Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe snel rij je met de wagen?
Hoe snel rij je met de wagen?
Als je in Europa reist en je aan de snelheidslimieten houdt (120-130km/h), doe je gemiddeld 100km ik 1 uur.
(met stoppen, tanken, peage...inbegrepen)
Geldt dit ook voor USA? (wat is max snelheid, zijn de autosnelwegen in de zelfde staat als in europa, voor wat sta je stil...)
Zijn er bepaalde regels waar je rekening mee moet houden. (zoals geen vrachtwagens op zondag in Frankrijk)
(met stoppen, tanken, peage...inbegrepen)
Geldt dit ook voor USA? (wat is max snelheid, zijn de autosnelwegen in de zelfde staat als in europa, voor wat sta je stil...)
Zijn er bepaalde regels waar je rekening mee moet houden. (zoals geen vrachtwagens op zondag in Frankrijk)
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Hoe snel rij je met de wagen?
In USA zijn de snelheidslimieten op de snelweg volgens mij 60 en/of 70 Mph.
Zie hier e.e.a. op de homepage van AllesAmerika.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Idd, en voor het rekenen is het ook gemakkelijk, ik reken altijd 1 mijl per minuut.phillybilly schreef:In USA zijn de snelheidslimieten op de snelweg volgens mij 60 en/of 70 Mph.
Dit zal je uiteraard niet halen als je de bergen in gaat. Maar in het algemeen zit ik met gemiddeldes daar wel dicht bij. Maar echt uitgerekend heb ik niet, omdat we meestal ook een paar echte uitstappen proberen te regelen op een rijdag, om het toch een beetje te breken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik durf hier harder te rijden dan in Ned omdat de pakkans gewoon veel kleiner is.
Ik durf ook te wedden dat ik hier in de states hogere gemiddelden haal over lange afstand dan waar dan ook in Europa, omdat daar de verkeersintensiteit zoveel groter is. ook rijdt het hier veel relaxter.
Interstate snelheden zijn tussen de 65 en 75 afhankelijk van de staat waar je in rijdt.
Ik haal gemiddelden van ruim boven de 100 km/h, incl stops en bergachtig terrein. Ik rijd dan meestal tussen de 80 en 85 mijl per uur (te hard dus) en ik krijg 1 keer in de 2 a 3 jaar een boete.
Met een camper doe je er veeeel langer over. 40-50 mijl gemiddeld denk ik
Ik durf ook te wedden dat ik hier in de states hogere gemiddelden haal over lange afstand dan waar dan ook in Europa, omdat daar de verkeersintensiteit zoveel groter is. ook rijdt het hier veel relaxter.
Interstate snelheden zijn tussen de 65 en 75 afhankelijk van de staat waar je in rijdt.
Ik haal gemiddelden van ruim boven de 100 km/h, incl stops en bergachtig terrein. Ik rijd dan meestal tussen de 80 en 85 mijl per uur (te hard dus) en ik krijg 1 keer in de 2 a 3 jaar een boete.
Met een camper doe je er veeeel langer over. 40-50 mijl gemiddeld denk ik
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kijk altijd goed naar het vrachtverkeer. Normaal rijden die jongens even hard als het overige verkeer, soms nog harder. Als die rustig aan doen, heb je grote kans dat er ergens wat aan de kant staat met een "speedgun". Ik heb begrepen dat ongeveer 10 km overschrijding meestal wel geaccepteerd wordt. En dan schiet het lekker op, om maar even op het onderwerp terug te komen. Net als "Ned in Mo" al aangeeft, het gaat er in de VS zoveel relaxter aan toe. Een verademing !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Klopt, dat is ook wat de Officer afgelopen oktober in Seattle tegen mij zei toen ik 80 mph ipv 60 mph reed en staande werd gehouden...Ruud2004 schreef:Ik heb begrepen dat ongeveer 10 km overschrijding meestal wel geaccepteerd wordt.

Bij mij bleef het ondanks de flinke overschrijding bij een waarschuwing maar hij vertelde erbij dat een max. overschrijding van 10 mph meestal wel door de vingers gezien wordt maar dat je daarboven het haasje bent. In de regel ga ik zo'n 5 mph boven de max. toegestane snelheid zitten maar afgelopen oktober in Seattle dus ietsje meer.
Roland
(Note als mod: Topic verplaatst naar Reizen Algemeen)
- buur
- Amerikakenner
Hier is een kaartje mee de snelheidslimieten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limi ... ted_States
In Texas is op sommige Interstates 80 mps = 129 km/h toegestaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limi ... ted_States
In Texas is op sommige Interstates 80 mps = 129 km/h toegestaan
Groetjes, Thomas.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coyote schreef:...80 mph ipv 60 mph...
...ietsje meer...

Mwoah, klein beetje maar, moet kunnen - vond die agent blijkbaar ook!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar in Seattle kon jij 80 mph rijden?? Dat moet 2 uur 's nachts of zo zijn geweest...Coyote schreef:Klopt, dat is ook wat de Officer afgelopen oktober in Seattle tegen mij zei toen ik 80 mph ipv 60 mph reed en staande werd gehouden...Ruud2004 schreef:Ik heb begrepen dat ongeveer 10 km overschrijding meestal wel geaccepteerd wordt.![]()
Bij mij bleef het ondanks de flinke overschrijding bij een waarschuwing maar hij vertelde erbij dat een max. overschrijding van 10 mph meestal wel door de vingers gezien wordt maar dat je daarboven het haasje bent. In de regel ga ik zo'n 5 mph boven de max. toegestane snelheid zitten maar afgelopen oktober in Seattle dus ietsje meer.
Roland
(Note als mod: Topic verplaatst naar Reizen Algemeen)

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het was ook nog niet helemaal in Seattle. Gebeurde op I-5 op de carpoollane tussen Tacoma en Seattle t.h.v. Kent. Voor het gemak noemde ik even Seattle omdat de andere plaatsen minder bekend zijn.dutch_in_seattle schreef:Waar in Seattle kon jij 80 mph rijden?? Dat moet 2 uur 's nachts of zo zijn geweest...

Nu maar weer back on topic.

Roland
Hier in Georgia zijn ze (de popo) pas in je geinteresseerd als je meer dan 14 mph te hard gaat. Dan gaat het namelijk punten op je rijbewijs 'opleveren'. Pakkans is vrij klein. In 10 jaar ben ik 1 keer aangehouden voor een snelheidsovertreding. Popo rijdt altijd in amerikaanse auto's, en daar zijn er steeds minder van, dus ze zijn er steeds makkelijker uit te halen... Crown Vic of Dodge Charger meestal. Die ene bon kreeg ik van een Camaro zonder enige uiterlijke politie tekens (zwaailichten op de 'hoedenplank').
Ik doe meestal (max. snelheid + 10), dat is hier ook meestal de 'flow of traffic' waardoor je er niet zo uitspringt als een speeder.
Bij wegwerkzaamheden hou ik mij altijd aan de max. snelheid.
Ik doe meestal (max. snelheid + 10), dat is hier ook meestal de 'flow of traffic' waardoor je er niet zo uitspringt als een speeder.
Bij wegwerkzaamheden hou ik mij altijd aan de max. snelheid.
-
- Amerika-expert
Ik rijd meestal 5 mijl boven de maximumsnelheid, op mijn snelheidsmeter dan, die geeft meestal 5 mijl te hard aan.
Grootste voordeel, behalve dan dat ik nog nooit een boete heb gehad voor te snel rijden: bij 55 mph gebruik je een slok minder benzine dan bij 65 mph of sneller. Die benzinebesparing vind ik belangrijker dan de 5 minuten die ik van deur tot deur win door sneller te rijden.
Grootste voordeel, behalve dan dat ik nog nooit een boete heb gehad voor te snel rijden: bij 55 mph gebruik je een slok minder benzine dan bij 65 mph of sneller. Die benzinebesparing vind ik belangrijker dan de 5 minuten die ik van deur tot deur win door sneller te rijden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Als je meer dan een bekeuring krijgt in een 3 jaar periode gaat je verzekering omhoog.
Die verhoging kost meer dan de boete hetzelf.
Ik rij meestal 5 miles boven de speedlimit.
Die verhoging kost meer dan de boete hetzelf.
Ik rij meestal 5 miles boven de speedlimit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Same here, niet meer dan vijf mijl boven de snelheidslimiet (hoewel ik moet toegeven, dat het op heel erg lange ritten weleens wat sneller wordt).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- TedjevanEs
- Amerikakenner
We rijden regelmatig het stukje van Ft.Lauderdale Florida --> Wolcott, upstate NY even mapquesten leert me het volgende (Total Estimated Time: 22.0 hours 16 minutes Total Estimated Distance: 1426.26 miles).
We doen dit zo'n 2 keer per jaar, sinds 1994. Aangehouden slechts 2 keer, mijn vrouw reed op dat moment en we kregen geen ticket, wel een waarschuwing. Ook wij doen zo'n 5 a 8 mile bovenop de maximum en 's-nachts rijden we wel in the 80 miles p/h.
Het meeste is op de i95 tot aan Washington dus het rijd makkelijk weg, 90% doen we een overnachting tussendoor maar we hebben het een paar keer straight through gedaan en ons record was 20,5 uur
Niet echt relaxed maar mijn zwager en schoonzus doen het altijd zo, soms rijden wij op zaterdgochtend weg en met een overnachting komen we zondagavond aan, zij rijden dan zaterdagmiddag weg halen ons in en komen eerder aan....dat krijg je met zo weinig vakantiedagen hier
We doen dit zo'n 2 keer per jaar, sinds 1994. Aangehouden slechts 2 keer, mijn vrouw reed op dat moment en we kregen geen ticket, wel een waarschuwing. Ook wij doen zo'n 5 a 8 mile bovenop de maximum en 's-nachts rijden we wel in the 80 miles p/h.
Het meeste is op de i95 tot aan Washington dus het rijd makkelijk weg, 90% doen we een overnachting tussendoor maar we hebben het een paar keer straight through gedaan en ons record was 20,5 uur

Niet echt relaxed maar mijn zwager en schoonzus doen het altijd zo, soms rijden wij op zaterdgochtend weg en met een overnachting komen we zondagavond aan, zij rijden dan zaterdagmiddag weg halen ons in en komen eerder aan....dat krijg je met zo weinig vakantiedagen hier

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat herken ik. Vroeger gingen wij na het werk (18 uur klaar met geluk) naar het noorden en sliepen of in Scranton, PA of bij Binghamton NY (in de Three Bear Inn in Marathon). Daar kwamen we rond middernacht aan, om zeven uur weer verder om halverwege de dag in Kingston, Ontario aan te komen (of Ottawa, later). Meemaken, wat er gaande was (graduation, doping van kind, of zo), dan op zondag in een dag weer terug. Pfff!!! Als het moet zouden we het weer doen, maar jee, dat was echt afzien!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Afgelopen oudjaarsdag reed ik op een weg van Sealy TX richting de I-10 om naar San Antonio te gaan.
Het was een weg naar de snelweg toe en ik reed bijna 60 mph. Ineens werd ik aan de kant gezet. Een pikzwarte (niet om te beledigen, maar zooo zwart had ik nog nooit gezien, haha) agent kwam even vragen naar mijn rijbewijs en papieren. Zijn ogen vielen bijna uit toen hij mijn roze papiertje zag......
"Ok, well, just a warning, don't drive 60 in a 30 zone m'am" Have a good day!
Oeps
Het was een weg naar de snelweg toe en ik reed bijna 60 mph. Ineens werd ik aan de kant gezet. Een pikzwarte (niet om te beledigen, maar zooo zwart had ik nog nooit gezien, haha) agent kwam even vragen naar mijn rijbewijs en papieren. Zijn ogen vielen bijna uit toen hij mijn roze papiertje zag......
"Ok, well, just a warning, don't drive 60 in a 30 zone m'am" Have a good day!
Oeps

- DixieChick
- Amerika-expert
60 in een 30 zone?! Wow, dan was-ie vast heel goed gemutst (of had geen zin in al dat moeilijke papierwerk met je roze papiertje).
Ik rij eigenlijk nooit meer dan 5 mph te hard - er wordt hier op de interstate de laatste tijd enorm veel gecontroleerd. Daarnaast maakt het qua reistijd gewoon te weinig uit (en ik moet teveel opletten, en daar heb ik geen zin in).
Ik rij eigenlijk nooit meer dan 5 mph te hard - er wordt hier op de interstate de laatste tijd enorm veel gecontroleerd. Daarnaast maakt het qua reistijd gewoon te weinig uit (en ik moet teveel opletten, en daar heb ik geen zin in).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
En ik maar zeuren over de 45 kilometer = <30 mile die ik dagelijks filematig doorbreng ....
Sorry!
Sorry!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 959 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V