Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

September 2005 rondreis west-amerika, wie heeft er tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Leipoh
Amerika-ontdekker

September 2005 rondreis west-amerika, wie heeft er tips?

Bericht door Leipoh »

Hoi,

Heb net dit leuke forum ontdekt, en al veel ideeen opgedaan. Wij gaan in September de volgende reis maken:

Los Angeles 02-09-05
Pismo Beach 04-09-05
San Francisco 05-09-05
Lake Tahoe 08-09-05
Fresno 10-09-05
Bakersfield 11-09-05
Las Vegas 12-09-05
St. George 14-09-05
Salt Lake City 15-09-05
Yellowstone N.P. 16-09-05
Cody 18-09-05
Rock Springs 19-09-05
Moab 20-09-05
Cortez 21-09-05
Page 22-09-05
Sedona 23-09-05
Scottsdale 24-09-05
Laughlin 26-09-05
San Diego 27-09-05
Los Angeles 29-09-05

Hotels hebben we al vast laten zetten. Wie heeft er nog goede tips voor ons m.b.t. restaurants, attracties, en zaken die we echt moeten gaan zien? Het is volgens mij een vrij krap schema. Hoop dat jullie ons wat op weg kunnen helpen.
Groetjes,
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Inderdaad een strak schema. Kan alleen meepraten over Salt Lake City, Yellowstone NP en Moab. Salt Lake City, natuurlijk moet je daar Temple Square bezoeken. Echt heel speciaal. Ik heb er een hele dag alle gebouwen bekeken en met mensen gepraat. Heel boeiend, ook al ben ik niet religieus, maar het is heel mooi allemaal en ik vind het ook wel interessant.
Yellowstone NP heb ik maar 1 dag bezocht. Grand Canyon of Yellowstone moet je gewoon bezoeken. Verder heb ik alleen de stops gezien zoals Old Faithful. Daar kun je gewoon niet omheen, maar er zijn mooiere plekjes. Daar kun je op andere plekken op het forum wel over lezen.
Moab. Vanuit daar zijn Arches NP en Canyonlands NP maar een klein stukje rijden. Prachtige parken.
Jullie hebben iig een heel strak schema, zou het knap vinden als je het allemaal haalt. Heel snel overal doorheen. Ben benieuwd.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Leipoh
Amerika-ontdekker

Bericht door Leipoh »

.
Laatst gewijzigd door Leipoh op 11 mei 2005, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
is aan de boeking van de motels echt niets meer te veranderen ? Dit wordt zware kost, jullie gaan veel prachtige dingen voorbijrijden zonder ze te kunnen bezoeken. Voor een volgende reis zou ik tegen Exit exit zeggen.
Jacques
Leipoh
Amerika-ontdekker

Bericht door Leipoh »

Geen idee of dat nog veranderd kan worden, maar ik kan het proberen. Probleem is alleen dat ik niet zou weten welke plaatsen we langer moeten blijven, en welke we moeten skippen. Kun je me advies geven?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Leipoh schreef:Geen idee of dat nog veranderd kan worden, maar ik kan het proberen. Probleem is alleen dat ik niet zou weten welke plaatsen we langer moeten blijven, en welke we moeten skippen. Kun je me advies geven?
Ik denk dat je voor eerst moet bekijken wat er te doen is in de plaatsen waar je langs gaat. Dan kun je voor jezelf beslissen of je daar langer wilt blijven of dat je het helemaal wilt skippen.

Je blijft bijvoorbeeld 1 dag in San Francisco, 1 dag 1 Las Vegas en 1 dag in Los Angeles. San Francisco kun je makkelijk 3 dagen doorbrengen. LA kun je ook wel een aantal dagen doorbrengen.
Het ligt er maar net aan of je voor een stedentrip of een natuurtrip gaat. Waar ligt je belangstelling.

Dit soort reisschema's zouden eigenlijk verboden moeten worden. Je ziet alles een klein beetje en bent meer bezig met reizen dan met bekijken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
zijn er parken/attracties die jullie absoluut willen zien? bv in het schema staat fresno : is dat om yosemite te bezoeken?
en hoe graag/hoe veel (weinig) wandelen jullie. Met andere woorden: hoe willen jullie de parken bezoeken?
met die informatie kan hier wel een mooi schema opgesteld worden.
jacques
Leipoh
Amerika-ontdekker

Bericht door Leipoh »

Hoi,

Gelukkig blijven we wel meerdere dagen in San Francisco, Las Vegas en Los Angeles. Maar wat de natuurparken betreft zal het rennen worden. Ik ga vanavond het forum maar eens goed doorzoeken op alle mogelijkheden die er in de verschillende plaatsen te doen zijn.
Leipoh
Amerika-ontdekker

Bericht door Leipoh »

jta schreef:allo,
zijn er parken/attracties die jullie absoluut willen zien? bv in het schema staat fresno : is dat om yosemite te bezoeken?
en hoe graag/hoe veel (weinig) wandelen jullie. Met andere woorden: hoe willen jullie de parken bezoeken?
met die informatie kan hier wel een mooi schema opgesteld worden.
jacques
We gaan niet zozeer voor de Disney/Universal parken enzo (hebben we in Florida al gezien), maar meer voor de natuurparken. We zijn niet onwijze wandelaars, dus we zijn op zoek naar de wat kortere wandelroutes.

De reis hebben we in januari al geboekt, en omdat we zoiets hadden van: het reisbureau zal er wel veel ervaring mee hebben, hebben we gewoon een standaard Best of the West reis geboekt. Pas nu ben ik alle mogelijkheden aan het onderzoeken, wat is leuk om te bezoeken e.d. En nu merk ik aan de reacties dat het erg krap is. Maar ja, we moeten het maar gewoon ondervinden, want ik denk niet dat er nog echt wat veranderd kan worden aan het reisschema.

Fresno staat inderdaad in het schema om dan door Yosemite park te rijden naar Bakersfield.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
ik zou toch even proberen om het traject te annuleren en enkel de vluchten te behouden. je hebt nog tijd tot september om alles te plannen en motels zullen dan zeker geen probleem vormen. of eventueel het schema te herschikken. of enkele motels ?
bv als je van lake tahoe naar fresno rijdt rijdt je yosemite voorbij ( of eventueel door) om de dag erna terug naar het noorden richting yosemite te rijden en vervolgens terug naar het zuiden, voorbij fresno, naar bakersfield. zijn veel onnodige kilometers en dat is allemaal verloren wandel- of bezoektijd.
in ieder geval is dit geen reclame voor Exit.
jacques
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

jta schreef:in ieder geval is dit geen reclame voor Exit.
Ik ben sowieso geen voorstander van Exit :D :lol:
Leipoh schreef:We gaan niet zozeer voor de Disney/Universal parken enzo (hebben we in Florida al gezien)
Mag ik je erop wijzen dat zowel Disney als Universal in Los Angeles bijna helemaal anders is als in Orlando.

Universal in Orlando heeft een extra park (Island of Adventure). Universal in Los Angeles is dus weliswaar in het geheel kleiner, maar heeft wel veel andere attracties dan in Orlando.

Disney in Orlando heeft 4 pretparken en Disney in Anaheim heeft er 2.
Disney in Anaheim heeft in zijn extra park een paar attracties uit elk extra park in Orlando overgenomen (dat zeg ik nu natuurlijk verkeerd, Disney Anaheim was er eerder als Disney Orlando, maar ach :lol: ) maar ook Disney in Anaheim heeft zo z'n unieke attracties die je nergens in een ander Disneypark kunt vinden.

Het is maar net hoeveel je van Disney en Universal houdt. Wij houden erg van Disney en besteden graag een dag aan Disney om die unieke attracties te "bewonderen". De attracties die we al kennen, nemen we dan maar op de koop toe :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer