Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Bericht door Harry »

Joycee schreef:Wij vliegen zaterdag 31 mei met KLM naar SF (KL605, 10.55 uur) maar waar kun je in de gaten houden of deze vlucht doorgaat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat zenuwachtig wordt van al deze berichten. Vooral als ik lees dat de dag ook nog wel eens veranderd. Zit je mooi met wegbrengen, hotel in SF, camper e.d.

Joycee
De KL605 vliegt reeds sinds jaar en dag dagelijks naar San Francisco, de vlucht zal alleen niet doorgaan als er een incident in de vluchtuitvoering bij KLM is. Ik weet het niet helemaal zeker, maar deze vlucht is vorig jaar drie keer niet doorgegaan, dus de kans dat dat bij jou gebeurt is minimaal. Mocht de vlucht toch gecancelled worden, dan zal dat pas op het laatste moment gebeuren, en dan zorgt KLM ervoor dat je op een andere manier toch in San Francisco komt.

Harry
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Bedankt voor je reactie Harry. Dit stelt me toch wel wat meer gerust.
Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Joycee schreef:Wij vliegen zaterdag 31 mei met KLM naar SF (KL605, 10.55 uur) maar waar kun je in de gaten houden of deze vlucht doorgaat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat zenuwachtig wordt van al deze berichten. Vooral als ik lees dat de dag ook nog wel eens veranderd. Zit je mooi met wegbrengen, hotel in SF, camper e.d.

Joycee
Ik kan me niet voorstellen dat de dag zomaar verandert op KLM vluchten. Er gaan nogal wat vluchten van KLM naar San Francisco elke dag, alleen niet rechtstreeks. Het heeft ons vorig jaar opgeleverd dat we via Minneapolis moesten vliegen en niet om 13.10 uur aankwamen, maar om 19.30 of zo. Vervelend, maar niet onoverkomelijk en het gooit geen schema in de war verder. Je slaapt toch in het hotel de eerste nacht. Ik heb bij onze boeking bij KLM (Manage mijn boeking) ingebracht dat ik zowel SMS- als emailalert wil hebben als het schema verandert. Ik hoop het dan eerder te weten dan vorig jaar.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Maar hoe wordt je door hun op de hoogte gebracht of waar kun je zien dat je vlucht normaal doorgaat. Ik neem aan dat ze je daarover informeren zodat je niet voor jan joker op schiphol staat.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Normaal gesproken krijg je of persoonlijk bericht (als je rechtstreeks geboekt hebt) of via je reisbureau. Raar genoeg gebeurde dat vorig jaar dus niet bij een heleboel mensen van onze vlucht. Er waren echt een aantal mensen die pas bij het inchecken op Schiphol hoorden dat ze twee uur later vlogen én via Minneapolis. Anders, zoals ik, ontdekten bij het online inchecken dat het vluchtschema veranderd was. Ik heb toen navraag gedaan bij Tioga Tours en zij kregen het diezelfde ochtend ook 'op de rol'. Wij vlogen dus wel dezelfde dag, alleen wat later, op zich sta je dus niet voor niks op Schiphol, alleen veel te vroeg.

Ik mag ervan uitgaan dat als je echt op een andere dag moet vliegen, je daar toch wel bericht van krijgt. Ik weet niet hoe de ervaringen van anderen hiermee zijn?

Door het instellen van SMS- of emailalert schijn je van KLM zelf wijzigingen door te krijgen als er iets verandert in je boeking.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kwam dit bericht zojuist tegen. Leek me wel van toepassing op dit topic. Laten we hopen dat medeforummers die naar Amerika met KLM én in een Boeing 747 vliegen hier niet (al te veel) last van hebben aangezien er volgende week nogal wat mensen naar Amerika gaan.
Reizigers gedupeerd door controle KLM-Jumbo's

Uitgegeven: 18 april 2008 12:40
Laatst gewijzigd: 18 april 2008 12:41

AMSTERDAM - KLM schrapt deze en komende week zeventien intercontinentale vluchten omdat Jumbo-vliegtuigen aan de grond blijven voor controles. Door een verkeerde planning van de keuringen zag de luchtvaartmaatschappij zich genoodzaakt reizigers om te boeken.

De planning voor de keuringen van dertien Boeings 747 van KLM werd op basis van de eerste vijf vliegtuigen gemaakt.

"Helaas had het zesde vliegtuig meer onderhoud nodig en liep de planning vast", zegt een woordvoerder van KLM. Hoeveel vluchten er de komende tijd worden geannuleerd, is nog niet duidelijk. "Dat wordt per week besloten."

Informatie

Gedupeerde reizigers zijn volgens de woordvoerder tijdig geïnformeerd over de situatie. "Ze gaan nu of met een ander vliegtuigtype of met een andere maatschappij op reis. Het kan gebeuren dat ze daardoor een dag eerder of later vertrekken."

Extra onderhoud

Boeing had alle luchtvaartmaatschappijen wereldwijd opgeroepen de Boeings 747 te controleren. Omdat de Jumbo's een afwijkende vorm hebben, is extra onderhoud nodig, zegt de woordvoerder.

Bron: Nu.nl

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

KLM Intercontinentaal... nu even niet :(

Bericht door Harry-Carla »

KLM's Intercontinentale vluchten met Jumbo's, vallen tijdelijk uit. Artikel.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik vind het belachelijk dat dit allemaal maar zo kan. Je kiest bewust voor een rechtstreekse vlucht, bent bereid er zelfs wat meer voor te betalen en dan kan dit zomaar zonder enige vergoeding. Als consument mag je zelfs nog geen letter van je naam wijzigen, mocht je dit per ongeluk verkeerd hebben ingevuld.........
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

helemaal eens met Wendyjol, ook wij hebben 100 euro extra betaalt om met onze nationale trots te vliegen, we hebben dan nog het "geluk" dat we alleen op de terugweg met een 747 vliegen, dus als die vlucht wordt geannuleerd hebben we een extra dag vakantie :D
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zou hier echt geen vergoeding voor gegeven worden? Ik was hier de topicstarter en uiteindelijk kregen we dus 600 euro per persoon terug. Het zijn deze week 6 vluchten en volgende week 11, volgens het NOS-journaal.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

wendyjol schreef:Ik vind het belachelijk dat dit allemaal maar zo kan. Je kiest bewust voor een rechtstreekse vlucht, bent bereid er zelfs wat meer voor te betalen en dan kan dit zomaar zonder enige vergoeding. Als consument mag je zelfs nog geen letter van je naam wijzigen, mocht je dit per ongeluk verkeerd hebben ingevuld.........
Stap jij liever in een vliegtuig wat niet helemaal veilig is?, of neem je eventueel een klein beetje ongemak voor lief, Boeing geeft niet voor niets het advies om de toestellen te controleren, er zijn bij een aantal toestellen haarscheurtjes gevonden die tot problemen met de cabinedruk kunnen lijden, ik denk dat in dit soort gevallen de veiligheid altijd belangrijker is dan een beetje ongemak.
Ook andere maatschappijen moeten extra controles uitvoeren op hun 747's, misschien kiezen zij ervoor om de controles uit te stellen, maar ik denk dat de beslissing van KLM om deze maatregelen te nemen de enige juiste zijn.

Harry
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

harry heeft natuurlijk wel gelijk.

weet iemand of het om de gewone 747's gaat of om de combi versie?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het gaat om alle 747's, natuurlijk zijn de oudere types (-100, -200 en -300 )het belangrijkste, maar ook de nieuwere 747-400 moeten gecontroleerd worden, KLM heeft alleen nog maar 747-400.
Morgen 19 april wordt de KL 601 naar LAX (Los Angeles) gecancelled, en dus ook de retourvlucht KL 602.
Overmorgen 20 April wordt de KL 661 naar IAH (Houston) gecancelled, en ook de retourvlucht KL 662.
Laatst gewijzigd door Harry op 18 apr 2008, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

maar niemand weet dus nog om welke vluchten het precies zal gaan?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb het nog even erbij vermeldt op het bovenstaande bericht, verder voor volgende week nog niets bekend.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

Bedankt Harry, zou je ons op de hoogte willen houden?
Voor mij persoonlijk gaat het om de KL644 op 30 april vanuit JFK naar AMS.
Maar ook andere vluchten horen we natuurlijk graag 8)
Afbeelding
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Harry schreef:
wendyjol schreef:Ik vind het belachelijk dat dit allemaal maar zo kan. Je kiest bewust voor een rechtstreekse vlucht, bent bereid er zelfs wat meer voor te betalen en dan kan dit zomaar zonder enige vergoeding. Als consument mag je zelfs nog geen letter van je naam wijzigen, mocht je dit per ongeluk verkeerd hebben ingevuld.........
Stap jij liever in een vliegtuig wat niet helemaal veilig is?, of neem je eventueel een klein beetje ongemak voor lief, Boeing geeft niet voor niets het advies om de toestellen te controleren, er zijn bij een aantal toestellen haarscheurtjes gevonden die tot problemen met de cabinedruk kunnen lijden, ik denk dat in dit soort gevallen de veiligheid altijd belangrijker is dan een beetje ongemak.
Ook andere maatschappijen moeten extra controles uitvoeren op hun 747's, misschien kiezen zij ervoor om de controles uit te stellen, maar ik denk dat de beslissing van KLM om deze maatregelen te nemen de enige juiste zijn.

Harry

Nonsens natuurlijk!!!! Iedereen wil in een veilig toestel zitten! Het gaat mij er om dat je zo maar wordt overgeboekt naar een vlucht met een overstap, terwijl Monique en Albert specifiek een directe vlucht uitgekozen (en betaald) hebben.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

wendyjol schreef:
Harry schreef: Stap jij liever in een vliegtuig wat niet helemaal veilig is?, of neem je eventueel een klein beetje ongemak voor lief, Boeing geeft niet voor niets het advies om de toestellen te controleren, er zijn bij een aantal toestellen haarscheurtjes gevonden die tot problemen met de cabinedruk kunnen lijden, ik denk dat in dit soort gevallen de veiligheid altijd belangrijker is dan een beetje ongemak.

Harry

Nonsens natuurlijk!!!! Iedereen wil in een veilig toestel zitten! Het gaat mij er om dat je zo maar wordt overgeboekt naar een vlucht met een overstap, terwijl Monique en Albert specifiek een directe vlucht uitgekozen (en betaald) hebben.
En voor dit ongemak hebben ze dan ook een riante compensatie gekregen, ik weet niet waar je nu op reageerde, maar de gecancelde vlucht van Monique en Albert had met de laatste posts niets te maken, dat was namelijk al vorig jaar.
En je wordt natuurlijk nooit "zomaar" omgeboekt, daar zal echt wel een belangrijke reden voor zijn, dit soort overboekingen kosten de KLM veel geld.

Harry
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik weet dat die vergoeding er vorig jaargekomen is omdat er regels zijn die de consument een beetje beschermen. Gelukkig maar!!!!!!

Ik vind het gewoon niet eerlijk dat luchtvaartmaatschappijen maar te pas en te onpas kunnen schuiven met vertrektijden en aankomsttijden, omboeken naar andere maatschappijen enz. enz., terwijl je als consument helemaal niets mag veranderen.
Je koopt een ticket voor een bepaalde maatschappij, vlucht, tijd etc. en uiteindelijk vlieg je met een maatschappij uit de alliantie, op een andere tijd, met een overstap i.p.v. zonder :(
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

tjoe.... :oops: Misschien beetje dom, maar ik las in actieve berichten en dat begon met een berichtje van Monique. Ha, gelukkig betrof het 2007 :lol: Bovendien gaan Albert en Monique dezelfde tijd weg als wij dacht ik, eind mei. Hopelijk is het dan allemaal gecontroleerd en opgelost.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer