Wij zitten hier met een groot probleem wat nu onze emigratie naar de VS in de war lijkt te schoppen en dat is de health insurance. We zijn hartstikke blij dat we een Greencard hebben gewonnen en gaan er vanuit dat als we daar eenmaal zijn, mijn man niet veel problemen zal hebben om een baan te vinden. Maar wat wel een probleem is; de health insurance. Ik ben een hartpatient met ICD (interne defibrilator) en heb daardoor een 'pre-existing condition' met als gevolg dat, zo lijkt het, geen enkele verzekeringsmaatschappij mij wenst te verzekeren. Maar ik heb dagelijks medicatie nodig, moet 1 keer in de week of 2 weken naar de trombose dienst en om de zes maanden naar de pacemakertechnicus en cardioloog. Het schijnt zelfs zo te zijn dat al heeft mijn man via een werkgever een health insurance deze mij met mijn conditie toch kan weigeren. Met als gevolg dat ik dus onverzekerd blijf!
Toen ben ik de optie gaan uitzoeken om in Nederland ingeschreven te blijven en mijn basisverzekering aan te houden. Die moet ik dan wel aanvullen met een internationale verzekering van OOM of Delta Lloyd en je raadt het al, die hebben mijtelefonisch te kennen gegeven dat ook zij mij die polis niet geven omdat ik te veel risico vorm....
We hebben nu zwaar het gevoel dat emigratie naar de VS om deze reden onmogelijk wordt gemaakt want zelf al die medicatie en doktersbezoeken per jaar betalen is geen optie, dat loopt in de duizenden-den-den dollars.
Wie kan ons adviseren?
En scheelt het nog van staat tot staat? Ik zoek nu alles uit in California omdat dat onze eerste keus is om naar toe te gaan, maar ligt regelgeving of acceptatie beleid van staat tot staat anders? Is het wellicht in een andere staat dan CA beter geregeld voor mensen zoals ik?
Ik hoop dat een van jullie mij kan adviseren wat te doen of juist niet te doen want op dit moment zie ik het eigenlijk alleen maar somber in

Groeten,
Patricia