Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

shopping malls die de moeite waard zijn

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rita0110
Amerika-newbie

shopping malls die de moeite waard zijn

Bericht door Rita0110 »

Hallo allemaal,

Op 20 juni vertrek ik met een groepje familieleden naar Orlando. Nu vraag ik me af of er shopping malls zijn die de moeite waard zijn. Ik vraag me dit af omdat er kennelijk zo ongeloofelijjk veel van zijn. Wie heeft tips, en kan me ook tips geven om drie volle weken door te brengen.
:lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Rita,

Leuk dat jullie naar Florida gaan. Is het de eerste keer? Wij zijn er in 1999 ook geweest, en hebben er een fantastische tijd gehad. Hier kun je ons reisverslag lezen: http://jasmino-florida.blogspot.com/
Let op, want het verhaal begint onderaan de site en gaat dan dag voor dag naar boven. Misschien kun je er nog tips uithalen.

Om kort te gaan, waren dit de hoogtepunten van onze vakantie:

* Universal Studios Island of Adventure in Orlando
* Busch Gardens in Tampa
* Blizard Beach van Disney in Orlando (waterpretpark)
* Kennedy Space Center
* Silver Springs
* St. Augustine

Maar ook de pretparken van Disney mogen natuurlijk niet op je lijstje ontbreken.

Voor het winkelen moet je in Orlando op International Drive zijn. Hier kijk je echt je ogen uit. Fantastisch, en een gigantisch aanbod. Je vindt er heel veel outlets maar ook gewone winkels. Ook zijn er een aantal shopping malls. Onze favorieten waren Florida Mall in Orlando (redelijk nieuw) en de mall in Sanford, even ten noorden van Orlando.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik vind Belz Outlets in Orlando ook leuk.... :wink:

http://www.belz.com/factory/locations/o ... index.html
Rita0110
Amerika-newbie

Bericht door Rita0110 »

Dag Jasmino,

Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad de allereerste keer!! Ik kijk er zo naar uit. Ik zal zeer zeker je reisverslag lezen, en je tips meenemen naar Orlando. Ik ben al geruime tijd informatie aan het lezen, zoeken etc, maar nu heb ik dankzij jou namen van de diverse malls. En de (pret) parken gaan we absoluut ook bezoeken.

Nogmaals; Dank!

Rita0110
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Rita

Je vraag ging over de waarde van de malls in Florida. Wij zijn de laatste keer geweest in maart/april . Gekozen om dit keer 2 weekjes lekker rustig aan te doen in Orlando. Florida Mall vond ik geweldig, Jasmino je hebt helemaal gelijk.

In 94 en 97 zijn we ook geweest in Florida, één keer de oostkust en Orlando en de tweede keer de westkust en Orlando.
In Sarasota heb je ook een behoorlijke mall. (Naam kwijt) Deze moet je niet overslaan als je er in de buurt komt. De westkust vond ik geweldig, prachtige stranden. Sarasota had een azuurblauwe zee en poederwitte stranden. Wij hebben een aantal dagen doorgebracht in Clearwater Beach. Ook daar weer prachtig strand en gezellige winkeltjes.
Er was toen aan de Mandalay Ave een Grieks restaurant waar we het allerlekkerste Grieks hebben gegeten van ons hele leven. Er was ook life muziek bij. Misschien is het er nog, maar 1997 is al weer lang geleden.

Nog meer naar het noorden kom je heel wat leuke dorpjes tegen. Ook een aantal waar veel van oorsprong Griekse emigranten zijn gesetteld. Rond mei/juni was er heel veel te doen. Bij elk hotel kom je wel een info krantje tegen waar alles wordt aangekondigd. Tarpon Springs (dorp van de sponsen) was één van de leukere dorpjes.

Aanrader vond ik een bezoek in het zuiden aan het Edison museum en zijn Estate en dat van Ford, heel interessant en wat ik ook indrukwekkend vond was in St. Petersburg het museum van Dali. Ik ben geen kunstliefhebber, maar dit was indrukwekkend. In St.P. heb je ook een hele leuke pier met winkeltjes en allerlei leuke dingen.
Laatst gewijzigd door Girl_2004 op 20 mei 2005, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nel
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

De beste en grootste outlet is Premium
http://orlandopremiumoutlets.orlandofanatic.com/

Let op : overal vind je kortingsboekjes (een extra 5 of 10 % op je aankopen). Deze zijn overal gratis, behalve in de mall zelf, daar vragen ze er 5 usd voor.

Veel shopplezier.
nancy2002
Amerika-newbie

shoppingmalls

Bericht door nancy2002 »

Hallo,

Wij zijn ook in april naar Orlando geweest en vonden ook de beste en grootste en ook nieuwste(denk ik) mall: Premium Outlet. Daar kan je echt je hartje ophalen. Is niet ver van International Drive gelegen. Zeker de kortingsbonnen gebruiken, die vind je aan de ingang van bv. Wallmart.
Ook Dolphin Mall, in de buurt van de luchthaven was leuk.
Onze parken waren Seaworld, Typhoon Lagoon, Magic Kingdom.
Magic Kingdom vonden we het minst goed, behalve s'avonds het vuurwerk "Wishes"(magnifiek mooi).
Seaworld en Typhoon Lagoon zijn zeer de moeite waard.
Veel plezier in Orlando.
Ben nu een beetje jaloers.
Groetjes, Nancy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer