Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rperre schreef:En $26,000 per acre vind ik zelfs nog veel. Ik kan hier 100 acre kopen voor $10,000 per acre en ik vind de prijs daarvan te hoog.
Maar ja, dat is in Alabama, hè .... voor die 26 mille zit je dan toch maar mooi in NC! :mrgreen:
Life is good in the Tarheel State.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Marcel schreef:...er zijn veel minder bouwvoorschriften waaraan moet worden voldaan...
Ik vraag me af hoe jij dit ziet? Ik heb in Nederland een verbouwing gedaan en mocht eigenlijk vrijwel de hele tijd mijn eigen gang gaan. Echt veel werd er niet gecontroleerd. De verbouwing hier werd nauwlettend door de county gevolgd, en afgezien of ik me aan de bouweisen hield, geven ze me ook veel tips.

Ik denk dat de eisen hier anders zijn dan in nederland, maar zeker niet minder streng. Bijvoorbeeld de eisen met betrekking tot brandpreventie zijn vrij streng: rookmelders zijn verplicht op alle verdiepingen, brandvrije deuren naar garages, brandvertragende constructies in binnen muren. De houten skelet constructies moeten dezelfde belastingen aankunnen als een bakstenen constructie. Overigens is houtconstructie niet altijd goedkoper, er zijn ook gebieden waar steen en beton wordt gebruikt, als het klimaattechnish acceptable is. De electrische kabel die jij noemt die "vrij" door de muren loop is Romex kabel. Deze moet elke 12 inch worden vastgezet en is zeer rigide, dus vergelijkbaar met de buis- en draadconstructie in NL. Er zijn ook strenge eisen met betrekking to "dry" and "wet" walls, ofwel muren waarin water leidingen lopen. Bij voorkeur mag in dezelfde muur waar waterleiding loopt geen electra lopen. Is dit onvermijdelijk, dan moet de electra die daar loopt op een speciaal GFC (Ground Fault Protected) circuit lopen. Overigens zijn de electrische circuits hier ook veel meer gescheiden dan in NL. In mijn huis heb ik 30 gescheiden circuits.

De bouwverordingen waar ik momenteel mee te maken heb liggen vast in een boekwerk de dikte van een telefoonboek, en dat is alleen voor Arapahoe County. Als ik in de stad woonde was er nog een boekwerk van de stadseisen waar ik me aan zou moeten houden.

Ander voorbeeld: New Mexico, hier zijn strenge bouwverordeningen met betrekking tot de stijl (adobe). Beton is vanwege de prijs het voorkeur materiaal hier, maar daar wordt vaak vanafgeweken omdat dunne betonnen muren in dit zonnige klimaat het interieur teveel opwarmen. Als alternatief worden dikke nep (houten) muren gebouwd die gevuld worden met een stro-acthige isolatie en vervolgens stuccuwerk opgespoten. Deze methode is veel duurder dan de prefab beton constructie, maar het scheelt later weer op airconditioning kosten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ben blij dat te lezen, Loek!
Ik was al haast ongerust dat we zouden moeten gaan leven in een huis dat (bij wijze van spreke) met haken en ogen aan elkaar hing, en waar we elk moment zouden kunnen geëlectrocuteerd worden. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Loek schreef:
Marcel schreef:...er zijn veel minder bouwvoorschriften waaraan moet worden voldaan...
Ik vraag me af hoe jij dit ziet? Ik heb in Nederland een verbouwing gedaan en mocht eigenlijk vrijwel de hele tijd mijn eigen gang gaan. Echt veel werd er niet gecontroleerd. De verbouwing hier werd nauwlettend door de county gevolgd, en afgezien of ik me aan de bouweisen hield, geven ze me ook veel tips.

Ik denk dat de eisen hier anders zijn dan in nederland, maar zeker niet minder streng. ......
Loek,

Wellicht had ik het woordje "veel" niet moeten gebruiken, want dat klinkt inderdaad alsof er bijna geen bouwvoorschriften zijn en dat is zeer zeker niet zo. Zoals je terecht aangeeft en met voorbeelden illustreert zijn er zat (regionaal verschillende) eisen in de building code vastgelegd m.b.t. elektrische veiligheid, brandveiligheid, constructiesterkte, e.d.. Naast zulke eisen zijn er in NL ook allerlei eisen over bijv. de minimale oppervlakte van allerlei ruimten (zoals het toilet), allerlei (soms vergaande) welstandseisen (uiteraard alleen relevant voor de buitenkant van de woning), diverse achterhaalde eisen (zoals de verplichte aanleg van een leiding voor een elektrische kachel in de badkamer; een eis die dateert van voor W.O. II) en nog meer van die zaken. Kortom, de eisen in de US lijken zich meer te beperken tot die zaken die ècht nodig zijn voor de eigen bescherming van de bewoner. De voorschriften in NL kennen daarenboven de nodige betuttelende regeltjes.

En Kastelke, je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat een Amerikaans huis zomaar spontaan omvalt. Andere materialen of minder c.q. andere eisen maken nog niet dat een huis (onder normale omstandigheden) minder sterk zou zijn. Ik hoop niet dat ik die indruk had gewekt.

Marcel
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Waar je behalve de technische aspecten ook rekening mee moet houden is de zgn. 'Restrictive covenants', wat een beschrijving is wat je wel en vooral niet mag veranderen aan je huis. En dan met name aan de buitenkant. Een huis zoals bijv. Sandies vrienden, is gebouwd in een Development waar alle huizen hetzelfde zijn (meestal kun je kiezen uit drie standaard setups) en de regeltjes zijn erg strikt.

Vraag voor je een huis koopt om deze covenants aan je makelaar, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Het eerste huis dat ik kocht in California in 1969 was een 3 bedroom huis voor $18.500.
Het tweede huis was een 5 bedroom huis voor $33,000 in 1975.
Ik had al balen van California en verkocht dat huis voor $83,000 in 1979.
Ik kocht dan een groter huis in Oregon voor $75,000.
Verleden jaar werd dat huis in California verkocht voor $700,000.
Ik kan het echt niet geloven,
Hoe moeten de jonge echtparen een huis kopen in California.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wow!
marcuscj schreef:Het eerste huis dat ik kocht in California in 1969 was een 3 bedroom huis voor $18.500.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Er is nog een ander soort stijl Amerikaanse huizen, die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.
Volgens mij zie je ze veel in NY .. ik google me een ongeluk maar kan geen voorbeeld vinden.
Moeilijk uitleggen ook wat ik bedoel.. huizen aan elkaar, met een klein trapje onderaan de voordeur.
Volgens mij zo'n woning waar TV personage 'Carrie Bradshaw' (Sarah Jessica Parker) van 'Sex & the City' woont.

Heb ook ooit foto's op een weblog gezien van één van de forumleden, die waren zo prachtig (ook NY volgens mij) maar kan het niet meer terugvinden.

Zoek nog even verder ..

-
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Er is nog een ander soort stijl Amerikaanse huizen, die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.
Volgens mij zie je ze veel in NY .. ik google me een ongeluk maar kan geen voorbeeld vinden.
Moeilijk uitleggen ook wat ik bedoel.. huizen aan elkaar, met een klein trapje onderaan de voordeur.
Volgens mij zo'n woning waar TV personage 'Carrie Bradshaw' van 'Sex & the City' woont.
Sandy,

bedoel je zoiets:

Afbeelding

of deze:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Jaaaa die!! - Vooral die eerste foto is schitterend ..

Hoe noem je deze huizen nu? - Zijn die foto's nu van New York? En zijn dit soort huizen vergeleken met de herenhuizen in A'dam bijv. ook relatief duur in verhouding tot derest van het land. Of kun je die vergelijking weer niet stellen..

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy,

ik vond ze via Google :wink: , kies voor "images", met de zoekwoorden: "houses new york".

Ik weet zo niet de benaming van deze huizen. Het zijn inderdaad huizen in New York. Via deze link kun je nog meer foto's vinden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt ik had al op afbeeldingen gegoogled maar NewYork als één woord ingevoerd, kreeg toen maar 3 pagina's en niet de gewenste foto : ) - Heb net via jouw link gekeken.. prachtig, doet me toch een beetje denken aan de mooie herenhuizen aan de grachten van A'dam..

-
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

De naam voor die huizen is BROWNSTONES.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

marcuscj schreef:Het eerste huis dat ik kocht in California in 1969 was een 3 bedroom huis voor $18.500.
Ik had mijn Townhouse in West Hollywood voor $350,000 gekocht in 2000; vorige maand waren er nieuwe inwoners in de townhouse naast mij (precies dezelfde layout, die $800,000 voor de townhouse hadden neergeteld)!!!

Ik zit er overna te denken om mijn te verkopen en misschien naar New Orleans of terug naar New York City te verhuizen....
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Anita

Bericht door Anita »

Petra (Staceybeesie), ik volg je weblog een beetje en wist dat je dus op zoek was naar een huis. Wat een schitterend huis heb je gekocht zeg! Echt heel erg mooi!
Gefeliciteerd!

Anita
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dank je wel hoor. Leuk dat je het blog volgt :P Vond het echt heel moeilijk het huizen zoeken. Zoveel aanbod in deze regio.
Heel vaak was ik helemaal weg van een huis en dan gingen we kijken en dan was er of een snelweg naast of stond er een mega zendmast bijna in de achtertuin, of spoorweg liep vlak lang het huis.
Nu dus in Fuquay ons plekje gevonden. Ik vind dit huis een hoog "Zierikzee gehalte" hebben en dan niet alleen om de heerlijke kleigrond die daar is :wink: Het is net (nog) wat landelijker en wat rustiger. Al zijn veel voorzieningen, zoals winkels en goede wegaansluitingen, scholen e.d. binnen handbereik.
Groetjes Petra
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

marcuscj schreef:De naam voor die huizen is BROWNSTONES.
Grappig, nog nooit van gehoord : )
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi,

Ik ben een tijdje uit de lucht geweest, maar wat een interessant draadje is dit geworden zeg. Wat ik nog niet helemaal teruglees is hoe de financiering voor een woning in Amerika verloopt. Kan iemand zonder eigen geld (zoals hier in Nederland) ook een financiering op z'n woning krijgen en is er iets van overheidssteun in de vorm van renteaftrek of iets dergelijks?
alhoewel.... als je bijna geen belasting betaalt, krijg je natuurlijk ook bijna niets terug. :wink:

René
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Grappig Sandy, ik zat ook aan de BROWNSTONES te denken (niet dat ik wist dat ze zo heten hoor!!)
Bij ons denk voornamelijk bekend geworden door de Huxtables (Cosby Show)!!!!
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rene.jager schreef:Hoi,

Ik ben een tijdje uit de lucht geweest, maar wat een interessant draadje is dit geworden zeg. Wat ik nog niet helemaal teruglees is hoe de financiering voor een woning in Amerika verloopt. Kan iemand zonder eigen geld (zoals hier in Nederland) ook een financiering op z'n woning krijgen en is er iets van overheidssteun in de vorm van renteaftrek of iets dergelijks?
alhoewel.... als je bijna geen belasting betaalt, krijg je natuurlijk ook bijna niets terug. :wink:

René
Ik kan nog niet uit ervaring spreken, dus slechts een globaal antwoord geven op basis van hetgeen ik van Amerikaanse vrienden en kennissen heb opgestoken. Bij mijn weten bestaan er wel beperkte mogelijkheden om zonder eigen geld een huis te financieren, maar dat zal erg duur zijn (want hoger rentepercentage) en is volgens mij zeer ongebruikelijk. Het is meen ik gangbaar (en voor veel hypotheken een vereiste) een "down payment" van 10 à 20% te doen, zodat je een fatsoenlijk rentepercentage krijgt. In toenemende mate hebben hypotheken een looptijd van 30 jaar, maar looptijden van 15 jaar kom je ook nog veel tegen. Er zijn wel fiscale compensaties (aftrek), maar dat zal per staat verschillen. Het fijne weet ik daar niet van.

Marcel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer