Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen en gebeld worden in de U.S

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Bellen en gebeld worden in de U.S

Bericht door helena »

Weet iemand welk nummer je moet kiezen als je je voicemail (KPN) wilt afluisteren?
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heel vaak staat je voicemailcentralenummer in je toestel voorgeprogrammeerd (als je dat toestel tenminste via je provider, dus KPN in jouw geval hebt gekregen). Dit staat dan meestal onder de "1" (snelkeuzetoets, even een seconde of twee indrukken om direct de voicemail te bellen). Je kunt ook meestal gewoon 1233 bellen.

Als het goed is, zou dit ook moeten werken in de VS (bij Vodafone werkt het in ieder geval wel zo).

Dit heb ik net van de KPN site geplukt:
Berichten beluisteren vanuit het buitenland
Om jouw VoiceMail te gebruiken in het buitenland heb je meestal een password nodig. Zonder password is het niet altijd mogelijk om jouw VoiceMail berichten in het buitenland te beluisteren.

Instellen password
Het instellen van jouw password moet je van te voren doen in Nederland via jouw mobiele telefoon.

* Bel 1233
* Toets * om in het hoofdmenu van VoiceMail te komen
* Kies optie 3 (Persoonlijke instellingen)
* Kies optie 1 (Password wijzigen)
*Toets een 4-cijferige code in en sluit af met #
* De VoiceMail-centrale herhaalt ter bevestiging het door jouw ingestelde password

Uitluisteren Voicemail met een abonnement

* In de meeste landen bel je met 1233
* Als 1233 niet werkt, bel dan + 31 612001233
* Toets jouw mobiele nummer in en sluit af met een #
* Toets jouw password in
* Je kunt nu jouw VoiceMail beluisteren
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Mobiel of vast, allebei best duur. Is het geen optie te bellen met Skype? Volgens mij kan je geld storten op een rekening bij Skype en kan je deze dan verbellen. Of is dit ook via het internet "buitenland" bellen?
helena
Amerikafan

Bericht door helena »

Inderdaad staat ook bij mij onder snelkeuze 1 het voicemailnr. 1233, maar die werkt niet in de VS (althans niet bij mij) :dunno: . In Engeland werkt het wel.

Het is een zakelijk toestel, wellicht dat onze IS afdeling daar meer over weet, wij gebruiken in Nederland grip-nummers (4-cijferig).

Ga het uitzoeken, bedankt voor je info.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

zimmer schreef:Mobiel of vast, allebei best duur. Is het geen optie te bellen met Skype? Volgens mij kan je geld storten op een rekening bij Skype en kan je deze dan verbellen. Of is dit ook via het internet "buitenland" bellen?
Voor Skype heb je wel een internetverbinding nodig, die zul je niet altijd hebben. Ik reken er in ieder geval niet op in de Nationale Parken. Ik ben ook van plan Skypetegoed aan te schaffen, voor bellen naar Nederland kost dit € 0,02 per minuut, naar vast en mobiel.
Na een tip deze week op het forum heb ik twee reserveringen gemaakt via Skype naar de gratis 800-nummers in Amerika. Dat ging geweldig. Ik weet wel dat het ook goedkoop is om met de telefoon naar Amerika te bellen, maar vond het leuk dat het met Skype en een 800-nummer lukte.
Volgens mij maakt Skype geen onderscheid tussen binnen- en buitenland. Aan ieder land is een bepaald prijskaartje gekoppeld, maakt volgens mij niet uit waar vandaan je belt. Dit geldt alleen voor bellen naar telefoons, bellen met Skype naar een andere Skypegebruiker is altijd gratis.
Zie voor meer informatie http://www.skype.com/intl/nl/
Miza
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

helena schreef:Inderdaad staat ook bij mij onder snelkeuze 1 het voicemailnr. 1233, maar die werkt niet in de VS (althans niet bij mij) :dunno: . In Engeland werkt het wel.

Het is een zakelijk toestel, wellicht dat onze IS afdeling daar meer over weet, wij gebruiken in Nederland grip-nummers (4-cijferig).

Ga het uitzoeken, bedankt voor je info.
Veel bedrijven laten (behalve voor bepaalde functies) bellen en gebeld worden in het buitenland preventief blokkeren, om te voorkomen dat werknemers ongewenste hoge kosten maken in het buitenland, dus dat zou heel goed kunnen.

Verkorte nummers hebben in ieder geval geen invloed op het voicemailnummer 1233, aangezien verkorte nummers van de OPTA niet met een 1 mogen beginnen (is gereserveerd voor servicenummers).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
helena
Amerikafan

Bericht door helena »

Dennis,

Ben voor het buitenland geauthoriseerd en bereikbaar in de VS, alleen voicemail bellen gaat niet, ga in ieder geval de instellingen aanpassen conform de instructies die je op de KPN site hebt gevonden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je zou kunnen controleren of je voicemailcentralenummer goed in je toestel staat geprogrammeerd, dus met +316...

Het zou zo maar eens kunnen dat het met 06... erin staat - in dat geval werkt het in het buitenland niet. De kans lijkt me klein, maar je weet het nooit.

Onze website | Mijn blog
helena
Amerikafan

Bericht door helena »

Dento schreef:Je zou kunnen controleren of je voicemailcentralenummer goed in je toestel staat geprogrammeerd, dus met +316...

Het zou zo maar eens kunnen dat het met 06... erin staat - in dat geval werkt het in het buitenland niet. De kans lijkt me klein, maar je weet het nooit.
Nou dat is het denk ik dus wel, want ik wist niet dat en een '6' voor moest, :banghead:
bedankt.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:D Gelukkig dat het is opgelost dan! :wink:

Onze website | Mijn blog
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Vorig jaar hadden wij het probleem dat we wel naar mobiele nrs in NL konden bellen maar niet naar vaste nummers. Normaal gesproken druk je 0031 - netnr zonder nul - en dan het gewone nummer. Missen we iets?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hmmm dat is inderdaad wel vreemd...

Maakte je gebruik van in je toestel geprogrammeerde nummers of handmatig bellen?

Was het een privé-abonnement of een zakelijk abonnement?

Onze website | Mijn blog
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Cisca schreef:Vorig jaar hadden wij het probleem dat we wel naar mobiele nrs in NL konden bellen maar niet naar vaste nummers. Normaal gesproken druk je 0031 - netnr zonder nul - en dan het gewone nummer. Missen we iets?
Je bedoelt toch vanuit Amerika naar Nederland bellen, he? Is dat dan niet 011-31?
Miza
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Miza schreef:
Cisca schreef:Vorig jaar hadden wij het probleem dat we wel naar mobiele nrs in NL konden bellen maar niet naar vaste nummers. Normaal gesproken druk je 0031 - netnr zonder nul - en dan het gewone nummer. Missen we iets?
Je bedoelt toch vanuit Amerika naar Nederland bellen, he? Is dat dan niet 011-31?
Miza
Precies!!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yep, klopt inderdaad... even vergeten. Ik heb al mijn nummers met +316... in het toestel staan, da's altijd het makkelijkste...

Onze website | Mijn blog
L&M
Amerika-ontdekker

Bericht door L&M »

Geldt die regel (011 vormen voor het landnummer) voor alle landen, dus ook voor België??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

L&M schreef:Geldt die regel (011 vormen voor het landnummer) voor alle landen, dus ook voor België??
Ja, als je vanuit Amerika naar een ander land belt, kies je eerst 011 daarna land-, net- en abonneenummer.

Op een mobiele telefoon kun je dat verkorten door het +-teken te gebruiken i.p.v. 011.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
johanenisabella
Amerika-ontdekker

Telefoneren in Amerika onderweg

Bericht door johanenisabella »

HAllooo Formummers,

Nog 4 en een halve week en dan gaan we op Honeymoon. Lekker onze rondreis maken. Nog even een vraagje.

Heeft iemand adviezen over het mobiel bellen onderweg. We moeten namelijk voor diverse excursies die we al geboekt hebben een dag van te voren bevestigen dat we nog steeds mee gaan. Hoe kunnen we dat het beste doen. Ik wil namelijk mijn mobiel meenemen (tripleband) voor onderweg als we bijvoorbeeld problemen hebben of iets dergelijks.
Hoe werkt het allemaal in Amerika. Moet ik daar een telefoonkaart kopen? Voor onze familie spreken we af dat we 1 keer per dag op een afgesproken tijd onze foon een half uur aanzetten voor noodgevallen. Maar dan bellen ze gewoon naar onze nummers. Dan kunnen wij de voicemail afluisteren.

Wie kan ons helpen?

ALvast bedankt voor de moeite.
Groeten ies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Telefoneren in Amerika onderweg

Bericht door Martin & Marianne »

In reizen algemeen loopt ook al een topic over bellen in de VS, misschien kun je daar vinden wat je zoekt.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Telefoneren in Amerika onderweg

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:In reizen algemeen loopt ook al een topic over bellen in de VS, misschien kun je daar vinden wat je zoekt.
Note als Mod: De 2 topics zijn daarom ook samengevoegd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer