Wij reden van de zomer op een high way in Virginia, snelheidslimiet was 65mph. We wilde net een auto in gaan halen en mijn man had net gas gegeven toen we in de berm achter een paar bomen een politie auto zagen...te laat want hij draaide de weg op en kwam met sirene achter ons aan. Volgens ons reden we toen we de auto inhaalde ongeveer 70. Helaas was de politie agent erg chagerijnig en mijn man moest de auto uit en met zijn handen op de kofferbak leunen......hij werd nog net niet gefoullieerd...de agent snouwde hem toe dat hij met een lasergun had gemeten dat we 81mph reden.....toen mijn man uit wilde leggen dat hij net ging inhalen en een hand op tilde kreeg hij meteen het bevel 'hands on the hood'...... Achteraf hebben we wel gelachen..het leek wel een film.... We kregen een formulier dat we in moesten vullen en op moesten sturen, we konden aangeven: guilty or not guilty maar ja als je not guilty aangaf dan moest je in een courthouse verschijnen op een datum dat we al lang weer terug waren in nederland. Dus maar 'guilty' ingevuld en opgestuurd. Na 4 weken kregen we de bekeuring toegestuurd...USD 255 Wij zullen in inder geval nooit meer boven de snelheidlimiet rijden
Domme vraag misschien, maar staan er borden langs de weg waarop aangegeven wordt wat de max toegelaten snelheid is? Want als we dit ook nog allemaal vanbuiten moeten kennen.
Ik vind het wel grappig dat de Amerikanen onder jullie aangeven niet harder dan 5 mijl te hard te rijden dan de speedlimit.
Afgelopen bezoek viel het ons juist op dat eigenlijk niemand zich aan de speedlimit houdt op de Interstates en er gemiddeld minstens 10 mijl harder gereden wordt dan mag.
Wij hebben ons hier dus maar bij aangesloten
Ik verbaas me ook altijd over al die Amerikanen (en Nederlanders!) die maar doorjakkeren. Ze zoeken het maar uit. Omdat iemand (vele iemanden) denkt (denken) dat zij het recht hebben om te doen en laten wat ze willen, betekent niet dat ik even dom hoef te zijn.
Bennogr schreef:Ik verbaas me ook altijd over al die Amerikanen (en Nederlanders!) die maar doorjakkeren. Ze zoeken het maar uit. Omdat iemand (vele iemanden) denkt (denken) dat zij het recht hebben om te doen en laten wat ze willen, betekent niet dat ik even dom hoef te zijn.
Er is toch echt wel een verschil tussen vlot doorrijden en doorjakkeren hoor. Ik zie hier weinig mensen doorjakkeren.
In Nederland zie ik dit echter wel veel. Heeft ook met de verkeersintensiteit te maken. Hoe drukker hoe agressiever
In arizona en Florida zijn er echter weer massa's bejaarden in lincolns en cadillacs die denken dat zij het recht hebben om te doen en laten wat ze willen door 40 op de interstate te rijden, geen richting aan te geven etc
TedjevanEs schreef:
...Ook wij doen zo'n 5 a 8 mile bovenop de maximum en 's-nachts rijden we wel in the 80 miles p/h.
Ik rijd ook meestal ietsje harder dan toegestaan, maar s'nachts hier in Colorado ga ik juist langzamer. Bij vrijwel elke rit in het donker buiten de stad kom ik herten tegen, soms langs de kant maar ook midden op de weg. Afgezien van het feit dat ik het zielig vind voor die beestjes als je ze dood rijd, wil je niet weten wat voor schade je aan je voertuig overhoud na een aanrijding met bijvoorbeeld een 800 lbs Elk...
Loek schreef: Bij vrijwel elke rit in het donker buiten de stad kom ik herten tegen, soms langs de kant maar ook midden op de weg. Afgezien van het feit dat ik het zielig vind voor die beestjes als je ze dood rijd, wil je niet weten wat voor schade je aan je voertuig overhoud na een aanrijding met bijvoorbeeld een 800 lbs Elk...
Hier net zo, het is werkelijk levensgevaarlijk en niet alleen voor het hert! En iedere keer als ik een dood hert zie liggen, vraag ik me af, wat er met auto en inhoud is gebeurd. Dan maak je toch een klap!
Mijn zoon is een paar jaar geleden tegen een hert aangereden, deed 70 mph op de snelweg in Pennsylvania, een uur buiten Pittsburg. Hert dood, auto total loss, maar hij en z'n passagiers hadden alleen maar de schrik. Maar goed dat hij er altijd op staat dat iedereen een autogordel om heeft (heb ik er vanaf het begin in gepompt, de auto rijdt niet voordat iedereen een gordel om heeft. Eventjes doorbijten en je redt een leven).
Hij had geluk. Ik heb wel ergere verhalen gehoord, ondanks gordels. Les: rijd niet te snel in het donker, vooral niet in vrij onbewoonde gebieden. Het zijn niet alleen herten, maar zelfs beren, die onder de wielen kunnen komen. En echt, er is hier veel meer wild, dan in Nederland (al had mijn tante vorig jaar een wild zwijn onder haar wielen daar met de nodige schade)!
RVs en vrachtautos mogen, in ieder geval hier in Georgia, net zo hard als personenauto's. Soms is dat wel even schrikken als je zelf 75 rijdt, en dan door een 16-wheeler rechts wordt ingehaald.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
zimmer schreef: Trouwens, als je vakantie hebt maak je toch geen haast?
Ik krijg nu visioenen voor me van een reclame ooit op TV waarbij een man en vrouw met caravan een hele file auto's achter zich hebben en zij zegt: lekker rustig, he
Kortom, wij hebben geen haast maar het is voor het overige verkeer wel zo fijn als je een beetje met de flow mee rijdt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.