Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Corry
Amerika-expert

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Corry »

Maar fer als je op het Damrak was had je toch naar Pott's kunnen gaan daar betaal je niets aan commissie?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Corry schreef:Maar fer als je op het Damrak was had je toch naar Pott's kunnen gaan daar betaal je niets aan commissie?
Kun jij mij vertellen op welk nummer Pott's zit, Corry? Ik ga donderdag naar Amsterdam, en wilde meteen dollars gaan wisselen. Op het Damrak zitten een heleboel wisselkantoortjes die, wat ik er altijd van hoor, minder betrouwbaar zijn. Daarom ga ik meestal naar het gwk op het centraal station, maar als deze goedkoper is en ik weet zeker dat ik de goede heb, ga ik daar natuurlijk heen!

Groetjes, Ilse
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

butterfly schreef: Kun jij mij vertellen op welk nummer Pott's zit, Corry? Ik ga donderdag naar Amsterdam, en wilde meteen dollars gaan wisselen. Op het Damrak zitten een heleboel wisselkantoortjes die, wat ik er altijd van hoor, minder betrouwbaar zijn. Daarom ga ik meestal naar het gwk op het centraal station, maar als deze goedkoper is en ik weet zeker dat ik de goede heb, ga ik daar natuurlijk heen!

Groetjes, Ilse
Ik heb toen ik terug kwam van de VS mijn dollars omgewisseld bij Lorentz , deze hadden de beste "rate" van alle wisselkantoren.
GWK is reteduur en hier maak je veel verlies op. Er was een andere op de damrak die accepteerde mijn dollars niet om dat deze biljetten te oud zouden zijn ( een biljet kwam uit 1993 ) , dit vond ik belachelijk en heb toen geen enkele dollar gewisseld daar , Lorentz deed niet moeilijk en gaf mij bovendien meer euro's uiteindelijk dan die andere!

GWK rekent altijd comisie ( hoe je dat ook schrijft ) , maar ik geloof dat als je meer dan 200 euro wisselt geen comisie betaald!
Je kan ook eerst langs alle kantoortjes gaan en vragen hoeveel dollar/euro je krijgt voor het bedrag dat je wilt wisselen! En dan kan je uiteindelijk naar het kantoortje gaan die de meeste geeft! ( en soms zit er een groot verschil tussen de verschillende kantoortjes )
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Al bijna 1.60!
Bijlagen
koers16-4.jpg
koers16-4.jpg (18.05 KiB) 2026 keer bekeken
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Dat gaat niet goed voor Amerika..

Uiteraad voor alle mensen die gaan reizen naar Amerika is het geweldig :D
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Ik loop al de hele dag naar de grafieken te kijken, het laagste wat hij heeft gehaald is 1.59.66 geloof ik..
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Bara schreef:Ik loop al de hele dag naar de grafieken te kijken, het laagste wat hij heeft gehaald is 1.59.66 geloof ik..
Jezus-Christus Maria... is het omdat de Paus in de states is dat de Dollar vandaag een nieuw diepte record heeft bereikt ???

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Veusy schreef:
Bara schreef:Ik loop al de hele dag naar de grafieken te kijken, het laagste wat hij heeft gehaald is 1.59.66 geloof ik..
Jezus-Christus Maria... is het omdat de Paus in de states is dat de Dollar vandaag een nieuw diepte record heeft bereikt ???

Hans
Zegt men niet dat religie verantwoordelijk is voor veel kwaad en onrust in de wereld? :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Nog net een ervenis ontvangen uit Nederland.
Wat mij betreft, mag het nog meer omlaag gaan.
Ik verwacht nog meer geschenken uit Europa.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je zou wel eens op je wenken bediend kunnen worden.
Volgens de technische analyse bevindt de Euro zich een lange termijn stijgende trend ( en de dollar dus in een dalende trend), die in 2005 is begonnen. In 2007 is die stijgende trend nog versneld. Binnen de stijgende trend heeft zich in de afgelopen maand een consolidatie voorgedaan. Op 17 maart j.l. was er een hoogste notering van 1,5904 voor Eur/USD. Op 24 maart was het dieptepunt op 1,5341. Sindsdien lagen de kortetermijn bodems steeds iets hoger, maar slaagde de koers er verschillende keren niet in boven het niveau van 1,59 te komen. Tot vandaag, de hoogste notering is 1,5978 geweest. Volgens de technische analyse betekent dit een hervatting van de stijgende trend en mag in de komende weken een hogere Euro ( en dus lagere dollar) verwacht worden. Let wel: dit is geen zekerheid, maar het meest waarschijnlijke scenario. Mijn stoploss ( het niveau waarop ik niet langer een stijgende Euro verwacht) ligt nu op 1,57.
Groet,

Old Faithful
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

butterfly schreef:
Corry schreef:Maar fer als je op het Damrak was had je toch naar Pott's kunnen gaan daar betaal je niets aan commissie?
Kun jij mij vertellen op welk nummer Pott's zit, Corry? Ik ga donderdag naar Amsterdam, en wilde meteen dollars gaan wisselen. Op het Damrak zitten een heleboel wisselkantoortjes die, wat ik er altijd van hoor, minder betrouwbaar zijn. Daarom ga ik meestal naar het gwk op het centraal station, maar als deze goedkoper is en ik weet zeker dat ik de goede heb, ga ik daar natuurlijk heen!

Groetjes, Ilse

Hi Ilse, Pott's zit op nummer 95. Vlakbij de Dam en recht tegenover de Bijenkorf aan de kant van de Dam volgens mij zit het Swisshotel daar ook.

Ben zelf bij de kapper in de Bijenkorf om 11.15 uur. :D
Succes, met zo'n koers wordt het een feestje toch?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het raar dat ik vanuit Amerika zo weinig geklaag hoor over de dollar. Op korte termijn lijkt me dat voor hen inderdaad goed nieuws (meer uitvoer), maar hun bedrijven worden nu allemaal wel enorm kwetsbaar. En de inflatie moet toch ook een stuk hoger liggen dan normaal lijkt me?
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Corry schreef: Ben zelf bij de kapper in de Bijenkorf om 11.15 uur. :D
Ik had dit berichtje te laat gelezen, anders was ik je nieuwe coupe wel even komen bewonderen :D (wij zaten om die tijd in de bijenkorf aan de koffie/ thee met een heerlijk truffelgebakje erbij)

Maar ik heb hem gevonden hoor! Voor 100 euro kreeg ik 153 dollar. geweldig. ( wat voelde ik me rijk toen ik naar huis ging :wink: )

Groetjes, Ilse
Laatst gewijzigd door butterfly op 17 apr 2008, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Chi Sin X schreef:Ik vind het raar dat ik vanuit Amerika zo weinig geklaag hoor over de dollar. Op korte termijn lijkt me dat voor hen inderdaad goed nieuws (meer uitvoer), maar hun bedrijven worden nu allemaal wel enorm kwetsbaar. En de inflatie moet toch ook een stuk hoger liggen dan normaal lijkt me?
Van bedrijven die exporteren zul je geen klachten horen, die kunnen de vraag nauwelijks aan. Het enige wat duurder wordt zijn olieproducten en producten waarvan de kosten aan de euro zijn gekoppeld. De US importen komen veel uit China, en de stijging van die kosten vallen wel mee. Maar veel andere zaken zijn gekoppeld aan de olieprijs. Uiteraard merken we dat in de stijging van de brandstofkosten hier, maar ook in dagelijkse dingen zoals eieren, melk en vrijwel alle producten afgeleid van landbouwproducten. De stijging in kosten van landbouwproducten is ook een regelrecht gevolg van de hype rond bio brandstoffen. Producten zoals wheat worden door boeren niet meer als winstgevend gezien, en zij gaan de meer lucratieve gewassen verbouwen die geschikt zijn voor bio brandstoffen. Als men landbouw producten gaat gebruiken om brandstof te maken, gaan de kosten van alle landbouwproducten fors omhoog. Het is ook treurig dat de hoeveelheid mais die nodig is om één gallon biobenzine te maken goed is om een persoon een heel jaar te voeden. Dan vraag ik me af waar zijn we mee bezig. Maar om op jouw vraag terug te komen, ja we merken het hier wel degelijk. De kosten stijgen en voor veel mensen stijgen de salarissen nog niet mee, maar dat zal een kwestie van tijd zijn en dan slaat de inflatie toe.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

ben elke dag op het damrak ga morgen eens kijken bij de wisselkantoortjes word nu wel heel interesting vdg fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Het duurt voor ons nog wel even maar dit is een thread die we toch in de gaten gaan houden. :wink:
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hhmm..ik ga in mei een paar weken naar nederland, en ik word helemaal niet blij van de dure euro! Grmbl...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

DixieChick schreef:Hhmm..ik ga in mei een paar weken naar nederland, en ik word helemaal niet blij van de dure euro! Grmbl...
Tja, dat is weer de keerzijde van de medaille :?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Wat is ie opeens aan het zakken !!

1.578 - 14.00 uur

Edit :
1.572 - 15.00 uur
Laatst gewijzigd door Bara op 18 apr 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Bara schreef:Wat is ie opeens aan het zakken !!

1.578 - 14.00 uur
Ja , de winst van de afgelopen week weer helemaal verdwenen :roll: Zou de paus er dan toch voor iets tussen zitten... :?:

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer