Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe druk is druk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Hoe druk is druk?

Bericht door Matrox »

Hallo,

We zijn inmiddels druk bezig om hotels e.d. te boeken voor onze trip. We komen er tot onze verbazing achter dat plaatsen soms al nokkievol zitten. Bryce in het weekend van 26 en 27 juli. Tot in de verre omtrek niets meer te krijgen (alleen nog een Tipi, maar dan moeten we zelf voor slaapspullen zorgen. ). Rond Zion ook al vrij veel vol. Grand Canyon, alles vlakbij vol, maar daar hadden we blijkbaar mazzel en kwam er alsnog een kamer vrij.

We hadden ons aanvankelijk voorgenomen weinig te boeken maar als je eenmaal aan een een paar data vast zit gaat het als een soort domino-effect over de rest van je reis werken.

Maar wat moet ik me bij druk voorstellen? Kun je dan in zo'n NP over de koppen lopen (Efteling taferelen zeg maar?) Of valt dat wel mee?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe druk is druk?

Bericht door pyca »

Wij hadden hetzelfde probleem (dezelfde datum) voor Bryce, cabin was er ook al niet meer, en een Tipi heb ik geen zin in, dus hebben we de route iets aangepast. We gaan nu wel naar Bryce maar rijden later op de dag verder.

En ja, ik vond het vorig jaar wel druk op diverse plaatsen, (o.a. Yosemite, Zion) maar je zit tenslotte in het hoogseizoen.
reschout
Amerika-ontdekker

Bericht door reschout »

hallo,

Wij zijn vorig jaar ook in die omgeving rondgereisd zonder wat te reserveren. Knelpunten waren om te overnachten:

Bryce (dus maar een camping)
Zion (geen plek)
Yosemite(in de wijde omtrek geen plek meer)
GC (camping genomen)

Tip[ is dus om wel te boeken om in de buurt te zitten.
Plan dus de reis in zonder al teveel lange dagen qua reiskilometers.
Wij hadden niets vooraf geboekt, maar kwamen er achter dat we de reis precies hadden uitgvoerd als gepland.
Ik zou dus wel zoveel mogelijk vooraf boeken, scheelt een hoop gezoek en aanpassen tijdens de reis.

Succes verder

remco
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Ik ben dus ook bezig om in de parken te reserveren omdat ik deze verhalen ook al had gelezen op het forum,

wij gaan pas in september en de hotels in yosemite, bryce en de grand canyon zitten nu al allemaal vol!!!!

in bryce zelfs al in de nabije omgeving al niets meer te vinden! bij de grand canyon heb ik tusayan nog een plekje gevonden, maar niet meer in het park en voor bryce en yosemite ben ik nog druk aan het kijken!!!

Dus zo zie je maar zelf maanden later dan juni zit het al vol!! Een goede tip voor mensen die willen reserveren, vroeg beginnen met plannen!!

Veel plezier nog met de voorbereidingen!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Tjaaaaaa, die buitenlanders die naar de VS gaan he??? Die lage dollarkoers is reden voor een enorme volksverhuizing in het HOOGSEIZOEN!!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

angelab schreef:Ik ben dus ook bezig om in de parken te reserveren omdat ik deze verhalen ook al had gelezen op het forum,
in bryce zelfs al in de nabije omgeving al niets meer te vinden! bij de grand canyon heb ik tusayan nog een plekje gevonden, maar niet meer in het park en voor bryce en yosemite ben ik nog druk aan het kijken!!!
Wij hebben ons voor Yosemite en Death Valley ingeschreven voor accomodatie op de sites van de parken zelf. Heb jij dat ook gedaan? Voor Yosemite kregen we toen al na zo'n anderhalve week een 'canvas cabin' toegewezen. Op Death Valley wachten we nog, er kan zo maar iemand afzeggen. We zijn wel alvast op zoek naar een alternatief maar je kunt gelukkig nog erg laat cancelen.

Suc6 met je planning.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Matrox schreef:Wij hebben ons voor Yosemite en Death Valley ingeschreven voor accomodatie op de sites van de parken zelf. Heb jij dat ook gedaan? Voor Yosemite kregen we toen al na zo'n anderhalve week een 'canvas cabin' toegewezen. Op Death Valley wachten we nog, er kan zo maar iemand afzeggen. We zijn wel alvast op zoek naar een alternatief maar je kunt gelukkig nog erg laat cancelen.
Hallo, begrijp ik hieruit dat je je op een wachtlijst hebt laten zetten of zo? Ik wist niet dat dat mogelijk was. Of bedoel je dat je na anderhalve week proberen iets vond? Die canvas cabions zijn trouwens vrijwel altijd wel beschikbaar.

Marianne
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Martin & Marianne schreef: Hallo, begrijp ik hieruit dat je je op een wachtlijst hebt laten zetten of zo? Ik wist niet dat dat mogelijk was. Of bedoel je dat je na anderhalve week proberen iets vond? Die canvas cabions zijn trouwens vrijwel altijd wel beschikbaar.
Marianne
Volgens mij is het wel een soort wachtlijst ja. Dat die Canvas Cabins sowieso beschikbaar zijn wist ik niet. Het duurde toch écht anderhalve week voordat we een bevestiging kregen dat we er één hadden. Daarna konden we overigens nog wel soepeltjes de datum een dag opschuiven. We zijn er hoe dan ook blij mee.

Heb dat Death Valley verhaal nog even teruggezocht, ennuh, ooops. Dat ziet er bij nader inzien toch wat dubieus uit. Snap niet hoe we hier op in hebben kunnen schrijven. Denk dat we in de veelvoud van tabbladen de draad een beetje kwijtgeraakt zijn. Net nog even opnieuw gekeken op de site waar we aanvankelijk zaten en kon nu zomaar een kamer in Stovepipe Wells Village boeken. Lukte tijdje terug dus niet. Begrijp het niet helemaal maar deze hebben we dus ook binnen. Nu even afwachten hoe dat met die andere site afloopt :oops:.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Snap niet hoe we hier op in hebben kunnen schrijven. Denk dat we in de veelvoud van tabbladen de draad een beetje kwijtgeraakt zijn. Net nog even opnieuw gekeken op de site waar we aanvankelijk zaten en kon nu zomaar een kamer in Stovepipe Wells Village boeken. Lukte tijdje terug dus niet. Begrijp het niet helemaal maar deze hebben we dus ook binnen. Nu even afwachten hoe dat met die andere site afloopt .
@ matrox: dit soort sites ben ik ook al vaker tegengekomen op internet, niet alleen bij death valley, maar ook bij de grand canyon, bryce, zion etc. Ik vertrouwde het ook niet helemaal en de prijzen lijken daar wel veel hoger. Ik probeer ook liever direct ergens te boeken zodat ik precies weet wat ik heb gereserveerd.....(wil je niet ontmoedigen trouwens hor :oops: ) komt hopelijk helemaal goed.

Ik blijf ook zoeken naar plekjes die nog over zijn!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ben nu ook benieuwd naar de oorspronkelijke vraag: "hoe druk is druk?" Iemand ervaring mee in het hoogseizoen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

usa2008 schreef:Ben nu ook benieuwd naar de oorspronkelijke vraag: "hoe druk is druk?" Iemand ervaring mee in het hoogseizoen?
Ervaring genoeg, de laatste drie keer zijn wij in het hoogseizoen geweest. Hoe druk is druk? Heel wisselend en heel plaatselijk.
Yosemite Valley is druk, de Grand Canyon ook, maar je kunt zelfs in een weekend in het hoogseizoen nog plekjes vinden waar je helemaal alleen bent.
Lees onze reisverslagen eens om er een beeld van te krijgen. Reserveer in het hoogseizoen voor bepaalde parken op tijd. Ga in het park overnachten zodat je 's ochtends niet in de file bij de ingang staat. Sta vroeg op, of ga juist aan het eind van de dag de druk bezochte dingen doen.
Zie ook dit topic.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben druk nog nooit als veel té druk ervaren. We zijn ook weleens in het hoogseizoen op zaterdag in de Grand Canyon geweest. En ja, dan zijn er veel mensen, maar je loopt niet voetje voor voetje en er is altijd nog ruimte genoeg om alles te bekijken.

Ik verwacht wel dat dit jaar druk nog veel drukker is dan andere jaren! Als je alleen al de enorme toename van het aantal reizigers hier op het forum ziet, van touroperators en camperverhuurders hoort dat de drukte ongekend is en ook in het nieuws hoort dat er alleen in Nederland al 42 procent meer reizen naar Amerika verkocht zijn ... dan kan je wat verwachten.

Het is ook vaak een trend hier om te roepen dat reserveren van hotels/campings niet nodig is, behalve op de allerbekendste en drukste plekken en langs de kust. Maar nu lees ik al dat mensen zelfs voor september al op diverse plaatsen geen accomodatie meer kunnen vinden. Ik verwacht dus absoluut meer drukte dan voorgaande jaren! Zeker in de komende meivakantie gaan er heel veel mensen die anders in de zomer zouden gaan.

Wij gaan gelukkig pas eind mei én naar een wat rustiger gebied (hopen we), maar ik ben blij dat ik alles al gereserveerd heb.
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij zijn 2 jaar geleden naar het noordwesten geweest en we hadden weinig moeite om overnachtingsplekken te vinden.
In de parken hadden we gereserveerd maar er was toen (in april) nog heel veel vrij.
Dit jaar gaan we naar het zuidwesten . De bedoeling was om wederom, alleen in de parken te reserveren. Daar zijn we in februari mee begonnen en we kwamen tot de ontdekking dat er nog maar heel weinig plekken vrij waren. Voor w.b. Grand Canyon hebben we onze route wat veranderd want op de data die we gepland hadden, was al niks meer vrij.
We hebben dus nu bijna alles vastgelegd omdat we niet het risico willen lopen dat de motels/cabins die wij uit hebben gezocht, vol zitten.
We gaan pas in september, dus nog niet eens in de hele drukke periode.
Wilma.
Louis
Amerika-ontdekker

Bericht door Louis »

Wij gaan van 31-8 t/m 3-10 en hebben onze route al wel gepland en bepaald. We hebben (op de eerste overnachting na) nog geen overnachtingen geboekt. Dit omdat we volledig vrij willen zijn en eventueel van onze route willen kunnen afwijken. Natuurlijk is dat een risico, maar ik neem aan dat er voldoende hotels/motels zijn om te overnachten. En als het overnachten dan iets duurder wordt, dan is dat maar zo. Bovendien gaan we niet in het hoogseizoen en proberen wij de parken met name door de week te bezoeken. Dat scheelt volgens mij ook wel in de bezettingsgraad van de hotels/motels.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

In 2003 heb ik zonder wat te boeken gereden, vrij dat wel, maar af en toe een gedoe om wat te vinden...dus nooit weer, je vind wel wat vaak, maar niet waar je wellicht het meeste zin in had of veel duurder, of een slechtere ligging...
in 2005 hebben we bijna alles geboekt, dat is heel goed bevallen... niet meer nadenken over waar we terecht zouden kunnen die avond ,maar gewoon onze reserveringen laten zien.

Dit jaar gaan we 30 dagen, en de eerste 26 zijn geboekt, ik had wel op heel veel plaatsen al een vol en niet beschikbaar, ik ben dus voorzichtig geworden en probeer alles te boeken vooraf....
En ja, het is veel drukker dan vroeger denk ik, als het gaat om reserveringen. Die goedkope dollar heeft ook nadelen. Ik was toch wel gereist al was de dollar evenveel als de euro, we hebben weer twee jaartjes hiervoor zitten sparen , en de vliegtickets vorig jaar oktober al geboekt, wie kan dan weten wat die dollar gaat doen...

Mijn advies voor iedereen in het hoogseizoen, bestel de overnachtingen vooraf en laat je niet verassen!
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Louis schreef:Wij gaan van 31-8 t/m 3-10 en hebben onze route al wel gepland en bepaald. We hebben (op de eerste overnachting na) nog geen overnachtingen geboekt. Dit omdat we volledig vrij willen zijn en eventueel van onze route willen kunnen afwijken.
Ja, zo deden wij dat eigenlijk ook altijd het liefst als we ergens een rondreis gingen maken. Aankomst boeken, de rest zagen we wel. Onze eerste Amerika vakantie (eeuwigheid terug, waren nog kinderloos) en rugzakvakanties naar Azië en in Europa gingen ook op die manier en nu hadden we het ook het liefst ook zo gedaan.
Dit jaar lijkt echter alles anders te gaan. We zijn sowieso afhankelijk van de schoolvakanties, maar het lijkt ook wel alsof iedereen dit jaar naar Amerika gaat. Het was niet zo gepland, maar uiteindelijk kiezen we dit jaar toch maar voor "veilig" en hebben we nu écht alles geboekt. Behalve dan de overnachting op de rit LA - Tucson omdat we niet weten waar we dan uithangen. Maar een motelletje langs de weg zal geen probleem zijn.

Alles pakt ook een stuk duurder uit dan we ingeschat hadden. Komt natuurlijk ook omdat we overal met onze neus op willen zitten. Met een motelletje anderhalf uur van bijv. de Grand Canyon ben je zo $ 80,- tot $ 100,- goedkoper uit dan wanneer je in Grand Canyon Village wil zitten.
Allemaal niet zo rationeel van ons en duidelijk anders dan we eigenlijk van plan waren. Maar als je eenmaal in de flow zit...... :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Matrox schreef:Allemaal niet zo rationeel van ons en duidelijk anders dan we eigenlijk van plan waren. Maar als je eenmaal in de flow zit...... :blink:
Heel herkenbaar. :wink:
Wij laten alleen het stuk van Yosemite naar Yellowstone en van Yellowstone naar Moab open, lastig inschatten hoever we daar komen, maar verder is bijna alles al geboekt. Als je dichtbij de parken wilt zitten ontkom je er niet aan nu.

Ik ben benieuwd of we het ook echt als drukker zullen ervaren, maar ik ben bang van wel!

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben op allebei onze reizen in het hoogseizoen alleen gereserveerd in de parken, aan de kust en in Moab.
Nooit enig probleem gehad.
Ook dit jaar doen we het weer zo. We hebben in Canada wel alles gereserveerd omdat we in de parken willen overnachten en de ander plaatsen vrij dunbevolkt zijn. Ook Yellowstone en jackson hebben we geboekt.

Maar de rest van de vakantie (de laatste twee weken) reserveren we niet. Ik vind het belangrijk om die vrijheid te hebben. We hebben wel een route voor die weken maar weten nog niet hoelang we overal blijven.

Bij Olympic NP en op Vancouver Island boeken we pas als we daar zijn of een dag van tevoren via internet.
Het kan zijn dat we dan in niet zo'n mooi hotel terecht komen of in een ander plaatsje maar dat vinden we niet zo belangrijk, we slapen er toch alleen maar.

Ik denk ook dat al die mensen die, nu de dollar zo laag is, naar Amerika gaan vooral het zuidwesten of Florida opzoeken.
Het Noordwesten zal niet veel drukker worden denk ik.

Marjon
Louis
Amerika-ontdekker

Bericht door Louis »

Wij zijn niet afhankelijk van schoolvakanties en kinderen, dus zijn niet gebonden aan een bepaalde periode. En wat de prijzen betreffen: we weten dat we een risico nemen omdat we bij hotels/motels aan kunnen komen die vol zijn. Dat is wat ons betreft het risico waard: we hebben alle vrijheid en als we dan wat meer moeten betalen voor ons hotel/motel..so be it. Op vakantie heb ik sowieso weinig trek om echt op de prijzen te letten.
Verhagen
Amerika-newbie

Bericht door Verhagen »

Ik heb het idee dat de reserverigen die vooraf worden gedaan m.n. betrekking hebben op hotel/motel reserveringen. Hoe zit het met de drukte op campgrounds in mei voor een RV???
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer