Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van LA naar San Simeon + Streets & Trips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Van LA naar San Simeon + Streets & Trips

Bericht door myste87 »

Hallo,

Onze tweede overnachting zal in San Simeon zijn, nu willen wij zoveel mogelijk van highway 1 meepakken, maar klopt het dat het eerste stuk over de 101 gaat en bij Arroyo Grande pas echt opgaat, is dit de aanbevolen route?

Verder heb ik de beschikking over een versie van Streets & Trips), zijn er misschien een aantal tips die het gebruik hiervan makkelijker maken, ik zit nu nog teveel te stoeien met het progamma (overigens wel een verademing en erg leuk) en loop tegen het volgende aan:

- ik wil het kaartje opslaan en in een bestandje zetten, hoe doe ik dat?
- in mijn onnozelheid heb ik de kaart groot gemaakt en kan ik de afstanden niet meer terug vinden.

Wie kan mij helpen?

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
alje
Amerikafan

Re: Van LA naar San Simeon + Streets & Trips

Bericht door alje »

Je kunt al vanaf Santa Monica over hwy 1 rijden, langs Malibu. Is wel mooier dan 101 (dat stuk is niet erg veel aan), maar duurt ook langer. Als je San Simeon vanaf LA in 1 dag wil halen zou ik dat niet aanraden. Kun je beter even de tijd nemen voor o.a. Santa Barbara.
Alje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

myste87 schreef:- in mijn onnozelheid heb ik de kaart groot gemaakt en kan ik de afstanden niet meer terug vinden.
:wink:

Ik heb een erg oude versie maar bij mij is het Route en dan Directions.

Marianne
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Martin & Marianne schreef:
myste87 schreef:- in mijn onnozelheid heb ik de kaart groot gemaakt en kan ik de afstanden niet meer terug vinden.
:wink:

Ik heb een erg oude versie maar bij mij is het Route en dan Directions.

Marianne
Bedankt, gelukt, maar weet jij ook hoe ik het kaartje op kan slaan zodat ik het toe kan voegen bij een mail of zo?

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

myste87 schreef: - ik wil het kaartje opslaan en in een bestandje zetten, hoe doe ik dat?
- in mijn onnozelheid heb ik de kaart groot gemaakt en kan ik de afstanden niet meer terug vinden.
Wie kan mij helpen?
Groet Anja
Voor de duidelijkheid heb ik een Printscreen gemaakt van onze eigen route, om het een en ander toe te lichten.

Afbeelding

- Opslaan doe je onder File, Save as. En dan een naam geven.
- Als je in de menubalk kijkt zie je een afbeelding van een autootje staan, hiermee haal je de linkerkolom weer terug (Routeplanner). Op het symbooltje hier rechts van (Directions), krijg je de routebeschrijving weer terug. De twee knoppen die ik bedoel, zijn hierboven een beetje lichtblauw gekleurd. (in de menubalk)
Helemaal rechts staat een Helpknop. Daar kun je ook aardig wat tips vinden.
Ik heb ook een lange tijd gestoeid met het programma, als ik je ermee kan helpen, vraag je maar.

Groetjes, Miza
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik gebruik zelf Microsoft Streets and Trips op zowel een Windows XP als een Vista-versie. Bij XP maak ik een printscreen en snijd ik het bestand verder bij en sla het dan op als JPEG-bestand. In Vista zit het 'knipprogramma' in de Bureauaccessoires en kan je van elk deel van je scherm een uitsnede maken en opslaan als JPEG-bestand.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als aanvulling op de tips van Miza en Nieuwenoord wil ik graag nog het volgende vermelden.

Ik sla een route altijd op via: "Save as Web Page...", zie onderstaande afbeelding:

Afbeelding

Ik kies voor deze optie omdat je dan zelf het formaat/pixels (640x480, 800x600, 1024x768 etc.) kunt opgeven.

Als je voor "Save as Web Page..." hebt gekozen opent zich een schermpje waar je diverse dingen kunt aanpassen, waaronder de grootte. Zie onderstaande afbeelding:

Afbeelding

Ik 'vink' alleen "Map" aan en selecteer vervolgens de locatie waar het opgeslagen wordt. Er wordt dan een .htm-bestand en een map met dezelfde naam aangemaakt. In die map wordt het routekaartje als een .gif-bestand in opgeslagen.

Mijn voorkeur gaat uit naar deze manier van opslaan omdat de afbeeldingen duidelijker worden zoals hieronder te zien is. De eerste is d.m.v. een "printscreen" gemaakt en de tweede via "Save as Web Page...".

Printscreen

Afbeelding

Save as Web Page

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bedankt Ronald, goeie tip! Ik werk tot nu toe met Snagit, ook zo'n knipprogamma, alleen met wat meer mogelijkheden dan het standaard progamma bij Vista. Je kunt er gelijk een kader om zetten en tekst bijvoegen bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is de afbeelding toch duidelijker via Save for Web page. Ik ga het in ieder geval proberen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Ik heb nu een bestandje, hoe kan ik hem hier neerzetten om te kijken of het gelukt is?

Groet Anja
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

myste87 schreef:Ik heb nu een bestandje, hoe kan ik hem hier neerzetten om te kijken of het gelukt is?
Als je een .gif-bestand hebt kun je die hier als volgt laten zien:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.adresvandelink.../routekaartje.gif[/img]
Dus zoals ik bijv. het onderste routekaartje in mijn bericht hierboven het laten zien:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.rschotanus.com/diversen/Streets4.gif[/img]
Roland

Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

myste87 schreef:Ik heb nu een bestandje, hoe kan ik hem hier neerzetten om te kijken of het gelukt is?

Groet Anja
Als aanvulling op Roland:
Je moet je bestandje eerst online plaatsen, ik doe dat bijv. bij photobucket.com
In het invoervenster van het forum staat een link Img. Hier klik je op. Je krijgt dan 2 codes. Tussen de twee codes plaats je de IMG-code die je bij photobucket krijgt.
Dan verschijnt je plaatje hier op het forum.
Gr. Miza
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

OK, dat gaat mij te moeilijk worden :oops:

Weet iemand hoe ik de route van dag tot dag erin kan zetten zonder dat het tellertje doorloopt maar ik dagafstanden te zien krijg?

Groet Anja
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

myste87 schreef:OK, dat gaat mij te moeilijk worden :oops:

Weet iemand hoe ik de route van dag tot dag erin kan zetten zonder dat het tellertje doorloopt maar ik dagafstanden te zien krijg?

Groet Anja
Volgens mij kan dat niet, ik maak een hele route en dagkaartjes, je kunt natuurlijk ook gewoon gaan hoofdrekenen :D :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pyca schreef:
myste87 schreef:OK, dat gaat mij te moeilijk worden :oops:

Groet Anja
Volgens mij kan dat niet, ik maak een hele route en dagkaartjes, je kunt natuurlijk ook gewoon gaan hoofdrekenen :D :wink:
Je krijgt inderdaad geen subtotaal (per dag) te zien. Dat maakte het voor het maken van de routekaartjes op het forum (en de huidige makers zullen dit beamen) ook zo bewerkelijk. Je moet steeds het verschil uitrekenen om een dagafstand te bepalen.

Roland

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Coyote schreef:
pyca schreef: Volgens mij kan dat niet, ik maak een hele route en dagkaartjes, je kunt natuurlijk ook gewoon gaan hoofdrekenen :D :wink:
Je krijgt inderdaad geen subtotaal (per dag) te zien. Dat maakte het voor het maken van de routekaartjes op het forum (en de huidige makers zullen dit beamen) ook zo bewerkelijk. Je moet steeds het verschil uitrekenen om een dagafstand te bepalen.

Roland
In een Excel-bestandje gaat dat vrij snel.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

OK, bedankt voor het antwoord.

Nog 2 vraagjes (ik hoop de laatste), als je de route om wilt leggen moet je dan telkens alle tussenliggende plaatsen aangeven?

En hoe kan je zelf de overnachtingspunten neerzetten, heb al iets geprobeerd met toolbars en pushpins maar dat lukt niet.

Als alle tussenliggende plaatsen er tussen komen wordt het zo'n onoverzichtelijk geheel dat ik eigenlijk alleen de overnachtingen erin wil zetten.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

myste87 schreef:OK, bedankt voor het antwoord.

Nog 2 vraagjes (ik hoop de laatste), als je de route om wilt leggen moet je dan telkens alle tussenliggende plaatsen aangeven? Ik begrijp je vraag niet precies. Kun je wat preciezer zijn?

En hoe kan je zelf de overnachtingspunten neerzetten, heb al iets geprobeerd met toolbars en pushpins maar dat lukt niet.Als je het adres weet, of de naam+plaatsnaam van hotel/campground, kun je dit linksboven intypen. Je krijgt dan enkele opties om uit te kiezen. Klik de juiste aan, klik Add to route en schuif hem event. naar de juiste volgorde. Daarna Get Directions en je krijgt een aangepaste route.

Als alle tussenliggende plaatsen er tussen komen wordt het zo'n onoverzichtelijk geheel dat ik eigenlijk alleen de overnachtingen erin wil zetten.De tussenliggende plaatsen kun je als je wilt verwijderen (in de linkerkolom) en opslaan onder een andere bestandsnaam, dan heb je een complete lijst en een afgeslankte.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

myste87 schreef:En hoe kan je zelf de overnachtingspunten neerzetten, heb al iets geprobeerd met toolbars en pushpins maar dat lukt niet.
Bedoel je hiermee dat je wilt kunnen aangeven dat je ergens een nacht verblijft? Zo ja, ga als volgt te werk:

Naast (rechts) het rijtje met de plaatsnamen van je route zitten een aantal knoppen. De bovenste lijkt op een 'klokje'. Klik die aan. In het venstertje dat geopend wordt kun je de duur van de stop aangeven. In het laatste veld achter het eerste vinkje kun je 'Nights' ingeven. Staat standaard op 'Hrs:Mins'. Als je nu alle nachten opgegeven hebt voor je route ben je de 'maantjes' in je route ook kwijt. :D

Roland

Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

Dank je wel Roland, deze kende ik nog niet. Ik heb steeds een aantal uren ingevoerd voor een nachtstop. Ik ga het meteen veranderen.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Coyote schreef:
myste87 schreef:En hoe kan je zelf de overnachtingspunten neerzetten, heb al iets geprobeerd met toolbars en pushpins maar dat lukt niet.
Bedoel je hiermee dat je wilt kunnen aangeven dat je ergens een nacht verblijft? Zo ja, ga als volgt te werk:

Naast (rechts) het rijtje met de plaatsnamen van je route zitten een aantal knoppen. De bovenste lijkt op een 'klokje'. Klik die aan. In het venstertje dat geopend wordt kun je de duur van de stop aangeven. In het laatste veld achter het eerste vinkje kun je 'Nights' ingeven. Staat standaard op 'Hrs:Mins'. Als je nu alle nachten opgegeven hebt voor je route ben je de 'maantjes' in je route ook kwijt. :D

Roland
Ik heb de volgende mogelijkheden:

Stop for (2 mogelijkheden)
Arrive at (staat zwart)
Depart at

Alleen de middelste staat zwart en de andere 2 kan ik (nog) niet aanvinken, of kan dat alleen maar als je route helemaal klaar is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer