Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hmv
Amerika-ontdekker

Re: Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Bericht door hmv »

Harry schreef:Voor alle mensen die dit zomerseizoen naar New York JFK vliegen, is er weer het nodige verandert in welk vliegtuigtype ingezet wordt.
De middagvlucht KL641 wordt op donderdag, zaterdag en dinsdag uitgevoerd met de nieuwe 777-300, waarvan de eerste vandaag op Schiphol aankomt, alle andere dagen wordt er een full-passenger 747 ingezet.
De avondvlucht KL643 wordt op vrijdag, zondag en maandag uitgevoerd met de 777-200, alle andere dagen wordt de 747-combi ingezet.
Harry, ik wil dit stukje even uitbreiden:
In de beginmaanden van het zomerschema is het erg wisselend welk type er gaat. Je kan beter kijken op schiphol.nl welk type er ingeroosterd staat, want er zijn nogal wat veranderingen.
Bijvoorbeeld: Als ik naar NYC ga met de KL641 heb ik (helaas) een 777-200. Maar terug de 777-300! :D
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Hoi,

Belachelijk dat dit allemaal zomaar kan.
Wij boeken bij KLM omdat het dan een rechtsreekse vlucht is, maar als ze dan om gaan boeken naar een vlucht met tussenstop!! Dan had je beter bij Delta of United kunnen boeken, dan heb je ook een tussenstop maar de vlucht is ook € 200 p.p goedkoper. Ik vraag me eigenlijk af of dit wel zomaar kan, ik veronderstel dat KLM dan op z'n minst een tegemoedkoming in de kosten kan geven.

Gr van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien dit document van KLM er eens op nalezen?

Ik snap dat dit overmacht is, als die vliegtuigen om veiligheidsredenen nagekeken moeten worden, moet er toch ergens een moment gekozen worden. Er zullen geen 10 reservetoestellen klaar staan, zo werkt het niet. Afgelopen week gebeurde hetzelfde bij American Airlines. Ons overkwam het vorig jaar dus ook en wij hadden geen bericht gekregen, de schadevergoeding is keurig geregeld door KLM.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Ik vind die hele KLM maar een rare toko. Het is dat zogenaamd een hoge kwaliteits luchtvaartmaatschappij, maar als je rechtsstreeks vliegt op LA of SF (en niet Business Class vliegt) heb je mooi geen schermpje in je stoel. Dat is tegenwoordig toch wel de standaard op intercontinentale vluchten.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

thefreeze schreef:Ik vind die hele KLM maar een rare toko. Het is dat zogenaamd een hoge kwaliteits luchtvaartmaatschappij, maar als je rechtsstreeks vliegt op LA of SF (en niet Business Class vliegt) heb je mooi geen schermpje in je stoel. Dat is tegenwoordig toch wel de standaard op intercontinentale vluchten.
Nou thefreeze, er zijn buiten KLM nog andere maatschappijen die geen modern IFE bieden, American Airlines heeft bij mijn weten op nog geen enkele intercontinentale vlucht IFE, ook bij de US-airways intercontinentale vluchten die uitgevoerd worden met de Boeing 767 of 757 geen IFE, Delta alleen maar op Atlanta met de 767-400, niet op New York.
Bij United heb je een beperkt IFE, wel een eigen schermpje, maar niet zelf starten en pauzeren van films, geen spelletjes, en maar keuze uit een paar kanalen, bij mijn weten zijn Continental en NWA de enige maatschappijen die van Amsterdam naar de VS vliegen met op alle vluchten een modern IFE, dus keuze uit veel films, zelf starten en pauzeren, spelletjes enz.
KLM is al een aantal jaren bezig met de lange afstandvloot te vernieuwen, en aangezien de 747´s de komende jaren aan de beurt zijn om de vloot te gaan verlaten, worden deze niet meer aangepast aan modern IFE.

Harry
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

De komende dagen gaan i.v.m. de extra veiligheidschecks de volgende vluchten uitvallen:

20 april de KL 661 naar Houston
20 april de KL 565 naar Nairobi
21 april de KL 565 naar Nairobi
21 april de KL 611 naar Chicago
22 april de KL 591 naar Johannesburg
22 april de KL 685 naar Mexico city
23 april de KL 895 naar Shanghai
24 april de KL 565 naar Nairobi

Uiteraard vervallen ook alle retourvluchten, waarvan het vluchtnummer één hoger is dan de heenvlucht.

Harry
Soof&George
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof&George »

Harry schreef:De komende dagen gaan i.v.m. de extra veiligheidschecks de volgende vluchten uitvallen:

Uiteraard vervallen ook alle retourvluchten, waarvan het vluchtnummer één hoger is dan de heenvlucht.

Harry
Je hebt toevallig niets gehoord over de kl 641 van 30 april? Daar vlieg ik namelijk over een dikke week mee..als t goed is :wink:
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Harry schreef: Bijvoorbeeld: Als ik naar NYC ga met de KL641 heb ik (helaas) een 777-200. Maar terug de 777-300! :D

Misschien een domme vraag, maar waarom helaas een 777-200?

Lauren
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

ouder model en minder luxe uitgerust dan de 300 serie :lol:
Afbeelding
[/url]
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Harry schreef:De komende dagen gaan i.v.m. de extra veiligheidschecks de volgende vluchten uitvallen:

Harry
mag ik vragen waar je deze info vindt, op de klm site vind ik er niks over
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Op een frequent flyer forum, daar post iemand die alles van de KLM-vluchtoperaties weet, welke vluchten uitvallen, vertraging hebben, hoeveel passagiers aan boord in economy en in business, enz.enz.enz., maar volgens mij mag ik er volgens de forumregels geen link van plaatsen.

Harry
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Lauren schreef:
Harry schreef: Bijvoorbeeld: Als ik naar NYC ga met de KL641 heb ik (helaas) een 777-200. Maar terug de 777-300! :D
Misschien een domme vraag, maar waarom helaas een 777-200?
Aangezien ik een luchtvaart-fan ben, vind ik het jammer dat ik niet met een van de mooiste vliegtuigen ter wereld ga, de 747-400. Hoewel het geen entertainment heeft, wil ik graag weer eens in een 747 vliegen.
De 777-300 is ook een mooi en gloednieuw toestel, die ik ook niet wil missen.
Daarom vind ik het jammer dat ik heen de 777-200 vlieg.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Onze vlucht is een week van te voren omgezet, en dat terwijl we al maanden geleden geboekt hadden, echt vervelend is zoiets, je probeerd zo'n goed mogelijke reis te regelen en dan veranderen ze het naar eigen goed dunken, wij moeten nu echt heel erg om reizen en zijn uren later aan dan gepland en het lukte zelfs niet om op medische gronden de reis weer terug te veranderen of iets anders, ( ik kan eigenlijk geen 28 uur uur op blijven) we willen naar Alabama, dat is toch niet echt ver Amerika in, maar we moeten nu eerst nnar Dallas!!!
Sterkte iedereen met alle omboekingen, die vliegtuigmaatschappijen denken dat ze maar alles kunnen doen.
groeten Wilma
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

findolin schreef:Onze vlucht is een week van te voren omgezet, en dat terwijl we al maanden geleden geboekt hadden, echt vervelend is zoiets, je probeerd zo'n goed mogelijke reis te regelen en dan veranderen ze het naar eigen goed dunken, wij moeten nu echt heel erg om reizen en zijn uren later aan dan gepland en het lukte zelfs niet om op medische gronden de reis weer terug te veranderen of iets anders, ( ik kan eigenlijk geen 28 uur uur op blijven) we willen naar Alabama, dat is toch niet echt ver Amerika in, maar we moeten nu eerst nnar Dallas!!!
Sterkte iedereen met alle omboekingen, die vliegtuigmaatschappijen denken dat ze maar alles kunnen doen.
groeten Wilma
Als er die dag nog andere vluchten via jullie oorspronkelijke tussenstop gaan kun je proberen direct met de luchtvaartmaatschappij te bellen.
Als dat een Amerikaanse maatschappij is kon het nog wel eens lukken, die zijn erg servicegericht.
Wij hebben dezelfde situatie 2 jaar geleden meegemaakt en het is ons gelukt om weer teruggeboekt te worden naar de oorspronkelijke vlucht, alleen een paar uur eerder.
Ik heb toendertijd over geschreven in dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a&start=20
Bij het 4e bericht op de 2e bladzijde kun je lezen hoe het gesprek verlopen is.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voor alle mensen die getroffen worden door het annuleren van vluchten door de KLM i.v.m. de extra controles aan de 747 vloot, is op de site van EU-claim te lezen dat hier een compensatie voor betaald zal worden http://www.euclaim.nl/artikel_klm_23042008.htm, er staat ook een voorbeeldbrief de gebruikt kan worden om de claim in te dienen.
Er is inmiddels enige verlichting gekomen in het KLM schema, doordat Kenia airways alle 747 KLM vluchten naar Nairobi in de komende maand uit zal voeren, wat het voor KLM extra moeilijk maakt is dat al enige weken een MD-11 in reparatie is, ook die wordt dus gemist in het lange afstandschema.

Harry
johnw
Amerika-newbie

Bericht door johnw »

hallo,

ben nieuw op dit forum.
interessant so far.

ik ga 24 mei met KLM van AMS naar JFK
en 29 mei met KLM van JFK naar AMS terug

nu zag ik dat er een gedoe is met die 747's... ik heb via schiphol timetable gekeken en zag dat ik heen en terug met een 747 vlieg.

zal ik daar nog problemen mee hebben i.c.m. vetraging/uitval?

andere keren dit jaar vloog ik met een 777.

zie graag een reactie.

John
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

volgens mij zijn de grootste problemen nu wel voorbij
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mag het wel hopen, we gaan weer bijna :wink:
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

nieuwenoord schreef:Mag het wel hopen, we gaan weer bijna :wink:
Statistisch gezien wordt de KL605 nooit meer geannuleerd als jullie erin zitten :lol: , dus dat zal best goed komen.
De extra check's van de 747's zijn nu wel voorbij, en het lijkt erop dat er de laatste tijd weinig problemen zijn met het lange afstandschema.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Harry schreef:
nieuwenoord schreef:Mag het wel hopen, we gaan weer bijna :wink:
Statistisch gezien wordt de KL605 nooit meer geannuleerd als jullie erin zitten :lol: , dus dat zal best goed komen.
De extra check's van de 747's zijn nu wel voorbij, en het lijkt erop dat er de laatste tijd weinig problemen zijn met het lange afstandschema.

Harry
Dank je Harry! Nou kan ik vannacht rustig gaan slapen :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer