Verhagen schreef:Ik heb het idee dat de reserverigen die vooraf worden gedaan m.n. betrekking hebben op hotel/motel reserveringen. Hoe zit het met de drukte op campgrounds in mei voor een RV???
Mei is nog geen hoogseizoen, en wat hier voor motels/hotels is geschreven zal ook voor campgrounds opgaan.
In mei zal het zowel voor hotels/motels als voor campgrounds wel meevallen, met uitzondering van het laatste weekend (ivm memorial day). Ook kan het in sommige gebieden voorkomen dat nog niet alle campings open zijn ivm de sneeuw (Sequoia, Yosemite), waardoor het toch lastiger kan worden om iets te vinden.
Verhagen schreef:Ik heb het idee dat de reserverigen die vooraf worden gedaan m.n. betrekking hebben op hotel/motel reserveringen. Hoe zit het met de drukte op campgrounds in mei voor een RV???
Ik heb nog geen idee, maar ik hoorde onlangs van de branchmanager van Road Bear in San Francisco dat zij voor mei al meer boekingen hadden dan normaal gesproken voor de topmaanden juli en augustus. Ze zijn daar volledig uitverkocht. Ik heb alle campings dus geboekt, ik vind niks frustrerender dan na een lange vakantiedag nog moeten zoeken naar een camping waar plaats is. Vorig jaar waren we in oktober in het Noordoosten en daar hebben we geregeld te maken gehad met volledig volgeboekte campings, dus het gebeurt echt wel.
Mei is nog geen hoogseizoen, en wat hier voor motels/hotels is geschreven zal ook voor campgrounds opgaan.
In mei zal het zowel voor hotels/motels als voor campgrounds wel meevallen, met uitzondering van het laatste weekend (ivm memorial day). Ook kan het in sommige gebieden voorkomen dat nog niet alle campings open zijn ivm de sneeuw (Sequoia, Yosemite), waardoor het toch lastiger kan worden om iets te vinden.
Marianne
Mei mag dan wel geen hoogseizoen zijn, maar vorig jaar waren we in mei toch ook op campings die volledig volgeboekt waren. Dan praat ik al over begin mei, o.a. in Moab, gewoon door de week.
vana schreef:Ik denk ook dat al die mensen die, nu de dollar zo laag is, naar Amerika gaan vooral het zuidwesten of Florida opzoeken.
Het Noordwesten zal niet veel drukker worden denk ik.
Ik hoopte dat ook, maar we gaan ook niet in het hoogseizoen, en rond Olympic hadden we al goed moeten zoeken. We zitten daar wel in het weekend, dus dat maakt misschien wel een verschil. Maar dat voorvalletje heeft ons wel doen beslissen om alles vooraf te boeken. Behalve op 1 plek waar we echt niet weten waar we gaan uitkomen.
3 jaar geleden kregen wij eind september al op diverse plekken heel moeizaam een (betaalbaar) hotel, denk aan Estes Park (Rocky Mountains NP) en Sprindale (Zion NP). In Zion deden we op zondag de wandeling langs de rivier (Riverside walk) en daar liepen we écht met veel te veel mensen.
We konden het helaas niet anders plannen maar écht prettig was het niet. Moet wel zeggen dat dat de enige dag was dat het zo enorm druk was.
Ook wij vinden het overigens prettig om van tevoren (bijna) alles te boeken, zorgt voor veel rust tijdens de reis en in de praktijk wijken we toch nauwelijks van onze geplande route af.
Reny
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.