Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Bericht door Pete.Z »

hmv schreef:Hoeveel euro/dollar mag je eigenlijk per pakketpost naar Nederland sturen zonder dat er belasting etc. over betaalt hoeft te worden?
En is dat meer als je het als "gift" verstuurd?
Heel weinig,ik dacht iets van 25 euro of zo.
Als gift versturen helpt vaak niks,ik heb toevallig vorige week nog 20 euro moeten bijbetalen over iets wat als gift was verstuurd uit Amerika,ik kon gewoon een betalingsbewijs opsturen om te bewijzen wat het had gekost....maar soms lukt het wel.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Volgens is het inderdaad 25 euro, ik weet wel zeker dat het totaal inclusief verzendkosten is.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Hmm? Inclusief? Nee hoor. Exclusief toch? je bent al bijna $25 aan verzendkosten kwijt als je wat opstuurt.

Ik vul altijd heel netjes m'n formulieren in, weeg alles, geef alles precies op.
Zoals bv. 1 Squeaky dog toy - 1.7 ounce - $3.50, 1 denim jacket(used) - 14 ounce - $17.50 enz.

Ik verstuur alles altijd via het internet, althans, ik heb thuis alle verpakking, dat zijn de gratis Global boxes van de USPS(die je online gratis kan bestellen en die brengen ze netjes thuis tezamen met plakband etc.) en dan vul je online alles in, print de postage uit en de formlieren voor de douane, doe alles in de box, plak dicht, formulieren erop in plastic mapje(ook gratis te verkrijgen), schedule online pick-up door de postbode. Klaar.
Volgende dag komt de postbode aan de deur en neemt het pakje mee. Je hoeft zelf niet eens naar het postkantoor.

Je hebt online een adresboek voor als je vaker dingen verstuurd heel handig en je kan de USPS de ontvanger een mailtje laten sturen dat er een pakje aan komt, en kan ook zien wanneer het afgeleverd is. Perfecte service.

Heb nog nooit iets aan douane kosten hoeven te betalen, ongeacht hoeveel ik verstuurde, zolang het maar beneden het bedrag blijft dat je mag invoeren denk ik. Maar daar komen wij nooit aan.

Het is, denk ik, anders als je iets koopt in de US en dat laat opsturen, niet alle goederen zijn hetzelfde belast. Boeken bv moet je meer voor bijbetalen dan voor kleding.
--
Tink
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tink schreef:Heb nog nooit iets aan douane kosten hoeven te betalen, ongeacht hoeveel ik verstuurde, zolang het maar beneden het bedrag blijft dat je mag invoeren denk ik. Maar daar komen wij nooit aan.
De invoerrechten/douanekosten moeten worden betaald door de ontvanger, niet door de verzender.

En schrijven dat het een "gift" is, is zeker niet voldoende. Onze vrienden stuurden een pakket met dingen die ze in de sale gekocht hadden. Waarde kwam zo niet boven het toegestane bedrag. Werd verstuurd als gift met de door hun betaalde bedragen er op. Maar... douane deed pakje open, oordeelde dat dit toch wel duurder was dan wat was opgegeven, en wij konden betalen op de waarde die de douane gesteld had!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Even een waarschuwing voor de pakketverzending. Ik heb de laatste weken heel wat pakketjes laten binnenkomen vanuit de VS en de douane heeft alle post vanuit de VS scherp in de gaten, aangezien ik tot een paar maanden geleden zelden tot nooit een aanslag kreeg voor mijn bestellingen en nu iedere zending bij mij aangeslagen is :evil: Erg vervelend want je mag maar 22 euro incl verzendkosten invoeren en je betaald ook alleen al 8.5 euro inklaringskosten. Een zending van $100 waarde kwam dus in totaal neer op 24.84 bijbetalen.

Nogmaals, dit is alleen voor pakketpost, de enveloppen met goederen kwamen gelukkig wel allemaal door zonder aanslag :D Maar wel iets om goed in overweging te nemen. Buiten de extra kosten heb ik ook nog een 1 week langer moeten wachten op al mijn zendingen.... :(
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb ook de indruk dat er scherper gecontroleerd wordt op het ogenblik, werkelijk niks uit de US komt nog binnen zonder bijbetalen.
Andere landen geen probleem, echt alleen US.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vegasgirl schreef:Even een waarschuwing voor de pakketverzending. Ik heb de laatste weken heel wat pakketjes laten binnenkomen vanuit de VS en de douane heeft alle post vanuit de VS scherp in de gaten, aangezien ik tot een paar maanden geleden zelden tot nooit een aanslag kreeg voor mijn bestellingen en nu iedere zending bij mij aangeslagen is :evil: Erg vervelend want je mag maar 22 euro incl verzendkosten invoeren en je betaald ook alleen al 8.5 euro inklaringskosten. Een zending van $100 waarde kwam dus in totaal neer op 24.84 bijbetalen.
Ik heb dit een aantal jaren geleden ook al meegemaakt toen ik regelmatig CD's en DVD's bij Amazon.com Cdnow.com bestelde. Op een gegeven moment moest ik voor elk pakket invoerrechten (en btw??) betalen. :? Kreeg toen de indruk dat ik "in hun systeem" zat (bij de douane) en daardoor alle aan mij geadresseerde pakketten uit Amerika extra gecontroleerd werden. Ben toen ook gestopt met het doen van aankopen via internet in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Om even terug te komen op het versturen per post en de invoerrechten die je moet betalen.

mirdj en Vegas girl schreven allebei dat dit maar 22 EUR zou zijn INCLUSIEf verzendkosten. Dat is op zich is al vreemd natuurlijk omdat het verzenden nou eenmaal duur is en je al gauw $25 kwijt ben aan een pakje naar NL. Ik wist vrijwel zeker dat dit exclusief was en heb het dus even opgezocht.

Hiet is een quote van de Douane website:
"Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

* De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
* U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren."

Als je dus iets _koopt_ viat het internet dan hoef je niets te betalen als het beneden de 22 EUR blijft EXCLUSIEF verzendkosten.
Als je iets toegestuurt krijgt door een kennis of familie is het tot 45 EUR.

Kijk zelf hier: http://www.douane.nl/particulier/intern ... index.html
Voor reizigersbagage: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... index.html
EU regels voor bagage: http://ec.europa.eu/taxation_customs/cu ... dex_en.htm
--
Tink
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Coyote schreef:
Vegasgirl schreef:Even een waarschuwing voor de pakketverzending. Ik heb de laatste weken heel wat pakketjes laten binnenkomen vanuit de VS en de douane heeft alle post vanuit de VS scherp in de gaten, aangezien ik tot een paar maanden geleden zelden tot nooit een aanslag kreeg voor mijn bestellingen en nu iedere zending bij mij aangeslagen is :evil: Erg vervelend want je mag maar 22 euro incl verzendkosten invoeren en je betaald ook alleen al 8.5 euro inklaringskosten. Een zending van $100 waarde kwam dus in totaal neer op 24.84 bijbetalen.
Ik heb dit een aantal jaren geleden ook al meegemaakt toen ik regelmatig CD's en DVD's bij Amazon.com Cdnow.com bestelde. Op een gegeven moment moest ik voor elk pakket invoerrechten (en btw??) betalen. :? Kreeg toen de indruk dat ik "in hun systeem" zat (bij de douane) en daardoor alle aan mij geadresseerde pakketten uit Amerika extra gecontroleerd werden. Ben toen ook gestopt met het doen van aankopen via internet in Amerika.

Roland
Dit heb ik ook gehad. Ook ik liet vaak via internet pakketjes komen uit de usa , hon kong ed. Eerste paar keer ging goed en toen kreeg ik een brief van de douane over een bepaald pakketje of dit een kado was of een aankoop. Ik heb toen eerlijk geschreven dat het een aankoop was met kopie van aankoopbewijs van ebay. Heb toen kosten moeten betalen. Daarna heb ik nog vaker pakketjes uit de usa en hon kong laten komen. Het was steeds vaker raak met de douane dan niet raak. Ik heb ook het idee dat ik hun systeem sta dus doe dit ook niet meer (ondanks dat het met de kosten erbij nog steeds goedkoper was dan hier ik bestelde kleding in de usa en spelletjes voor de kinderen uit hong kong).
Wellicht is het een idee om een ander adres te gebruiken van vriend/ouders ofzo maar dat heb IK nog niet geprobeerd.
Trouwens alle cd's die ik bij CD-wow bestel zijn echter nog nooit door de douane eruit gepikt. .......
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tink schreef:Hiet is een quote van de Douane website:
(...)
Als je dus iets _koopt_ viat het internet dan hoef je niets te betalen als het beneden de 22 EUR blijft EXCLUSIEF verzendkosten.
Als je iets toegestuurt krijgt door een kennis of familie is het tot 45 EUR.
Voila, daar hebben we iets aan! Bedankt voor het opzoekwerk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik ga in mei naar Amerika en vlieg met een tussenstop Schiphol, Londen, Chicago, Birmingham.
Mijn dochters willen alle twee dat ik een Ipod voor ze koop, kan ik die gewoon meenemen of moet ik dat doorgeven bij de douane, we zijn met zijn tweeen en ik heb zelf alleen een oude Mp3 speler, of moet ik ze uit de verpakking halen en net doen of het al gebruikt is, mijn man neemt wel zijn Ipod zelf ook mee.
alvast bedankt groeten Wilma
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

findolin schreef:Ik ga in mei naar Amerika en vlieg met een tussenstop Schiphol, Londen, Chicago, Birmingham.
Mijn dochters willen alle twee dat ik een Ipod voor ze koop, kan ik die gewoon meenemen of moet ik dat doorgeven bij de douane, we zijn met zijn tweeen en ik heb zelf alleen een oude Mp3 speler, of moet ik ze uit de verpakking halen en net doen of het al gebruikt is, mijn man neemt wel zijn Ipod zelf ook mee.
alvast bedankt groeten Wilma

Aaaaarrrrrrhhhhhg! Ik heb net alle werk gedaan en douane regels enzo opgezocht wat betreft het invoeren van produkten. Leest dan niemand dat? Dan kan ik net zo goed uitscheiden met nog moeite te doen.

Als je 2 postingen omhoog gaat zie je de link naar de Douane website waarop staat wat je mag invoeren in je bagage en wat niet, komende van een EU land of niet. Misschien kun je dat eens doorlezen?
--
Tink
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Sorry, zal het direct door en opzoeken :? en dank je wel
groetjes Wilma
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is voor mij vrij simpel, zolang ik (met douanekosten) goedkoper uit ben wanneer ik op internet bestel, betaal ik vrolijk douanekosten.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik snap nu ook waarom ik belasting moest betalen op een pak met sinterklaas cadeau's dat mijn dochter uit amerika had opgestuurd.Je moet dus dan de waarde ervan gewoon laag houden want uiteindelijk waren de pakjes ook niet zo waardevol. Klopt het dus dat het goedkaoper kan zijn om meerdere kleine pakken naar nederland te laten zenden dat een groot pak? Als dit klopt heb ik het begrepen? :D
Dank je wel
Wilma
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Klopt.

Voor Kerst bijvoorbeeld had ik zelf sierraden gemaakt, ik doe dit als hobby. Het zal vast wel waat waard zijn als ik het zou verkopen maar voor mij is het gewoon een geschenk daar kan je geen prijskaartje aan hangen. Ik heb dat dus geprijsd als $2.50, de materiaal kosten.
Mijn dochter in NL shopt graag bij de 15 dollarshop waar ze enorm goedkope cute kleding hebben en alles 15 dollar kost. Ze zoekt dan 3 dingen uit en ik stuur ze op ons netjes aan het bedrag houden.
Vorig jaar had ze een leuke denim jacket, jurkjes en handtasjes op die manier.

Toen ze met Kerst hier naar toe kwamen heb ik ze een doos vol reis produkten gestuurd die heel goedkoop zijn hier. Zoals zeepjes, scheer produkten, deo, hoofdpijn tabletjes, etc alles in reis formaat die in je plastic zakje van de carry-on bagage passen. Zie ook http://www.minimus.biz/
Ik had toen een doos vol voor weinig en dat is ook goed aangekomen zolang je maar beneden her bedrag blijft.
--
Tink
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik heb het door dank iedereen wel, maar tinkerbell, waar kan ik die 15 dollar shop vinden ? Dat lijkt me wel wat voor mijn kinderen om iets mee te nemen.
groetjes wilma
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

findolin schreef:Ik heb het door dank iedereen wel, maar tinkerbell, waar kan ik die 15 dollar shop vinden ? Dat lijkt me wel wat voor mijn kinderen om iets mee te nemen.
groetjes wilma
http://15dollarstore.com
--
Tink
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Voor wat betreft controles: ik weet niet hoe het in Belgie gesteld is, maar in Nl. wordt echt wel fanatiek gecontroleerd bij vluchten vanuit de USA.
Wij hadden afgelopen zondag geluk maar een man vlak achter mij werd er mooi uitgevist door de douane en mocht zijn hele bagage komen tonen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer