook nog een dag sparen door, San Francisco-San Simeon-Los Angeles in 2 dgn te doen.
Dat is wat wij gedaan hebben en was ons niet zo goed bevallen. Tussen San Francisco en San Simeon is zoveel te beleven. Overigens tussen San Simeon en Los Angeles ook. Echter, ik snap dat je keuzes moet maken en niet overal de tijd zou kunnen nemen als je zou willen. Ik adviseer je dan ook om de linkjes in de onderstaande lijst eens door te nemen en te bekijken welke je van deze to-do's zou willen bekijken/bezoeken. Zo kun je voor jezelf precies uitmaken waar je de overnachtingsplaatsen zou willen plannen. Overigens zou ik persoonlijk voor een overnachting in Monterey of Big Sur en een overnachting in Morro Bay of Pismo Beach gaan.

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Overigens, tijdens het plannen van onze vakantie in 2005 waren wij nog niet op de hoogte van de vele leuke bezienswaardigheden langs deze mooie kustweg. We hadden alle hotels van te voren geboekt en maar één overnachting (in San Simeon) gepland. Pas kort voor ons vertrek kwam ik er achter dat er behoorlijk wat leuke dingen te doen waren en propte de meeste dingen toch in onze vakantie. Hadden we niet moeten doen, want we kwamen pas om 22.00 uur aan bij ons hotel in San Simeon. Doodop natuurlijk en vanaf 18.00 uur, toen we nog bij Point Lobos stonden, begon het te schemeren. Het mooiste gedeelte van de Big Sur hebben we dus niet gezien (toen was het al pikdonker) en rijden op een weg met behoorlijk veel haarspeldbochten in het pikke donker = niet aan te raden :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Rob schreef:
jokeboke schreef:
We zijn ook nog aan het twijfelen om de overnachting in Bryce te laten vallen, en op dag 5 dus ook al te overnachten in Zion (maar overdag eventueel wel langs Bryce te rijden om zo de hoogtepunten mee te pikken).
Zou even wachten met die beslissing tot je ter plaatsen bent.
Als het mooi weer is zou ik in/bij Bryce overnachten zodat je een mooie sunset mee kan pakken, die zijn echt schitterend daar.
In Zion heb je (helaas) geen mooie sunset mogelijkheid.
Is het niet zo dat je campgrounds in de nationale parken goed op voorhand moet reserveren? Het is daarom dat ik dat stuk van onze reis zo wat vast wil hebben staan.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Bryce-Zion is niet ver. Reken op 2-3 uur hooguit. Betekent dat je die ochtend (en de avond tevoren) in Bryce een goede indruk kunt krijgen. Als je in de middag in Zion aankomt kun je daar ook nog wat zien, en de volgende ochtend. Je kunt zo van beide parken echt wel een indruk krijgen, lijkt mij.
Alje
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

en nog als aanvulling: toen wij in Bryce waren hadden we gereserveerd, maar was de campground niet vol, aan het eind van de dag echter wel. In Zion hadden we ook gereserveerd (ook in augustus) en was het helemaal niet vol. ik reserveerde meestal wel, vooral om te voorkomen dat je aan het eind van de dag nog met kinderen stukken moet gaan rijden om wat te zoeken. Maar je zit bij een campground wel vast, want daarvoor moet je van tevoren betalen (hotels kun je vaak tot 24 uur tevoren nog afbellen)
groet Alje
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

alje schreef:Bryce-Zion is niet ver. Reken op 2-3 uur hooguit. Betekent dat je die ochtend (en de avond tevoren) in Bryce een goede indruk kunt krijgen. Als je in de middag in Zion aankomt kun je daar ook nog wat zien, en de volgende ochtend. Je kunt zo van beide parken echt wel een indruk krijgen, lijkt mij.
Alje
Voila, het is dan ook dit wat we gaan doen. Dit is dan ook ons (hopelijk :)) definitieve schema:

1 - dins 12 aug: Zaventem - San Diego (aankomst: 20u)
2 - woe 13 aug: San Diego
3 - don 14 aug: San Diego - ? (zo ver mogelijk richting GC, bv. Sedona)
4 - vrij 15 aug: ? - Grand Canyon
5 - zat 16 aug: Grand Canyon - Bryce
6 - zon 17 aug: Bryce - Zion
7 - maa 18 aug: Zion - Las Vegas
8 - dins 19 aug: Las Vegas
9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley - ? (richting Yosemite)
10 - don 21 aug: ? - Yosemite
11 - vrij 22 aug: Yosemite
12 - zat 23 aug: Yosemite - San Francisco
13 - zon 24 aug: San Francisco
14 - maa 25 aug: San Francisco
15 - din 26 aug: San Francisco - ?
16 - woe 27 aug: ? - ?
17 - don 28 aug: ? - Los Angeles
18 - vrij 29 aug: Los Angeles
19 - zat 30 aug: Los Angeles - San Diego
20 - zon 31 aug: San Diego - Zaventem

De vraagtekens zijn plaatsen waar we ter plekke nog camping/motel gaan zoeken, afhankelijk van hoe ver we geraken, de rest ga ik op voorhand boeken.
Zonet al Bryce North Campground geboekt, we moesten precies snel zijn, want er waren nog maar 6 plaatsen. En zo kan ik niet weer terug beginnen twijfelen over de route :).
Tussen SF en LA hebben we uiteindelijk toch twee nachten gelaten. We zitten dan al op het einde van onze reis, en hebben dan waarschijnlijk niet meer het fut om die kuststrook op korte tijd te doen :) (@ SpaceAce, bedankt voor die tips trouwens).
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan vos
Amerika-ontdekker

Bericht door jan vos »

als je toch ruim 1dag in san diego bent,avonds in het oude gedeelte gaanb eten(old town) en dan de volgende dag een uitstapje naar tijuana,mexico,leuke sfeer,auto net voor de grens parkeren en dan op de grens met de taxi de stad in.,
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Nu onze route vast staat, is het tijd om de hotels/motels te beginnen boeken. Maar ik zie voorlopig even het bos door de bomen niet meer, ik weet namelijk niet goed waar en hoe te beginnen zoeken. Misschien dat jullie enkele tips kunnen geven..

Het gaat om de volgende steden:
- San Diego
- Las Vegas
- San Francisco
- Los Angeles

Mijn vraag is vooral: wat zijn de leukste buurten van deze steden om een hotelletje te zoeken (bereikbaarheid, nabijheid bezienswaardigheden, etc). Van Las Vegas weet ik dat het het leukste is om op de strip te zitten, maar van de andere steden: geen idee!

En hoe beginnen jullie er eigenlijk aan? Via welke sites, etc. zoeken jullie naar leuke hotels?

Misschien dat jullie wel tips hebben voor leuke en betaalbare hotels in deze steden? We zouden liefst in hotels zitten waar we onze auto ook kunnen parkeren..

Alvast bedankt voor de tips :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jokeboke schreef:Nu onze route vast staat, is het tijd om de hotels/motels te beginnen boeken. Maar ik zie voorlopig even het bos door de bomen niet meer, ik weet namelijk niet goed waar en hoe te beginnen zoeken. Misschien dat jullie enkele tips kunnen geven..

Het gaat om de volgende steden:
- San Diego
- Las Vegas
- San Francisco
- Los Angeles

Mijn vraag is vooral: wat zijn de leukste buurten van deze steden om een hotelletje te zoeken (bereikbaarheid, nabijheid bezienswaardigheden, etc). Van Las Vegas weet ik dat het het leukste is om op de strip te zitten, maar van de andere steden: geen idee!

En hoe beginnen jullie er eigenlijk aan? Via welke sites, etc. zoeken jullie naar leuke hotels?

Misschien dat jullie wel tips hebben voor leuke en betaalbare hotels in deze steden? We zouden liefst in hotels zitten waar we onze auto ook kunnen parkeren..

Alvast bedankt voor de tips :wink:
Er is al ontzettend veel geschreven ovre hotels in de steden en over het boeken ervan, zoek even op het forum.
Over San Diego loopt net een topic, zie hier.

Zie hier over het boeken via hotwire en priceline.

Voor LA is de locatie afhankelijk van wat je wilt doen; als je naar Disneyland gaat is Anaheim aan te raden, en anders zou ik iets zoeken in Hollywood, zoas de Orchid Suites (als je hierop zoekt krijg je nog veel meer handige links op het forum).

Voor San Francisco wordt (de omgeving van) Fisherman's Wharf vaak aangeraden.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

jokeboke schreef:En hoe beginnen jullie er eigenlijk aan? Via welke sites, etc. zoeken jullie naar leuke hotels?
Kijk eens op de AllesAmerika.com-website bij de hotel- en campingreviews.

Als ik accommodatie zoek in een plaats dan geeft ik bij Google de woorden in: plaatsnaam + lodging.
Dan kijken wat er te voorschijn komt, meestal staat er op de website van een h(m)otel wel een (stads)plattegrondje bij of een locatie genoemd, lijkt het mij wat, dan check ik nog even op Tripadvisor.com.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
klipje
Amerika-ontdekker

Bericht door klipje »

jokeboke schreef:
Yeehaw schreef:Staat de vlucht naar en van San Diego al vast?
Ja, dus ik vrees dat we San Diego niet kunnen schrappen :)
Gezien we iets te laat waren voor de vroegboekacties (pas heel laat te weten genomen wanneer we verlof konden nemen), was dat nog de meest betaalbare vlucht.

Maar is er eigenlijk veel te zien in San Diego? Ik heb er uiteindelijk wel een dag voor uitgetrokken, maar we zijn niet echt van plan om naar de zoo of sea world te gaan. We dachten eerder die dag wat te bekomen van de vlucht, een beetje de stad te verkennen, eens naar het strand te gaan ofzo, en wat te winkelen (we willen daar een laptop kopen, om mee te nemen op onze reis), om de dag erna vroeg te vertrekken naar joshua tree en verder. Misschien kunnen we hier wel wat tijdswinst maken door op de eerste dag al in de late namiddag uit San Diego te vertrekken, en al een stuk richting Grand Canyons te rijden? Anderzijds is dat misschien ook maar rush rush, en ik weet niet echt of enkel een voormiddag in San Diego genoeg is?
In San Diego is genoeg te doen. Gaslamp Quarter schijnt erg leuk te zijn. Iets boven in La Jolla kun je bijvoorbeeld bij La Jolla Coves zeekayakken. Van vrienden begrepen wij dat zij San Diego veel leuker vonden dan LA bijvoorbeeld, maar goed dat is natuurlijk persoonlijk. Ook kun je in San Diego Balboa park bezoeken. Er is echt genoeg te zien en doen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Misschien dat deze link je nog meer inspiratie geeft: http://www.sandiego.org/nav/Visitors
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik doe een combinatie van tripadvisor.com om een idee te hebben van de kwaliteit van de hotels volgens mensen die er al geweest zijn en google "plaatsnaam" + "hotel" of "motel" omdat je dan inderdaad een handig kaartje met links naar de websites van die hotels krijgt.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wat ook een handige manier van zoeken is:
ga naar google maps, kies voor bedrijven zoeken, vul in hotels of lodging o.i.d en betreffende plaatsnaam.
Je krijgt dan gelijk de locatie op een kaart en indien er reviews zijn, zijn deze gelijk te lezen zonder apart tripadvisor of yahoo travel te openen.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Wegens tijdsgebrek ben ik met het boeken van hotels in de steden nog niet ver opgeschoten. Alleen Las Vegas ligt ondertussen vast (Planet Hollywood gewonnen via Priceline).

Voor de rest van de steden nog enkele vraagjes:

1. San Diego
Hier zoeken we een hotel voor 2 nachten.
We landen 's avonds laat in San Diego, de dag erna blijven we nog daar om wat inkopen te doen en wat te acclimatiseren, en dag erop vertrekken we vroeg naar onze volgende bestemming.

We zijn dus eigenlijk op zoek naar een hotel gewoon om te overnachten (zwembad enzo niet nodig, gezien we toch niet veel tijd hebben). Dus het hoeft geen duur hotel te zijn, enkel proper en met goede bedden :-). Misschien ook best met een goede ligging, gezien we niet veel tijd hebben in San Diego, en toch ook wel wat willen zien van de stad.

Misschien een motel ofzo? Iemand suggesties?

2. San Francisco
Martin & Marianne schreef:Voor San Francisco wordt (de omgeving van) Fisherman's Wharf vaak aangeraden.
Hiervoor ben ik al 2 weken aan het bieden op priceline in de hoop de Holiday Inn te winnen ofzo, maar nog steeds geen resultaat. Blijven gaan zeker.
Of heeft iemand nog andere (betaalbare) tips voor SF?

3. Los Angeles
Martin & Marianne schreef:Voor LA is de locatie afhankelijk van wat je wilt doen; als je naar Disneyland gaat is Anaheim aan te raden, en anders zou ik iets zoeken in Hollywood, zoas de Orchid Suites (als je hierop zoekt krijg je nog veel meer handige links op het forum).
Orchid Suites lijkt me idd wel leuk. Maar ook niet echt goedkoop (toch niet in het hoogseizoen). Of is dit goedkoop voor LA?

Alvast bedankt voor de tips!

Joke
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wat SF betreft:

Als ik op Hotwire jouw data ingeef (23 tem 26 augustus) krijg ik een 3* hotel op Fishermans Warf voor 93$ per nacht... hoogstwaarschijnlijk de Holiday Inn (Fitness Center - Pool(s) - Restaurant(s) - Business Center - Laundry Facilities - High-speed Internet Access)

Ik weet niet hoeveel je aan het bieden bent op Priceline natuurlijk ;-) Maar misschien wordt dit nog wel goedkoper naar verloop van tijd.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

jokeboke schreef:
Orchid Suites lijkt me idd wel leuk. Maar ook niet echt goedkoop (toch niet in het hoogseizoen). Of is dit goedkoop voor LA?

Alvast bedankt voor de tips!

Joke
Wij verblijven in een hotel naast het Orchid Suites, het Liberty hotel http://www.hollywoodlibertyhotel.com/index.html , waarschijnlijk iets minder luxe maar ook een stuk goedkoper, ook gratis parkeren en een ontbijt is inbegrepen, er is alleen geen zwembad bij maar dat is voor ons niet zo belangrijk.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Doockles schreef:Wat SF betreft:

Als ik op Hotwire jouw data ingeef (23 tem 26 augustus) krijg ik een 3* hotel op Fishermans Warf voor 93$ per nacht... hoogstwaarschijnlijk de Holiday Inn (Fitness Center - Pool(s) - Restaurant(s) - Business Center - Laundry Facilities - High-speed Internet Access)
Ik weet niet hoeveel je aan het bieden bent op Priceline natuurlijk ;-) Maar misschien wordt dit nog wel goedkoper naar verloop van tijd.
Ik ga nog even wachten, en verder proberen op priceline. Het hoogste bod wat ik tot nu toe gedaan heb is $69 (gezien er nog parkeerkosten bijkomen). Hopelijk wordt dat ooit aanvaard, ik blijf alleszins nog even proberen :). Tenzij iemand andere leuke tips heeft?
paula58 schreef:Wij verblijven in een hotel naast het Orchid Suites, het Liberty hotel http://www.hollywoodlibertyhotel.com/index.html , waarschijnlijk iets minder luxe maar ook een stuk goedkoper, ook gratis parkeren en een ontbijt is inbegrepen, er is alleen geen zwembad bij maar dat is voor ons niet zo belangrijk.
Klinkt interessant. Maar gezien het ons laatste hotel zal zijn, willen we toch liefst een zwembad erbij. Kwestie van ook nog wat te kunnen relaxen! Ik ben aan het overwegen om toch de Orchid Suites te reserveren. Klopt het dat het annuleren van hotels in Amerika kosteloos is? (in de hoop dat ik een betaalbaar evenwaardig alternatief vind)

Niemand ervaring met motels in San Diego?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jokeboke schreef:Ik ben aan het overwegen om toch de Orchid Suites te reserveren. Klopt het dat het annuleren van hotels in Amerika kosteloos is? (in de hoop dat ik een betaalbaar evenwaardig alternatief vind)
Meestal wel, maar niet overal. Bij Orchid Suites kan het kosteloos tot 48 uur van te voren. Dit is wat Orchid Suites aangeeft
Cancellation policy: Hotel will charge for one night if customer fails to show.
Reservation may be canceled 48 hours in advance to avoid charges.
When canceling customer must request and record the cancellation number as proof of cancellation.

Wij zitten ook nog te zoeken voor LA en ik denk dat het weer Orchid Suites wordt. Het is ons goed bevallen, de kamers zijn ruim (en dat is toch wel heel lekker als je er meerdere nachten met z'n vieren zit) en de ligging is prima. Santa Monica leek ons ook wel wat maar is nog veel duurder.

Marianne
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Het was een zware bevalling, maar daarnet heb ik eindelijk het laatste hotel geboekt voor onze rondreis.
Dit is dus onze definitieve route, mét hotels. Ik geef het maar mee, mssch handig voor andere mensen die nog op zoek zijn naar hotels/route.

1 - dins 12 aug: Zaventem - San Diego (aankomst: 20u) Old Town Inn
2 - woe 13 aug: San Diego Old Town Inn
3 - don 14 aug: San Diego - ? motel ter plekke zoeken, afhankelijk van hoe ver we geraken
4 - vrij 15 aug: ? - Grand Canyon Mather Campground
5 - zat 16 aug: Grand Canyon - Bryce North Campground
6 - zon 17 aug: Bryce - Zion Zion Canyon Campground
7 - maa 18 aug: Zion - Las Vegas Planet Hollywood
8 - dins 19 aug: Las Vegas Planet Hollywood
9 - woe 20 aug: Las Vegas - Death Valley - ? motel ter plekke zoeken, afhankelijk van hoe ver we geraken
10 - don 21 aug: ? - Yosemite Lower Pines Campground
11 - vrij 22 aug: Yosemite Lower Pines Campground
12 - zat 23 aug: Yosemite - San Francisco The Mosser
13 - zon 24 aug: San Francisco The Mosser
14 - maa 25 aug: San Francisco The Mosser
15 - din 26 aug: San Francisco - Big Sur Kirk Creek Campground
16 - woe 27 aug: Big Sur - Refugio Beach Refugio SB Campground
17 - don 28 aug: Refugio Beach - Los Angeles The Orchid Suites
18 - vrij 29 aug: Los Angeles The Orchid Suites
19 - zat 30 aug: Los Angeles - San Diego evt. nachtje doordoen (zeer vroege vlucht)
20 - zon 31 aug: San Diego - Zaventem
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Morgen is het eindelijk zo ver.. we vertrekken!! Als het bagagepersoneel op Zaventem tenminste meewil.. :evil:

Ik wil even iedereen op dit forum bedanken voor de vele nuttige tips, ik ben er zeker van dat we er veel aan zullen hebben!

Groeten
Joke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer