Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuudB »

Is het verstandig om al in NL een kortingskaart van bijvoorbeeld Good Sam (10% korting) of PassportAmerica (50% korting) aan te vragen? Eerste 3 nachten willen we boeken voor Santa Fe resort park in San Diego. Die geven 50% korting via PassportAmerica. Na twee nachten hebben we de kaart er al weer uit.
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RuudB schreef:Is het verstandig om al in NL een kortingskaart van bijvoorbeeld Good Sam (10% korting) of PassportAmerica (50% korting) aan te vragen? Eerste 3 nachten willen we boeken voor Santa Fe resort park in San Diego. Die geven 50% korting via PassportAmerica. Na twee nachten hebben we de kaart er al weer uit.

Onze camping staat vol met Passport America mensen en ik kan eventueel wel het lidmaatschap voor je regelen maar zie op het aanvraagformulier niet iets staan over buitenlanders? Good Sam ben ik geen lid van, beetje rare club, see ya, HAns
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Online kun je ook een ander land opgeven en op het formulier staat alleen dat er USD 10 bij komt voor het verzenden van de package outside the US. Lijkt me dus dat het geen probleem is. Ga toch nog even kijken welke andere campings er nog bij aan zijn gesloten.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

RuudB schreef:Is het verstandig om al in NL een kortingskaart van bijvoorbeeld Good Sam (10% korting) of PassportAmerica (50% korting) aan te vragen? Eerste 3 nachten willen we boeken voor Santa Fe resort park in San Diego. Die geven 50% korting via PassportAmerica. Na twee nachten hebben we de kaart er al weer uit.
Je kan net zo gemakkelijk lid worden op de eerste campground waar je staat, dat doen wij ook altijd bij G-S.
Het lid worden vanuit NL geeft vaak problemen of lukt helemaal niet, omdat men geen weg kan met de postcode, ook het verlengen van het lidmaatschap lukt hierdoor niet, daarom vragen wij altijd een nieuwe bij de eerste campground waar we staan.
PassportAmerica heeft niet zo veel deelnemende campgrounds en er zit vaak een beperking op het aantal nachten per campground, vandaar dat wij deze organisatie niet gekozen hebben.
Op http://www.rvparkreviews.com/ heb ik al verschillende keren gelezen dat men als P-A lid op minder mooie plaatsen van de campground gezet werd, lijkt mij niet zo aangenaam om ergens in een hoekje te moeten gaan staan.
Met G-S hebben we goede ervaringen en je kan gemakkelijk de beoordelingen van de campgrounds vinden in de TL-directory.
Om als campground lid te worden van de G-S club moet men aan bepaalde voorwaarden ( minimum aantal punten in de beoordeling) voldoen, als men te weinig heeft kan men geen lid worden of wordt uit de lijst geschrapt als de campground slechter wordt, vandaar dat de meeste G-S campgrounds goed aangeschreven staan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij maken in elk geval gebruik van de KOA-kaart, heel veel ook van onze eigen ANWB-kaart (AAA voor de Amerikanen) en ik denk dat we dit jaar ook Good Sam gaan doen. Pasport of America is meer een club en zoals Rob zegt, vaak mag je er met dat lidmaatschap onder bepaalde voorwaarden staan, maar het is geen simpele kortingskaart volgens mij.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

ik zag op de site van El Monte dat op aanvraag een one-way mogelijk kan zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met wat voor extra kosten moet ik ongeveer rekening houden bij een one-way tussen bijv. Seattle-SF of Seattle-LA (of omgekeerd)?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Inge schreef:ik zag op de site van El Monte dat op aanvraag een one-way mogelijk kan zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met wat voor extra kosten moet ik ongeveer rekening houden bij een one-way tussen bijv. Seattle-SF of Seattle-LA (of omgekeerd)?
Als je een nep boeking doet op de E-M site komen die kosten in beeld.
Maar je kan ook even bij een NL reisburo offerte opvragen, bij Tioga Tours heb je binnen 24 uur een offerte binnen.
Wij waren bij E-M in 2005 voor de route LA > Dallas $ 350,00 kwijt.
Als het voor volgend jaar is moet je even opletten dit najaar, bij Tioga Tours hebben ze vaak als vroegboekkorting dat je geen one-way kosten hoeft te betalen.
One-way is bij alle camperverhuurders mogelijk trouwens.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als het voor volgend jaar is moet je even opletten dit najaar, bij Tioga Tours hebben ze vaak als vroegboekkorting dat je geen one-way kosten hoeft te betalen.
Het kan zelfs zo zijn dat je voor een traject korting krijgt, maar voor hetzelfde traject andersom niet. Bij Road Bear betaal je in het voorseizoen 300 dollar voor San Francisco - Denver, maar voor Denver - San Francisco hoef je die niet te betalen. Heeft te maken met de temperatuur, in San Francisco is het in april een stuk aangenamer dan in Denver.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik merkte bij onze boeking, dat Tioga tours ook veel meer mogelijkheden had wat one-ways betreft. Op de internetsite van de verhuurder was minder keuze.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Marloes schreef:Ik merkte bij onze boeking, dat Tioga tours ook veel meer mogelijkheden had wat one-ways betreft. Op de internetsite van de verhuurder was minder keuze.
Reserveer nooit een camper direct bij een verhuur bedrijf in Amerika,maar via een touroperator.
Die bedingen kortingen, waar ook de klanten van profiteren.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Rob, bedankt voor de tip en de globale inschatting!
Het is inderdaad voor volgend jaar. Hopelijk gaan we dan nog eens die kant op! 8)
Ik zal in het najaar eens offertes op gaan vragen.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Het loont in elk geval om op tijd te boeken. Wij kregen 15% korting op de camperhuur en personal pakketten gratis bij betaling voor 15 december. Hebben eind oktober al geboekt voor juni dit jaar. Dit was bij Road Bear via Tioga. Vond het ook wel netjes dat Tioga ons er op wees dat de complete camperhuur voor 15 december betaald moest worden om hiervoor in aanmerking te komen. Heb wel gehoord dat niet alle reisorganisaties dat doen en je dus uitgaat van 6 weken van te voren maar het soms dus wel meer dan een half jaar van te voren kan zijn.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
keesenaukje
Amerika-newbie

Bericht door keesenaukje »

iIk ben op zoek gegaan naar een camper in USA
Van world wide wheels kregen we deze offerte, maar we begrijpen niet helemaal wat die inhoudt.
Het is voor de eerste keer dat we zoiets doen in Amerika, dus ik snap het niet helemaal. B.V. komt hier nog 10% bij?
En hoeveel is het bedrag nu eigenlijk wat je echt kwijt bent? Bij punt 6 staat een bedrag van 60 dollar per dag, komt dat bovenop de 1756,-- dollar die er al was of is het een totaal bedrag per dag???? En wat is CHF??

131726
Los Angeles
11. Mai. 08
Los Angeles
12. Jun. 08 32
Campervan 19ft. (B-19)
Vehicle max. 8-year old
USD 1601.-
Third part liability (1Mio)& full compr.cover ins. (Bond $2500.-) incl. USD 0.-
USD 1756 .-
USD
world-wide-wheels
14. Apr. 08
100 miles / day USD 0.30 / mile
(1) Prep-Fee (vehicle&kitchen-Kit, 1 tank of gas, toilet chemicals) USD 75.-
(2) Personal Kit ( sleeping bag, pillow, bath towel and tea towel) USD 80.-
(3) Tax USD 0.-
(4) VIP Insurance (bond/excess $200) $19/day (max $684/trip) USD 0.-
(5) Capingtable $20/rental, campingchair $10/rental, GPS $80/rental USD 0.-
(6) All incl. Package (unlimited miles, position 1-5 incl.) USD 60/Tag USD 0.-
- USD 0.-
0.-
Jon Morell
The flex offer is valid until
18.04.2008 after the quotation issue
date. Afterwards a new flex-tariff
applies
approx. CHF 1930.-
Quote num
Rental offer
We thank you for your interest in our company and hope that the quote meets with your demands.
Pick Up Station:
Date of takeover:
Drop off Station:
Date of return:
To the trip:
To the vehicle:
Vehicle type:
Extras:
km/miles incl.: Surcharge km/mi
Rental price:
Net rental price (including service, maintenance, tyre wear and wear parts)
Gross rental price:
Additional expenses payable
Total payable on site:
ATTENTION: are you interested in reducing the insurance-Bond to CHF 200.-
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik snap niks van deze in mijn ogen onoverzichtelijke offerte. Waarom vraag je geen offerte aan bij de bekende Nederlandse touroperators? Tioga Tours, Jan Doets, Arvy en bijvoorbeeld Wereldcontactreizen zijn gerenommeerde camperbemiddelaars die met overzichtelijke offertes hetzelfde kunnen bieden als deze bemiddelaar. Als ik zie dat er een camper gegarandeerd wordt die niet ouder is dan 8 jaar, krijg ik al de bibbers. Dan kan je dus ook met een afgeragde camper van 7 jaar oud en heel veel mijlen op de teller op stap gestuurd worden.

Ik zou bij de genoemde touroperators vragen om een offerte voor een camper bij Road Bear, El Monte, Cruise America en Moturis. Ik denk dat je wel mag stellen dat de eerste twee nieuwere en betere campers leveren dan de laatsten, maar prijs mag ook wat uitmaken. Waarom geen duidelijk Nederlands advies vragen aan bemiddelaars die je campers van verschillende maatschappijen in diverse prijsklassen kunnen bieden?

Je bent wel érg laat, de vroegboekkortingen loop je mis en ik denk dat er ook niet echt veel meer beschikbaar is op zo'n korte termijn. Bovendien is een B19 wel een heel klein campertje .... Het is een busje met een slaapdakje erop of zo.

Neem een ding van mij aan: huur nooit rechtstreeks in Amerika, je bent dan duurder uit en dat zit hem voornamelijk in de verzekeringen!

Succes!
keesenaukje
Amerika-newbie

Bericht door keesenaukje »

Hallo Neiuwenoord,
Ik ben erg blij dat je gereageerd hebt op mijn vraag. Juist omdat het de eerste keer is dat we gaan, weet ik niet goed hoe je moet boeken voor een camper en van vroegboeken heb ik nog nooit gehoord. Ik ben ook afhankelijk van mijn gezondheid, dan is het moeilijk om heel vroeg van te voren te boeken. Dus het is voor jou ook moeilijk om deze offerte te beoordelen. Weet je ook wat er zoal bijkomt?
Wij hebben in New Zeeland en Australië wel altijd 2e hands campers gehad, maar dat is goed bevallen. Alles was mogelijk en ik hoef ook niet zoveel luxe. We kamperen ook altijd wild in die vreemde landen. Leuk wel.
Maar bedankt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wild parkeren in Amerika is niet overal toegestaan, ik denk dat je daar heel erg mee moet opletten! En ja, vroeg boeken scheelt meestal toch 15 procent op de totaalprijs.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

keesenaukje schreef: En wat is CHF??
Toch nog een kort antwoord op een van je vragen: CHF zijn Zwitserse franken. Het lijkt dat de verzekering is ondergebracht bij een Zwitserse verzekeringsmaatschappij.
keesenaukje schreef: 100 miles / day USD 0.30 / mile ik begrijp hieruit dat 100 miles per dag incl. is en dat iedere mijl hierboven 0.30 kost
(1) Prep-Fee (vehicle&kitchen-Kit, 1 tank of gas, toilet chemicals) USD 75.-
(2) Personal Kit ( sleeping bag, pillow, bath towel and tea towel) USD 80.-
(3) Tax USD 0.-
(4) VIP Insurance (bond/excess $200) $19/day (max $684/trip) USD 0.-
(5) Capingtable $20/rental, campingchair $10/rental, GPS $80/rental USD 0.-
(6) All incl. Package (unlimited miles, position 1-5 incl.) USD 60/Tag USD 0.-
Je kunt punt 1 t/m 5 apart bijboeken, maar je kunt ook voor optie 6 kiezen waarbij je onbeperkte mijlen hebt (zonder bijbetaling) en punt 1 t/m 5 inclusief zijn. Dit kost je dan $60,- per dag extra
The flex offer is valid until
18.04.2008 after the quotation issue
date. Afterwards a new flex-tariff
applies
approx. CHF 1930.-
Ze werken met flexibele tarieven, deze aanbieding is tot 18 april geldig, daarna zal de prijs stijgen tot ca. CHF 1930. Mmm, dat lijkt me dan wel een hele grote prijsverhoging, van $ 1756,- naar CHF 1930. Dat is ca. een verdubbeling van de prijs. Dat lijkt me niet kloppen. Misschien zou het geen Zw. franken moeten zijn, maar dollars???
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Wij boeken de Camper vlak na de zomer in iedergeval via Tioga. Dan weet je tenminste dat het goed zit.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Harry-Carla schreef:Wij boeken de Camper vlak na de zomer in iedergeval via Tioga. Dan weet je tenminste dat het goed zit.
Precies, zo doen wij dat ook.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Ik las hier op het forum een bericht van mensen die met een RV camper gingen dan ook matrashoezen met elastiek mee namen. Die blijven namelijk beter zitten dan lakens. Wat is echter een juiste maat??? Ik heb wel de bedmaten ongeveer, maar bestaan de bedden uit 1 of 2 matrassen? De twee persoons bedden zijn 140 en 152 cm breed en zo´n 190 cm lang.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer