dutchie_in_boston schreef:mattrob - gaan! Ik ben het niet met Petra eens, wij vonden de Keys fantastisch,
??? Waar heb ik geschreven, dat de Keys niet leuk zijn? Heb je mijn reisverslag gelezen, we hebben ons er prima vermaakt. Alleen had ik het beter voor moeten bereiden als we niet zouden kunnen duiken/snorkelen, want zwemmen met dolfijnen bijvoorbeeld zat overal al vol en een volgende keer zou ik voor of een verblijf in Key West of een verblijf bij een resort met meer te doen kiezen. En met kinderen vind ik een paar dagen Keys inderdaad genoeg, tenzij je dus gaat snorkelen/duiken en/of met dolfijnen zwemmen . Het Wild Bird Center was inderdaad super en ik heb er fantastische pelicanenfoto's kunnen maken, maar na een uurtje hadden we het wel gezien. Misschien scheelt het ook, dat wij op vakantie meestal nogal wat in een dag proppen . Ik tel trouwens Biscayne NP en Everglades NP niet bij de Keys, die zijn makkelijker te bereiken vanaf het vaste land.
dutchie_in_boston schreef:mattrob - gaan! Ik ben het niet met Petra eens, wij vonden de Keys fantastisch,
??? Waar heb ik geschreven, dat de Keys niet leuk zijn?
Ik ben het wel en beetje met Dutchie eens. Als ik jouw eerdere bijdrage lees, dan wordt ik ook niet echt enthousiast om naar de Keys te gaan. Dat wordt ik b.v. wel als ik het stuk van Natasja lees. Hoe moet ik anders onderstaande uitspraken interpreteren? ' 1 - Ik moet zeggen, dat je zonder snorkelen best snel uitgekeken bent op de Keys, vonden wij'.
2 - Wat jij hebt gelezen is zo'n beetje, wat er te doen is, behalve Key West.
3 - Het resort, waar wij zaten, Ocean Pointe, was prima voor die paar dagen, zeker voor een gezin van vijf, en het
zwembad groot, maar als er een volgende keer komt, denk ik, dat we voor de Holiday Inn of de Marriott gaan. Daar was toch wat meer vertier voor de kinderen, zo te zien.
Als ik dit zo lees, dan krijg ik niet de indruk dat je het ontzettend naar je in hebt gehad. Ik heb overigens je verslag niet gelezen. Ik ga ervan uit dat als je een berichtje plaats, dit in ieder geval zelfstandig leesbaar moet zijn. Maar goed, dat ik mijn mening.
Tja, als je er zo kleine stukjes uitligt kun je met alles een punt maken natuurlijk . We hebben het heerlijk gehad op de Keys, maar, omdat we dus niet konden duiken/snorkelen had ik, als ik dat had geweten, dingen anders aangepakt. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat we niet enthousiast waren over de Keys. Maar laten we eerlijk zijn, de dingen, die Natasja beschreef, hebben wij in een paar dagen vrijwel allemaal ook bekeken. Sommigen daarvan (zoals het Wild Bird Center) nemen een uurtje in beslag en wij zijn een familie, die nogal veel doet en ziet op een vakantiedag. Maar we hebben er net zo goed van genoten. Ik zou een bezoek aan de Keys dan ook absoluut aanraden (en volgens mij heb ik dat ook in eerdere berichtjes geschreven, o.a. in mijn eigen topic over onze vakantie), maar...niet voor langer dan drie of vier dagen, that's all I wanted to say .
Petra/VS schreef:Tja, als je er zo kleine stukjes uitligt kun je met alles een punt maken natuurlijk . We hebben het heerlijk gehad op de Keys.
Het lijkt Fitna wel. Volgens mij heb ik bijna jouw hele tekst gebruikt. Maar goed om te horen dat je het dus wel naar je zin hebt gehad. Persoonlijk maakt het mij niet uit wat mensen van Key West vinden. Ik heb zelfs liever dat er een aantal wegblijven zodat je weer wat gemakkelijker een kamer voor een leuke prijs kunt krijgen.
Vergeet ook de meest populaire attractie niet, dit is een bezoek aan de Dry Tortugas, als je dit per boot doet neemt het een dag in beslag.
Voor de actieve mensen is er de power adventure, het is een trip waar je gaat snorkelen, jet skien, parasailen, kayaken en jumping de water trampoline, ook dit neemt een dag in beslag.
Mijn mening is ook dat er juist heel veel te doen is, er zijn ook excursies waar je gaat snorkelen, kayaken in de back country en je heel veel leert over het eco systeem van de Keys.
Dolphin whatch trips, dolfijnen in het wild bekijken, dus bekijken waar ze thuis horen, niet in een vis tank.
Er is dus zoveel in Key West te doen en te zien, helaas komen de meeste mensen voor zomaar een dag, hebben niets gereserveerd, Dry Tortugas is meestal vol (maximaal 200 personen/ dag mogen er op het eiland komen) dan lopen ze over Duval gaan misschien naar de sunset en zeggen dat dat Key West was.
Key West vergeleken met de andere Keys, is niet te vergelijken, Key West heeft een heel ander soort bevolking, een downtown en is een uniek plaatsje op de wereld.
Als Key West niet bijzonder was, dan zouden de cruise schepen er ook echt niet komen.
Al de dingen die je opnoemt maken Key West niet bijzonder. Die kan ik als ik zou willen hier in Europa ook doen. Key west is het meest zuidelijke puntje van Amerika “”” en heeft een mooi rif en een stukje historie. Zo zie ik als nuchtere Nederlander het. Je kunt je daar prima vermaken maar of het de moeite van het omrijden waard is als je daar alles al gezien hebt, dat blijft natuurlijk afhankelijk van je smaak. Ik ben er een aantal keren geweest maar het is meer van hetzelfde spiegeltjes kraaltjes en in de avond circus.
Harm
John V schreef: Persoonlijk maakt het mij niet uit wat mensen van Key West vinden. Ik heb zelfs liever dat er een aantal wegblijven zodat je weer wat gemakkelijker een kamer voor een leuke prijs kunt krijgen.
En laat Key West nou zijn, waar we een volgende keer willen logeren .
Ieder zijn mening, gelukkig voor Key West dat de meerderheid van de mensen die er geweest zijn het absoluut de moeite waard vonden en dat er velen zijn geweest zomaar voor een dag kwamen het te kort vonden en de volgende keer langer gaan.
En nogmaals dat alle grote cruise schepen Key West aandoen zegt voldoende over het wel of niet de moeite waard zijn van een bezoek aan dit eiland.
Natuurlijk kun je snorkellen, Parasailen, Kayaken etc in Europa, als jij dat vergelijkt met de manier waarop ze dat hier doen, dan blijkt het dus wel dat jij dit hier niet hebt gedaan.
Het is juist het bijzondere in Key West dat ze de activiteiten weten te combineren met de natuur en history, maaar jij kent alleen de spiegeltjes, kraaltjes en het circus, als je niet meer weet van Key West, zeg dan niet dat er weinig is, zeg gewoon dat je er niet echt bekend bent of dat je er weinig ondernomen hebt.
Dat is ook geen probleem, er zijn hier veel mensen die komen hier om te relaxen, ze doen niets en vinden het hier toch veel aangenamer dan ergens anders in Florida.
Ja kunnen ze ook in Europa doen.
Dutch-Conch schreef:Mijn mening is ook dat er juist heel veel te doen is, er zijn ook excursies waar je gaat snorkelen, kayaken in de back country en je heel veel leert over het eco systeem van de Keys.
Dolphin whatch trips, dolfijnen in het wild bekijken, dus bekijken waar ze thuis horen, niet in een vis tank.
Er is dus zoveel in Key West te doen en te zien, helaas komen de meeste mensen voor zomaar een dag, hebben niets gereserveerd, Dry Tortugas is meestal vol (maximaal 200 personen/ dag mogen er op het eiland komen) dan lopen ze over Duval gaan misschien naar de sunset en zeggen dat dat Key West was.
Key West vergeleken met de andere Keys, is niet te vergelijken, Key West heeft een heel ander soort bevolking, een downtown en is een uniek plaatsje op de wereld.
Als Key West niet bijzonder was, dan zouden de cruise schepen er ook echt niet komen.
Toch hangt heel veel van wat jij hierboven beschrijft af van het weer op het water. Wij hadden de pech, dat het alle dagen zo hard waaide, dat alle duik- en snorkelexcursies, inclusief naar de Dry Tortugas werden afgelast. Ik ben het met je eens, dat Key West verder ook nog erg leuk is, daarom zou ik daar een volgende keer willen logeren, want heel veel van het vertier op de rest van de Keys heeft toch wel te maken met watersporten.
Dat is zo, het weer moet wel mee zitten, maar dat is denk voor de meeste vakantie bestemmingen zo, als het stormt en regent moet je al binnen activiteiten gaan doen en daar hoef je naar mijn mening niet voor naar Key West te komen, gelukkig is het hier 95% van het jaar goed weer om lekker buiten bezig te zijn, zelfs als het koud is (17 graden C)
John V schreef: Persoonlijk maakt het mij niet uit wat mensen van Key West vinden. Ik heb zelfs liever dat er een aantal wegblijven zodat je weer wat gemakkelijker een kamer voor een leuke prijs kunt krijgen.
En laat Key West nou zijn, waar we een volgende keer willen logeren .
Volgens mij vullen wij allebei onze vakanties op een andere manier in. Jij actieve vakanties met kinderen. Ik relax vakanties zonder kinderen. Lekker rustig aan doen, beetje lezen of op foto safari (misschien dat hier onze paden kruisen). Lekker op het strand liggen met een tropische cocktail. In de avond genieten van de sfeer van het eiland en de vele goede restaurants die Key West heeft. Tot slot gaat de voorkeur uit naar B&B’s, en in de meeste B&B’s zijn kinderen niet toegestaan. Ik denk dus niet echt dat we elkaar in de weg zitten.
Hier nog een Key West-fan, terwijl ik toch ook een nuchtere Hollander ben, hdeweert
Ik vind het absoluut 1 van de leukste stukjes Florida en het plaatsje wat het meest sfeervol is.
Ik heb geen kinderen dus kan er helaas niet voor je over oordelen of het leuk is om met kinderen te doen.
Wat vinden ze ervan om in Breckenridge rond te lopen
Als ze dat leuk vonden, vinden ze Key West ook vast leuk.
Vito schreef:Hier nog een Key West-fan, terwijl ik toch ook een nuchtere Hollander ben, hdeweert
Ik vind het absoluut 1 van de leukste stukjes Florida en het plaatsje wat het meest sfeervol is.
Ik heb geen kinderen dus kan er helaas niet voor je over oordelen of het leuk is om met kinderen te doen.
Wat vinden ze ervan om in Breckenridge rond te lopen
Als ze dat leuk vonden, vinden ze Key West ook vast leuk.
Haha ! Is dat vergelijkbaar, Breckenridge en Key West ! Misschien dat Petra daar ook wat over kan zeggen, die is in beide geweest ! Maar Breckenridge vonden ze wel leuk, maar toch met name op de piste hoor !
Tja, vergelijkbaar, dat vind ik eigenlijk niet. Er is in Key West denk ik wel meer te doen, dan in het plaatsje Breckenridge, hoe leuk ik dat ook vind. Maar ja, je moet er dus wel die hele lange weg voor afrijden en dat vonden onze kinderen, die toch heel wat gewend zijn, maar saai, vooral 's avonds leek het heel lang.
Bedenk wel, dat ik de plaatsjes vergelijk met vertier voor kinderen in gedachten. Key West heeft bijvoorbeeld een Ripley's Believe it Or Not en de artiesten op Mallory Square. Breckenridge is inderdaad een erg leuk plaatsje, maar het heeft voornamelijk winkels en restaurants. Alles, wat ik tot dusver over de Keys heb geschreven is trouwens met kinderen in gedachten, want daar gaat het hier om. Als ik met Rick samen zou reizen zonder kinderen zouden mijn antwoorden anders zijn.
Daarom gaf ik in mijn antwoord ook aan, dat ik er niet over kan oordelen hoe het is voor kinderen.
Maar persoonlijk vind ik Key West echt de rit waard.
Ik heb ook nog een vraagje over de Everglades. Wij gaan van Naples via de 41 naar Key Largo. Nu willen wij zowel Shark Valley bezoeken ( daar in de buurt een airboat tour doen ) alswel de anhinga trail lopen. Is dit qua tijd te doen of moeten we een keuze gaan maken?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.