Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Bericht door Veusy »

Sofie schreef:Misschien zijn dit stomme vragen, maar goed..

- Stel we komen aan in Brussel en hebben een videocamera gekocht van 200$. Moet je dit dan aangeven? Uiteindelijk is dit toch lager dan €175?

- Stel dat je een videocamera koopt en een laptop en je geeft enkel de laptop aan, kan dat? Of controleren ze alles als je door het "rode" vakje loopt bij de douane?

- Ons fototoestel hebben we gekocht in Thailand en daar heb ik helemaal geen bonnetje meer van (tenzij misschien in het Thais). Hoe kan je dan bewijzen dat je het al in je bezit had voor vertrek? Zelfde geldt voor onze TomTom, die nemen we ook mee vanuit België, maar was een cadeau en dus geen bonnetje van :blink:
Het is hun woord tegen het jouwe. Wie denk je dat er gelijk zal krijgen ?

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ik zit in deze post mee te schrijven en denken en besef nu pas dat wij in Dusseldorf vertrekken en aankomen.......ben beneiuwd of ze daar streng zijn...........
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Clint schreef:
Sofie schreef:Misschien zijn dit stomme vragen, maar goed..
Vragen zijn nooit stom ;)
- Stel we komen aan in Brussel en hebben een videocamera gekocht van 200$. Moet je dit dan aangeven? Uiteindelijk is dit toch lager dan €175?
200 dollar is inderdaad maar 126 euro, dus dat zou gewoon goed moeten zijn
- Stel dat je een videocamera koopt en een laptop en je geeft enkel de laptop aan, kan dat? Of controleren ze alles als je door het "rode" vakje loopt bij de douane?
Tja, moeilijk. Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen. ALs jij komt met dat je iets aan te geven hebt, zullen ze je wss minder streng behandelen dan wanneer ze je pakken..
- Ons fototoestel hebben we gekocht in Thailand en daar heb ik helemaal geen bonnetje meer van (tenzij misschien in het Thais). Hoe kan je dan bewijzen dat je het al in je bezit had voor vertrek? Zelfde geldt voor onze TomTom, die nemen we ook mee vanuit België, maar was een cadeau en dus geen bonnetje van :blink:
ALs je dat thaise bonnetje nog hebt, neem mee. Verder hebben veel electronische spullen een serienummer, waarvan te achterhalen is waar het item gekocht is. Ik neem ook aan dat beide items niet meer helemaal gloednieuw eruit zien, wat ook kan helpen :)
Ja, de camera is al een dik anderhalf jaar oud en de TomTom ook. Zo geweldig nieuw zien ze er dus niet meer uit. Ik heb nog wel een visarekening van de camera, dus best even opsnorren dan :)
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

jokaluma schreef:ik zit in deze post mee te schrijven en denken en besef nu pas dat wij in Dusseldorf vertrekken en aankomen.......ben beneiuwd of ze daar streng zijn...........
Duitse douane is altijd strenger, men houdt zich altijd keurig aan de regels en maakt daar ook vaak een sport van ;-)

Maar wat betreft het arriveren in Nederland, men gebruikt de vergelijkbare waarde van een produkt in Nederland als je geen bonnetjes kunt tonen. De bewijslast ligt ALTIJD bij jou en niet bij de douane.

Hoe de Duitse import wetgeving werkt weet ik niet, ik heb geen idee was hun belastingvrije voet is.
--
Tink
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

jokaluma schreef:ik zit in deze post mee te schrijven en denken en besef nu pas dat wij in Dusseldorf vertrekken en aankomen.......ben beneiuwd of ze daar streng zijn...........
Wij vliegen ook van/naar Düsseldorf, dus ik ben even op zoek gegaan. Volgens de website van de Duitse douane mag je daar, net zoals hier in NL, €175 p.p. belastingvrij invoeren
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Dit bedrag is toch voor heel Europa !?
Ik heb wel via een Duits forum usa-reise.de een interessante link gevonden van de "ZOLL", zie hier.
Blijkbaar zijn laptops e.d. vrij van invoerkosten. Je hoeft daar alleen de 19% BTW te betalen.....
Ipods ligt tussen de 0-14% extra, dit is afhankelijk van de MP3-Player, "je nach technischer Ausstattung".
Dit betekent zoiets als technische mogelijkheden????

* Note mod - Marco
Link werkend gemaakt.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Vito schreef:Hmm... dan is de douane in Nl. toch alerter op zondagmorgen om 8 uur. Toen gingen wij ook door de douane :)
begrijp ik hieruit dat ze dan staan bij de rode uitgang of bij beide?

want misschien heb ik altijd het geluk dat ik iets illegaals doe (dwz door groen gaan tewrwijl ik eigenlijk door rood zou moeten gaan). maar waar ik benieuwd naar ben is of ze zo streng controle doen bij mensen die door groen gaan. ik heb ze dus nog nooit iemand zien stoppen bij de groene controle, dus zo streng doen ze dat ook weer niet.

in de VS gaat iedereen langs een persoon. iedereen moet een formulier invullen en afgeven dus dan is er altijd een controle ook al heb je niets aan te geven (al dan niet in werkelijkheid) maar mijn ervaring is dat er bij de groene post vrijwel nooit iemand staat, laat staan dat ze mensen stoppen om te controleren of ze wel of niet door rood hadden moeten gaan.

p.s. ik weet trouwens niet of ik met mijn post over de grens ga van illegale activiteiten bevorderen. ik probeer voorzichtig te zijn en niemand aan te bevelen om door groen te gaan, of om hulp te vragen bij het door groen gaan, terwijl je eigenlijk door rood zou moeten gaan.

ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die "gepakt" zijn omdat ik dat echt nooit zie.
SEEING IS BELIEVING
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bij ons was dit idd bij de 'groene' controle op Schiphol op zondagmorgen 8 uur.
Er stonden 2 douane-ambtenaren. De man achter mij, die er imo volledig betrouwbaar uit zag, maar wel een kar vol bagage bij zich had werd staande gehouden. Er werd gevraagd : 'U heeft niets aan te geven?'
Toen deze man zei dat dat niet zo was, werd hij naar een aparte ruimte begeleid om dat dan even te controleren.
Dus tja, het gebeurt ook in Nl. Wij hadden pure mazzel. voor hetzelfde geld waren wij dat geweest en verklaar dan de maat 6 en 8 spijkerbroek maar :roll:
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Sofie schreef:[...] Ja, de camera is al een dik anderhalf jaar oud en de TomTom ook. Zo geweldig nieuw zien ze er dus niet meer uit. Ik heb nog wel een visarekening van de camera, dus best even opsnorren dan :)
Hee, ik had van iemand gehoord dat je je spullen van huis voor vertrek ook kan laten registreren bij de douane voor een nieuwe bon in het geval je geen oude bon meer hebt. Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat en of het überhaupt kan.

Misschien kan iemand anders hier meer over vertellen of uitsluiten.

Succes!!!
Groupof4, Montreal-Miami 2008
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zou voor mij erg handig zijn, ik ben heel slecht in het bewaren van bonnen (zucht ...).
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Helaas, als wat blijkt uit dit topic van een ander forum waar is, dan heeft het aan laten tekenen van je goederen voor vertrek geen zin omdat je hiervoor de originele bon nodig hebt. Zin van het aantekenen is mij dan ook niet zo 1, 2, 3 helder. Misschien voor het geval je de originele bon verliest tijdens je reis, dat zal het wel zijn... is het mij dan toch 1, 2, 3 helder??

http://www.orlandotips.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3189
Groupof4, Montreal-Miami 2008
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij zijn zaterdagochtend om 8.20 uur geland op schiphol.
Door de Doune werden er enkele mensen uitgehaald die hun koffer moesten openen.
Wij konden gewoon doorlopen :D
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Wordt er bij aankomst in België (streng) gecontroleerd op de invoer van kleding, make-up of schoenen voor persoonlijk gebruik?

Ik vertrek binnenkort naar New York, en de kans zit er wel in dat ik met mijn shoppingbuit boven de 175 euro kom. Kan ik best mijn aankoopbewijsjes bijhouden?

Ik ben wel niet van plan iPod, iPhone of dergelijke aan te kopen.

Bij mijn vorige 3 bezoeken had ik nooit controle. Of heb ik toen gewoon geluk gehad?
A journey of a thousand miles begins with the first step...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hey,

Wij zijn in Brussel beide keren niet gecontroleerd en naar ik kunnen zien heb, niemand van onze vluchten.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

zorg iig dat je kleding en schoenen er niet meer enorm nieuw uit zien.. dus geen kaartjes eraan laten en als het even kan een keertje dragen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
btouring
Amerika-ontdekker

Bericht door btouring »

Ik reis vaak naar de States.

Heb ooit eens problemen gehad in Amsterdam.
Mijn, overigens hier gekochte laptop, was +- 6 maand oud.
En 6 maand was blijkbaar nog nieuw genoeg voor hen om te geloven dat ik deze in de US had gekocht.
Na veel gepalaver en het proberen te bewijzen (aan de hand van files in mijn laptop) dat het geen nieuwe was, ben ik erdoor geraakt.
Bovendien hebben ze elke CD ook gecontroleerd op plagiaat!

Soit, das was de enige keer op +-30 dat ik werd gecontroleerd.
Daarmee rekening houdend dat ik een jonge man ben die alleen reisde (casual clothes).

De iphones zijn officieel trouwens enkel te vinden in de Apple Stores.
Maar ze zijn uitverkocht in heel New York, Las Vegas en Los Angeles.
Enkel San Francisco had er nog.

Onofficieel zijn ze wel in elk electronicawinkeltje te vinden, maar dan voor 200 a 300 dollar meer en unlocked.
De zwarte markt is duidelijk de hoofdoorzaak van het tekort.

Wel vreemd dat ik op dit forum niets lees over tax recovery.
Ikzelf heb er ook nog geen gebruik van gemaakt, maar in principe kan je de betaalde belastingen in het buitenland recupereren.
Een kantoortje in de luchthaven betaalt u de belastingen terug.
Dan gewoon nog invoer belastingen betalen, en klaar is kees.
Of zie ik iets over het hoofd?
Laatst gewijzigd door btouring op 25 apr 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

btouring schreef: Wel vreemd dat ik op dit forum niets lees over tax recovery.
Ikzelf heb er ook nog geen gebruik van gemaakt, maar in principe kan je de betaalde belastingen in het buitenland recupereren.
Een kantoortje in de luchthaven betaalt u de belastingen terug.
Dan gewoon nog invoer belastingen betalen, en klaar is kees.
Of zie ik iets over het hoofd?
Voor zover ik weet is het slechts in 1 Amerikaanse staat mogelijk om je sales tax terug te vorderen..

iPhones zijn volgens mij ook weer verkrijgbaar..Ze waren inderdaad uitverkocht bij Apple stores, maar AT&T winkels hadden er nog meer dan genoeg..

[edit]
Site van de US ambassade:
6. Tax Return: can I get a refund of the tax paid on merchandise and services purchased in the United States?

The United States does not have a VAT. Sales taxes in the Unites States are assessed and collected by various State and local authorities, not by the Federal Government. Only the State of Louisiana has any provisions to refund the sales tax to visiting tourists and business travelers. Therefore, unless purchases were made in Louisiana, no sales tax refund is possible.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik neem gewoon weinig kleding mee, een broek en wat t-shirts, moet nog een zomerjas hebben en wat andere dingen, die koop ik daar en draag ik gewoon alleen de kleding voor mijn dochters thuis, daarvoor moeten we wel zorgen maar zoveel zal dat ook niet zijn en je maag ook wel wat meenemen.
groeten Wilma
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Drie weken geleden waren er in Vegas nog geen iphones te verkrijgen.
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Apple is bezig de voorraad weg te werken.. ze bevooraden dus ook maar mondjesmaat, aangezien ze het zullen moeten uitzingen tot juni. Alles wijst erop dat dan de nieuwe versie wordt aangekondigd (met 3G technologie).

Andere berichtgevingen van landen om ons heen wijzen erop dat de provider lock ook wel eens afgelopen kan zijn in Europa. Dat zou er op neerkomen dat bij de introductie van een land bv 1 provider een voorrang krijgt, maar dat er geen simlock op de telefoons zit en dat na een maand of 2 alle providers de iPhone kunnen aanbieden..

Ik wacht nog even rustig af dus :)
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer